Gå til innhold

Far vil reise til utlandet med vår datter...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ikke send henne fra deg og ikke bli med han på ferie dit heller, vill hans familie møte datteren deres får de komme til dere i norge! tar ikke alle under en kam men får en svært dårlig magefølelse av denne mannen.

Er ikke sikker men tror han må ha samtykke fra deg om han skal ta henne ut av landet, men sjekk dette og si fra til politi slik at de kan si fra til passkontrollen ol itilfelle han tar henne med uten samtykke.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min venninne sendte datteren sin med barnefar på ferie til Marokko.Han ble der med datteren. Etter et år med advokater og styr endte hun opp med å reise ned og kidnappe datteren med seg hjem......helt forferdelig!

Skrevet
Min venninne sendte datteren sin med barnefar på ferie til Marokko.Han ble der med datteren. Etter et år med advokater og styr endte hun opp med å reise ned og kidnappe datteren med seg hjem......helt forferdelig!

Uff - det er min store skrekk også!!!! Nei, min datter blir HER...!!

Skrevet

Tenkte bare å si at da jeg var å snakket med barnevernet ang en lignende sak, sa dem at så lenge far har del i foreldreansvaret så er ofte politiet sløve og gir ut pass eller nødpass til barnet uten mors tillatelse..fordi dem var så vant med kvinnfolk som nekta mennene å dra på ferie med ungen som straff.

Min ex ville ta med ungene til sitt hjemland, men som jeg så til han så kommer ikke minste til å huske noe av turen uansett og dessuten så kjenner hun nesten ikke pappan så å reise for så lenge som det var snakk om der, var uanktuelt. Det ente opp med at farmor kom på besøk, en mye greiere ordning.

Skrevet

I mange tilfeller går slike ting helt fint - men jeg fikk også en dårlig magefølelse i forhold til det du forteller om denne mannen. Her ville jeg stolt på magefølelsen min og rett og slett ikke sendt henne med. Selv om han blir sint, selv om han forsøker å presse deg; det er ikke viktig i forhold til at du er en mor som gjør dette for å beskytte ditt barn. Skrekkhistorier finnes, dessverre, og det er tross alt bedre for deg å forholde deg til en hissig eks i Norge enn å bli en av dem som opplever en av disse forferdelige situasjonene der barna blir kidnappet og ikke kommer tilbake. Selv om det heldigvis ikke er dagligdags, så ville det jo være grusomt om du skulle bli en av dem som opplever det! Og det er du redd for, du har en magefølelse som forteller deg noe her...

Stol på magefølelsen din, den er der av en grunn!

Skrevet

Det er veldig lett å si til hi at hun ikke skal godta at ungen blir med far på ferie.

Men hun velger vel ikke dette selv? Hvis politiet mener det er trygt, så vil faren omsider få pass til ungen? Mødre med ekser som nekter å signere pass-papirene får jo pass uten farsunderskrift.

Skrevet
Det er veldig lett å si til hi at hun ikke skal godta at ungen blir med far på ferie. Men hun velger vel ikke dette selv? Hvis politiet mener det er trygt, så vil faren omsider få pass til ungen? Mødre med ekser som nekter å signere pass-papirene får jo pass uten farsunderskrift.

Tror at det er annerledes i slike situasjoner.

Skrevet

Jeg forstår veldig godt at man ikke vil være en "bitch" i forhold til eksen...

Men i dette tilfellet er Lille Prinsesses sikkerhet hjemme hos mor MYE viktigere enn fars sårede følelser om han mener han er urettferdig mistenkt for å stikke av med henne.

Jeg gjetter at han ikke er den eneste som har blitt anklaget for usannheter? ;)

Hvis han ikke er til å stole på i det daglige, hvorfor skulle han være til å stole på i dette tilfellet?

Men som en av de første sa i sin kommentar: Kontakt politi/bv for å høre hvordan det er lurt å forholde seg til dette.

Kjempeklem!!

Skrevet

At muslimske menn topper statistikker kan du ikke benekte Tigerpote. Flott at du har funnet deg en fin mann, men det betyr ikke at andre ikke har rett til å være skeptisk til mye ukultur blant muslimer.

At muslimske menn topper statistikker kan du ikke benekte Tigerpote. Flott at du har funnet deg en fin mann, men det betyr ikke at andre ikke har rett til å være skeptisk til mye ukultur blant muslimer.

Vær så snill å ikke kall dem muslimer, en praktiserende muslim ville ikke gjort dette. En som praktiserer islam slik islam faktisk er, ville aldro gjort noe slik. Aldri. Det er i mot islam. Kall de heller menn med oprinnelse i et land som tyrkia osv. Ikke mix religion med kultur ( ukultur )
Skrevet
Vær så snill å ikke kall dem muslimer, en praktiserende muslim ville ikke gjort dette. En som praktiserer islam slik islam faktisk er, ville aldro gjort noe slik. Aldri. Det er i mot islam. Kall de heller menn med oprinnelse i et land som tyrkia osv. Ikke mix religion med kultur ( ukultur )

Jeg har lest Koranen og jo, det er så absolutt mye feil med Islam som religion, ikke bare kulturen...

Gjest Kira bjeffer!
Skrevet

Jeg har lite peiling på lover og regler når det kommer til utstedelse av pass og hvilke rettigheter far har i forbindelse med ferie.

Men vil bare komme med en liten historie om en nabo der vi bodde tidligere.

Hun har barn med en mann fra Jordan, og han skulle ta med sønnen deres på ferie til Spania. Hun var litt skeptisk (mest fordi sønnen bare var 2,5 år), men tenkte at hun ikke ville være kjip mot pappaen.

Så de dro på en ukes ferie til Spania, og far sendte henne noen få sms i løpet av den perioden. Han skulle levere sønnen hos henne igjen dagen etter at de kom hjem, men hun hørte ikke noe fra han. Forsøkte å ringe, dro hjem til han og ringte til vennene hans, men ingen ante noen ting. Deretter dro hun til politiet.

Etterhvert fikk hun vite at far hadde reist videre med sønnen til Jordan. Vi flyttet omkring 11 mnd etter at dette skjedde, og hun visste da fortsatt ikke hvor sønnen befant seg.

Stakkars, jeg begynner nesten å gråte bare jeg tenker på henne den dag i dag. Dama knakk selvsagt helt sammen!

Fordi jeg har opplevd dette så tett innpå, så er jeg veldig skeptisk. Det har ingenting med Islam å gjøre, fordi jeg har mange gode venner som er muslimer. Og de er like sjokkert over dette som meg. Men rett og slett fordi du har null rettigheter i dette landet, og barnet tilhører der far.

Skrevet

Vet du hva, jeg tror ikke jeg hadde hatt nerver til det. Så mange saker man hører om i aviser og på TV. Så da er jeg heller litt bitch enn og være dumsnill. For om det verst tenkelige skulle skje så er det jo ingen hjelp å få.....! Tenk på det stakkars barnet da og hva det gjør med framtidig tilknytting. Det samme tenker jeg også om det er andre veien, at mor vil dra til hjemlandet.

Så sykt egoistisk å bortføre et barn, en person som gjør det er i mine øyne ingen god omsorgs person. Skulle ønske det kom noen regler på dette som gikk over landegrensene!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...