Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #1 Skrevet 12. september 2012 "Nei takk. Din sønn har ADHD og sånne vil jeg ikke at mitt barn skal omgås." Er det virkelig sånn folk er i 2012? Jeg har en knust gutt og en trang til å filleriste vedkommende som sa det! Jeg blir så sint og fortvilet.
Gjest Heartbroken Skrevet 12. september 2012 #2 Skrevet 12. september 2012 Er det sant??? Så trist for barnet ditt, men faktisk enda tristere for det stakkars barnet som har foreldre med sånne holdninger!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #3 Skrevet 12. september 2012 Er det sant??? Så trist for barnet ditt, men faktisk enda tristere for det stakkars barnet som har foreldre med sånne holdninger! Helt sant Det ble til og med sagt mens begge ungene stod og hørte på. Jeg var altfor sjokkert til å klare og svare. Jeg bare snudde meg og gikk.
nerdybirdy Skrevet 12. september 2012 #4 Skrevet 12. september 2012 Nei, vet du hva! Jeg er helt sjokkert! Er det virkelig sånn noen tenker? Dette går jo bare rett og slett ikke an, og filleristing er nærmest påkrevet her, mener jeg. IKKE ta dette ille opp, men har din sønn en veldig utagerende type ADHD? Slik at han er krevende/vanskelig å ha på besøk? Dette unnskylder selvfølgelig ikke denne type holdninger, men kan bidra til eventuelt å forklare hvorfor de kanskje ikke orker å ha han på besøk? Trøsteklem :-)
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #5 Skrevet 12. september 2012 Desverre finnes det så trangsynte mennesker rundt om Kjenner til en som holder stesønnen sin inne hele dagen, fordi han ikke klarer å forholde seg til at gutten har ADHD, i det siste har det da eskalert, han får ikke være med venner, naboer eller noe, ingen får være med hjem til han... Nei, vi vurderer nå å kontakte barnevernet pga dette, men først ville svigermor prøve å prate mannen til fornuft.
nerdybirdy Skrevet 12. september 2012 #6 Skrevet 12. september 2012 Oi, så det var du som hadde invitert hjem nå, beklager sååååå masse at jeg ikke leste godt nok!! Er foreviget enda mer sjokkert (sin Jenssen nivå) over hvor ikke denne foreldrene oppførte seg, og hadde ikke nølt et sekund på å la vedkommende få seg en verbal lusing! Gjerne i påhør av andre!
Gulltopp&Lillebjørn Skrevet 12. september 2012 #7 Skrevet 12. september 2012 Er det virkelig sant? Jeg blir virkelig helt rystet.. Kjeven falt rett i bordet, her! Hva i alle dager sa du da?
Gjest amandine Skrevet 12. september 2012 #8 Skrevet 12. september 2012 Hjelpe og trøste hva folk får seg til! Men du, helt alvorlig; det er begynnelsen av skoleåret og foreldremøter på trappene. Ta kontakt med lærer og fortell hva som har skjedd. Du trenger ikke nevne navn, og du kan også be om at det presiseres at ingen navn er nevnt. Dette bør taes opp i foreldregruppen, sånn at vedkommende(som må være helt avstumpet og forstokket) skjønner at hun eller han har vært HELT hinsides folkeskikk, og at resten av foreldrene har muligheten til å sette seg inn i hva ditt barn(og sikkert mange andre) faktisk kan oppleve.
*Miss Flua* Skrevet 12. september 2012 #9 Skrevet 12. september 2012 Herregud, det trodde jeg ikke var mulig..! Gode holdninger ho gir videre til sønnen sin..
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #10 Skrevet 12. september 2012 Jeg kjente meg til dels igjen her. Mitt barn ble regelmessig trakassert av et ADHD bar da de var 8-9 år. Selv om barnet hadde assistent på skolen var det ikke nok til å stoppe det. Jeg hadde nok ikke sagt det rett ut, men absolutt tenkt det, og funnet unnskyldninger for å ikke la de møtes. Hadde moren konfrontert meg, hadde jeg sagt det rett ut at jeg ikke ønsket kontakt mellom dem. Her var det uprovoserte slag/spark mm. Jeg vil tro ADHD-gutten hadde blitt lei seg hvis dette kom opp, da han gjorde det fordi han ikke klarte å se at dette var galt i en sosial setting da alt han ønsket var å være venn med mitt barn. Vi måtte bytte skole for å få en ende på det, lærerne hadde ingen forslag. Noen ADHD barn har så store problemer at de ikke har venner dessverre.
C.L.H85 Skrevet 12. september 2012 #11 Skrevet 12. september 2012 Hæ?? Hva er det med folk! Dette er hva jeg vil kalle ressurssvake mennesker.... Tydeligvis stigma som følger med denne diagnosen enda, trodde det var ferdig på 80-90 tallet jeg. Fy for et ekkelt menneske som utelukker barn på den måten! Er faen meg ikke rart at det florerer av mobbere... Grrrrrrr... Sorry men blir bare forbanna når voksne mennesker kan oppføre seg sånn. > Få gutten din til å velge en annen kamerat også stikker du på lekeland med de! Som et slags plaster på såret :) Klem til gutten din
Gjest yrild Skrevet 12. september 2012 #12 Skrevet 12. september 2012 Dette mà jo väre et menneske som er helt ute! En ting er hvis sönnen din skulle värt hennes ansvar i noen timer, men at dere inviterer noen hjem til dere der du passer pà... häää? Synes ogsà det er en ting à tenke noe og lage en unskyldning og en annen ting à si noe. Ogsà foran barna deres!! Er det mulig?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #13 Skrevet 12. september 2012 Jeg kjente meg til dels igjen her. Mitt barn ble regelmessig trakassert av et ADHD bar da de var 8-9 år. Selv om barnet hadde assistent på skolen var det ikke nok til å stoppe det. Jeg hadde nok ikke sagt det rett ut, men absolutt tenkt det, og funnet unnskyldninger for å ikke la de møtes. Hadde moren konfrontert meg, hadde jeg sagt det rett ut at jeg ikke ønsket kontakt mellom dem. Her var det uprovoserte slag/spark mm. Jeg vil tro ADHD-gutten hadde blitt lei seg hvis dette kom opp, da han gjorde det fordi han ikke klarte å se at dette var galt i en sosial setting da alt han ønsket var å være venn med mitt barn. Vi måtte bytte skole for å få en ende på det, lærerne hadde ingen forslag. Noen ADHD barn har så store problemer at de ikke har venner dessverre. Jeg lurer på hva denne historien har med oss å gjøre? Noen barn med ADHD har atferdsfortsyrrelser, det har noen barn som ikke har ADHD også. Min sønn har ingen atferdsfortyrrelser, han er heldig sånn. Uvitende menneskers holdninger er virkelig skremmende, slik som hos denne fullstendig håpløse moren idag.
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #14 Skrevet 12. september 2012 Uff, nå ble jeg rett og slett skikkelig trist, lei meg, sjokkert og ikke minst enda mer bekymret for fremtiden til mitt eget barn. At det går an, denne moren burde virkelig skamme seg. Stakkars gutten din, og stakkars deg som må oppleve slike ting.. Trøst deg i det minste med at det er denne moren som virkelig har problemer her.
er det muuulig Skrevet 12. september 2012 #15 Skrevet 12. september 2012 holdningen til foreldrene til dette barnet dere inviterte hjem, er SKREMMENDE!! jeg ville faktisk tatt opp dette med klasselærer!! selv om det hører fritiden til....så er det rystende at foreldre sitter med slike holdninger dem overfører til sine barn!!! sannelig ikke rart der finnes mobbing enda i 2012!!! fyyyy så sinna jeg ble på deres vegne nå!!
Gjest Mine ♥ ♥ ♥ Skrevet 12. september 2012 #16 Skrevet 12. september 2012 Jeg hadde seriøst sendt hun en melding og spurt hva hun tenker med! Barna stod og hørte på det som ble sagt, nei dette hadde jeg ikke latt gå ubemerket forbi!
humlesurr Skrevet 12. september 2012 #17 Skrevet 12. september 2012 (endret) "Nei takk. Din sønn har ADHD og sånne vil jeg ikke at mitt barn skal omgås." Er det virkelig sånn folk er i 2012? Jeg har en knust gutt og en trang til å filleriste vedkommende som sa det! Jeg blir så sint og fortvilet. Jeg pleier ofte å si jeg ikke lar meg sjokkere lenger, men dette var intet midre enn nettopp sjokkerende. I alle dager for et ufyselig menneske. Det er virkelig ikke rart det går på skakke når mennesker med en slik væremåte fasktisk er ansvarlig for å oppdra barn -de som skal syre landet vårt om noen år. Jeg ville tatt det opp med klasseforstander. Få kartlagt litt om gutten din blir holdt utenfor eller på andre måter ikke får ta del i det sosiale blandt barna. God klem ! Jeg kjente meg til dels igjen her. Mitt barn ble regelmessig trakassert av et ADHD bar da de var 8-9 år. Selv om barnet hadde assistent på skolen var det ikke nok til å stoppe det. Jeg hadde nok ikke sagt det rett ut, men absolutt tenkt det, og funnet unnskyldninger for å ikke la de møtes. Hadde moren konfrontert meg, hadde jeg sagt det rett ut at jeg ikke ønsket kontakt mellom dem. Her var det uprovoserte slag/spark mm. Jeg vil tro ADHD-gutten hadde blitt lei seg hvis dette kom opp, da han gjorde det fordi han ikke klarte å se at dette var galt i en sosial setting da alt han ønsket var å være venn med mitt barn. Vi måtte bytte skole for å få en ende på det, lærerne hadde ingen forslag. Noen ADHD barn har så store problemer at de ikke har venner dessverre. Barn _med_ ADHD! Gutt _med_ ADHD! Vær så snill, barn er ikke diagnosen sin, det er barn med en diagnose. Diagnosen er i tillegg til de egenskaper barna innehar og den trenger ikke definere hvem de er. Takk! Jeg hadde seriøst sendt hun en melding og spurt hva hun tenker med! Barna stod og hørte på det som ble sagt, nei dette hadde jeg ikke latt gå ubemerket forbi! Nei, nei, nei! Konflikter løser man ikke skriftlig. Skal det være en konfrontasjon i etterkant av dette, da er det en langt større sjanse for å unngå videre missforståelser og ufinhet med å ta det muntlig. Endret 12. september 2012 av humlesurr
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #18 Skrevet 12. september 2012 Vil bare føye til:Er det rart det forsatt er MYE mobbing i dagen samfunn???????? Og mangen av foreldrene er opphavet til dette.Hadde alle satt seg ned med sitt eget barn og forklart at slik gjør man ikke og konsekvensene som det kan føre til og slikt, vil jeg våge å tro at det hadde blitt et bedre samfunn å leve i! Og så følge det de har sagt selv!!!! Jeg har heldigvis et barn som lar alle som vil ta del i leken, selv om hun har veenninner som ikke synes det er greit for personen har rødt hår,har fregner ,ikke stilige merkekler etc! Og hun forteller oss foreldre alt for det har vi innprentet i hode at det er en viktig sak at hun kan si alt til oss
Gjest Ingen skal få! Skrevet 12. september 2012 #19 Skrevet 12. september 2012 Din sønn er meget velkommen til oss. :-). For en syk person du har møtt..
Sol Skippertaksdronning Skrevet 12. september 2012 #20 Skrevet 12. september 2012 Men hva faen?? ADHD er da virkelig ikke smittsomt! Stakkars gutt, skulle tro voksne klarte se forbi diagnosen, og heller se de fantastiske barna bak!!
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #21 Skrevet 12. september 2012 Jeg kjente meg til dels igjen her. Mitt barn ble regelmessig trakassert av et ADHD bar da de var 8-9 år. Selv om barnet hadde assistent på skolen var det ikke nok til å stoppe det. Jeg hadde nok ikke sagt det rett ut, men absolutt tenkt det, og funnet unnskyldninger for å ikke la de møtes. Hadde moren konfrontert meg, hadde jeg sagt det rett ut at jeg ikke ønsket kontakt mellom dem. Her var det uprovoserte slag/spark mm. Jeg vil tro ADHD-gutten hadde blitt lei seg hvis dette kom opp, da han gjorde det fordi han ikke klarte å se at dette var galt i en sosial setting da alt han ønsket var å være venn med mitt barn. Vi måtte bytte skole for å få en ende på det, lærerne hadde ingen forslag. Noen ADHD barn har så store problemer at de ikke har venner dessverre. Jeg lurer på hva denne historien har med oss å gjøre? Noen barn med ADHD har atferdsfortsyrrelser, det har noen barn som ikke har ADHD også. Min sønn har ingen atferdsfortyrrelser, han er heldig sånn. Uvitende menneskers holdninger er virkelig skremmende, slik som hos denne fullstendig håpløse moren idag. Sant det du sier, men hvis du har hengt her inne lengre enn 14 dager så vet du også at HI sjelden utleverer alt i første innlegg. Og det hadde jo passet fint å ikke nevne om barnet har adferdsproblemer? Det kan jo være negativt for tråden. Det er jo flott at barnet ditt IKKE har adferdsproblemer, og da forstår jeg ikke hvordan noen klarer å nevne det du fikk høre. Derfor mistenker jeg at du dekker over litt. Naturlig det. Hva er ADHD uten adferdsproblemer?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #22 Skrevet 12. september 2012 Lurer på om denne mora syns det er bedre å være slem enn å ha en diagnose?
Anonym bruker Skrevet 12. september 2012 #23 Skrevet 12. september 2012 Jeg kjente meg til dels igjen her. Mitt barn ble regelmessig trakassert av et ADHD bar da de var 8-9 år. Selv om barnet hadde assistent på skolen var det ikke nok til å stoppe det. Jeg hadde nok ikke sagt det rett ut, men absolutt tenkt det, og funnet unnskyldninger for å ikke la de møtes. Hadde moren konfrontert meg, hadde jeg sagt det rett ut at jeg ikke ønsket kontakt mellom dem. Her var det uprovoserte slag/spark mm. Jeg vil tro ADHD-gutten hadde blitt lei seg hvis dette kom opp, da han gjorde det fordi han ikke klarte å se at dette var galt i en sosial setting da alt han ønsket var å være venn med mitt barn. Vi måtte bytte skole for å få en ende på det, lærerne hadde ingen forslag. Noen ADHD barn har så store problemer at de ikke har venner dessverre. Jeg lurer på hva denne historien har med oss å gjøre? Noen barn med ADHD har atferdsfortsyrrelser, det har noen barn som ikke har ADHD også. Min sønn har ingen atferdsfortyrrelser, han er heldig sånn. Uvitende menneskers holdninger er virkelig skremmende, slik som hos denne fullstendig håpløse moren idag. Sant det du sier, men hvis du har hengt her inne lengre enn 14 dager så vet du også at HI sjelden utleverer alt i første innlegg. Og det hadde jo passet fint å ikke nevne om barnet har adferdsproblemer? Det kan jo være negativt for tråden. Det er jo flott at barnet ditt IKKE har adferdsproblemer, og da forstår jeg ikke hvordan noen klarer å nevne det du fikk høre. Derfor mistenker jeg at du dekker over litt. Naturlig det. Hva er ADHD uten adferdsproblemer? Lærevansker? ADHD ER primært lærevansker. Mange blir frustrert av at de ikke lærer like fort som de andre, men det er IKKE ensbetydende med adferdsproblemer. Både samboer, broren hans og svigerfar har ADHD, men ingen av dem har adferdsproblemer. De er mer utålmodig enn andre folk, men det gir ingen markante utslag. Har to venninner med diagnosen også, null problem. Utrolig hvor mye uvitenhet som rår. Asbergers derimot er mer forbundet med adferdsproblemer, men det er en heeelt annen diagnose.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 12. september 2012 #24 Skrevet 12. september 2012 Jeg hadde tatt det opp med skolen. Slik at de kunne innkalle til foreldremøte der de tar opp ADHD-diagnosen i all sin bredde. Det denne mora driver med er mobbing, og foreldre og skole SKAL samarbeide for å få bukt med mobbing mellom elevene på skolen. Så jeg ville ha gått den veien.
Netti*** Skrevet 12. september 2012 #25 Skrevet 12. september 2012 Oi, makan til kvinnfolk. Tror jeg hadde svart med samme mynt. Men samtidig jobbet for å ikke havne på samme nivå. Har 3 barn som er mye her hos oss som har diagnose ADHD. Jeg syns de er flotte og tenker de er helt normale barn. Mener kanskje heller foreldrene skulle hatt diagnose i allefall til to av de. De klager jo på alt så ungene er det selvfølgelig også noe galt med. Men meg om den meningen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå