Gå til innhold

Alt dette maset om barnehageplass....

Anbefalte innlegg

Skrevet

....kan ikke folk bare få barn før 1. september? Det er jo bare å planlegge litt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er jo bare å bestille på www.storken.no 8-)

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Tror nok reglene blir endret hvis alle skal få barn før 1. september. For antall barnehageplasser kommer nok ikke til å stige noe særlig. Da kommer man bare i en annen ond sirkel.

Skrevet

Eller la være å få unger, hvis de aldri klarer å ta seg av avkommet sitt!!!

Skrevet

En helt vill tanke......jeg vet.......men hva med å ta seg av barna sine selv??

Men det er klart, da går man glipp av karriere, økonomisk vekst, sosial status..... Og det er jo ikke et lite barn verdt...

Skrevet

Så vanskelig er det faktisk ikke. Vi ville ha barn i juni, så da hadde vi sex i september uten prevensjon. Barnet kom som bestilt i juni, og vi er sikret barnehageplass.

HI

Skrevet

Storken kommer ikke alltid når man roper på den.

Vi bruker 1,5 år på førstemann, og 2,5 år på andremann og det er flere av oss.

Er du blant de heldige som blir gravid på første forsøk, så fint for deg, men en del andre har det ikke så lett nåe det kommer til planlegning.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Slår deg ikke at noen kan streve i åR før de blir gravide? Eller at man kan ende med MA, SA, fortidlig født, døfødt og ønsket om barn kommer brått på en igjen..

Handler ikke om hva man kan eller ikke kan, handler om hva økonomien tilsier..

Her har vi valgt stramt budsjett og harde kår, i håp om at jeg kan være hjeme med yngste ungen til hun er 1 år, og atstorebror kan bli i sin 50% til lillesøster starter, men allerede nå må jeg søke helgearbeid, for å få ting til å gå rundt. Så det ser nok ut til at vi må vurdere å sette begge ungene i bhg før hun blir 1 år.. Håpet er jo da at 50-60% skal holde..

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet
Så vanskelig er det faktisk ikke. Vi ville ha barn i juni, så da hadde vi sex i september uten prevensjon. Barnet kom som bestilt i juni, og vi er sikret barnehageplass. HI

Ja, for alle blir planlagt gravid på 1. forsøk.

Skrevet (endret)

Nå er det noen av oss som har vanskelig for å bli gravide- og når man da atpåtil mister dem man blir gravide med gjentatte ganger så må man ta de ungene man får, uavhengig av årstid.

Endret av Lilleva ❤ lillejenta si ❤
Skrevet

Hehe, ja det er kjempe lett å planlegge ;) jeg ble gravid med termin i begynnelsen av september, men mista. Fikk min lille gutt i desember i steden :)

Regner med dette bare er et trolleinnlegg ;)

Skrevet

Hvorfor skulle dette være et trolleinnlegg? Jeg mener seriøst at folk får planlegge litt.

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet
Hvorfor skulle dette være et trolleinnlegg? Jeg mener seriøst at folk får planlegge litt.

Og da vetdu fint lite om hvor mange som slitermed å få barn..

Skrevet

Ikke alle som tror det skal gå på første forsøk heller. ;P

Hadde det ikke gått første måneden, hadde jeg født i 2013 og da hadde vi nok vært innenfor.

Skrevet

Så vanskelig er det faktisk ikke. Vi ville ha barn i juni, så da hadde vi sex i september uten prevensjon. Barnet kom som bestilt i juni, og vi er sikret barnehageplass.

HI

Fjols. Har du nettopp fylt 18 eller?

Skrevet

Jeg kan ikke si at jeg planla å miste 3 av mine ufødte barn, akkurat. Men takk for empatien.

Skrevet

Har litt lyst til å lekse deg opp, men kjenner at jeg ikke orker. Er det mulig.

Skrevet
En helt vill tanke......jeg vet.......men hva med å ta seg av barna sine selv?? Men det er klart, da går man glipp av karriere, økonomisk vekst, sosial status..... Og det er jo ikke et lite barn verdt...

Nei for man trenger overhode ikke penger for å ta seg av barnet sitt heller? Sikre barna fremtid er jo ikke basert på økonomi hos foreldrene...

Skrevet

Er du seriøs?

Tror du det bare er å "planlegge" og få et barn i Juni for alle?

Tror du virkelig ikke at folk som har.mistet flere ganger slik vi har, ikke ønsker å kunne planlegge?

-for å si det jævli enkelt, i en jævli enkel tråd;

Voks opp, og lær deg å se litt lengre enn til nesetippen din.

vær klar over at dette kan virke veldig støtende og vondy, for folk som kanskje ikke bare kan legge seg ned, så blir det et perfekt svangerskap av det. det er faktisk LOv å bruke huet.

Skrevet

Hi kjeder seg og ønsker å provosere ;) Selv skulle jeg blitt mamma i juli, men babyen døde i magen sent i svangerskapet. Ja, tenke seg til at babyen ødelegger for meg slik at jeg i stedet må ta til takke med å bli mamma i februar i stedet ! Makan ! :P

Men sånn helt seriøst, hvis noen gidder å svare blir jeg glad. Når dere sier få unge før august, mener dere alt fra januar-august? *jada jada,dumme meg*

Skrevet

Ja født til og med 31. august er du garantert plass i barnehagen. Jeg håper de innser at de må endre dette, da babyboom på sommeren ikke akkurat er gunstig i et land der alle tar ferie i juli. Kjipt å komme til stengt fødestue vil jeg anta..

Nok plasser og løpende opptak er vel en drøm, men er lov å håpe!

Skrevet

Hvor blåst går det ann å bli??? Ikke alle som blir gravide første gang de prøver vettu. Hva skal dem som planla å bli gravid i okt, nov, des og iikke klarer det før i januar gjøre da? Ta abort for de ikke har barnehageplass.

Og så har du de som ble uplanlagt gravide, er jo ikke det første man tenker på. Jeg for min del viste ikke om problemene med barnehageplass før vi skulle søke.

Gjest Heartbroken
Skrevet

Vi fikk en baby i mars. Dessverre så døde h*n.

Så skulle vi få tvillinger i mai året etter. Dessverre så døde de i magen.

Så nå får vi forhåpentlig en baby i november og skal love deg at barnehageplass er den minste av våre bekymringer.

Skrevet

Oi oi oi.. Vi får satse på å adoptere bort barnet vårt til noen som kan sitte hjemme i 2 år med ungen da, siden vi har opplevd 2 dødsfall hos baby innen 2 uker etter at de kom til, 3 SA, 1 MA og en døfødt i uke 34.. At vi ikke tenkte så langt som at vi nå ender opp med barn i desember, akk og ve.. Hva skal vi vel gjøre nå?!

Du ser selv at utsagnet ditt er totalt latterlig HI?!!! Hvis ikke, så tror jeg du bør søke et liv utenfor dine 4 vegger, så du får høre litt om hvordan andre har slitt for å bli gravide og få barn.. Og kanskje du da lærer at ting ikke bare er å planlegge uten videre, man blir ikke alltid gravid med en gang.

En ting til, slå opp ordet EMPATI i ordbok, for det er helt klart noe dumangler, siden du legger ut slikt innlegg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...