3 nøtter til Askepott Skrevet 7. september 2012 #26 Skrevet 7. september 2012 hva er det som er galt når voksne folk ikke kan å skrive enkle ord korrekt? Var inne på skravlesiden for litt siden og leste om "jule nisse", "tann fe", "påske hare", "barne sikring" og sete belte". Hjelp! - Fotvilet norsklærer i vdg.skole. - Ta den andre vitsen du kan. Hvis du er norsklærer er jeg Paradise Hotel-vinner. å jo du, luten, jeg er norsklærer i videregående skole, gitt. Hvordan kan du vite at jeg ikke er det? HI Stor bokstav i begynnelsen av en setning, der glemte du det igjen norsk "læreren"
Musemorbr / Skrevet 7. september 2012 #27 Skrevet 7. september 2012 Stor bokstav på Luten også, når det brukes som navn.
L-8 Skrevet 7. september 2012 #28 Skrevet 7. september 2012 Jeg skal bli språklærer i vgs, bare jeg får skrevet masteroppgaven min, men må si at noen av lærerne her inne iblant tar fra meg litt av lysten gitt...
Gjest peacock Skrevet 7. september 2012 #29 Skrevet 7. september 2012 Stopp nå hetsingen folkens. HI har kanskje dummet seg ut i forhold til å skrive om sine tanker her inne, men dere trenger ikke mobbe henne for det. At det ikke skal mere til!
Gjest yrild Skrevet 7. september 2012 #30 Skrevet 7. september 2012 Alder tror jeg ikke det kommer av ihvertfall. Ser mange av mine venner på Fjesboka som driver med orddeling og har en haug med å og og feil. (Og vi er oldiser :-p)
Mø schæl! Skrevet 7. september 2012 #31 Skrevet 7. september 2012 Stopp nå hetsingen folkens. HI har kanskje dummet seg ut i forhold til å skrive om sine tanker her inne, men dere trenger ikke mobbe henne for det. At det ikke skal mere til! Jeg her helt enig med deg. Synes også denne tråden utviklet seg til en noe usmakelig tråd. Jeg har lenge irritert meg over det samme som hovedinnlegger, og jobber jevnt og trutt med det samme med mine ungdomsskoleelever. Likevel kan det nesten virke som om dette er noe som omtrent sitter i "blodet": enten får man tilnærmet fysisk vondt når man ser særskrivingsfeil, eller så ser man det rett og slett ikke. Og som yrild sier over her, veldig mange av mine (godt voksne!) venner på Facebook driver med det samme, så det er ikke nødvendigvis alderrelatert dette, nei. Tror mange er av den oppfatning at hvis man er i tvil så deler man ordet likegodt, så slipper man stavefeil - men jeg prøver iherdig å innprente mine håpefulle disipler at hvis man er i tvil, så sammenskriver man ordet, hehe! Har forøvrig ingen problemer med å tro at hovedinnlegger er lærer på videregående skole.
Gjest meg mamma? Skrevet 7. september 2012 #32 Skrevet 7. september 2012 hva er det som er galt når voksne folk ikke kan å skrive enkle ord korrekt? Var inne på skravlesiden for litt siden og leste om "jule nisse", "tann fe", "påske hare", "barne sikring" og sete belte". Hjelp! - Fotvilet norsklærer i vdg.skole. - Unnskyld at jeg spør men hva er det som er galt når voksne folk ikke kan la være og kommentere andres skrivefeil?
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #33 Skrevet 7. september 2012 jeg er lærer, lærer i engelsk (for var det engelsk lærer eller engelsklærer?), Engelsk lærer = lærer fra England Engelsklærer = lærer i engelsk Typisk eksempel på hvordan orddeling (særskriving, ok) kan endre meningen i setninger. Som oftest skjønner man jo, men mange ganger kan man faktisk forvirre med slik orddeling. "Jeg var i mange dyre butikker i sommer" vs "jeg var i mange dyrebutikker i sommer" Skjerpings folkens, vi må da klare dette?
rytme Skrevet 7. september 2012 #34 Skrevet 7. september 2012 hva er det som er galt når voksne folk ikke kan å skrive enkle ord korrekt? Var inne på skravlesiden for litt siden og leste om "jule nisse", "tann fe", "påske hare", "barne sikring" og sete belte". Hjelp! - Fotvilet norsklærer i vdg.skole. - Ved begynnelsen av en setning bruker man stor bokstav... For ikke å snakke om " Fotvilet"... Hehe... Ja, det hadde sneket seg inn en skrivefeil i "fortvilet", ja. Ser det nå, men så ikke det da jeg la ut tråden via pad. *Rødme* HI Du glemte også det ene anførselstegnet før "sete belte" Jeg syns det er helt greit at du tar opp dette emnet i en egen tråd, men det værste jeg vet er folk som begynner å diskutere rettskriving i en tråd der man egentlig prater om et helt annet tema. Så lenge man kan forstå hverandre så synes ikke jeg det gjør så mye om det er noen skrivefeil her og der.
Gjest peacock Skrevet 7. september 2012 #35 Skrevet 7. september 2012 hva er det som er galt når voksne folk ikke kan å skrive enkle ord korrekt? Var inne på skravlesiden for litt siden og leste om "jule nisse", "tann fe", "påske hare", "barne sikring" og sete belte". Hjelp! - Fotvilet norsklærer i vdg.skole. - Ved begynnelsen av en setning bruker man stor bokstav... For ikke å snakke om " Fotvilet"... Hehe... Ja, det hadde sneket seg inn en skrivefeil i "fortvilet", ja. Ser det nå, men så ikke det da jeg la ut tråden via pad. *Rødme* HI Du glemte også det ene anførselstegnet før "sete belte" Jeg syns det er helt greit at du tar opp dette emnet i en egen tråd, men det værste jeg vet er folk som begynner å diskutere rettskriving i en tråd der man egentlig prater om et helt annet tema. Så lenge man kan forstå hverandre så synes ikke jeg det gjør så mye om det er noen skrivefeil her og der. Det er forskjell på tyrkkfeil (trykkfeil) og på at man konsekvent deler ord som ikke skal deles. Faktisk kan det overhovedet ikke sammenliknes. En annen diskusjon er så om rettskrivning i det hele tatt er relevant på dette forum - jeg synes personlig ikke det så lenge jeg kan forstå hva folk skriver, men HI (og andre) som synes det er viktig skal få lov å poste om det for det.
Berta_78 Skrevet 7. september 2012 #36 Skrevet 7. september 2012 HI, du må være ny her inne. Dette er en egen verden der folkeskikk og rettskrivning ikke hører hjemme :-) Get used to it! På utsiden kan voksne folk jeg møter stort sett både slå sammen ord riktig og la være å hetse hverandre.
Gjest sug lut Skrevet 7. september 2012 #37 Skrevet 7. september 2012 hva er det som er galt når voksne folk ikke kan å skrive enkle ord korrekt? Var inne på skravlesiden for litt siden og leste om "jule nisse", "tann fe", "påske hare", "barne sikring" og sete belte". Hjelp! - Fotvilet norsklærer i vdg.skole. - Ta den andre vitsen du kan. Hvis du er norsklærer er jeg Paradise Hotel-vinner. å jo du, luten, jeg er norsklærer i videregående skole, gitt. Hvordan kan du vite at jeg ikke er det? HI Det er i så fall like trist som å se meg pule olja smukkaser hver kveld på tv3.
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #38 Skrevet 7. september 2012 hva er det som er galt når voksne folk ikke kan å skrive enkle ord korrekt? Var inne på skravlesiden for litt siden og leste om "jule nisse", "tann fe", "påske hare", "barne sikring" og sete belte". Hjelp! - Fotvilet norsklærer i vdg.skole. - Ta den andre vitsen du kan. Hvis du er norsklærer er jeg Paradise Hotel-vinner. å jo du, luten, jeg er norsklærer i videregående skole, gitt. Hvordan kan du vite at jeg ikke er det? HI Det er i så fall like trist som å se meg pule olja smukkaser hver kveld på tv3. Av og til er ikke svarene dine LIKE treffende. Hadde du ikke noe bedre enn dette? Hvorfor kan du ikke heller svare på spørsmålet hennes - hvordan du med sikkerhet kan vite at hun ikke er lærer i videregående skole?
Berta_78 Skrevet 7. september 2012 #39 Skrevet 7. september 2012 hva er det som er galt når voksne folk ikke kan å skrive enkle ord korrekt? Var inne på skravlesiden for litt siden og leste om "jule nisse", "tann fe", "påske hare", "barne sikring" og sete belte". Hjelp! - Fotvilet norsklærer i vdg.skole. - Ta den andre vitsen du kan. Hvis du er norsklærer er jeg Paradise Hotel-vinner. å jo du, luten, jeg er norsklærer i videregående skole, gitt. Hvordan kan du vite at jeg ikke er det? HI Det er i så fall like trist som å se meg pule olja smukkaser hver kveld på tv3. Av og til er ikke svarene dine LIKE treffende. Hadde du ikke noe bedre enn dette? Hvorfor kan du ikke heller svare på spørsmålet hennes - hvordan du med sikkerhet kan vite at hun ikke er lærer i videregående skole? Fordi det hadde vært like kjedelig som hovedinnlegget :-)
Anonym bruker Skrevet 7. september 2012 #40 Skrevet 7. september 2012 hva er det som er galt når voksne folk ikke kan å skrive enkle ord korrekt? Var inne på skravlesiden for litt siden og leste om "jule nisse", "tann fe", "påske hare", "barne sikring" og sete belte". Hjelp! - Fotvilet norsklærer i vdg.skole. - Ta den andre vitsen du kan. Hvis du er norsklærer er jeg Paradise Hotel-vinner. å jo du, luten, jeg er norsklærer i videregående skole, gitt. Hvordan kan du vite at jeg ikke er det? HI Det er i så fall like trist som å se meg pule olja smukkaser hver kveld på tv3. Av og til er ikke svarene dine LIKE treffende. Hadde du ikke noe bedre enn dette? Hvorfor kan du ikke heller svare på spørsmålet hennes - hvordan du med sikkerhet kan vite at hun ikke er lærer i videregående skole? Fordi det hadde vært like kjedelig som hovedinnlegget :-) Aha - selvsagt. Det er selvsagt mye bedre å høvle over verbalt for å fremstå som "morsom", enn å svare på det som det faktisk spørres om. Så når man synes at innlegg er kjedelige, så er det bare å pøse på med ufinheter og "morsomheter"?
Berta_78 Skrevet 7. september 2012 #41 Skrevet 7. september 2012 hva er det som er galt når voksne folk ikke kan å skrive enkle ord korrekt? Var inne på skravlesiden for litt siden og leste om "jule nisse", "tann fe", "påske hare", "barne sikring" og sete belte". Hjelp! - Fotvilet norsklærer i vdg.skole. - Ta den andre vitsen du kan. Hvis du er norsklærer er jeg Paradise Hotel-vinner. å jo du, luten, jeg er norsklærer i videregående skole, gitt. Hvordan kan du vite at jeg ikke er det? HI Det er i så fall like trist som å se meg pule olja smukkaser hver kveld på tv3. Av og til er ikke svarene dine LIKE treffende. Hadde du ikke noe bedre enn dette? Hvorfor kan du ikke heller svare på spørsmålet hennes - hvordan du med sikkerhet kan vite at hun ikke er lærer i videregående skole? Fordi det hadde vært like kjedelig som hovedinnlegget :-) Aha - selvsagt. Det er selvsagt mye bedre å høvle over verbalt for å fremstå som "morsom", enn å svare på det som det faktisk spørres om. Så når man synes at innlegg er kjedelige, så er det bare å pøse på med ufinheter og "morsomheter"? Nei. Når noen spør om noe de faktisk trenger hjelp til, er det ganske dårlig gjort å være morsom på deres bekostning. Når noen "spør" om noe for å vise sin egen fortreffelighet, er det ganske gøy at det vitses litt nedover tråden :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå