Gå til innhold

Hva skal vi ha til middag idag da? :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Risengrynsgrøt til middag for alle og nachos til kveldskos når de to minste er i seng:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Mamma til 3 små Gull
Skrevet
Skal lage Karrigryte med ris og salat til kvelds :) Pleier ikke å spise middag på fredager, men tar det heller som kveldskos forran tven :P

Har du oppskriften? :) vi elsker karri :)

4 kyllingfileter

smør til steking.

2 finhakkede hvitløksbåter

smør til steking

1 ss karri

1/2 ts salt

1/2 ss tomatpure

1 ts ingefær

1 ts garam masala

1 ts gurkemeie

1/2 ts cayennepepper

1/2 dl vann

2 dl crème fraiche

Skjær kyllingen i biter og stek dem raskt i smør. Legg kyllingen i en skål.

Ha i nytt smør og hvitløken i stekepanna. Tilsett resten av ingredientsene (bortsett fra cayennepepperen) og gi dette et godt oppkok og la det småkoke i ca 2-3 minutter. Smak til med cayennepepperen, men pass på så den ikke blir for sterk!!

Ha i kyllingbitene og kok sausen til kyllingen er varm.

Server med ris og salat :)

Synes dette er veldig godt, men vær forsiktig med krydderet. Har bommet ett par ganger, men da kan du evt ha litt mer crème fraiche for å få smaken litt mildere.

Skrevet

Her ble det røkt torsk med spinat, paprika, baconterninger og potetmos. Kom plutselig på at det er altfor lenge siden vi har hatt fisk så da ble det det i dag.

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet
Skal lage Karrigryte med ris og salat til kvelds :) Pleier ikke å spise middag på fredager, men tar det heller som kveldskos forran tven :P
Har du oppskriften? :) vi elsker karri :)
4 kyllingfileter smør til steking. 2 finhakkede hvitløksbåter smør til steking 1 ss karri 1/2 ts salt 1/2 ss tomatpure 1 ts ingefær 1 ts garam masala 1 ts gurkemeie 1/2 ts cayennepepper 1/2 dl vann 2 dl crème fraiche Skjær kyllingen i biter og stek dem raskt i smør. Legg kyllingen i en skål. Ha i nytt smør og hvitløken i stekepanna. Tilsett resten av ingredientsene (bortsett fra cayennepepperen) og gi dette et godt oppkok og la det småkoke i ca 2-3 minutter. Smak til med cayennepepperen, men pass på så den ikke blir for sterk!! Ha i kyllingbitene og kok sausen til kyllingen er varm. Server med ris og salat :) Synes dette er veldig godt, men vær forsiktig med krydderet. Har bommet ett par ganger, men da kan du evt ha litt mer crème fraiche for å få smaken litt mildere.

Mmmmm, takk for oppskriften. Den skal testes ut ja :D

Skrevet

Hjemmelaget biff stroganoff- gryte,- noe jeg ikke har laget eller spist på evigheter! Men åh, så godt :-)

Skrevet

Hjemmelaget kebab med hummus, salat og hjemmelage pomfri til :)

Skrevet

Ekhm, kjøpepizza. Jeg ble akutt rammet av gallesteinsanfall, så middagslaging utgikk og ble erstattet av big one pizza til de andre:(

Skrevet
Fårikål!!! Egentlig er fredag fast tacodag i heimen, men siden eldstejenta (som er mest opptatt av rutiner) er hos faren sin, så blir det fårikål. O'h lord hvor jeg gleder meg!
NAM!! Elsker fårikål :D
Me too!! Har vann i munn bare av å tenke på lukta.... Synd jeg ikke slutter på jobb før 15!!
Ja, det tar jo litt tid å lage :/ Tenkte vi skulle ha det på søndag, må bare finne noe annet briljant å ha idag. Vi pleier å ha taco på fredager, men nå er jeg lei. Samme med lasagne selv om det er kjempe godt :)

Med trykk-koker er det gjort på en halvtimes tid!

(trykk-koker? trykkoker? Ser ikke riktig ut uansett det ordet der)

Gjest Sekretøsa
Skrevet
Fårikål!!! Egentlig er fredag fast tacodag i heimen, men siden eldstejenta (som er mest opptatt av rutiner) er hos faren sin, så blir det fårikål. O'h lord hvor jeg gleder meg!
NAM!! Elsker fårikål :D
Me too!! Har vann i munn bare av å tenke på lukta.... Synd jeg ikke slutter på jobb før 15!!
Ja, det tar jo litt tid å lage :/ Tenkte vi skulle ha det på søndag, må bare finne noe annet briljant å ha idag. Vi pleier å ha taco på fredager, men nå er jeg lei. Samme med lasagne selv om det er kjempe godt :)

Med trykk-koker er det gjort på en halvtimes tid!

(trykk-koker? trykkoker? Ser ikke riktig ut uansett det ordet der)

Hæ?? hva er det? og blir det like godt?

Skrevet

Skal ha karbonader med poteter, brun saus og grønnsaker eller makaroni. Har ikke helt bestemt meg ennå. Men makaroni er jo så godt sammen med brun saus så det blir nok det.

Skrevet

Hjemmelaga pizza med skinke og peperoni. Og ikke for å skryte, men jeg lager den beste bunnen i verden.

Skrevet

Satte akkurat en hel kylling inn i ovnen. Skal putte inn noen poteter som skal bakes også. Tror det blir gulerotstaver med oliven og salt på og kokt brokkoli til.

Skrevet

Biff med chilli og mynte med tomatsalat som tilbehør :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...