Gå til innhold

Er det vondt å sette inn spiral?

Anbefalte innlegg

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet
Jeg blødde av og på med kun få dager/ukers mellomrom etter jeg satte inn spiralen, ingen faste dager. Kunne plutselig få mens en uke etter sist gang osv. Var sånn i 2 år før jeg bestemte at nok var nok og tok den ut. Så ikke alltid blødningene stabiliserer seg dessverre :( Men jeg er nok unntaket, mange som aldri blør når de har spiral. Men aldri mer spiral på meg hvertfall!
Oi, gikk du med det slik i 2 år? Her fikk jeg beskjed om det, at når jeg satte inn spiralen, så kan jeg oppleve blødninger i 6 mnd, varte det lengre enn det, så var nok ikke hormonspiral noe for meg, og jeg burde da ta den ut igjen..
Ja, var sånn i 2 år! Fant ut at det ikke var noe for meg jeg hvertfall :)

Forstår jeg godt da ja... 2 år med blødninger i tid og utide... Hadde blitt gal etter rundt 8-12 mnd jeg tror jeg! :-o

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Uff, skal få satt inn hormonspiral i morgen... Gruer meg nå kjenner jeg :-/ Men altså, verre enn fødsel?! Det kan da ikke være normalt??

Nei, herregud, barnemat ifht fødsel!

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet
Uff, skal få satt inn hormonspiral i morgen... Gruer meg nå kjenner jeg :-/ Men altså, verre enn fødsel?! Det kan da ikke være normalt??
Nei, herregud, barnemat ifht fødsel!

Alt ligger vel i hvordan fødselen var, her var fødsel med gutten ille, fødslene før det enda verre, men med jenta, så var åpningsfasen et mareritt, men selve fødselen var barnemat.. Jenta SKLEI bokstaveligtalt ut, ingen smerter i det heletatt, jeg rakk ikke presse, det var ala "plopp, her er jenta deres" ;)

Skrevet
Satte min inn ca. 10 uker etter andre fødsel og hadde veldig vondt i 3 dager og blødde i 4,5 mnd.
Ble menstruasjon normal etter det? Jeg har blødd i en mnd nå er litt bekymret for at det aldri skal gå over
Ja har hatt den normalt etter disse mnd med ca. 28 dager mellom. Mistet den dessverre ikke slik enkelte gjør. Men er blitt en del mindre nå etter litt over 4 år.
Skrevet
Har født fire barn. Ganske fine fødseler ja. Men spiralinnsetting var altså verre. (Jeg både kastet opp og besvimte for det var så vondt :S )

Uff og uff da! :( Høres jo litt snodig ut at en innføringshylse på 4 mm føles mer smertefull å føre gjennom livmorhalsen enn et barnehode på 35 cm, da skjønner jeg at du har hatt fine fødsler og endte opp med hele 4 barn ja :)

Skrevet
Har født fire barn. Ganske fine fødseler ja. Men spiralinnsetting var altså verre. (Jeg både kastet opp og besvimte for det var så vondt :S )
Uff og uff da! :( Høres jo litt snodig ut at en innføringshylse på 4 mm føles mer smertefull å føre gjennom livmorhalsen enn et barnehode på 35 cm, da skjønner jeg at du har hatt fine fødsler og endte opp med hele 4 barn ja :)

Det var ikke selve innsettingen. Men de forjævlige krampene etterpå. Kjentes ut som åpningriene helt på slutten av fødselen. MEN, jeg kjenner mange som har satt inn, og det er bare meg som syns det var så vondt. Og selv om det var vondt er det den beste prev. jeg har brukt. Skal sette inn ny nå om noen uker faktisk.

Skrevet

Jeg har kobberspiral, og har ikke født. Synes det var helt ok. Sært/ubehagelig/"stikkende vondt" når hun satte den inn, og ble litt lett i hodet, men gikk veldig fint :) Hadde også tatt litt smertestillende på forhånd, kan nok være greit hvis du er litt nervøs :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...