Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #1 Skrevet 11. september 2012 En gutt kastet en plankebit med en spiker på i ansiktet til datteren min i barnehagen. Dette skjedde når jeg hentet henne. Hun blødde masse og jeg dro på legevakten og hun måtte sy to sting. Dette måtte jeg betale for. Skal man selv betale for slike ting når det skjer i barnehagen? Og er de ikke vanlig å skrive skademelding for slike ting, selvom det ser greit ut nå? De skal skrive skademelding men de stusset litt på at jeg etterlyste det...
Babykilo Skrevet 11. september 2012 #2 Skrevet 11. september 2012 Man betaler vel ikke for behandling av barn? Har jeg aldri gjort, legevakt eller fastlege uansett. Men jo, skademelding er vanlig, men mer viktig ved f.eks tannskader som kan skape trøbbel seinere. God bedring!
Gjest fjernet-medlem-1402 Skrevet 11. september 2012 #3 Skrevet 11. september 2012 Jo, de skal skrive hendelsesrapport om dette. Når det gjelder legeregning trodde jeg ikke man fikk det for barn jeg? *føle seg dum*
Mandalas Skrevet 11. september 2012 #4 Skrevet 11. september 2012 Skademelding skal skrives.Men betaler man virkelig for barn på legevakta? Det burde jeg vel vite som har vært der så mye, men kan ikke huske at vi har gjort det..
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 11. september 2012 #5 Skrevet 11. september 2012 Jeg trodde det var gratis for barn under 12 år? Vi har aldri måtte betale noe på legevakten hvis vi har vært der med barna.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #6 Skrevet 11. september 2012 Barnet mitt har blitt skadet i barnehagen og da måtte jeg etterlyse skademelding. Skaden ble dekket av det offentlige så der kan jeg ikke hjelpe deg. Barnet mitt skadet et annet barn i barnehagen og jeg snakket med foreldrene litt senere, men de ville ikke at jeg skulle ha noen utgift pga det siden de mente at det var slikt som kunne skje. Vet faktisk ikke om de hadde noen utgift pga skaden da...
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #7 Skrevet 11. september 2012 Man betaler ikke for konsultasjonen hos lege/legevakt, men hvis det blir brukt materialer kan man få regning på dette. Grensen for gratis legehjelp er forøvrig ved 16 år, og det er jo utrolig flott:-) Send regningen til barnehagen. De skal dekke denne.
♥ Løvemamma ♥ Skrevet 11. september 2012 #8 Skrevet 11. september 2012 Jeg har ikke betalt til hverken legevakt eller fastlegen når min lille har vært der.
Kliko Skrevet 11. september 2012 #9 Skrevet 11. september 2012 Da har legevakta gjort noe galt, for du skal ikke betale for behandling av barn under 12 (16??) år! Så de kan du ringe i morgen og fortelle at du gjerne vil ha igjen pengene dine. For det andre skal barnehagen skrive en "skademelding" fordi det skal være dokumentert med tanke på senskader. God bedring til jenta de
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #10 Skrevet 11. september 2012 ....i så fall, hvis du betalte - du blakket deg vel ikke? Gidder du virkelig ta det opp? Hadde ikke brydd meg om det.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #11 Skrevet 11. september 2012 Man betaler ikke for konsultasjonen hos lege/legevakt, men hvis det blir brukt materialer kan man få regning på dette. Grensen for gratis legehjelp er forøvrig ved 16 år, og det er jo utrolig flott:-) Send regningen til barnehagen. De skal dekke denne. Bare for å korrigere litt: grensen er ved 12 år, ikke 16!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #12 Skrevet 11. september 2012 Jeg var på akuttmotaket, ikke legevakta, med min 2 åring pga brannskader. Fikk regning på kr 75 i posten noen dager etterpå. Dekket visstnok materialer de brukte, bandasjer etc. Helt greit synes jeg.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #13 Skrevet 11. september 2012 Da har legevakta gjort noe galt, for du skal ikke betale for behandling av barn under 12 (16??) år! Så de kan du ringe i morgen og fortelle at du gjerne vil ha igjen pengene dine. For det andre skal barnehagen skrive en "skademelding" fordi det skal være dokumentert med tanke på senskader. God bedring til jenta de Dette stemmer ikke. Dvs, det stemmer at man ikke betaler for selve legekonsultasjonen, men man kan måtte betale for utstyr og bandasjer. Det er nok utstyret som har blitt brukt under syingen som HI har betalt for. Så det stemmer at hun skal betale. Men: tror nok at dette vil dekkes av barnehagen, så fremt det sendes inn korrekt utfylt skademeldingsskjema. Da får HI tilbakebetalt pengene sine.
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #14 Skrevet 11. september 2012 Man betaler ikke for konsultasjonen hos lege/legevakt, men hvis det blir brukt materialer kan man få regning på dette. Grensen for gratis legehjelp er forøvrig ved 16 år, og det er jo utrolig flott:-) Send regningen til barnehagen. De skal dekke denne. Bare for å korrigere litt: grensen er ved 12 år, ikke 16! Niks:-) Grensen er 16:-) http://www.helfo.no/privatperson/dekning-av-helseutgifter/Sider/leger.aspx
Iselilja Skrevet 11. september 2012 #15 Skrevet 11. september 2012 Kan ikke svare deg på spørsmålet ditt, men reagerer på at barn kan få tak i planker med spiker i i barnehagen. Er ikke det litt utrygt?
Gjest Morn du Skrevet 11. september 2012 #16 Skrevet 11. september 2012 Jeg betalte for materiale da min yngste måtte sy to sting etter et fall i barnehagen. Dog ble det dekket av barnehagen. Det er ikke pengene men prinsippet som teller
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #17 Skrevet 11. september 2012 Jeg betaler for materiell npr jeg er på legevakta med ungene mine.
Kliko Skrevet 11. september 2012 #18 Skrevet 11. september 2012 Man betaler ikke for konsultasjonen hos lege/legevakt, men hvis det blir brukt materialer kan man få regning på dette. Grensen for gratis legehjelp er forøvrig ved 16 år, og det er jo utrolig flott:-) Send regningen til barnehagen. De skal dekke denne. Bare for å korrigere litt: grensen er ved 12 år, ikke 16! Du tror ikke jeg skrev 16? i parantes fordi jeg var usikker da? Men sjekk linken litt lenger ned her så ser du jo at det var 16!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #19 Skrevet 11. september 2012 Det skal alltid skrives skademelding når barn blir skadet i barnehagen, dette skal de være veldig nøye på. Datteren min datt ned fra en krakk og slo hodet i bokhyllen i barnehagen en gang og måtte sy noen sting i hodet og da var styreren der med skademelding morgenen etter. De pengene tenkte jeg ikke på i det hele tatt, de kronene jeg måtte betale i materialkostnad hos legen falt det meg aldri inn å kreve tilbake fra barnehagen.
Lova Skrevet 11. september 2012 #20 Skrevet 11. september 2012 (endret) Takk for mange konstruktive svar! Nei, jeg blakket meg ikke, men synes det blir en prinsippsak. Jeg betalte 167 kr, jeg spurte på legevakta om det virelig kunne stemme og fikk til svar at det var for utstyr. Fryktelig dyrt for litt bandasje med xylocain og tråd....Hun fikk ikke bedøvelse. Det jeg reagerte mest på var vel den avslappede holdningen til skademeldingen. De har et innesperret snekkerhjørne ute i barnehagen og en plankebit hadde forvillet seg ut på lekeområdet. Jeg er forøvrig veldig fornøyd med barnehagen. Jeg er glad for at jeg nå fikk lest litt om andres erfaringer rundt dette. Endret 11. september 2012 av Lova
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #21 Skrevet 11. september 2012 Hvis dette skjedde ved henting er det ikke rart de ikke rakk skademelding!!! Færre voksne på jobb og flere som hentes. Skademelding kan fint skrives i morgen, ikke riktig at et stk personale kan ta seg tid til dette på slutten av dagen.
Lova Skrevet 11. september 2012 #22 Skrevet 11. september 2012 Ps. Jeg synes også det er litt forskjell på hvordan ulykker skjer. Hadde datteren min falt ned fra en krakk og slått seg i bakhodet så er det jo et uhell. Når det står en gutt på 5 år å kaster en plankebit i ansiktet til datteren min for å treffe, så blir jo ikke dette for uhell å regne.
Maibaby:) Skrevet 11. september 2012 #23 Skrevet 11. september 2012 Kan bare prate for min bhg men der betaler barnehagen for utgifter ifht ulykker i bhg. Synes at det er rett og rimelig:) bare spørr du, så får du de nok igjen:)
Lova Skrevet 11. september 2012 #24 Skrevet 11. september 2012 Dette skjedde forige uke! Jeg har etterlyst skademelding i 4 dager nå!
Anonym bruker Skrevet 11. september 2012 #25 Skrevet 11. september 2012 Dette skjedde forige uke! Jeg har etterlyst skademelding i 4 dager nå! Snakk med styrer!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå