Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #26 Skrevet 18. september 2012 Har aldri sett et sete merket "gravid"... Hva kaller du figur nummer to? http://www.nedsig.no...lt-nedsig20.jpg Feit?? Så det er ditt syn på gravide? Så herlig menneske du er.. Ditto Annie bruker ord hun ikke vet hva betyr... Hva vet vel du om det?
happiness4life Skrevet 18. september 2012 #27 Skrevet 18. september 2012 Hadde jeg vært deg hadde jeg spurt om jeg kunne få sitte. Er ikke bare fjortiser som ikke tenker, når jeg kommer med vogn kan det sitte frøkner i 20 årene der hvor vognen skal være. Blir stående et par sekunder med vognen uten at de flytter seg så sier jeg at de må flytte seg nå for her kommer vognen. Det værste er at jeg noen ganger får stygge blikk fra de flere ganger. Fjortiser er en ting (klart de burde ha vett til å reise seg) men når man faktisk er over 20 år så burde det alltid skje automatisk. Merkelig med det for gutter/menn reiser seg alltid...
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 18. september 2012 #28 Skrevet 18. september 2012 Herreguuuuud!! Av og til lurer jeg på hva folk som gjemmer seg bak anonymknappen!! Hvorfor et det ALLTID 1-2 personer som MÅ gjøre piss ut av en helt vanlig tråd! At folk ikke flytter seg for de som er trengende sier vell litt om personen og den oppdragelsen de har fått! Jeg kunne ALDRI latt vert å gitt fra meg setet til noen som hadde mer bruk for det enn meg selv! Hvis det faktisk er voksne folk med barn som lager så forbanna kvalm t.o.m på denne tråden. Ja da skal jeg faktisk våge å skrive at det er nok barna til dem som sitter på bussen og er noen jævla fjortiser som ikke gir opp setet sitt!! OooOOoo..skal jeg få kjeft for innlegget nå eller? Spesielt fra anonyme?
Gjest Tullmusa83 Skrevet 18. september 2012 #29 Skrevet 18. september 2012 Her i byen reiser verken menn eller damer seg fra vognplassene. En og annen gjør det, men de snakker aldri norsk.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #30 Skrevet 18. september 2012 Herreguuuuud!! Av og til lurer jeg på hva folk som gjemmer seg bak anonymknappen!! Hvorfor et det ALLTID 1-2 personer som MÅ gjøre piss ut av en helt vanlig tråd! At folk ikke flytter seg for de som er trengende sier vell litt om personen og den oppdragelsen de har fått! Jeg kunne ALDRI latt vert å gitt fra meg setet til noen som hadde mer bruk for det enn meg selv! Hvis det faktisk er voksne folk med barn som lager så forbanna kvalm t.o.m på denne tråden. Ja da skal jeg faktisk våge å skrive at det er nok barna til dem som sitter på bussen og er noen jævla fjortiser som ikke gir opp setet sitt!! OooOOoo..skal jeg få kjeft for innlegget nå eller? Spesielt fra anonyme? Gjeeeeeesp
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 18. september 2012 #31 Skrevet 18. september 2012 Hadde jeg vært deg hadde jeg spurt om jeg kunne få sitte. Er ikke bare fjortiser som ikke tenker, når jeg kommer med vogn kan det sitte frøkner i 20 årene der hvor vognen skal være. Blir stående et par sekunder med vognen uten at de flytter seg så sier jeg at de må flytte seg nå for her kommer vognen. Det værste er at jeg noen ganger får stygge blikk fra de flere ganger. Fjortiser er en ting (klart de burde ha vett til å reise seg) men når man faktisk er over 20 år så burde det alltid skje automatisk. Merkelig med det for gutter/menn reiser seg alltid... Når du sier det. Det stemmer faktisk! Jeg også opplever at motsatt kjønn er som oftes flytter seg! Men det sier faktisk litt synest jeg om hvor "ekle", egoistiske og selvsentrerte vi jenter/kvinner faktisk er !
Gjest Mammantil2prinser Skrevet 18. september 2012 #32 Skrevet 18. september 2012 Herreguuuuud!! Av og til lurer jeg på hva folk som gjemmer seg bak anonymknappen!! Hvorfor et det ALLTID 1-2 personer som MÅ gjøre piss ut av en helt vanlig tråd! At folk ikke flytter seg for de som er trengende sier vell litt om personen og den oppdragelsen de har fått! Jeg kunne ALDRI latt vert å gitt fra meg setet til noen som hadde mer bruk for det enn meg selv! Hvis det faktisk er voksne folk med barn som lager så forbanna kvalm t.o.m på denne tråden. Ja da skal jeg faktisk våge å skrive at det er nok barna til dem som sitter på bussen og er noen jævla fjortiser som ikke gir opp setet sitt!! OooOOoo..skal jeg få kjeft for innlegget nå eller? Spesielt fra anonyme? Gjeeeeeesp Dæven du er kul sikkert tøffest i trusa av alle i by'n du
Gjest Miryks Skrevet 18. september 2012 #33 Skrevet 18. september 2012 Hva vet vel du om det? Ja, hvordan vet jeg det? Hvis hun/du hadde visst hva "ditto" betyr, så vville du/hun brukt det riktig.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #34 Skrevet 18. september 2012 Hva jeg baserer det på? Sikkert det samme som du baserer hvor herlig jeg er. Forskjellen er at jeg mener ikke at gravide er feite.. Derfor hører ikke "ditto" hjemme her
Ulfemannen Skrevet 18. september 2012 #35 Skrevet 18. september 2012 Flere ganger nå i høst har jeg måtte ta bussen opp til KK for ekstrakontroller og gjerne på tidspunkter hvor bussen er nesten full. Omtrent hver gang må jeg kave med helt bakerst i bussen for å finne et ledig sete, samtidig som bussen begynner å kjøre. Og så som i dag sitter det flere jentegjenger på setene rett innenfor som egentlig er reservert til folk som meg eller eldre. Jeg er straks 8 måneder og det er ikke tvil om hva som er under jakken min. Men det er ikke snakk om å lette på den tightskledde ræva for å gi setet til noen som trenger det! Det verste er egentlig blikket de gir, "jeg ser deg, men ser deg ikke"-blikket. Ellers er det som regel alltid et ledig sete, men det slår aldri feil når jeg tar bussen i etterskoletid-perioden..... Du trenger ikke noe setet, for jeg har bil høøø høøø høøø, så bare fortell meg hvor du bor. Så svipper jeg deg opp i bagasje rommet
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #36 Skrevet 18. september 2012 Har aldri sett et sete merket "gravid"... De har det i Ålesund der er det en strekmann/dame med stor mage
Mamma til go'jentene Skrevet 18. september 2012 #37 Skrevet 18. september 2012 Kjedelig at de ikke reiser seg. Men er det ledig bak i bussen, så ser jeg ikke problemet. Enten ber du dem flytte seg, eller setter du deg der det er plass. Da jeg var fjortis reiste jeg meg for gamle og synlig gravide, men dersom det er rikelig med plass på bussen så gjør det vel ikke noe at du ikke får det setet med gravisdskilt?
M+M+baby2012 Skrevet 18. september 2012 #38 Skrevet 18. september 2012 Jeg kom på bussen med barnevogn og sjåføren begynte og kjøre mens jeg var på vei og betale. Ba han stoppe da jeg ikke var ved vognen. Han ble sur og stoppet. Da jeg skulle av lukket han døren rett på barnevognen måtte rope på han for og opne døren igjen da vognen satt fast. Så de er ikke veldig flinke alltid. Sur ola normann var han
Sydamen Skrevet 18. september 2012 Forfatter #39 Skrevet 18. september 2012 Kjedelig at de ikke reiser seg. Men er det ledig bak i bussen, så ser jeg ikke problemet. Enten ber du dem flytte seg, eller setter du deg der det er plass. Da jeg var fjortis reiste jeg meg for gamle og synlig gravide, men dersom det er rikelig med plass på bussen så gjør det vel ikke noe at du ikke får det setet med gravisdskilt? Joda, men det er en grunn til at de reserverte setene er rett innenfor døren. Og det et ikke alltid like lett å komme seg helt bakerst i bussen med stor mage når den er begynt å kjøre. Da synes jeg folk bør være beviste på hvor de har satt seg og flytte seg uoppfordret.
Tauriel Skrevet 18. september 2012 #40 Skrevet 18. september 2012 Har vært borti der det ble bedt om å få plass å sitte for ei som var dårlig til beins (ei som kom med ledsager). Ingen reagerte, så til sutt reiste en eldre mann seg og gav opp plassen sin... Over halvparten av passasjerene var unge folk... Jeg sto med barnevogn ellers hadde jeg gitt opp plassen. Det er mange som tenker: "En annen vil gi opp plassen så jeg gidder ikke å gi opp min"
Fiemamma Skrevet 18. september 2012 #41 Skrevet 18. september 2012 Har aldri sett et sete merket "gravid"... Det er klistremerker med en person med stokk og ei dame med babymage på bussene i Trondheim ihvertfall!
Gjest Miryks Skrevet 18. september 2012 #42 Skrevet 18. september 2012 Har aldri sett et sete merket "gravid"... Det er klistremerker med en person med stokk og ei dame med babymage på bussene i Trondheim ihvertfall! Det er det til og med her i Kirkenes, gitt. Lurer på om Annie her sjelden tar buss, siden hun ikke har sett slike skilt.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #43 Skrevet 18. september 2012 I min erfaring er det oftest etnisk norske menn som gir bport plassen. Utlendinger er de som oftest er eklest når det gjelder å gi bort plassen sin, noen har blitt aggressive. Tror ikke det er fjortisberter generelt, men en egosentrisk tankegang.
Countess Skrevet 18. september 2012 #44 Skrevet 18. september 2012 Jeg burde nok ikke bli det, men det sjokkerer meg hvordan folk kan være så likegyldig til slikt. Det er snakk om folkeskikk! Mange av dere snakker som om det er noe det har vært mye snakk om i deres oppvekst. Iblandt lurer jeg på om mennesker melder seg inn i forum som dette kun for å lage kvalme, for noen av svarene på forskjellige innlegg virker ikke å komme fra mennesker med barn. På dette innlegget er det flere som svarer som om de ikke har vært gravide..prøver de å bli gravide er de inne for en real overraskelse når de blir det. Vet ikke hvordan bussene ser ut der dere bor (?) men her er det en vesentlig forskjell på setene og avstand mellom setene i de områdene som er beregnet de som trenger det! Regner dere parkerer på handicap-parkeringen også..? Er jo bare for de som trenger den å parkere en annen plass
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå