Gå til innhold

Fifty shades of..


Lektor Doppler med tillegg

Anbefalte innlegg

Skrevet

oppskrytt og kjedelig. Her trodde jeg at jeg hadde timevis med lydbok i vente, og så går det opp for meg at jeg har hørt ett eller to kapitler og for lengst slutta å lytte. Så fascinerende var det altså. Mulig det er noe puling der etter hvert, men når innpakkinga er så lite interessant så finner jeg heller noe porno på nett om jeg trenger.

 

Nei, jeg hører heller Harry Potter om igjen jeg. For 11. gang. Eller 13. Jeg er ikke sikker. Men det plager meg ikke at jeg kan noen av replikkene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fifty shades er jo kun for vg-lesere, dvs si den delen av befolkninga som er høytfungerende analfabeter.

Skrevet

Kunne ikke falle meg inn å lese de bøkene.

 

Men, jeg lurer på noe nå som du nevnte lydbok.

Hvordan er det kontra å lese bøker selv? Har aldri prøvd. Føler at litt av sjarmen forsvinner i det noen andre leser opp bøkene for meg.

 

Når jeg leser selv danner jeg egne forestillinger om hvordan stemmene høres ut etc.

 

Beklager at jeg spoerer litt av her :P

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet
Kunne ikke falle meg inn å lese de bøkene. Men, jeg lurer på noe nå som du nevnte lydbok. Hvordan er det kontra å lese bøker selv? Har aldri prøvd. Føler at litt av sjarmen forsvinner i det noen andre leser opp bøkene for meg. Når jeg leser selv danner jeg egne forestillinger om hvordan stemmene høres ut etc. Beklager at jeg spoerer litt av her :P

 

Jeg var skeptisk til lydbok, men jeg liker det. Det er genialt når ejg er for trett til å lese, men ikke klarer sovne enda. Ligger i sengen å hører på. Jeg klarer fremdeles se for emg hvordan alle ser ut og lage min lille film til lyden.

 

Jeg er veldig glad i å lese bøker, men blir ofte sliten pga dysleksien, så jeg bytter på annenhver bok ca =)

Skrevet (endret)
Kunne ikke falle meg inn å lese de bøkene. Men, jeg lurer på noe nå som du nevnte lydbok. Hvordan er det kontra å lese bøker selv? Har aldri prøvd. Føler at litt av sjarmen forsvinner i det noen andre leser opp bøkene for meg. Når jeg leser selv danner jeg egne forestillinger om hvordan stemmene høres ut etc. Beklager at jeg spoerer litt av her :P

 

Bruker lydbøker når jeg kjører bil, vasker, rydder, lager mat og andre ting som er kjedelige. Det er genialt. Forestillingene i hodet blir de samme. Det har jo mye å si hvem som leser da. Og jeg foretrekker bøker på britisk engelsk. Men jeg har hørt gjennom Hunger games og SOIAF og de er amerikanske og det gikk greit.

Endret av Lektor Doppler med tillegg
Skrevet

SOIAF tror jeg at jeg foretrekker å lese selv. Jeg er kanskje sær sånn :P

Jeg hører heller på musikk når jeg rydder og vasker :)

Skrevet

Og akkurat pga av alle meningene om denne boka så gjør jo det at jeg bare Må lese den for å finne ut hvem som har rett. Hvorfor klarer jeg ikke å gjøre meg selv den tjenesten å la være? For hvis jeg leser den og finner ut det samme som dere at den var drit, så er jo det hele fryktelig bortkastet og unødvendig. Untatt at jeg også har muligheten å si hvor dårlig den eventuelt var. Sukk for noen vanskelige valg vi må ta, ;)

Skrevet
Og akkurat pga av alle meningene om denne boka så gjør jo det at jeg bare Må lese den for å finne ut hvem som har rett. Hvorfor klarer jeg ikke å gjøre meg selv den tjenesten å la være? For hvis jeg leser den og finner ut det samme som dere at den var drit, så er jo det hele fryktelig bortkastet og unødvendig. Untatt at jeg også har muligheten å si hvor dårlig den eventuelt var. Sukk for noen vanskelige valg vi må ta, ;)
Akk ja, livets store veikryss... :)
Skrevet

Det er litt som innholdet i bleia til minste til tide, altså.

 

...shit?

Skrevet
Fifty shades er jo kun for vg-lesere, dvs si den delen av befolkninga som er høytfungerende analfabeter.

 

Nå ble jeg nysgjerrig, hva leser dere andre? :)

Skrevet

Nå leser jeg arr på sjelen. Liker krim, men har pløyd mye rart. Og digger at Stephen Fry leser Harry Potter til meg. Uten han hadde ikke HP vært samme opplevelsen. Men fifty shades of shit orker jeg ikke. Banal historie og dårlig språk.

Skrevet

Men hva leser dere i stedet for vg, dere som ikke er høytfungerende analfabeter? ;) Eller går det bare i tykke bøker hele veien?

Skrevet
Men hva leser dere i stedet for vg, dere som ikke er høytfungerende analfabeter? ;) Eller går det bare i tykke bøker hele veien?

 

Ja takk begge deler ;)

 

Nå jobber jeg med bøker og har tilgang til allverdens lesestoff, og leser mye. Pløyer gjerne gjennom minst et par bøker i uken jeg...

 

Leser alle sjangre og er ganske altetende, leser selvfølgelig tykke bøker fulle av livsvisdom, men herlighet, vi trenger å slenge bena på bordet og slappe av med litt såpeopera i bokform av og til også.

 

Fifty shades er ingenting annet enn såpeopera, en ganske søt kjærlighetshistorie som er tøyd over tre bøker for å få plass til minst en orgasme på hver side. Første gangen i mitt liv jeg har lest en bok hvor jeg blir lei av sex'en og skummer gjennom de scenene ;)

 

Men VG leser jeg ikke da, leser bare lokalavisen jeg...

Skrevet
Og akkurat pga av alle meningene om denne boka så gjør jo det at jeg bare Må lese den for å finne ut hvem som har rett. Hvorfor klarer jeg ikke å gjøre meg selv den tjenesten å la være? For hvis jeg leser den og finner ut det samme som dere at den var drit, så er jo det hele fryktelig bortkastet og unødvendig. Untatt at jeg også har muligheten å si hvor dårlig den eventuelt var. Sukk for noen vanskelige valg vi må ta, ;)

Må si vi er litt motsetninger der, jo mer folk snakker om en bok/forfatter/film, jo mindre interessert blir jeg. Det har gjort at jeg har liten kjennskap til Harry Hole, bl.a

Skrevet

Jeg velger å si nei takk kjenner jeg. Klarer meg fint uten har jeg innsett.

 

Når det gjelder lydbøker, får jeg med meg maaange. Kjører mye bil og står mye i kø. Det er til å leve med når jeg hører på en bok.

Skrevet
Og akkurat pga av alle meningene om denne boka så gjør jo det at jeg bare Må lese den for å finne ut hvem som har rett. Hvorfor klarer jeg ikke å gjøre meg selv den tjenesten å la være? For hvis jeg leser den og finner ut det samme som dere at den var drit, så er jo det hele fryktelig bortkastet og unødvendig. Untatt at jeg også har muligheten å si hvor dårlig den eventuelt var. Sukk for noen vanskelige valg vi må ta, ;)
Må si vi er litt motsetninger der, jo mer folk snakker om en bok/forfatter/film, jo mindre interessert blir jeg. Det har gjort at jeg har liten kjennskap til Harry Hole, bl.a

 

Jeg er litt på samme linje som deg, men har lest Harry da, men var med fra starten av. Men Knausgård og Ragde kommer jeg aldri til å ta i.

Skrevet (endret)

Jeg leser alt. Fra Morgan kane til stormfulle høyder feks. Absolutt alt.

Jeg kommer til å lese knausgård fordi jeg er sørlending med familie på tromøy. Ragde liker jeg ikke, så jeg kommer jeg ikke til å lese mer av.

Det aner meg at fifty shades kommer i form av gaver dette året, så de må da leses.

Med småbarn i hus er slik enkel husmorporno kjekk. Det gjør ikke noe om man blir forstyrret i lesingen ;)

Endret av ellen-propellen
Skrevet (endret)
Og akkurat pga av alle meningene om denne boka så gjør jo det at jeg bare Må lese den for å finne ut hvem som har rett. Hvorfor klarer jeg ikke å gjøre meg selv den tjenesten å la være? For hvis jeg leser den og finner ut det samme som dere at den var drit, så er jo det hele fryktelig bortkastet og unødvendig. Untatt at jeg også har muligheten å si hvor dårlig den eventuelt var. Sukk for noen vanskelige valg vi må ta, ;)

Må si vi er litt motsetninger der, jo mer folk snakker om en bok/forfatter/film, jo mindre interessert blir jeg. Det har gjort at jeg har liten kjennskap til Harry Hole, bl.a

men hvordan kan man da selv vite hva man egentlig synes? Og er ikke risikoen før å gå glipp av mye bra lesestoff . Dette er en så pass kontroversiell bok det er så mange forskjellige meninger om,og det snakkes mye om fengsel.Jeg liker å kunna være med å mene noe isteden før å sitte på sidelinja og høre andre diskutere ;-)

Endret av Cat.68
Skrevet

"Fengsel" skal være "den boken".forb ordliste :-(

Skrevet

Enig med Cat.68 her altså, må jo lese bøkene før man kan mene noe om dem...

 

Jeg leser veldig mange av bøkene på bestselgerlisten, og jeg må si at selv om jeg ikke like alle like godt er det ofte en grunn til at de ligger der. Det er ikke sånn at det er de dårlige bøkene som selger best.

 

Men det er utrolig mange skatter som aldri kommer på noen bestselgerliste, derfor leser jeg gjerne debutanter og andre som ikke automatisk kommer dit pga navnet sitt. Bøker er gøy :)

Skrevet
Jeg leser alt. Fra Morgan kane til stormfulle høyder feks. Absolutt alt. Jeg kommer til å lese knausgård fordi jeg er sørlending med familie på tromøy. Ragde liker jeg ikke, så jeg kommer jeg ikke til å lese mer av. Det aner meg at fifty shades kommer i form av gaver dette året, så de må da leses. Med småbarn i hus er slik enkel husmorporno kjekk. Det gjør ikke noe om man blir forstyrret i lesingen ;)

 

Det verste var at det var så dårlig skrevet. Helt 14åring i stilen. Men hey, pikk i fitte er jo gøy. men kanskje ikke når det er i skolestilformat... ? Jaja neinei. Du får slite med det.

Skrevet
Jeg leser alt. Fra Morgan kane til stormfulle høyder feks. Absolutt alt. Jeg kommer til å lese knausgård fordi jeg er sørlending med familie på tromøy. Ragde liker jeg ikke, så jeg kommer jeg ikke til å lese mer av. Det aner meg at fifty shades kommer i form av gaver dette året, så de må da leses. Med småbarn i hus er slik enkel husmorporno kjekk. Det gjør ikke noe om man blir forstyrret i lesingen ;)

 

Det verste var at det var så dårlig skrevet. Helt 14åring i stilen. Men hey, pikk i fitte er jo gøy. men kanskje ikke når Fdet er i skolestilformat... ? Jaja neinei. Du får slite med det.

Så kjedelig da:( jeg har bare skumlest kritikken og forstod det som om at det er handlingen som er kjedelig.

Bøker som er dårlig skrevet suger

Skrevet
Og akkurat pga av alle meningene om denne boka så gjør jo det at jeg bare Må lese den for å finne ut hvem som har rett. Hvorfor klarer jeg ikke å gjøre meg selv den tjenesten å la være? For hvis jeg leser den og finner ut det samme som dere at den var drit, så er jo det hele fryktelig bortkastet og unødvendig. Untatt at jeg også har muligheten å si hvor dårlig den eventuelt var. Sukk for noen vanskelige valg vi må ta, ;)
Må si vi er litt motsetninger der, jo mer folk snakker om en bok/forfatter/film, jo mindre interessert blir jeg. Det har gjort at jeg har liten kjennskap til Harry Hole, bl.a
men hvordan kan man da selv vite hva man egentlig synes? Og er ikke risikoen før å gå glipp av mye bra lesestoff . Dette er en så pass kontroversiell bok det er så mange forskjellige meninger om,og det snakkes mye om fengsel.Jeg liker å kunna være med å mene noe isteden før å sitte på sidelinja og høre andre diskutere ;-)

Poeng der :) Har nok gått glipp av en hel del bra lesestoff, men jeg har ogås lest mye bra som ikke har vært skrevet opp og ned og i mente, i både medier, forum, snakket om blandt kolleger og venner. Så da sitter jeg der på mine egne skatter, som dere andre går glipp av. Det vil uansett være umulig å lese alle bra bøker som skrives uansett. Og når det kommer til slike bøker som får "all" oppmerksomhet, "Mååå bare leses" bøker, blir det ett slags antiklimaks, at jeg bare styrer unna, så da får jeg også la være å delta i diskusjonen om den aktuelle boka.

Skrevet

Klart jeg ikke kan si at bøkene er dårlige uten å ha lest dem, men jeg kan si at utifra det jeg har hørt om dem og lest om dem, så prioriterer jeg heller å lese noe annet. Leser mye og leser fort, men det er jo allikevel mange bra bøker jeg ikke rekker å lese. Så en eller annen vurdering må jo gjøres uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...