Gå til innhold

Dere som har hatt hyperemesis..


Anbefalte innlegg

Skrevet
Hyperemesis hadde jeg vel ikke akkurat i mine to første svangerskap, men sykemeldt og sengeliggende var jeg. Kastet aldri opp, bare helt sykt kvalm og måtte få medisiner for å klare å spise. Alt ga seg rundt uke 12-13 med begge to, heldigvis. Det gikk 9 år mellom de to svangerskapene og det meste var vel glemt da jeg ble gravid for andre gang, da sa jeg at det var nok og ikke f... om jeg skulle ha flere barn! 3 mnd etter fødselen så satt jeg der igjen med to streker på pinnen og tenke med skrekk på nye måneder med kvalme, men den kom aldri! Jeg har ikke vært kvalm en eneste dag og svangerskapet er bare helt fantastisk å oppleve, det hadde jeg aldri trodd ;)

 

Er du så kvalm at det du blir sengeliggende og ikke får i deg mat, har du vel hyperemesis? Man trenger i hvert fall ikke spy for å få diagnosen.

Godt å høre at det er håp, i hvert fall, third time's the charm!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Med første gikk jeg ned 10 kg første 3-4 mnd. Var bare 56 kg så det var altfor mye. Husker ikke flere uker, de er svarte. Selv vann kom opp.

Kastet opp til uke 28 ca.

 

Nr 2 gikk mye bedre, gikk ikke så mye ned men kastet opp hele dagen i 18 uker. Nr. 3 "bare" 12 uker.

Med nr. 3 klarte jeg å spise ofte det gjorde meg mindre kvalm. Små posjoner ofte.

 

Siste kastet jeg opp i 12 uker men føler det er ingenting. I tillegg er det jo positivt, betyr at Spira har festa seg godt.

 

Har alltid tatt det som et godt tegn, har aldri mistet så ser forsatt positivt på litt oppkast de 3 første mnd. Men stresset litt for å få i meg nok næring.

Skrevet

Har en venninne med hypermesis, 4 barn!! Prøvde alt, også akupunktur, ingenting hjalp. Men plutselig i 4. svangerskap virket akupunktur!! : )

Skrevet
Hyperemesis hadde jeg vel ikke akkurat i mine to første svangerskap, men sykemeldt og sengeliggende var jeg. Kastet aldri opp, bare helt sykt kvalm og måtte få medisiner for å klare å spise. Alt ga seg rundt uke 12-13 med begge to, heldigvis. Det gikk 9 år mellom de to svangerskapene og det meste var vel glemt da jeg ble gravid for andre gang, da sa jeg at det var nok og ikke f... om jeg skulle ha flere barn! 3 mnd etter fødselen så satt jeg der igjen med to streker på pinnen og tenke med skrekk på nye måneder med kvalme, men den kom aldri! Jeg har ikke vært kvalm en eneste dag og svangerskapet er bare helt fantastisk å oppleve, det hadde jeg aldri trodd ;)

 

Er du så kvalm at det du blir sengeliggende og ikke får i deg mat, har du vel hyperemesis? Man trenger i hvert fall ikke spy for å få diagnosen.

Godt å høre at det er håp, i hvert fall, third time's the charm!

 

Ja, det kan godt hende. Har lurt litt på hvor skillet går mellom vanlig svangerskapskvalme og hyperemesis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...