Gå til innhold

Ting foreldrene våre sa

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den der med at man fikk firkantede øyne fikk vi stadig vekk høre og "pass så vinden ikke snur, for da kan du bli sånn" når vi skar grimaser...

men den mest irriterende av de alle var:

Meg: mamma jeg er tørst

Mamma: det er vann i springen

Meg: Jammen jeg liiiiker jo ikke vann

Mamma: Ja men da er du ikke tørst...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestemor sa en del rare ting og mamma noen.

Du kan få.firkanta øya vist du sr for mye på tven.

Ikk gjør sånn, du kan bli sånn.

Du kan bli dom av å spise for mye poteta (jeg ville ikke ha kjøtt, likte best poteta)

Ikk smis sne, du kan då makk i magen.

Spise du rognebær, så dør du.

De pleide også å true mg me naboen eller en eller annen mann vist vi ikk oppførte oss eller la oss ned t å sove. Så var det, om dokke ikk lægg dokke nå t å Sove, så kommer han xxx å blir sint.

Frø kunne også vokse i magen ja :P va mye rart. Mye på finnmark :)

Skrevet

Husker ikke hvem som fortalte dette, men hvis du sto i vinduet når det lynte kunne speilbilde ditt ble værende der for alltid

Skrevet

Nå kommer ikke jeg med sånne utsagn til mine barn, men de snapper opp ting allikevel. Sønnen min satt foran pcen da han var rundt 7 år og spilte. Plutselig løp han ut på badet. Jeg trodde han var på do, så han fikk beskjed om å vaske hendene og trekke ned da jan kom inn igjen i stuen. Da kikket han bare rart på meg og sa: jeg har ikke vært på do, jeg måtte bare sjekke om øynene mine var blitt firkantet, men det var de ikke så da spiller jeg litt til:-)

Skrevet

"Oppfører du deg ikke nå, sender vi deg til Trollskolen!"

"Spiser du for mye ketchup kan magesekken eksplodere og bli like stor som onkel K.'s mage"

"Ser du for mye på TV kan de falle ut i løpet av natten"

"Spiser du på håret blir du som Arne" (Arne var den hårløse nabomannen..

Skrevet

Pappa sa alltid klø igjen hvis jeg klagde på at jeg klødde et sted...

Skrevet

Og hvis jeg ikke greide håret, da kunne kråka komme og bygge reir der.

Trodde på absolutt alt jeg!

Skrevet

Hvis jeg ikke klarte å sitte stille så sa mormor og mamma at jeg hadde tanglus i rompa (etter å ha løfta på noen stein i fjæra så jeg hva det var) da satt jeg muse stille så lenge som mulig

fikk høre ofte det at hvis jeg ikke fikk lov til noe og venninner gjorde så sa mamma hvis xxx hopper utfor brua gjør du og det da?

Den med grimaser og.men det var hvis vinden snudde så ble jeg sånn.

Skrevet

Firkanta øyne av tv.

Gulrøtter gir godt syn.

Du får pene barn av å spise brent mat.

og flere av de som er nevnt, kommer bare ikke på hva det var. Blanding av tretthet og ammetåke, hukommelsen er ikke helt der den pleier å være :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...