Gå til innhold

Trives du der du bor?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller skulle du ønske du bodde et annet sted?

Og hva gjør du for å trives?

Jeg trives ikke her jeg bor og synes det er vanskelig å se positive ting med stedet, folk har nok med sitt og sine og har ikke behov for nye bekjentskaper

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja! Med unntak av fem år da jeg studerte, har jeg bodd på hjemstedet mitt. Tiltross for dårlig vær (vestlandet), kunne jeg aldri tenkt meg å bodd et annet sted.

Skrevet

Trives ikke,vurderer andre muligheter,men d er skummelt!

Skrevet

Flyttet til nytt sted i fjor. Hadde aldri vært her før og kjente ingen så det første jeg gjorde meg kjent med var områdene rundt byen og naturen. Da hadde jeg og datteren min plutselig mye å finne på i helgene selv om vi ikke kjente så mange her. Vi var på turer, dro på fjellet, fant fine steder ved fjæra, ved elvene og ved små vann. Bål, kaffe, pølser og kos.

Etterhvert ble jeg kjent med litt flere folk, men har ikke så mange venner her så vi er fortsatt mye ute på tur i helgene (i dag var vi våken kl.06 og da sola sto opp i 8-tiden var vi allerede på plass ved en av elvene).

Det å kunne ha kvalitetstid med barnet sitt i helgene er gull verd for meg, og for henne tror jeg :)

Og så er vi endel ute her i nabolaget så hun får leke med de andre barna. Da gjør det ikke så mye om jeg ikke alltid kjenner foreldrene. Man har alltids noe å skravle om på kanten av sandkassen.

Så ja, jeg trives. Trives veldig godt! Jeg har forandret meg etter at jeg flyttet hit, men til det bedre, vil jeg si. Mer rolig, mer ute, mer avslappet og langt mer interessert i natur og friluftsliv. Det kan jeg like.

Skrevet

Kan ikke klage nei:) kjempe koselig her

Skrevet

Trivst veldig godt her jeg bor(Nord-Trøndelag), men har veldig lyst til å flytte tilbake til dit jeg kommer fra på Vestlandet. Samboeren vil nok helst bli her i Trøndelag, så vi har ikke bestemt oss for hva det blir enda. Jeg syns det begynner å haste med å bestemme oss, da jeg er livredd for at lille babyen i magen skal begynne å snakke trøndersk! :-P Liker trøndersk veldig godt altså, men har ikke helt klart å forsone meg med muligheten for at mine barn skal snakke trøndersk! ;-)

Skrevet

Ja! LoveOsLove <3

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Nei... Føler det er veldig øde, og hjelper ikke at huset er iskaldt hele vinteren... Men pga skyhøye leiepriser, så kan vi ikke bare flytte heller, så jeg prøver mitt beste for å holde ut..

Skrevet

Jeg stortrives.

Bor i utlandet og elsker den mutikulturelle og flerspråklige mellomstore vakre middelalderbyen jeg bor i :-)

Savner Norge iblandt (stort sett venner og familie, men litt turgåing, havet og naturen generelt), men har hatt flaks med å få bra jobber, finne en flott mann, et par gode venner, gode jobbkollegaer og fantastiske barn.

Skrevet

nei,men skal flytte om 1.2 år. til o store Hedemarken faktisk :-)

Skrevet
Nei... Føler det er veldig øde, og hjelper ikke at huset er iskaldt hele vinteren... Men pga skyhøye leiepriser, så kan vi ikke bare flytte heller, så jeg prøver mitt beste for å holde ut..

øde i Ringsaker?? Tror jeg ikke noe på. Masse flott natur både i fjellet og ved Mjøsa, mange aktiviterer som barna kan være med på, overkommelig avstand til større byer og samtidlig litt grendefølelse der folk passer litt på hverandre..

Synes ikke leiemarkedet i Ringsaker er så høyt, det er sprengt, men billig i fht Hamar, Gjøvik og Lillehammer.

Hvis noen lurte så stortrives jeg i nettopp Ringsaker, men jeg har et hus som er godt og varmt hele året da ;p

Skrevet
Trivst veldig godt her jeg bor(Nord-Trøndelag), men har veldig lyst til å flytte tilbake til dit jeg kommer fra på Vestlandet. Samboeren vil nok helst bli her i Trøndelag, så vi har ikke bestemt oss for hva det blir enda. Jeg syns det begynner å haste med å bestemme oss, da jeg er livredd for at lille babyen i magen skal begynne å snakke trøndersk! :-P Liker trøndersk veldig godt altså, men har ikke helt klart å forsone meg med muligheten for at mine barn skal snakke trøndersk! ;-)

haha, som om jeg skulle skrevet det selv :D min store frykt er at ungen skal snakke østlandsk :D

Skrevet
haha, som om jeg skulle skrevet det selv :D min store frykt er at ungen skal snakke østlandsk :D

Haha, det skjønner jeg veldig godt at du er - da foretrekker jeg faktisk heller trøndersk enn østlandsk! ;-)

Skrevet

Jepp, jeg stortrives. Elsker huset mitt, utsikten her hvor jeg bor, jobben, vennene mine og familien min. :)

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Ja jeg elsker både leiligheten min og Lambertseter! Så er jeg så utrolig glad i Oslo<3

Har familien min her og alle mine gode venner. Jeg trives overalt jeg da, men Oslo er mitt hjem og vil alltid være det.

Gjør ikke så mye for å trives i Oslo, men på Lambertseter som er stedet prøver jeg å være sosial blid, hjelpsom og åpen og det har gått så fint.

Skrevet

ELSKER plassen her. Vårt eget lille hus, med en deilig hage i skogkanten. Og jeg er fra nabobygda så har alle venner og bekjenete rundt oss. LOVE IT!!

Skrevet

Vi trives alle sammen her på Sørlandet, bor usjenert rett ved skogen. Kort vei til alt vi trenger :)

Skrevet

har alle mødre det på samme måte, det med dialekt, altså at det er viktig for oss at barna våre har samme dialekt som oss?

Er det en mødre greie? Jeg har det jo sånn selv og har hørt flere si det samme.

Er ikke så nøye om de ikke snakker samme som pappaen bare de snakker samme som meg :D Im crazy and I know it :D

Skrevet
har alle mødre det på samme måte, det med dialekt, altså at det er viktig for oss at barna våre har samme dialekt som oss? Er det en mødre greie? Jeg har det jo sånn selv og har hørt flere si det samme. Er ikke så nøye om de ikke snakker samme som pappaen bare de snakker samme som meg :D Im crazy and I know it :D

Hehe, kan godt være at det er slik! Selv trooor jeg at det hadde vært greit at de snakket likt som pappaen om han hadde hatt en pen vestlandsdialekt slik som jeg har, for eksempel fra Sunnfjord, Hardanger, Sunnhordland og delvis Sogn og Sunnmøre. Men at de skal kunne komme til å snakke noen som helst variant av østlandsk, trøndersk, sørlandsk og nordnorsk kommer ikke på tale! ;-)

Skrevet

Største drittplassen som er, synes jeg.

Skulle gjerne flyttet, men en må gjerne ha litt kronasjer for å gjøre det...

Skrevet

STOR trives i bartebyen (trondheim)! Flyttet hit for 6år siden og kunne aldri tenkt meg å bo noe annet sted. Bydelen er også super! Akkurat passe nært og fra alt. Eller nesten, kunne godt tenkt meg å bytte gate.. Men det er bare fordi at jeg liker husene der så godt!!

Og siden dialekt diskusjonen også kom opp så går jeg her å håper på at mine to gutter som jeg har fra før skal ta mer og mer etter bonuspappan og kompisene og bli ekte trøndere. Og lille i magen har ikke noe valg! =P

Skrevet

Vi trives med hus og nabolag, men skulle gjerne bodd i en større by med mer cafeer, shopping osv! Men det er her vi har familiene våre, så vil ikke flytte heller..

Skrevet

Trives utrolig godt på stedet. Bor på ei øy i Vestfold med kort vei til sjøen. Har bodd i innlandet i mange år, men savnet sjøen hver dag. Ikke noe galt med Mjøsa, men det blir ikke helt det samme ;)

Eneste jeg er misfornøyd med er leiligheten. Den er knøttliten og har bare ett soverom, som jeg og frøkna deler. Men den er billig! Så jeg legger til side penger slik at jeg etterhvert kan kjøpe mitt eget :)

Skrevet

jeg vil ikke bo her vi er nå, men akkurat nå så må vi, men jeg vil hjem av hele mitt hjerte, savner sjø, fjell og utsikt, nå ser jeg rett inn i hus, hus og atter hus og trær, trær overalt, blir litt gal kjenner jeg :D

Skrevet

Jeg stortrives her jeg bor nå. Det er mitt hjem og her har jeg funnet tryggheten jeg har søkt etter så lenge jeg kan huske..

Kommer opprinnelig fra en annen by enn den jeg nå bor i, men følte meg aldri hjemme der, klarte ikke å bli tilfreds eller glad i plassen og bare ønsket meg vekk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...