Gå til innhold

Denne sovinga, hvor kan vi be om hjelp?


mbea

Anbefalte innlegg

Ja vi har prøvd disse tingene, men det ser ikke ut som noen av de vanlige rådene "biter på" han. Dvs det er en god stund siden vi prøvde å legge han tidligere, (for det frister ikke så veldig å stå opp enda tidligere enn 4.30,) så det hadde kanskje vært en idé å prøve igjen. Får heller legge meg tidlig selv i tilfelle det slår ut motsatt vei. :P

 

Men vi får nok bite i det sure eplet og skifte lege ja. Vi har egentlig aldri fått noen slags hjelp av legen her når jeg tenker meg om, så det er vel verdt det å kjøre et stykke.

 

Og om ingenting hjelper i mellomtiden så lever jeg i håpet om at det skal gå seg til når han begynner i barnehage i august... ;)

Endret av Hannah-
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Holder dere oppdatert enda jeg :) ser at denne tråden blir anbefalt med tanke på reflux og søvn. Så den leses nok enda. ;)

 

Etter at Snuppa begynte å sove fra leggetid til ca 04 uten å våkne så har hun også lært å sovne selv. Vi følger henne inn på rommet, synger litt og sier god natt. Veldig deilig, har fått mannen tilbake i senga med meg. som nå også deles med lillesøster, hehe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan oppdatere litt jeg også. ;) De siste par ukene har vi hatt hele 4 netter hvor han har sovet 11-12(!) timer om natten! Bare to av dem sammenhengende, men sovnet igjen med en gang ellers. Dette har aldri skjedd før!

 

Har nytt noen fantastiske dager med en strålende fornøyd og blid gutt og en uthvilt mamma. ;)

 

Prøver å finne ut hva som var grunnen så vi kan gjenta det, men det er jammen ikke lett å se noen sammenheng. Øyner et lys i tunnelen, blandet med frykt for å håpe for mye. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hei, følger dere med denne tråden enda? Så koselig :)

 

Hun sover bedre, men ikke supert. Er nå 3 år og 3 mnd gammel og sovner ca 19 og sover til 5. Kanskje en gang i uka sover hun disse 10 timene uten å våkne. Men våkner 1-2 ganger de andre nettene. Har sluttet med bleie, så akkurat nå er det i grunnen greit at hu våkner, går å tisser litt og så må en av oss sove i senga hennes resten av natten. .. Mye bedre enn før men ikke perfekt.

 

Sover best etter dager med mye aktivitet. Gjerne 4-6km gå tur pluss 3-4 timer på lekeplass.. Noe vi ikke greier å gjøre hver dag dessverre. Ikke en gang dagene i barnehagen sliter henne ut skikkelig.

 

Snakket med øre nese hals legen og vurderer nå om store mangler og eventuelt polypper kan gjøre at hun puster litt dårlig om natten og derfor våkner lett. Så det blir neste steg.

 

Kviler enda ca 1 time på dagen, for 10 timer blir for lite for henne.

 

Dere andre da? Sover deres små?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, følger dere med denne tråden enda? Så koselig :)

 

Hun sover bedre, men ikke supert. Er nå 3 år og 3 mnd gammel og sovner ca 19 og sover til 5. Kanskje en gang i uka sover hun disse 10 timene uten å våkne. Men våkner 1-2 ganger de andre nettene. Har sluttet med bleie, så akkurat nå er det i grunnen greit at hu våkner, går å tisser litt og så må en av oss sove i senga hennes resten av natten. .. Mye bedre enn før men ikke perfekt.

 

Sover best etter dager med mye aktivitet. Gjerne 4-6km gå tur pluss 3-4 timer på lekeplass.. Noe vi ikke greier å gjøre hver dag dessverre. Ikke en gang dagene i barnehagen sliter henne ut skikkelig.

 

Snakket med øre nese hals legen og vurderer nå om store mangler og eventuelt polypper kan gjøre at hun puster litt dårlig om natten og derfor våkner lett. Så det blir neste steg.

 

Kviler enda ca 1 time på dagen, for 10 timer blir for lite for henne.

 

Dere andre da? Sover deres små?

Er hun blid og fornøyd ellers om dagen? Eller har hun uro i kroppen/får sinneanfall etc? Vet det er vanlig for add/adhd barn å sove lite og lett. Da er det vanskelig å endre på søvnen...

Bare en tanke 😉

 

Anonymous poster hash: e4853...26b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...