Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #26 Skrevet 17. september 2012 Helt enig HI! Eller dersom de har havnet i den situasjonen jeg havnet i (uplanlagt barn som ble født uplanlagt i februar (termin senere)), så kan de jo bli alenemødre, slik som jeg ble. Større sjanse å få barnehageplass da;-)
Gjest peacock Skrevet 17. september 2012 #27 Skrevet 17. september 2012 TRRRROLLLLLLL! Ikke engang 16åringene på unge mødre er like dumme som dette. Herregård da, HI, tenkt på at du kanskje sårer noen her?!
3 nøtter til Askepott Skrevet 17. september 2012 #28 Skrevet 17. september 2012 Helt enig HI! Eller dersom de har havnet i den situasjonen jeg havnet i (uplanlagt barn som ble født uplanlagt i februar (termin senere)), så kan de jo bli alenemødre, slik som jeg ble. Større sjanse å få barnehageplass da;-) Du er jo ikke sikret barnehageplass selv om du er alenemor. Går det ann åbli mer dum enn HI? Ja, du!!!!
håpefull<3 Skrevet 17. september 2012 #30 Skrevet 17. september 2012 Ja født til og med 31. august er du garantert plass i barnehagen. Jeg håper de innser at de må endre dette, da babyboom på sommeren ikke akkurat er gunstig i et land der alle tar ferie i juli. Kjipt å komme til stengt fødestue vil jeg anta.. Nok plasser og løpende opptak er vel en drøm, men er lov å håpe! ok. Men at ungen er grantert plass i barnehagen, betyr det at h*n kan begynne ved fylte ett år dersom det er i februar? Eller er alltid barnehagestart i august? Jeg skal forøvrig være hjemme lengre, men bare lurer på hvordan reglene er. Takk for at du svarte ja det bør bli noe endringer snart :/
Koala *g07* Skrevet 17. september 2012 #31 Skrevet 17. september 2012 Du må søke plass fra august ja, og evt betale for den frem til barnet starter. Ellers faller den bort.
håpefull<3 Skrevet 17. september 2012 #32 Skrevet 17. september 2012 Du må søke plass fra august ja, og evt betale for den frem til barnet starter. Ellers faller den bort. ok. Takk for oppklaringen
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #33 Skrevet 17. september 2012 Djeeez! Vi pulte helt riktig og fikk termin i juni. Det gikk dårlig. Skulle vi ventet i 1 år på ny pulings? Eller bør vi egentlig bare si at de som ikke kan planlegge å bli gravid på første forsøk bør avstå fra å formere seg? Og til du som sier vi kan passe på ungene våre selv... jo takk, jeg gjør det hver eneste dag. Jeg er også i den posisjon at jeg studerer, å være hjemme over tiden jeg fikk støtte fra lånekassen var ikke en mulighet. Men det glemte jeg jo... kan'kke få barn før alt er på plass og mannen kan jobbe ræva av seg, mens jeg steller hus og barn. HURRA FOR 2012!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #34 Skrevet 17. september 2012 Det er mange som planlegger, så mange at jordmødrene venter babyboom midt i fellesferien. Så vi prøver å planlegge slik at vi unngår å dele fødestue med halve landet... Heldigvis får ikke alle barn i juli/august, for det hadde blitt kaos!
Mrs. Bouquet Skrevet 17. september 2012 #35 Skrevet 17. september 2012 Syns det er dårlig planlagt å gå med renselsen i juni, da er det ofte varmt og ikke så delikat med store bind. Skal du planlegge skikkelig så er det best å få barnet på vinteren.
Hybelkanina Skrevet 17. september 2012 #36 Skrevet 17. september 2012 Pokker altså, jeg visste vel at det var noe jeg ikke tok høyde for da jeg glemte å knipe igjen i jula i fjor.... O'jul med din glede og barn i september
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #37 Skrevet 17. september 2012 Jeg hadde termin i august, og fødte noen få timer inn i september. Dårlig planlagt! Også er det jo ikke alle som planlegger å få barn heller da.
Gjest Husfrua Skrevet 17. september 2012 #38 Skrevet 17. september 2012 Jeg kjenner jeg blir helt matt over slike idiotiske trådstartere. Karma sier jeg bare!
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #39 Skrevet 17. september 2012 Det går an å planlegge at man vil bli gravid. Man kan ikke planlegge når.
Anonym bruker Skrevet 18. september 2012 #40 Skrevet 18. september 2012 Hoho, jeg ser virkelig for meg at det hadde blitt koselig på fødeavdelingene rundt omkring i landet om 90% av barna skulle fødes om sommeren da det var ferieavvikling. Vaskedamene må ta imot babyene på do fordi det ikke er rom og jordmødre nok til de fødende. Det er heller ingen fødeavdelinger som holder sommerstengt heller, ikke sant?? Joda, det er veldig enkelt å planlegge å få barn om sommeren, det er bare å kun prøve en gang i året det. Blir man ikke gravid på rette tiden på året er det bare å vente ett år til. Hvem bryr seg om at alle ikke er like fryktbare og at dette kan ta 20 år? Det må da være bedre å føde på rette tiden av året i 40-årene enn å ha vinterbarn når man er i 20-årene... Og for de som mener at selvfølgelig må man ta seg av barna sine selv: joda, alle har råd til å leve på en inntekt i månedsvis, evt årevis. For man må jo ikke ta ulønnet permisjon for å være hjemme med barnet og alle de tusenlappene man får i kontantstøtte er nok til å dekke både husleie, mat, klær osv... Men det er jo bare å si opp jobben sin for å være hjemme da, det er ikke så nøye om man faktisk har jobb og inntekt når man faktisk får barnehageplass...
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 18. september 2012 #41 Skrevet 18. september 2012 Hoho, jeg ser virkelig for meg at det hadde blitt koselig på fødeavdelingene rundt omkring i landet om 90% av barna skulle fødes om sommeren da det var ferieavvikling. Vaskedamene må ta imot babyene på do fordi det ikke er rom og jordmødre nok til de fødende. Det er heller ingen fødeavdelinger som holder sommerstengt heller, ikke sant?? Joda, det er veldig enkelt å planlegge å få barn om sommeren, det er bare å kun prøve en gang i året det. Blir man ikke gravid på rette tiden på året er det bare å vente ett år til. Hvem bryr seg om at alle ikke er like fryktbare og at dette kan ta 20 år? Det må da være bedre å føde på rette tiden av året i 40-årene enn å ha vinterbarn når man er i 20-årene... Og for de som mener at selvfølgelig må man ta seg av barna sine selv: joda, alle har råd til å leve på en inntekt i månedsvis, evt årevis. For man må jo ikke ta ulønnet permisjon for å være hjemme med barnet og alle de tusenlappene man får i kontantstøtte er nok til å dekke både husleie, mat, klær osv... Men det er jo bare å si opp jobben sin for å være hjemme da, det er ikke så nøye om man faktisk har jobb og inntekt når man faktisk får barnehageplass... For ikke å glemme problematikken med at operasjonshallene er okupert av KS og haste KS, mor/barn som dør pga at de ikke får utført hastekeisersnitt, fordi det ikke er plass osv osv.. Men klart, vi skal alle føde til "rett tid"..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå