Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #1 Skrevet 7. september 2012 Blir matt av alle historiene om stemødre her. (Sikter ikke til dama som får stedatteren på litt ubeleilig besøk, for jeg skjønner ønsket om en voksenkveld.) Men synes stadig det er problemer med stemødre som ikke helt kan akseptere et stebarn. Selv har jeg hatt tre stemødre og ingen av dem var særlig greie med meg. Alle tre hadde egne barn. Håper virkelig mine barn slipper å få stemor noen gang, for jeg har mistet troen på at en kvinne kan være glad i en annen kvinnes barn. Vær snille og si jeg tar feil..
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #2 Skrevet 7. september 2012 Venninnen min! Hun ble sammen med en mann som hadde tre barn fra før, og har vært super på å inkludere disse barna. De har nå fått et felles barn, men hun sier at hun har fire barn
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 7. september 2012 #3 Skrevet 7. september 2012 Jeg har ikke møtt noen, men jeg skal møte en bra stemor engang. For engang skal vel bf møte en ny dame og er ikke hun en god stemor kommer hun ikke til å holde ut i rollen lenge. Så jeg har troen!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #4 Skrevet 7. september 2012 Jeg vil ikke kalle meg en stemor, men en bonusmor med et bonusbarn. Samboeren min har ei helt nydelig jente som jeg er veldig glad i. Vi ses ikke så ofte dessverre siden hun bor langt borte og han er der mer enn hun er her. Men når hun er her så koser vi oss masse og finner ofte på ting bare meg og henne mens pappaen er sammen med vårt felles barn.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #5 Skrevet 7. september 2012 jeg har heller ikke møtt noen. Hadde stemor fra helvete som skulle prøve alt hun kunne for å få pappa til å hate oss. Skjønner ikke at damer blir sammen med menn som har barn hvis de ikke kan akseptere at de har barn og familie. Den dama har ødelagt meg totalt. Jeg var eldst og hun gikk kun etter meg og kalte meg stygge ting hver dag...tror fremdeles ikke jeg er verdt noenting for noen...
Nordhagenjentene :) Skrevet 7. september 2012 #6 Skrevet 7. september 2012 Jada, de finnes. Men som alltid prater man mest om negative ting, fremfor å fremheve fine. Jeg er stemor selv, og tror jeg hadde vært en bedre bedre om vi hadde hatt 50/50, av mange grunner. Men jeg prøver og jeg jobber med saken, hele tiden.
-98-11-13 Skrevet 7. september 2012 #7 Skrevet 7. september 2012 Stemora til dattera mi jobber i barnevernet, jeg fikk beskjed av eksens familie at de ikke syns hun behandler min datter noe bra. eksen og hun "nye" har 3barn ilag.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #8 Skrevet 7. september 2012 Jeg er enig med deg HI, tror ikke man blir så fryktelig glad i en annen kvinnes barn. Er selv stemor, og man er dritt om man bryr seg for mye og man er dritt om man bryr seg for lite. Man er egentlig ikke så veldig ønska av stebarna, og det er mye konflikter på alle nivå. Jeg blir sprø av hele greia, mannen er vel ikke helt fornøyd med hele situasjonen, men verst er det nok for ungene hans, men det påvirker også våre barn negativt. Lite positivt med hele situasjonen. Men våre barn opplever jo sine halvsøsken som veldig positive elementer i sitt liv, og det er jo et stort gode. Ellers tror jeg hele ordningen er så pass vanskelig at den er nesten umulig å få til. Har forøvrig et greit forhold, og sikkert i manges øyne veldig bra forhold til stebarna, men jeg har også vært i livene deres i mange mange år, og ting har ikke alltid vært så bra som nå. Vi snakker også om vårt forhodl.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #9 Skrevet 7. september 2012 Jeg innrømmer at jeg har hatt litt problemer med å knytte meg til stebarnet mitt (mye fordi moren hennes er helt på bærtur, og barnet kom inn i livet vårt på et litt sent tidspunkt, sånn at det ble en helt ny situasjon nesten over natta), MEN jeg mener fortsatt jeg er en bra stemor. Jeg tar godt i mot henne når hun kommer, lar henne få litt tid til å bli varm i trøya før jeg blander meg for mye, har samme grenser for henne som for mine barn, kjøper det samme til henne som til mine (om vi er ute og kjøper leker f.eks), har henne på fanget, bærer henne, prater med henne, dusjer henne, legger henne, passer på at negler bli klipt og at hun er fin på håret (litt sånn jentegreier, lage fletter, ta på neglelakk osv), tar bilder av henne og tuller mye.. Til tider er hun nesten mer med meg enn med pappan Kommer nok aldri til å være glad i henne på den måten som jeg er i mine barn, men hun er en del av familien og det vil nok bli lettere å forholde seg til situasjonen etterhvert. Hun er jo uansett bare ett barn og fortjener å ha det bra.
valkyrien Skrevet 7. september 2012 #10 Skrevet 7. september 2012 Mannen min er oppvokst med ei fantastisk stemor, hun har hele tiden behandlet stebarn og egne barn helt likt. Hun er også mer bestemor for vår sønn enn både min mor og mannens mor
Nordhagenjentene :) Skrevet 7. september 2012 #11 Skrevet 7. september 2012 (endret) jeg har heller ikke møtt noen. Hadde stemor fra helvete som skulle prøve alt hun kunne for å få pappa til å hate oss. Skjønner ikke at damer blir sammen med menn som har barn hvis de ikke kan akseptere at de har barn og familie. Den dama har ødelagt meg totalt. Jeg var eldst og hun gikk kun etter meg og kalte meg stygge ting hver dag...tror fremdeles ikke jeg er verdt noenting for noen... Min stemor var heller ikke super, ganske bitchy egentlig. Men hun var det mot de fleste fikk jeg vite av pappas venner da det ble slutt. Men det er ikke alltid stemors feil at ting blir galt, noen ganger er det vanskelig å få lov til å være en god stemor. Noen ganger pga barnemor, andre ganger pga barnefar, og andre ganger igjen av helt andre grunner. Endret 7. september 2012 av Nordhagenjentene :)
GlemMegEi Skrevet 7. september 2012 #12 Skrevet 7. september 2012 jeg har verdens beste stemor,alltid stillt opp for meg og aldri vært ute etter å ta min mammas plass.hun er super:-)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #13 Skrevet 7. september 2012 Mor til mitt stebarn blir sinna på pappaen når jeg tilbringer mye tid sammen med henne. Det er tross alt ikke meg hun skal knytte kontakt med fikk jeg beskjed om :/
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #14 Skrevet 7. september 2012 Rart med det. Inne på mine, dine og våre barn-forumet får man inntrykk av at alle mødre er noen psykopatiske hekser. Her inne får man inntrykk av at de fleste stemødre er slemme med barn og generelt usympatiske. Konkluderer egentlig med at alle kvinner som har med barn, egne eller andres, å gjøre er noen forbanna møkkakjerringer.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #15 Skrevet 7. september 2012 [quote name=Nordhagenjentene ' timestamp='1347053031' post='144527652] jeg har heller ikke møtt noen. Hadde stemor fra helvete som skulle prøve alt hun kunne for å få pappa til å hate oss. Skjønner ikke at damer blir sammen med menn som har barn hvis de ikke kan akseptere at de har barn og familie. Den dama har ødelagt meg totalt. Jeg var eldst og hun gikk kun etter meg og kalte meg stygge ting hver dag...tror fremdeles ikke jeg er verdt noenting for noen... Min stemor var heller ikke super, ganske bitchy egentlig. Men hun var det mot de fleste fikk jeg vite av pappas venner da det ble slutt. Men det er ikke alltid stemors feil at ting blir galt, noen ganger er det vanskelig å få lov til å være en god stemor. Noen ganger pga barnemor, andre ganger pga barnefar, og andre ganger igjen av helt andre grunner. her var det mest pga min far. Mamma var ikke så mye i lvet mitt da, var der litt men ikke mye, jeg var pappajente. Men hun ringte og skjelte ut mamma så mange ganger for ingenting for da var jeg såpass gammel at jeg skjønte ting (gikk på ungdomsskolen) Men hun her var snill og koselig mot alle bortsett fra meg og søstra mi. alle trodde hun var verdens snilleste..så vi ble jo aldri trodd.. hun har innrømmet ovenfor pappa i senere tid at hun var slem med oss med vilje, men har enda ikke fått noen unnskylding fra henne for å ha gjort mye skade i livene våre. Hun hadde en datter selv og det var forskjellsbehandling fra dag 1. Og hun slo søstra mi..så ikke snill mao
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #16 Skrevet 7. september 2012 Selvsagt finnes de. Jeg har en fantastisk stemor. Jeg har en fantastisk mor også, så jeg er utrolig heldig Stemoren min kom inn i livet mitt da jeg var 12, to år etter skilsmissen til foreldrene mine. Hun fant seg i all den dritten hun helt ufortjent fikk av meg, sjalu som jeg var, og gjorde alt hun kunne for at jeg skulle føle at jeg var akkurat like velkommen hos henne og faren min som hos moren min. Da jeg ble eldre stilte hun opp for meg når jeg trengte en skulder å gråte på, hun var en klippe gjennom tenårene mine. Jeg stolte like mye på at hun ville stille opp for meg som at moren eller faren min ville det - og alt dette mens hun viste stor respekt for moren min og aldri prøvde å utkonkurrere henne på noen måte. Og da jeg fikk barn ble hun den perfekte bestemor, hun stiller opp og er helt fantastisk. Barnet mitt har tre bestemødre og elsker alle tre like høyt. Den dama er virkerlig hel ved, jeg beundrer henne så voldsomt! Og jeg vet om flere supre steforeldre, av begge kjønn. Tror de oppegående og anstendige menneskene er mye vanligere enn gærningene - men de sitter antakelig ikek så mye på dib!
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #17 Skrevet 7. september 2012 Det finnes absolutt mange bra stemødre, etter min mening ihvertfall. Selv er jeg stemor til ei frøken på 8år, og vi har et kjempegodt forhold. Jeg og mannen har ingen barn sammen enda, men jeg kan ikke skjønne at det skal være mulig å bli enda mer glad i et barn enn det jeg er i denne frøkna. Føler meg så heldig som har denne frøkna i mitt liv og får stadig høre det av hun også, og at hun er veldig glad i meg. Vi finner på mange ting sammen som en familie, og jeg og frøkna finner på ting sammen, og far og datter får også tid sammen alene. Forholdet til barnets mor kunne vel nesten ikke vært verre, men selv hun tror jeg har forstått, og delvis akseptert at jeg og datteren hennes er oppriktig glad i hverandre. Selv har jeg hatt en stemor i noen år nå, og har et veldig godt forhold til hun også.
Liv & Røre Skrevet 7. september 2012 #18 Skrevet 7. september 2012 Min datter har en helt fantastisk stemor! Jeg liker henne kjempegodt, jeg liker barna hennes kjempegod og min datter er kjempeglad i henne og barna. Når jeg leser her inne får jeg helt vondt i magen og håper hun ikke føler det slik mot mitt barn som mange stemødre gjør her inne.
skinnfilla Skrevet 7. september 2012 #19 Skrevet 7. september 2012 Jepp jeg finnes;) og min kjære stemor:)hun er helt fantastisk skjønn:)
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #20 Skrevet 8. september 2012 Uff, jeg håper av hele mitt hjerte at det finnes fantastiske stemødre der ute. Mine barn vil vel etterhvert få en, og jeg håper hun gjør alt hun kan for å bli glad i og like disse fantastiske barna.
Gjest uni kum Skrevet 8. september 2012 #21 Skrevet 8. september 2012 Jeg hadde ei veldig fin stemor Hun var glad i meg og tok meg med på turer og gjorde ting med meg, både med og uten pappa.
Gjest uni kum Skrevet 8. september 2012 #22 Skrevet 8. september 2012 Hun og mamma kunne godt ta en kaffe sammen, med og uten pappa tilstede. De hadde et godt samarbeid om oss barna.
Anonym bruker Skrevet 8. september 2012 #23 Skrevet 8. september 2012 Jeg har bestemt for jeg aldri skal bli noen bonusmamma. Jeg kunne aldri funnet på å ikke inkludere barna eller ikke behandle dem fint og vær god mot de. Men jeg orker rett og slett ikke. Jeg er ikke generelt så glad i barn og jeg har mer enn nok med mine to egne. Men jeg har et dilemma siden jeg ikke ønsker en mann med barn fra før og ikke vil ha flere barn selv :-P
Mamma_til_2 Skrevet 8. september 2012 #24 Skrevet 8. september 2012 Har selv stemor ( kaller henne aldri for det, hun er mere min mor, etter mamma døde) hun er helt suveren, og jeg er og stemor og like glad i han som i mine egene. Med fare for og få alle på nakken her inne så vet jeg at det ofte er mor til barnet som ikke liker pappas nye kjæreste og dette smitter over på barnet som igjen tar det ut over den nye kjæresten når far ikke ser på og så baller det på seg for den nye kjæresten blir fortvilet og oppgitt og barnet som kanskje blir irettesatt av stemor blir sur sier fra til mamma som igjen kjefter på far og slik går det runt og runt og runt, ikke mange nye kjærester som får en sjans hos mor og da går det som det går.
kjærestenogmæ Skrevet 8. september 2012 #25 Skrevet 8. september 2012 Vi finnes Selv har jeg en fantastisk bonus på 7år, og jeg er da ikke noe mindre glad i hennr selv om vi nettopp fikk en ny baby. Bonus-frøkna er en kjempeflink storesøster og jeg gleder meg oppriktig til hver gang hun kommer Hun er nok mere med meg enn faren noen ganger, men slik er det blitt. dette er også hennes hjem. Hun kommer når hun vil, og helgene blir opprettholdt selv om far er borte. Da har vi hatt skikkelig kosedager hun og jeg. Jeg klarer ikke helt og se livet uten henne. Skulle det noen gang bli slutt mellom meg og far, vil jeg alltid ha en plass til henne når som helst.. sylk, gost å være bonus mamma og få all den ekstra kosen!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå