Sydamen Skrevet 18. september 2012 #1 Skrevet 18. september 2012 Flere ganger nå i høst har jeg måtte ta bussen opp til KK for ekstrakontroller og gjerne på tidspunkter hvor bussen er nesten full. Omtrent hver gang må jeg kave med helt bakerst i bussen for å finne et ledig sete, samtidig som bussen begynner å kjøre. Og så som i dag sitter det flere jentegjenger på setene rett innenfor som egentlig er reservert til folk som meg eller eldre. Jeg er straks 8 måneder og det er ikke tvil om hva som er under jakken min. Men det er ikke snakk om å lette på den tightskledde ræva for å gi setet til noen som trenger det! Det verste er egentlig blikket de gir, "jeg ser deg, men ser deg ikke"-blikket. Ellers er det som regel alltid et ledig sete, men det slår aldri feil når jeg tar bussen i etterskoletid-perioden.....
Gjest Miryks Skrevet 18. september 2012 #3 Skrevet 18. september 2012 (endret) Der har bussjåføren like mye skyld som skoleelevene. Det er bussjåførens ansvar å se til at de som har krav på de forskjellige setene får dem. Si fra til ham, så ber han dem om å flytte seg. Endret 18. september 2012 av Miryks
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #4 Skrevet 18. september 2012 Der har bussjåføren like mye skyld som skoleelevene. Det er bussjåførens ansvar å se til at de som har krav på de forskjellige setene får dem. Si fra til ham, så ber han dem om å flytte seg. Da hadde jeg spurt " kan jeg få sitte her". Det er da ikke bussjåførens annsvar å hi beskjed om det. Må du gi deg.
Gjest Miryks Skrevet 18. september 2012 #5 Skrevet 18. september 2012 Da hadde jeg spurt " kan jeg få sitte her". Det er da ikke bussjåførens annsvar å hi beskjed om det. Må du gi deg. Jo, det er det. Bussjåføren har ansvaret for bussen og passasjerene. Om noen kødder, bråker eller lager kvalm for andre, så har bussjåføren full autoritet til å kaste dem av, evt nekte noen å komme på.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #6 Skrevet 18. september 2012 Da hadde jeg spurt " kan jeg få sitte her". Det er da ikke bussjåførens annsvar å hi beskjed om det. Må du gi deg. Jo, det er det. Bussjåføren har ansvaret for bussen og passasjerene. Om noen kødder, bråker eller lager kvalm for andre, så har bussjåføren full autoritet til å kaste dem av, evt nekte noen å komme på. Ja, om "noen kødder, bråker eller lager kvalm" er det sjåførene annsvar- ikke be en passasjer om å flytte seg for en annen. Det er normal folkeskikk å flytte seg. Men fjortisbertene har da betalt like mye for billetten som hi.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 18. september 2012 #7 Skrevet 18. september 2012 Bussjåføren har faktisk et ansvar her ja. Har vært med bussen mange ganger jeg, hvor sjåføren har bedt ungdommer flytte seg fra seter som er forebeholdt de som stiller svakere (om dere forstår hva jeg mener; eldre, gravide osv osv) Men jeg hadde nok bedt om å få ene setet jeg, hadde de sakt nei, så hadde sjåføren fått trå til.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #8 Skrevet 18. september 2012 Da hadde jeg spurt " kan jeg få sitte her". Det er da ikke bussjåførens annsvar å hi beskjed om det. Må du gi deg. Jo, det er det. Bussjåføren har ansvaret for bussen og passasjerene. Om noen kødder, bråker eller lager kvalm for andre, så har bussjåføren full autoritet til å kaste dem av, evt nekte noen å komme på. Ja, om "noen kødder, bråker eller lager kvalm" er det sjåførene annsvar- ikke be en passasjer om å flytte seg for en annen. Det er normal folkeskikk å flytte seg. Men fjortisbertene har da betalt like mye for billetten som hi.
Sydamen Skrevet 18. september 2012 Forfatter #9 Skrevet 18. september 2012 Helt ærlig er jeg litt for feig for å be om setet, men jeg mener at det er en automatikk i at om man sitter på et sete som reservert for andre skal man reise seg uten at man blir bedt om det når noen kommer. Jeg har alltid gjort det før jeg ble gravid.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 18. september 2012 #10 Skrevet 18. september 2012 Da hadde jeg spurt " kan jeg få sitte her". Det er da ikke bussjåførens annsvar å hi beskjed om det. Må du gi deg. Jo, det er det. Bussjåføren har ansvaret for bussen og passasjerene. Om noen kødder, bråker eller lager kvalm for andre, så har bussjåføren full autoritet til å kaste dem av, evt nekte noen å komme på. Ja, om "noen kødder, bråker eller lager kvalm" er det sjåførene annsvar- ikke be en passasjer om å flytte seg for en annen. Det er normal folkeskikk å flytte seg. Men fjortisbertene har da betalt like mye for billetten som hi. Sjåføren har ansvar for de setene som er merket av, de fremste setene på bussen er som regel merket for trengene. Akurat som sjåføren er pliktig å få elever til å flytte sekkene sine om det kommer rulator, rulestol, barnevogn eller lignende på bussen.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #11 Skrevet 18. september 2012 Har aldri sett et sete merket "gravid"...
Gjest Miryks Skrevet 18. september 2012 #12 Skrevet 18. september 2012 Ja, om "noen kødder, bråker eller lager kvalm" er det sjåførene annsvar- ikke be en passasjer om å flytte seg for en annen. Det er normal folkeskikk å flytte seg. Men fjortisbertene har da betalt like mye for billetten som hi. Det er merket klart og tydelig hvilke seter som er ment hvor hvilke personer. Om det sitter folk i lommen for rullestolbrukere/barnevogner, så kan bussjåfør be de flytte seg. Sitter det folk og brer seg utover setene/plassene beregnet for folk med spesielle behov, så kan bussjåfør be de flytte seg. Ja, de har betalt for billetten sin, men de skal også bøye seg for det bussjåføren sier. Glemte kanskje å nevne at pappa var bussjåfør i 9 år, så jeg har blitt drillet i det meste av "regler"..
Gjest Miryks Skrevet 18. september 2012 #13 Skrevet 18. september 2012 Har aldri sett et sete merket "gravid"... Det er en "trengende", som kan ha et spesielt behov. På lik linje med blinde o.l.
Sydamen Skrevet 18. september 2012 Forfatter #14 Skrevet 18. september 2012 Har aldri sett et sete merket "gravid"... Hva kaller du figur nummer to? http://www.nedsig.no/wp-content/uploads/2011/06/skilt-nedsig20.jpg
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #15 Skrevet 18. september 2012 Har aldri sett et sete merket "gravid"... Mener jeg har sett det. Det er bilde av en gammel man med stokk og dame med sto mage. Eller er jeg helt på bærtur? Uansett burde de ha lært seg litt folkeskikk!
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #16 Skrevet 18. september 2012 Har aldri sett et sete merket "gravid"... Hva kaller du figur nummer to? http://www.nedsig.no/wp-content/uploads/2011/06/skilt-nedsig20.jpg Feit??
Sydamen Skrevet 18. september 2012 Forfatter #18 Skrevet 18. september 2012 Har aldri sett et sete merket "gravid"... Hva kaller du figur nummer to? http://www.nedsig.no/wp-content/uploads/2011/06/skilt-nedsig20.jpg Feit?? Koselig.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #19 Skrevet 18. september 2012 Har aldri sett et sete merket "gravid"... Hva kaller du figur nummer to? http://www.nedsig.no...lt-nedsig20.jpg Feit?? Så det er ditt syn på gravide? Så herlig menneske du er..
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #20 Skrevet 18. september 2012 Flere ganger nå i høst har jeg måtte ta bussen opp til KK for ekstrakontroller og gjerne på tidspunkter hvor bussen er nesten full. Omtrent hver gang må jeg kave med helt bakerst i bussen for å finne et ledig sete, samtidig som bussen begynner å kjøre. Og så som i dag sitter det flere jentegjenger på setene rett innenfor som egentlig er reservert til folk som meg eller eldre. Jeg er straks 8 måneder og det er ikke tvil om hva som er under jakken min. Men det er ikke snakk om å lette på den tightskledde ræva for å gi setet til noen som trenger det! Det verste er egentlig blikket de gir, "jeg ser deg, men ser deg ikke"-blikket. Ellers er det som regel alltid et ledig sete, men det slår aldri feil når jeg tar bussen i etterskoletid-perioden..... Hva er det med deg siden du som er eldre enn dem og dermed har en slags oppdragerrolle, siden du ikke klarer å gjøre deg gjeldende?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #21 Skrevet 18. september 2012 Har aldri sett et sete merket "gravid"... Hva kaller du figur nummer to? http://www.nedsig.no...lt-nedsig20.jpg Feit?? Så det er ditt syn på gravide? Så herlig menneske du er.. Ditto
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #22 Skrevet 18. september 2012 Har aldri sett et sete merket "gravid"... Hva kaller du figur nummer to? http://www.nedsig.no...lt-nedsig20.jpg Feit?? Så det er ditt syn på gravide? Så herlig menneske du er.. Ditto Hehe, javel? Hva baserer du den på?
Gjest Miryks Skrevet 18. september 2012 #23 Skrevet 18. september 2012 Har aldri sett et sete merket "gravid"... Hva kaller du figur nummer to? http://www.nedsig.no...lt-nedsig20.jpg Feit?? Så det er ditt syn på gravide? Så herlig menneske du er.. Ditto Annie bruker ord hun ikke vet hva betyr...
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #24 Skrevet 18. september 2012 Har aldri sett et sete merket "gravid"... Hva kaller du figur nummer to? http://www.nedsig.no...lt-nedsig20.jpg Feit?? Så det er ditt syn på gravide? Så herlig menneske du er.. Hva jeg baserer det på? Sikkert det samme som du baserer hvor herlig jeg er. Ditto Hehe, javel? Hva baserer du den på?
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #25 Skrevet 18. september 2012 Har aldri sett et sete merket "gravid"... Hva kaller du figur nummer to? http://www.nedsig.no...lt-nedsig20.jpg Feit?? Så det er ditt syn på gravide? Så herlig menneske du er.. Hva jeg baserer det på? Sikkert det samme som du baserer hvor herlig jeg er. Ditto Hehe, javel? Hva baserer du den på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå