Gå til innhold

Eksen hans sendte melding til meg på fb. Spesielt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg dater en fyr som jeg liker veldig godt så langt. Er ca et halvt år siden det ble slutt mellom han og eksen. Jeg vet ikke noe om henne utenom hva hun heter, at hun er en del yngre enn han (og meg) og at der har vært en del styr.

I går fikk jeg plutselig melding av henne der hun skriver: Holder du på med ...., i så tilfelle er det noe du bør og kanskje vil vite om han?!

Jeg har ikke svart noe, synes det er helt bak mål å begynne å snakke om han bak hans rygg, og med en eks! Men jeg er jo litt nysgjerrig på hva det er jeg absolutt bør vite :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ønsket å vite. Kanskje er hun bare en sjalu dame som ønske å ødelegge deres forhold. Men hva om hun faktisk ønsker å advare deg mot han. Informasjonen du får er det jo opp til deg å avgjøre hva du gjør med.

Skrevet

Kan jo hende at det virkelig er et eller annet hun vil advare deg mot, at det er godt ment. Men du bør vel holde muligheten åpen for at hun bærer nag til ham og prøver å ødelegge også.

Tror jeg ville ha ventet med å snakke videre med eksen, og tatt det opp direkte med ham, at hun har tatt kontakt og sier det er noe hun ville fortelle. Spørre ham om hva han tror det kan være. Så ville jeg vurdere å snakke videre med henne, ut fra hans reaksjon.

Skrevet

Signerer svar nr 2. Spør han og se an reaksjonen. For min egen del kan jeg si at jeg har advart damer mot min bror, som er utpreget psykopat og har sittet inne for mishandling av kone og barn. Noen har latt være å høre på mine advarsler og har smertelig fått erfare på egenhånd. Men for all del, denne eksen kan bare være ute etter å ødelegge.

Skrevet

Signerer sistemann, og forteller hun om vold, manipulering etc så bør du avslutte forholdet med en gang.

Tror du fort klarer å skille mellom sjalu informasjon og noe som faktisk er alvorlig, men da må du møte det med åpne øyne.

Skrevet

Jeg hadde ønsket å vite. Kanskje er hun bare en sjalu dame som ønske å ødelegge deres forhold. Men hva om hun faktisk ønsker å advare deg mot han. Informasjonen du får er det jo opp til deg å avgjøre hva du gjør med.

Problemet er vel at hvis hun skrøner om et eller annet for å ødelegge, så vil man gå og tenke på det. Selv om man egentlig ikke tror på det, så kan man ikke utelukke at det er noe i det. Man blir gående og være på vakt etter feil, slik mistenksomhet kan ødelegge et forhold.

Skrevet

Vill funnet ut hva det var, ville ikke ha fortalt noe til han. Så bruker du informasjonen som du vil.

Sier hun at han er hiv positiv så forlanger du en hiv test.

Sier hun at han er voldelig, så sjekker du ut makt tendensene hans.

Sier hun at han har et alkoholproblem så holder du et ekstra øye på inntaket og mønsteret hans.

Sier hun at han har store gjeldsproblemer, så sjekker du opp rundt penge forbruket hans. Penger inn, og penger ut.

Skrevet

Signerer sistemann, og forteller hun om vold, manipulering etc så bør du avslutte forholdet med en gang.

Tror du fort klarer å skille mellom sjalu informasjon og noe som faktisk er alvorlig, men da må du møte det med åpne øyne.

Selv om hun forteller om vold og manipulering, så trenger det jo ikke å være sant. Det er IKKE nødvendigvis lett å skille mellom sant og usant. For alt vi vet kan det jo være HUN so manipulerer.

Skrevet

Jeg har selv prøvd å advare ny dame mot eksen min og fikk høre jeg var en sjalu, gal og ikke ferdig med han. Nå sitter hun med et barn som ikke får se faren sin, for han er ustabil og måtte inn og sone for vold mot henne. Hun har nå beklaget for alle ryktene hun satte ut om meg, men hun ble lurt av den "snille gode mannen" hun også.

Prat med henne, men ikke ta alt for god fisk for en sak har alltid 3 sider hans, hennes og den rette.

Skrevet

Jeg hadde lyst til å ta kontakt med den nye kjæresten til min eks da jeg fikk vite om henne. Jeg var ikke sjalu, var sjeleglad for at jeg var kvitt han, men ønsket å advare henne og kanskje spare henne for de samme smertene jeg opplevde. Dessverre gjorde jeg det ikke, nettopp fordi jeg var redd hun skulle tro jeg var en sjalu og gal eks, ikke en som ville henne vel. Og hun var igjennom samme runde som meg før hun oppdaget hans egentlige person og kom seg videre. Det krever mye mot å ta kontakt for å advare deg i en slik situasjon, du bør absolutt høre hva hun har å si!

Skrevet

Takk for svar damer. Jeg har ikke fått snakket med han da han er ute på reise med jobben nå. Men sendte en melding til han i går og fortalte dette. Han har sagt at hun tror hun eier han og at hun hadde han rundt lillefingeren lenge. Selv om han tror hun ikke vil ha han igjen så vil hun heller ikke at han møter noen andre. Han har også sagt at det var så utrolig mye drama fra den kanten og at han aldri vil ha en så ung kjæreste igjen (hun er 20 år, jeg er 29).

Måten hun sa dette på var jo noe manipulerende i seg selv. I stedet for å skrive hva det gjaldt så sa hun at det var noe jeg burde og sikkert ville vite med blunkefjes bak.

Hi

Skrevet

Jeg fikk en sånn beskjed fra eksen til eksen min... Skulle ønske jeg hadde hørt på henne...

Skrevet

Hvis informasjonen hun gir bekrefter en magefølelse man allerede har om en person kan det jo være til hjelp; hvis ikke får man selv vurdere om det er noe man vil ta seriøst. Jeg hadde litt kontakt med en mann via mail, og fikk mld fra hans eks om noen bekymringer hun hadde (de hadde barn sammen). Det hun sa stemte godt med enkelte ting jeg allerede hadde reagert på, så jeg trakk meg unna uten å møte ham en gang.

Skrevet

Ville skrevet tilbake til henne: Har du noe på hjertet, må du bare komme med det. Så er det opp til meg å vurdere informasjonen etter vanlige kildekritiske regler ; )

Skrevet

Litt sjalu ja:P Men jeg hadde uten tvil villet vite hva det var som var såå viktig!

Skrevet

Sikkert greit å få informasjonen. Kan være slik at varselbjellene ringer fortere om det er noe sannhet i det hun sier. Men måten hun hadde formulert seg på hørtes noe umoden og dramaqueen aktig ut.

Skrevet

Hei hi!

Jeg ville ihvertfall hørt hva hun har å si, og så kan du heller gjøre hva du vil med informasjonen du får. For viser det seg at det hun sier er sant så sparer du deg for mange sorger om du har dette i bakhodet.

Da jeg var sammen med barnefar hadde vi et stormende forhold, både på godt og vondt. Når ting var bra så var var det himmel, når ting ikke gikk som det skulle for han var det helvete. Han kunne være verdens nydeligste mann, men om livet gikk imot han ble han en tyrann. Han mishandlet meg verbalt, emosjonelt og mentalt og et par ganger fysisk. Det ble etterhvert umulig for meg å komme ut av forholdet fordi jeg var i et mentalt fengsel, jeg hadde fått barn med han og prøvde å gjøre han, barna og meg selv til lags, men det endte med at jeg endte opp med angst og depresjon og måtte gå i terapi og ble satt på antidepressiva. Og når han hadde kjørt meg helt i grøfta så gikk han fra meg, da var jeg gravid med vårt tredje barn.

Da han kort tid etter hoppet inn i et nytt forhold med en gift dame, måtte jeg bare skrive til henne og fortelle hva hun nå satt å vurderte å gå ifra mannen sin for. Vi hadde mange samtaler, og hun var en oppegående kvinne. Takk gud for at hun hørte på meg, for i dag virker hun lykkelig med mannen sin og den nyfødte sønnen sin. Men bare en måned etter hun brøyt med han hadde han hoppet inn i et nytt forhold, og de har vært sammen i litt over et år. Jeg prøvde å forklare henne det samme som jeg forklarte den første, men denne dama ville ikke høre. De har nå kjøpt seg hus sammen og ungene forteller at pappa og xxx krangler så mye.. Pappa er så sinna.. osv.. Jeg har på følelsen av at han innen nå har begynt å vise sitt sanne jeg. Og nå som hun ikke er blendet av kjærlighet lenger og hverdagen har kommet, så begynner hun å se hva jeg prøvde å si.. Skal krysse fingre og tær for at hun ikke må igjennom det samme som jeg..

Så mitt råd:

Ikke alle er sjalu og forsmådde ekser. Ikke alle er ute etter å ødelegge, eller skape splid. Selvfølgelig kan man velge å drite i å si noe til den andre dama og la henne gjøre sine egne erfaringer. Men problemet er at hvis dette er "sånn han bare er" så forandrer de seg sjelden selv om de går inn i et nytt forhold. Og i starten er man sjarmert i senk og klarer ikke se for seg at denne mannen kan være Så slem, men jo, de viser jo aldri denne oppførselen i starten. Mange har gått i den fella å tro han aaaaaldri vil gjøre det samme mot meg.

Men jeg regner med du er voksen nok til å gjennomskue henne om det hun sier virker teit.

Lykke til!

Skrevet

oppdater oss når du har fått svar fra henne :)

Skrevet

Altså, om hun faktisk går til det skrittet å kontakte deg så synes jeg du skal høre hva hun har å si. Tenker at HUN må være rimelig psyko selv dersom hun kontaktet deg kun for å ødelegge. Tror de fleste har en høy terskel for å ødelegge via den nye dama..

Nei, jeg ville ABSOLUTT hørt på hva hun har å si. Med åpent sinn.

Skrevet

Jeg ville absolutt hørt hva hun hadde å si. Som noen sier så kan det være greit å ha i bakhodet en stund, slik at man evt reagerer fortere hvis man ser tendenser til at han er slik hun forklarer.

Det at hun formulerer seg umodent, er ikke nødvendigvis fordi hun kun er ute etter å lage drama. Mange unge jenter (spesielt) formulerer seg slik fordi det er det de er vant med. Jeg ville også tro at hvis hun var ute etter å lage drama ville hun kanskje fortalt med en gang hva det var. Hun trår på en måte varsomt ved å se om du vil ha informasjonen eller ikke.

Skrevet

Neei, sendte meldingen til henne for 5 min siden. Spent på hva hun har å si

Skrevet

Hmmm. dette kan jo gå begge veier :P

Ble litt spent jeg også! :P

Skrevet

Er enig at en er ganske psyko (og umoden) om en tar kontakt på denne måten uten det virkelig er noe viktig. Når det gjelder meg selv har jeg vært i et ekteskap med en grusom mann som psyket meg ned og var stygg mot meg i mange år. Han har fått seg ny kjæreste nå men det hadde ikke falt meg inn å skrive til henne for å advare henne. Jeg har tenkt tanken men slått den fort fra meg. Tenker vi som voksne må gjøre egne erfaringer på godt og vondt. Og skulle alle holdt på på denne måten ville det blitt bare virrvarr. Er vel heller fåtallet av oss så har så veldig mye godt å si om eksene våre :P

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...