Gå til innhold

DAMER, JEG TRENGER HJELP!!

Gjest Sommerfuggel i vinterland

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan komme i kontakt med en fyr uten å framstå som en stalker?????

Greia er at jeg registrerte meg på møteplassen bare for moro. Jeg er ikke betalende medlem, så jeg kan ikke sende meldinger, kun sende flørter, noe jeg syns er litt kleint.. hehe

Men i går kveld så jeg DEN kjekkasen der inne, jeg datt nesten ut av stolen! Han bor i samme by som meg og vi er jevngamle. HAN er min! tenkte jeg bare.. Han hadde navnet sitt som profilnavn så jeg gikk på fb og skrev inn navn og by, og vips; der var han! (Samme profilbilde på begge stedene). Jeg så vi hadde 4 felles venner, men tre av dem har jeg minimalt med å gjøre. Det siste håpet mitt er ei som surra med naboen nylig, og som jeg har litt kontakt med. Jeg sendte henne en melding, og venter på at hun skal ringe meg etter jobb. Jeg kan spørre om dette er en hun kjenner godt og i så fall be henne legge inn et par aksjer for meg. Men jeg må ha en backup-plan!

Så problemstillingen er; jeg gidder ikke betale på møteplassen bare for å kunne skrive til han. Hvis han ikke er interessert sitter jeg inne med å måtte betale for 3 mnd medlemskap for ingen ting ;)

Men er det stalking om jeg skriver til han på fb, forklarer hvem jeg er, hvor jeg "så" han og hvorfor jeg kontakter han, Kanskje ber han på en kaffe? Eller fremstår jeg da som splitter pine gal? HJELP MEG, jeg er helt fersk på dette området og vet ikke hva som er "lov" :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nå er ikke jeg noen sjekker, men jeg ville skrevet til han på fb, sagt at jeg så han på møteplassen men er ikke medlem der osv. Litt flaut hvis han ikke svarer kansje, men du kommer ingen vei hvis du ikke tar sjansen! Kjør på:)

Gjest Heartbroken
Skrevet

Jeg er nok dessverre enda mer grønn på sånne ting enn deg siden det er en halv mannsalder og vel så det siden jeg sjekket opp noen som helst.

MEN jeg vil nå si at planen din om å sende en melding på FB hørtes fornuftig ut. Han har jo registrert seg på en nettside for å møte mennesker, og setter sikkert stor pris på at du tar initiativ...

Trur eg..... ;)

Den som intet våger, intet vinner - det er ihvertfall helt sikkert!

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Jeg tror jeg hadde blitt litt skremt dersom jeg var innmeldt på en sjekkeside på nett og noen fant meg igjen på FB for så å sende meg en melding, så jeg ville ikke gjort det for jeg syns det er å bevege seg litt for langt inn i privatsfæren til noen jeg ikke kjenner.

Har ikke noen andre godt forslag, men melding på FB ville jeg holdt meg unna.

Skrevet

Skriv til han på fb du. Han har lagt ut hele navnet sitt på møteplassen av en grunn. Han er ikke redd for å bli kontakta. Ta en sjans, det verste som kan skje er at han ikke svarer.

Man legger ikke ut hele navnet sitt på nett hvis man ikke vil komme i kontakt med noen andre steder på nett.

Skrevet

Jeg ville ikke skrevet i meldingen at du så han på møteplassen, men gidder ikke å betale og bla bla bla.

Skriv i mld at du vil gå på date med han. Du syns han er kjekke osv. Ta det derfra å se hva som skjer.

Skrevet

Ok... Da har jeg fått snakket med vår felles bekjente og hun var klar i sin tale: SKRIV TIL HAN!! Så dette er hva jeg skrev:

[Hei XXX!

Du kjenner ikke meg, og jeg beklager at jeg gjør det på denne måten. Håper ikke jeg tråkker over en grense eller framstår som en stalker nå.

Men jeg er medlem av møteplassen og så profilen din der. Jeg må innrømme at du tok pusten fra meg, og jeg tenkte at HAN må jeg komme i kontakt med blank.gif Men siden jeg ikke er betalende medlem så ble det litt vanskelig. Senere skulle jeg skrive en melding på fb-profilen til ei jeg kjenner, og jaggu meg, der var du blank.gif:)

Så jeg drister meg til å spørre deg om du kunne tenke deg å møte meg en dag, ta en kaffe eller noe? Jeg føler meg litt teit som oppsøker deg her, men jeg måtte bare ta en sjanse og jeg gamblet på at jeg ikke invaderer privatlivet ditt.

Håper jeg hører fra deg blank.gif

Hilsen XXX ]

Og nå sitter jeg med angst!!!

Skrevet

Hvorfor angst? Det verste som kan skje er jo egt at du kan få nei eller null respons ;)

Ville nok personlig heller betalt på Møteplassen for å sende melding, og syns meldingen din ble litt vel omstendelig, men jeg forstår deg, og det går helt sikkert fint uansett :)

Og så, no offence, syns jeg hele greia var litt sånn søtt fjortis :D

Gjest Heartbroken
Skrevet
Ok... Da har jeg fått snakket med vår felles bekjente og hun var klar i sin tale: SKRIV TIL HAN!! Så dette er hva jeg skrev: [Hei XXX! Du kjenner ikke meg, og jeg beklager at jeg gjør det på denne måten. Håper ikke jeg tråkker over en grense eller framstår som en stalker nå. Men jeg er medlem av møteplassen og så profilen din der. Jeg må innrømme at du tok pusten fra meg, og jeg tenkte at HAN må jeg komme i kontakt med blank.gif Men siden jeg ikke er betalende medlem så ble det litt vanskelig. Senere skulle jeg skrive en melding på fb-profilen til ei jeg kjenner, og jaggu meg, der var du blank.gif:)Så jeg drister meg til å spørre deg om du kunne tenke deg å møte meg en dag, ta en kaffe eller noe? Jeg føler meg litt teit som oppsøker deg her, men jeg måtte bare ta en sjanse og jeg gamblet på at jeg ikke invaderer privatlivet ditt. Håper jeg hører fra deg blank.gifHilsen XXX ] Og nå sitter jeg med angst!!!

Strålende! Du er tøff :)

Lykke til - og oppdater oss gjerne. Hyggelig å få litt del i spenningen ved å date når man selv er både rusten og ute av markedet ;)

Skrevet

Håper du oppdaterer, er spent på om.du fikk svar og om det blir noe "date" på deg og osv :)

Skrevet

Hihi, rigget meg liksom litt ekstra godt til her ned kaffekoppen nå. Kjenner nesten sommerfugler i magen på dine vegne.

Synes du er knalltøff!!

Krysser fingrene :)

Skrevet

Knalltøff, eller knalldum.........

Han har ikke svart :(

Kan være han ikke satte helt pris på dette trikset :(

Så han var online på møteplassen i stad, så da er det vel nærliggende å tro han har vært på fb i dag også. Jaja, men bedre å ha prøvd og feilet enn å ikke prøve i det hele tatt? Eller??

:( :(

Skrevet

Bra jobba!!! :D

Jeg heier på deg! :)

Jeg så en fyr for en tid tilbake som jeg ikke greier å glemme, vet ikke hvorfor. Har letet gjennom nettdatesider osv, men finner ham ikke. Rimelig sikker på at han var singel. Han bor samme sted som meg, men jeg vet ikke hva han heter og tydeligvis vanker vi ikke i samme kretser. Hadde jeg funnet ham på fb hadde jeg definitivt sendt ham en melding slik du har gjort!! ;)

Hold oss oppdatert! :)

Skrevet
Knalltøff, eller knalldum......... Han har ikke svart :( Kan være han ikke satte helt pris på dette trikset :( Så han var online på møteplassen i stad, så da er det vel nærliggende å tro han har vært på fb i dag også. Jaja, men bedre å ha prøvd og feilet enn å ikke prøve i det hele tatt? Eller?? :( :(

Ikke tenk på det, det er lørdag i dag. Får håpe han er ute på noe i dag, en fest eller en spille kveld med gutta. Så kanskje han ikke har fått sett på meldingen ennå?

Gi det en sjangs til i morgen kveld, etter som jeg har lagt merke til så er ikke mannfolka så aktiv på facebook som oss kvinnfolka :P

Forstår at du er litt nervøs og samtidig spent, men gi det en sjangs til i morgen før du begynner å uro deg. Ihvertfall til uka :D

Skrevet

Om dere ikke er venner på fb, havner meldinger ofte under "annet" i innboksen...ikke alle som er klar over det, å derfor blir de liggende ulest...:-/

Skrevet
Knalltøff, eller knalldum......... Han har ikke svart :( Kan være han ikke satte helt pris på dette trikset :( Så han var online på møteplassen i stad, så da er det vel nærliggende å tro han har vært på fb i dag også. Jaja, men bedre å ha prøvd og feilet enn å ikke prøve i det hele tatt? Eller?? :( :(

Ikke gi opp så fort.... kan jo hende han rett og slett er en litt forsiktig mann som sjekker litt hvem du er også siden dere har felles venner.... slik du gjorde ;)

Og de nettdatesidene bruker forresten å la folk stå som pålogget ofte i timer etter at de egentlig har vært der.... sikkert for at det skal se ut som om folk er der mer enn de egentlig er, så det at du har sett ham pålogget på møteplassen trenger ikke stemme i det hele tatt. Husk at det er lørdag, kan hende han er opptatt. Så det er ikke noe negativt i det du forteller så langt etter min mening!! :)

Skrevet
Ikke tenk på det, det er lørdag i dag. Får håpe han er ute på noe i dag, en fest eller en spille kveld med gutta. Så kanskje han ikke har fått sett på meldingen ennå? Gi det en sjangs til i morgen kveld, etter som jeg har lagt merke til så er ikke mannfolka så aktiv på facebook som oss kvinnfolka :P Forstår at du er litt nervøs og samtidig spent, men gi det en sjangs til i morgen før du begynner å uro deg. Ihvertfall til uka :D

Man kan være pålogga på ulike plasser uten å måtte vær til stedet. Kanskje han har tenkt på å svare? men har ikke tid ennå? Kanskje han tenker på å svare etterhvert? :)

Gjest fjernet-medlem-1402
Skrevet

Trenger ikke være negativt at han ikke har svart da... Kan jo være han ble litt overrasket over meldingen og trenger å tenke gjennom det før han svarer deg? eventuelt vil snakke med noen kompiser først?

Ha is i magen og lykke til :)

Skrevet

Er mange som har fjasbokprofil, men som ikke er der inne ofte ;) Ville gitt han noen dager før det er grunn til fortvilelse :)

Skrevet

Takk for oppmuntring, jeg trenger det!!

Ja, jeg skal slutte å være så utålmodig (har en tendens til å være det) og la det gå litt tid. Kan jo være ikke alle er like spontane som meg og trenger litt tid på å forske, som noen av dere nevner :) Er bare at etter å ha vært igjennom to tøffe brudd de siste årene så har selvtilliten fått seg en stor knekk. Tar alt personlig og føler noen ganger det er noe galt med meg :(

Men til deg som sier at mld noen ganger lagrer seg under noe annet, det var jeg faktisk ikke klar over! Kan være det stemmer her, men svarer han ikke så finner jeg det aldri ut :(

Skrevet

Jeg ble heller ikke klar over det før jeg skulle selge noe på fb, flere skrev de hadde sendt PM til meg men jeg hadde ikke fått noen....da fikk jeg ett tips om å sjekke under "annet" i innboksen, å der lå det fullt av uleste meldinger folk jeg ikke var venn med hadde sendt!

Ikke gi opp håpet :) synes du er knalltøff som tørr å ta kontakt med han :) krysser fingrene for deg :)

Skrevet

Nå er jeg godt gift da, men om jeg hadde vært på datingmakedet og fått en slik melding på facebook hadde jeg først og fremst blitt veldig smigret! Så ville jeg nok brukt god tid på å tenke gjennom hvordan jeg skulle formulert et svar. Kanskje det er det er det han gjør?;) Spesielt hvis han er på farten når han sjekker face, så vil han nok vente med å svare til han har litt ro rundt seg, vil vel gjøre et godt førsteinntrykk han også;) Forresten, får man ikke opp på facebook når folk har lest mld? Eller er det bare når chatten er åpen? Lykke til hvertfall og hold oss oppdatert!!! :)

Skrevet (endret)

Så tøff du er! :) Vet ikke om dette gjelder for alle telefoner, men når jeg har sendt melding til noen på Facebook (selv om jeg sender den fra PC'en), så kan jeg når jeg logger meg på via iPhone'n se når meldingen har blitt sett av mottaker.

Vet som sagt ikke om dette funker på alle telefoner, men du kan jo prøve å sende melding til noen andre og sjekke om du får slike meldinger, så vet du i det minste om han har sett den.

Heier på deg og håper du snart får svar! Hold oss oppdatert! :)

Endret av Zebrah
Skrevet

Så spennende!:)

Et lite tips,om du går inn på selve meldingen du sendte,skal det gå an å se når den er lest,om han har lest den:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...