Gå til innhold

Hvem starter i oktober?


Kjærepære

Anbefalte innlegg

Noen flere som skal starte med medisiner i oktober? Tenkte kanskje vi kunne ha en aldri så liten skravletråd :D

Vi håpte at vi kunne starte nå i september, men det tar litt tid å bestille sperm og ta alle blodprøver, så rakk det ikke. Derfor blir det start ( kort regime) i starten av oktober :) Hører til IVF-klinikken i Oslo.

Er så innmari spent, dette er første gang for oss med IVF, og er så glade for å ha fått valgt kort regime! Ble en smule irritert da mensen kom et par dager senere enn jeg trodde, hehe, for håpte å få tatt i alle fall den første UL i høstferien.

Nå jobber jeg som en helt, og har skal ha 24 utviklingssamtaler på to uker ( er lærer), slik at jeg kan ta ting litt med ro etter ferien :D Er ikke noe særlig å måtte avlyse et møte med foreldre, for å si det sånn....

Flere som vil være spente sammen med meg? Hehehehe...

Sleng dere gjerne med om dere er på langt regime og har uttak/ innsett i oktober også!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skravler gjerne med deg Kjærepære! Jeg skal igang i oktober. Min første inseminering etter 4 mislykkede icsi-forsøk. Venter på mensen nå. Tiden går såååå sakte ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa, jeg vet!!! Treigt som bare det :P Så du skal insemineres? Hvor? Har vært inseminert fem ganger, og legen sa at de pleier å inseminere seks ganger før de går over på IVF. Men fortsatte med at " du virker ikke særlig motivert for flere inseminasjoner", og det stemmer jo, hehehehe! Vi er jo omtrent på samme alder også, ser jeg :) Hvor i Norge er du?

Blablablablaaa, ja er litt skravlete hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal etter planen ha mensen 3oktober, å begynner med medisiner etter det :-) skal ha lang regime så starter vell me spray i slutten av oktober :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal insemineres i Danmark. Har vært i Porsgrunn tidligere. Får håpe du har bedre hell med ivf kjærepære og at inseminering med donorsæd er løsningen for oss ;). Er du blitt inseminert i Norge?

 

Fint at vi er flere som kan skravle sammen her. Kanskje vi kan få tiden att gå litt fortere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er hos Stork i Køben jeg er blitt inseminert :) Veldig fornøyde med stedet, men ble jo ikke klaff av den grunn :/ Og er jo ikke så praktisk å måtte reise så pass mye, mest med tanke på jobb og at vi har dyr hjemme. Så vi tar oss råd til IVF. Har brukt rundt 20 000 bare på å få tre strå sperm til klinikken + to barnretter..sukk.. men er da verdt det :) Virker veldig bra på klinikken også, de hørte på hva jeg hadde å si, slik at jeg fikk velge enkelte ting selv. Og jeg følte vi ble møtt med respekt.

Håper virkelig det klaffer med donorsperm for dere, ja! Hvilken klinikk i Danmark da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal på Copenhagen Fertility Center. Jeg synes det var vanskelig å velge, alle var veldig service-minded. Det er enda minst 1,5 uke før jeg får mensen. Så dette kan bli en lang tråd, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, har hørt positive ting om den! I alle fall mht resultater. Men noen har også sagt de har litt samlebånd-innstilling, hehe, bare sånn at du er obs på det. Jammen, en lang tråd skal vi da klare å holde i live :D Er jo en måned til jeg skal starte også, men orker ikke vente med å lage tråd. Har en venninne som hadde innsett for to dager siden, så er skikkelig spent på hennes vegne også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du hørt positive ting om CFC. Hvordan tok du deg til Køben? Tåg, buss, fly eller bil? Jeg bor så langt unna at jeg tror nesten jeg må kjøre bil for å klare komme meg ned uten å måtte ta altfor mye fri fra jobben. Hvordan løste du det med jobb. Sa du som det var?

Det er fint å ha andre og følge med på. Jeg har et vennepar som begynner ned ivf om 2 uker. Spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor en times tid fra Gardermoen, så det ble fly :) Har blitt noen lønnsløse permisjonsdager fra jobb, ja :/ Tre av gangene så brukte jeg ikke EL-sprøyte eller noe, så da jeg søkte om fri så måtte jeg bare satse på at det ble riktige dager :P Da tok jeg fri to dager i slengen. Den ene gangen måtte jeg ringe fra Køben og ta fri lenger, siden jeg aldri fikk positiv EL-test hehe. Litt lettere med EL-sprøyte, da visste vi i alle fall noen dager i forveien når jeg måtte være borte.

Jepp, ledelsen på jobben, spes en av dem, vet hele greia. Er så mye lettere når man er åpen om det, for da er det lettere å si fra om ting om noe skulle skje. De fiksa til og med lønn for meg et par av de dagene jeg egt ikke skulle hatt lønn, for de trengte ikke ta inn vikar. De vet også at jeg skal til med IVF, og er åpen om det også, spes siden jeg måtte ta fri til samtale allerede andre uka elevene var på skolen, hehe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det de 3 første gangene som du ikke fikk EL-sprøyte? Jeg er litt redd for at fly-trykket skal være skadelig for egg og spermier. Prøver liksom å gjøre alt riktig. Hvor lenge har du prøvd å bli gravid? Vi hat prøvd i 2 år. Feirer snart 1 år med assistert befruktning ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter nok på igjen i slutten av oktober. Skal ha mensen neste uke også mensen etter der starter jeg antagelig på kort regime igjen. Håper bare det ikke er fult slik at jeg får beskjed at jeg må stå over en måned til... Jeg og mannen min har blitt enige om at dette blir siste forsøk med ullevål. Blir det ikke noe resultat nå så fortsetter vi prosess i Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, kun siste gang jeg testet EL-sprøyte. Tviler på at fly skal være skadelig, det får da være måte på :) To år merkes nok, vil jeg tro.. vi har prøvd i ett år. Tenk om det klaffer for oss alle nå! Har en følelse av at oktober er en fruktbar måned hehehe,

Så utrolig kjipt å få beskjed om at det er fullt!!??? Men hvorfor Danmark og ikke Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg begynner å få mer og mer tro på Danmark. Alle sier de er veldig flinke der og ligger langt foran Norge når det gjelder IVF. Jeg har ei vennine som kjenner noen som kjenner noen som jobber på kvinneklinikken på ullevål. Min vennine hadde fortalt om mine 2 misslykkede forsøk og sagt til vennina mi at jeg burde dra til Maigaard klinikken i Danmark. De har strørre treffprosent. Jeg vet også om et par som ble gitt opp i Norge som fikk det til i Danmark.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke hva statistikken sier, men er jo ofte den kan være noe misvisende pga alder på pasientene. Ikke vet jeg. Det jeg vet er at enkelt klinikker dyrker embryo lenger før innsett, og at det visstnok skal være positivt? Uansett, de gjør det samme både på Hausken og på klinikken jeg bruker :)

Helluuu Tussi! Hvor skal du hen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tussi skal til st.olavs;) skal ringe de i slutten av uka og få tilsendt medisiner og få vite oppstart! :D Må jo ha medisiner for å starte menstruasjonen så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare den fordømte mensen kommer så bli det i slutten av oktober, men nå ser det ut for at det kan drøye til november...!!!!:(

Send meg den forbanna tante rød noen..!!!:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nå merkelig at tanter er treige når man faktisk vil ha besøk av dem :P Var sånn her også, men heldigvis bare et par dager forsinket, da...Har, som noen vet, en venninne som hadde innsett for fem dager siden, og jeg syns tida går så seint, og er så spent på hennes vegne!! Så lurer på hvordan jeg blir når jeg er i gang sjøl :o

Håper hormonene blir snille med oss <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om dette er riktig tråd for meg.. Men har oppstart på lang protokoll i oktober.. Og begynner vel på de fine sprøytene og i løpet av oktober...
Og jeg vil og gjerne preke med dere! Spennende tider for alle fremover nå:-)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...