Gå til innhold

Hvem "i gata" er du?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er hun crazy unge alenemammaen som har mange baller i lufta.. Flyr som en gærning fra morgen til kveld. Med utdanning, oppussing, litt jobb og fritidsaktiviteter. Bor i 4 mans blokk, og sliter med å vaske trappa og klippe plenen i tide.. Er litt mer av den rølpete typen, bryr meg ikke om litt uorden og rot. Som mamma har jeg egne meninger og syr IKKE puter under armene, folk rundt ser ofte skeivt på meg for at mine unger får klatre stort sett som de vil :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er vel blondineøkonomen medium sminket som jobber i mannsdominert bedrift og har skjorte og skjørt på jobben, for så å komme hjem til musikermannen min (haha den sorte ridder med rockeklær og forseggjort sveis) som sitter og jobber på mac`en og planlegger japanturne mens dagene hans ikke går helt opp egentlig fordi han vil så mye men har så liten tid.

 

Med en gang jeg er inn døra, så er joggebuksa på og hårstrikket på plass!

 

Vi er alltid for sen til det meste, men godt humør og forskjellige sokker (som ikke vises i støvlettene mine uansett haha)

Du finner oss gjerne i brukerråd, tillitsvalgt i barnehagen, og aktive foreldre for våre tre blonde barn (som også har godt humør og gjør det bra på skolen).

 

Vi setter gjerne igang det meste - men noen ganger er vi vel liiittt for travle til å faktisk klare å gjennomføre absolutt alt allikevel :-)

 

Vi har fin leilighet i byens beste strøk som kanskje egentlig er litt for liten for oss nå, ny bil, god økonomi, gode venner og omgangskrets vi liker.

 

Og kort lunte hahaha. Og vil leve mest mulig - få alt ut av livet - det er jo så kort og vi har så mye vi vil gjøre!

Skrevet

Vi er vel den familien som naboene ikke helt forstår seg på!

 

Vi er -eller var unge foreldre(da vi startet:-)) hele familien sykler, løper og spiller fotball.. Tidvis jobber vi begge veldig mye og har flere barnepiker.(driver " bissniss")

 

Vi bor på den største tomta, med flott mur rundt et stort hvitt hus. I alle vinduene kan man se hvite blondegardiner og lysekroner.

Delevis er allt på stell, men vi blir alikevel aldrig ferdig med å luke i alle bedene..

 

Vi liker å være sammen med venner og familie, har en stor familie og er sammen masse!

Men vi er det paret som IKKE kommer på vinkvelder med naboene!

Og misliker smalltalk over gjerde;-)

 

Skrevet

Dæven hørtes jo veldig bra ut det der - må jo tilføye at vi også er ho som går ut usminka i morgenkåpe og henter posten tolv en lørdag mens ungene løper bananas i hagen eller ser film. Og at han er han som ser ut som om han kommer rett fra nachspiel til barnehagen fordi han nettopp landet med flyet fra siste spillejobb halv seks om morgenen.

og at ingen noen gang har like sokker. Ever.

Skrevet

Hvis jeg drar parallellen til frustrerte fruer er jeg nesten spot on Lynette, men jeg lager mat som Bree ;-)

Skrevet

Jeg er den unge blonde med flere barn. Alltid velstelt og pen i klærne når jeg henter og leverer i barnehage. Jeg ser sikkert yngre ut enn jeg er også, er liten og spinkel. Mange hadde sikkert blitt overrasket om de visste at jeg holder på å fullføre en mastergrad og eier egen bolig. Har vært sammen med mannen/ barnefar i en årrekke, han ser også veldig ung ut - han er smartere enn de fleste og har solid utdannelse. Ellers har vi ikke en "statusbil", men en gammel bil med god plass til vogn og bilstoler. I vinduene våre kan dere se at det glinser i lyskroner...

Skrevet

Vi er de nye som akkurat har flyttet inn og holder på med et stooort oppussingsprosjekt både ute og inne. Og jeg tipper endel naboer er litt nysgjerrige på hvordan det blir når det blir ferdig. Ellers inviterer vi ofte andre unger til å leke i kaoset her. Og vi er ganske ujålete både i klær og ellers.

Skrevet

Jeg er den slitne trebarnsmammaen som alltid har 100 jern i ilden.

 

Holder meg litt tilbake pga. sosial fobi, men skravler med naboene når det passer seg og jeg føler jeg makter det.

 

Vi har det pent og ryddig rundt oss (stort sett), andre ganger ser det ut som en bombe har slått ned. Vi er de eneste med barn i rekka vår, så det kan være meget ryddig bortover heler rekka bortsett fra hos oss.

 

Barna i gata har en tendens til å havne hjemme hos oss under lek, og jeg kommer ut til barna i trehytta med frukt og muffins og det jeg ellers har for hånden.

 

Håper barn og foreldre i gata har et godt inntrykk av meg...

Skrevet

Vi er de friluftselskende naturfrikene med lavvo og bålplass i hagen. Går stort sett i ullklær og turbukser og er ute så mye som mulig, garasjen har ikke plass til bilen for der står alt av tur- og sportsutstyr og vi er stort sett borte hver eneste helg på en eller annen tur :)

Skrevet

Jeg er den som gjemmer seg bak hekken og forter seg hjem fra bhg etter levering og henting. Den som av og til ikke åpner døren når det ringer på, og som sjelden er ute i hagen. Jeg har en kjekk, utadvendt mann som snakker endel med naboene, og vi har to fine barn. Det er nok noen som lurer på hva mannen min ser i meg, og som tror jeg er sur, men jeg har bare verdens dårligste selvtillit og sliter med angst.

Skrevet

Dama med perfekt gubbe, barn og leid leilighet, bikkje og katter. Ikke høy utdannelse, da (vedde en hundrings på at det blir brukt mot meg senere?).

Blir sett gående i gata med bikkja på slep mens jeg spytter pølsebiter under kontakttrening.

Knør meg opp i klatrestativet med eldstejenta mens vi leker pirater og gar'er og skip-o-hoier til alle som går forbi.

 

Ellers samme som Alva, kan løpe inn og ut av huset ørten ganger pga glemte ting. Ene naboen satt ute på verandaen i sommer i det jeg og eldstejenta kom ut. Jeg stoppa opp; hadde glemt vannflaska. "Ka glæmte du nu da?", kommer det fra nabokjerringa.

Skrevet (endret)

Jeg er den litt sjenerte naboen, som er hyggelig og smiler og ler godt av andres historier.

 

Jeg har høy utdannelse og en god jobb i staten. Jeg er samboer med en "ordentlig" kar med god utdannelse og god jobb som er kjekk i mine øyne, men ikke den alle snur seg etter i gata. ;)

 

Jeg er ordentlig, går aldri glipp av foreldremøter, og stiller alltid opp på dugnader og slikt. Likevel er jeg litt vimsete, og huset er et evig rot (men jeg pleier å rydde sånn noenlunde før varslede gjester ;)). Selv om jeg tar en økt eller to i den lille hageflekken vår i løpet av året, er den stort sett nokså lite velpleid. Heldigvis har de som bodde der før plantet masse fine blomster/busker, så det ser fargerikt og nokså pent ut selv om det er fultl av gress i blomsterbedet osv.

 

Jeg tror jeg oppfattes som hyggelig, men kanskje litt kjedelig. Utadvente personer pleier å "adoptere" meg, da jeg er en bra match for dem og god til å lytte til alt de har på hjertet. :)

Endret av minni75
Skrevet (endret)

Hehe... ja hvor havner vi da!

 

Vi er de som har alt for mange baller i lufta og alltid er på etterskudd med noe, men som så og si alltid tar oss tid til å stoppe for å slå av en prat med naboene. Føler oss litt som "de nye" enda for vi bor i et område der de fleste har bodd ganske lenge.

De barna som lager liv i gata er gjerne mine og vi har fått kommentarer fra flere av naboene på at det er så herlig at samboeren min er PAPPA med storebokstaver selvom gutta ikke er hans biologisksett!

 

Det er unger inn og ut døra her hele tiden, vi vurderer å bytte til sånn svingdør som butikker og kjøpesenter har :P Jeg har hatt spisebordet fult av unger som trengte hjelp med lekser og alle ungene vet hvem jeg er. Greit å være den voksne som sier hei til ALLE!

 

Også er det så å si alltid ryddig her, ingen forstår hvordan vi får det til aller minst vi!

Endret av Verbena
Skrevet
Hun blide som strever med å få orden på hus og hage. Drar med ungen ut i vær og vind, og nå har a jammen begynt å dra med den lille babyen i en bæresak på ryggen!?

 

Bortsett fra at jeg ikke har hage er jeg her :-)

Skrevet

Jeg er den blide, hyggelige og inkluderende. Har stort hus, mann og to barn. Tidvis mye besøk av barn her. Har en mann som er opptatt av å ha det pent og ryddig ute, så der er det alltid på stell. Inne derimot......Jeg liker å ha det ryddig, men det blir ofte med tanken. Tiden strekker ikke helt til:-)

 

Vi blir nok sett på som en opptatt og busy famile, som alltid er på farten. Og det er en viss sannhet i det. Nå er endel av naboene hjemmeværende, så de får nok med seg endel også da...

 

Jeg er den som stadig glemmer å handle inn ting, slik at vi ofte går og låner ei melk,sukker, kjøttdeig o.l. hos naboer. Hun ene mente jeg var dårlig til å planlegge, og det er nok sant;-) Jeg svarte at jeg var heldig som hadde så gode naboer som var bedre enn meg på dette:-D Leverer alltid tilbake da.

 

Vi flyttet for noen få år siden, og har tenkt på om ikke den nærmeste naboen vår blir litt smågal av all trafikken fram og tilbake til huset vårt...Han har ikke sagt noe til nå;-)

Skrevet

Hehe, for en gøyal tråd! :)

 

Vi er de som er opptatt av fasaden. Vi har endeleilighet med dukkestue, trampoline og masse fine blomster, med en velfrisert hekk og plen. Ikke noe rot på utsiden. Jeg er hun som kan virke som alenemor, for mannen jobber på anlegg, og er mye borte. Jeg er hun som smiler og hilser på alle naboer. Jeg er den pedagogiske trygge voksne for alle barna i nabolaget. De samles her og vil gjerne være på besøk. Våre barn er pent kledd og veloppdragne, litt sjenerte men de smiler til omverden. Vinduene nede er stengt med rullegardiner, men hvis du gløtter opp ser du panelgardiner og spotter i taket.

Skrevet

Jeg er dama som snakker med alle, egentlig enten de vil det eller ikke. Jeg synes det er viktig å vite hvem som bor i nabolaget, og tenker at naboene bør ha en viss oversikt de også (dersom du trenger en sikring, sukker eller spiker kan du jo bare spørre, vi har det meste). Jeg er ikke egentlig interessert i å være sladrevennen din altså, så dersom du vil ha late dager med kaffebesøk blir det nok ikke med meg.

 

Jeg kjenner alle barna, og alle barna kjenner meg. Oversikt er mellomnavnet mitt. Ryddighet ligger ikke til min personlighet. Vi har hektiske dager, og av og til tar jeg meg i å gå tur med barn som absolutt ikke er en match med verken segselv, meg eller hverandre, vi ser ut som om vi har ramlet utfor en skrent på turen ;) Slår meg til ro med at barn som leker skal se ut som barn i lek, ikke klesmodeller for bergans :)

Skrevet

Jeg er den hyggelige dama, med den like hyggelige mannen. Vi er nok de som blir sett på som de som opplevd mye vondt og vanskelig, men likevel har et godt og harmonisk liv. Jeg trur vi blir godt respektert og vi respekterer våre naboer også. Vi har Hyggelige middagsbjudninger med de nærmeste naboene på tur.

Skrevet

Er nok ansett for å være den søte, lille, sjarmerende girl next door. Men jeg er ulv i fåreklær. Men er egentlig ganske uhøytidelig.

 

Har masse rare tanker og ideer, men jeg holder dem for meg selv. Må være trygg på folk for å vise mitt sanne jeg. Som sagt, er bare den smilende og blide jenta som alle syns er superhyggelig og liker å være sammen med. Men mangler ikke egne meninger. Har ben i nesa når det trengs. Tror ikke jeg er noen spesiell.Lever A4-livet. Har fast arbeid, er utdannet innefor det yrket. Jeg er akkurat passe smart.

 

Tviler jeg går i kategorien dum og deilig ihvertfall. Heller ikke hun sære med mange katter. Har for mange familiemedlemmer som er slik, så jeg prøver å bryte trenden :P

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Jeg er den filosofiske bygdejenta som er snill, smiler og hilser til folk, har sjarmerende, snill mann og ingen barn, men to katter som jeg kaller inn til alle døgnets tider og som har begynt å "skule" på damer med barnevogn fordi jeg syns det er MIN tur nå til å vagge stolt rundt i nabolaget med vogn, helst tvillingtrille!

Jeg er hun som liker ro, fred og natur og som du gjerne ser sittende på huk i skogsveien for å se på en larve som kryper saaakte forbi.

Jeg er også hun som for tiden er arbeidsledig og så klar for drømmejobben som ikke finnes enda?

Hun som bor i et lite hus på landet, blant shabby shic interiør, og gjerne kommer på at hun vil male ting og ikke gidder å skifte til maleklær, men ikke har noe imot å male i kjole.

Gjest Trulte med to små
Skrevet

Det er ikke kattene som skuler på barnevognene altså! ;) ;)

Høres ut som en film "Katter som skuler på barnevogner"

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Vi har ikke så mange naboer her i gata (mye næringseiendom), og jeg kjenner ingen i strøket. Smiler og hilser om jeg møter noen på vei ut i garasjen, og har snakka med nabojenta en gang, haha...nabomannen over gangen småprater jeg med, og vi har gitt ham litt mat når vi har noe godt til overs. Mannen er nok mer pratsom enn meg.

 

Jeg skulle gjerne vært den som ba på kaffe i hagen, med naboungene lekende på tomta, med hjemmebakt kake på lur. Men ikke har vi hage, vi leier, og ikke har jeg energi. Det er liksom bare jobben som tar all min energi, og så får familien nøye seg med restene. Og da sier det seg selv at jeg ikke prioriterer naboer. Dessverre :(

Skrevet

Jeg er den alle roper etter for å si hei til enda de er så langt unna at en samtale er umulig, så da regner jeg med at jeg er en godt likt leieboer med et av nabolagets reneste og mest ryddige hjem. I tillegg er jeg raskt på pletten når det må gjøres ting i gatene og starter gjerne først med f.eks gruskosting om våren o.l.

 

Ellers er vel noen av mennene og arbeidskarene litt ekstra lange i blikket når jeg er ute, så er vel noe de liker å se på ved meg og, hvilket såklart er hyggelig (ene naboen stalka meg riktignok en periode før jeg fikk mann..) :) Har ikke barn selv enda, men er med på å rydde lekeplassen til våren og blir gjerne med ut for å se på hvor flinke de er til å leke hvis de roper etter meg.

Skrevet

Vi er de Naboene som krangler høylydt og skriker skjellsord til hverandre. Smeller med dører og sloss..

 

Vet at naboene hører oss men later som ingenting når vi møtes...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...