Glajenta ♥ Skrevet 16. september 2012 #26 Skrevet 16. september 2012 (endret) Jeg er østlandsjente bosatt på vestlandet, og etter to år trives vi ganske godt. Såpass godt at vi synes det blir trist å flytte herfra ;-) Været er til å bli deprimert av, jenta mi har begynt å få Bergensdialekt, familie&venner er på østlandet... og drømmejobben er umulig å få så lenge en ikke er fra Bergen selv (men du er jo ikkje fra Berrrrrgen?....;-) Vi flytter før jul! :-) Men vi elsker huset vårt, vennene våre, vestlandsnaturen er fabelaktig og Bergen ER en fantastisk flott by :-) Endret 16. september 2012 av Glajenta ♥
Vicky 83 Skrevet 16. september 2012 #27 Skrevet 16. september 2012 Jeg trives. Jeg er veldig takknemlig for at i klarte å kjøpe et hus på over 140 kvadrat i Bergen. Jeg elsker stedet, barnevennlig, masse lekekamerater i nabolaget, lekeplasser, vann og skog like i nærheten. Jeg ville gjerne hatt større stue, bedre utsikt og finere hage, men det er bagateller. Ideelt sett sklle vi bodd nærmere jobben til mannen også så ham slapp å bruke en time hver vei, men det blir vanskelig. Prisene er høyere jo nærmere vi kommer og vi synes også at vi bor på den beste plassen.
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 17. september 2012 #28 Skrevet 17. september 2012 Nei... Føler det er veldig øde, og hjelper ikke at huset er iskaldt hele vinteren... Men pga skyhøye leiepriser, så kan vi ikke bare flytte heller, så jeg prøver mitt beste for å holde ut.. øde i Ringsaker?? Tror jeg ikke noe på. Masse flott natur både i fjellet og ved Mjøsa, mange aktiviterer som barna kan være med på, overkommelig avstand til større byer og samtidlig litt grendefølelse der folk passer litt på hverandre.. Synes ikke leiemarkedet i Ringsaker er så høyt, det er sprengt, men billig i fht Hamar, Gjøvik og Lillehammer. Hvis noen lurte så stortrives jeg i nettopp Ringsaker, men jeg har et hus som er godt og varmt hele året da ;p Jeg bor da 1 mil unna br.dal, har ikke førerkort/bil, og en samboer som er borte i jobb 4 dageri strekk hver uke. Derfor føles det øde. Hadde jeg bod litt mer sentralt, så hadde jeg nok trivdes. Men pga økonomien vår nå, så kan vi ikke bo nærmere..
Popelko Skrevet 17. september 2012 #29 Skrevet 17. september 2012 Jeg stortrives, bor i ringsaker(furnes). Har alle jeg trenger maks ti minutter unna med bil. Kunne aldri ha tenkt meg å flytte et annet sted :-)
PintSizedDictator Skrevet 17. september 2012 #30 Skrevet 17. september 2012 Stortrives! Hyggelig nabolag med mange sosiale sammenkomster som f.eks på st. Hans med felles grilling og kos. Rundt juletider tennes lysene på det største juletreet ute i gaten og nissen kommer med noe til alle barna. etc. Det er gangavstand til absolutt alt man trenger uten at vi bor midt i bykjernen. Har fjell på en side og sjøen på den andre og en terasse på over 40 kvm. til å nyte utsikten fra, med sol fra den står opp til den går ned
Anonym bruker Skrevet 17. september 2012 #31 Skrevet 17. september 2012 Skal flytte om seinest 4 år. Er så dritlei hele stede. Har venner, men bor midt i mellom mine og min manns foreldre. Dette gjør det litt slitsomt når man har trenger barnevakt innimellom. Når de siste av dei eldste barna våre er klar for videregående og det da ikke er nødvendig å ta hensyn til samvær med barna slik vi må nå, er det fritt frem og borte er vi fra dette stedet. Gud hvor jeg gleder meg.... Kan godt tenke meg å flytte til et større sted der det er litt mindre meninger om hva alle gjør eller burde gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå