Gå til innhold

Hvor oppbevarer dere regningene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I nettbanken. Er et par år siden jeg fikk en regning i posten. Og som mange andre her lurer på: Hvorfor tar dere vare på betalte regninger? :) Den gangen jeg fikk regninger i posten ble de betalt og deretter kastet i søpla.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg oppbevarer ikke regninger, jeg betaler dem.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Som regel i veska mi, eller på kjøkkenbordet en dag eller tre før jeg legger.dem inn. Så kastes dem ;)

Skrevet

Ubetalte i en "innboks" på kontoret, betalte i permer (blir endel i løpet av året...). Hvofor jeg oppbevarer regninger etter at de er betalt? Pga regnskapet selvfølgelig,Det hjelper svært lite med bare kontoutskrifter, når næringsoppgaver og alt det der skal leveres. Også må regnskapet lagres i minst ti år, i tilfelle ettersyn... har en god del permer på loftet kan du si...

Skrevet

Greit nok hvis du driver et foretak og må levere regnskap, men private husholdninger trenger vel ikke det?

Skjønner ikke folk som samler og organiserer alle slike papirer. Hva er vitsen med det?

Skrevet

I en mappe for ubetalte og en for betalte, og etter en liten stund går alle betalte i peisen:)

Skrevet

de får ligge litt i veska også slenger jeg de i hylla til økonomisk rådgiver her i kommunen :) hun tar det derfra, tipper de blir kastet/makulert etter at de er betalt ;)

Skrevet

Lar ikke regningene ligge rundt i huset, så vi betaler dem samme dagen som vi får dem.

Betalte regninger ligger i en perm hvor vi har hver vår :)

Skrevet

Hvorfor?

Skrevet

en perm for betalte og en for ubetalte

Skrevet

En liten mappe for ubetalte regninger og en perm for betalte. De betalte tar jeg vare på i 3 år, alle ligger i nettbanken, ja.

Hvorfor jeg tar vare på regningene..?

Fordi om jeg skulle ha noe å klage på på noen av regningene så er det jo reklamasjon,og ikke alle regningene blir oppbevart i nettbanken i 2-5 år som reklamasjon gjelder. I tillegg stoler jeg ikke 100 % på nettbanken.

Skrevet

Tar vare på regningene fordi jeg da kan gå tilbake å lese spesifikasjoner når jeg har behov for det. Eks. så står det spesifisert hvor mye strøm vi har brukt i en viss periode, eller hva vi har brukt mastercardet til osv.

Skrevet

Ubetalte på en kommode hvor jeg ser de hver dag, slik at jeg ikke glemmer noen. De betalte er revet i to og ligger i en skuffe lenger ned i kommoden.

Skrevet
Hvorfor?

Fordi vi liker å ha oversikt og mulighet til å gå tilbake på gamle regninger om det skulle dukke opp noe.

Skrevet

Jeg trodde ikke folk fikk regninger i posten lenger jeg???

Jeg har e-faktura og avtalegiro på alle regningene mine. Så da ligger alt i nettbanken.

Skrevet
Hvorfor?

Fordi vi liker å ha oversikt og mulighet til å gå tilbake på gamle regninger om det skulle dukke opp noe.

Noe hva da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...