Gå til innhold

Hva skal vi ha til middag idag da? :)

Anbefalte innlegg

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet

Er helt tom for ideer nå, hva skal dere ha?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lasagne og salat.

Tok opp en ferdiglaget fra fryseren i går kveld så er bare å putte i ovnen og kutte opp litt grønt :)

Skrevet

Åhhh, har ikke peiling. Litt lyst pÅ pasta carbonara, eller kyllingfajitas. Har spist borte de to siste fredagene og fikk taco begge stedene, sÅ det utgÅr her.

I morgen blir det pølsegrateng i allefall, og søndag blir det koteletter.

Skrevet

Skiver i bilen.. Må ut på shopping med barna etter skolen og barnehagen. Gidder ikke bruke tid eller penger på å spise ute idag.

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Fårikål!!!

Egentlig er fredag fast tacodag i heimen, men siden eldstejenta (som er mest opptatt av rutiner) er hos faren sin, så blir det fårikål. O'h lord hvor jeg gleder meg!

Skrevet

Halve familien skal i bursdag. Så jeg lager joikaboller med ris til halvdelen som blir hjemme :)

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet
Fårikål!!! Egentlig er fredag fast tacodag i heimen, men siden eldstejenta (som er mest opptatt av rutiner) er hos faren sin, så blir det fårikål. O'h lord hvor jeg gleder meg!

NAM!! Elsker fårikål :D

Skrevet

Det er jo fredag......så her blir det taco foran tven, lillegutt elsker det når hele familien benker seg foran tven og ser på barnetv.

Har ikke spist taco siden før sommeren, så nu gleeeder jeg meg igjen

Gjest Sekretøsa
Skrevet
Fårikål!!! Egentlig er fredag fast tacodag i heimen, men siden eldstejenta (som er mest opptatt av rutiner) er hos faren sin, så blir det fårikål. O'h lord hvor jeg gleder meg!

Me too!! Har vann i munn bare av å tenke på lukta.... Synd jeg ikke slutter på jobb før 15!!

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet
Me too!! Har vann i munn bare av å tenke på lukta.... Synd jeg ikke slutter på jobb før 15!!

Ja, det tar jo litt tid å lage :/ Tenkte vi skulle ha det på søndag, må bare finne noe annet briljant å ha idag. Vi pleier å ha taco på fredager, men nå er jeg lei. Samme med lasagne selv om det er kjempe godt :)

Skrevet (endret)

Hmm.. her tror jeg det blir en av følgende:

Taco: Bare med kyllingfilet i biter, i stedet for kjøttdeig. Tilbereder det akkurat som med kjøttdeig, men synes det er bedre. Bonus å variere litt med noe som er litt sunnere også:)

Hvitpizza: Vanlig hjemmelagd bunn, hvit saus av creme fraiche, et par fedd hvitløk og 1/2-1 hel chili hakket. Topping: Sopp, parma- eller serranoskinke, rødløk, mozzarella, evt annet man liker. Sleng på ruccola til servering og bland 4-5ss olje, 1-2ss sambal oelek og et hvitløksfedd eller to til pizzaolje som rigles over salaten igjen. Mmmmm.

Det kjekke med denne er at det er veldig lite jobb med å lage til! Bare å slenge alt på bunnen;)

Chicken Tandoori - denne blir i såfall (dessverre) laget med hjelp av Toro;)

trinesmatblogg.no er for øvrig full av masse gode tips!

Endret av mibella
Skrevet

Hmm, tror det blir pølse og makaronigrateng hvis vi har nok makaroni.

Ellers vet jeg ikke, mulig vi drøyer det til i kveld og stikker innom butikken å kjøper noe annet godt.

Skrevet

Laksefileter stekt i folie i ovn + brokkoliblanding. Masse rømme på. Ungene digger det ;)

Skrevet

Vi kom fram til her om dagen at vi ikkje har hatt karbonader i hus så lenge vi har budd her (årevis), så det skal vi ha i dag..

Gjest Mamma til 3 små Gull
Skrevet

Skal lage Karrigryte med ris og salat til kvelds :) Pleier ikke å spise middag på fredager, men tar det heller som kveldskos forran tven :P

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet
Hmm.. her tror jeg det blir en av følgende: Taco: Bare med kyllingfilet i biter, i stedet for kjøttdeig. Tilbereder det akkurat som med kjøttdeig, men synes det er bedre. Bonus å variere litt med noe som er litt sunnere også:) Hvitpizza: Vanlig hjemmelagd bunn, hvit saus av creme fraiche, et par fedd hvitløk og 1/2-1 hel chili hakket. Topping: Sopp, parma- eller serranoskinke, rødløk, mozzarella, evt annet man liker. Sleng på ruccola til servering og bland 4-5ss olje, 1-2ss sambal oelek og et hvitløksfedd eller to til pizzaolje som rigles over salaten igjen. Mmmmm. Det kjekke med denne er at det er veldig lite jobb med å lage til! Bare å slenge alt på bunnen;) Chicken Tandoori - denne blir i såfall (dessverre) laget med hjelp av Toro;) trinesmatblogg.no er for øvrig full av masse gode tips!

Tusen takk for kjekke tips :) Den hvite pizzaen hørtes spennendes ut, men tviler sterkt på at barna mine mener det samme ;) Chicken tandoori er en favoritt her i huset og, men vi har spist så mye kylling i det siste så er redd for at det og utgår =/ Skal ta og titte innom den bloggen :) takk

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet
Laksefileter stekt i folie i ovn + brokkoliblanding. Masse rømme på. Ungene digger det ;)

Nam, ja det er kjempe godt :)

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet
Skal lage Karrigryte med ris og salat til kvelds :) Pleier ikke å spise middag på fredager, men tar det heller som kveldskos forran tven :P

Har du oppskriften? :) vi elsker karri :)

Gjest Mine ♥ ♥ ♥
Skrevet
Vi kom fram til her om dagen at vi ikkje har hatt karbonader i hus så lenge vi har budd her (årevis), så det skal vi ha i dag..

Hva skal du ha sammen med karbonadene da? :) vi pleier å ha det innimellom selv, men det blir enten med pommes frittes, oppå brødskiver eller med potet, stekt løk og grønnsaker :)

Skrevet

Hva skal du ha sammen med karbonadene da? :) vi pleier å ha det innimellom selv, men det blir enten med pommes frittes, oppå brødskiver eller med potet, stekt løk og grønnsaker :)

Har ikkje peiling, det er jo lenge til middag enda...
Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

NAM! Får i kål her også i dag, og hver dag resten av høsten tror jeg.. Mamma laget til oss og hun lagde nok ja :P

Gjest Sekretøsa
Skrevet
NAM! Får i kål her også i dag, og hver dag resten av høsten tror jeg.. Mamma laget til oss og hun lagde nok ja :P

Hehe, ja ikke sant!

Jeg: Skal bli godt med fårikål på fredag!!

Mannen: og på lørdag, og på søndag, og sikkert på mandag og.... :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...