Gå til innhold

Baby jogger city elite


Tunfisken

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Noen her som har Baby jogger city elite og vil dele litt erfaringer om den med meg? Var på Barnas hus og så på TFK sin vogn i dag men da jeg kikket litt rundt ble jeg veldig fascinert av Baby jogger. Den så skikkelig god ut som sportsvogn med kjempegod kalesje og mye av det jeg ser etter i en vogn. Liten og lett og enkel å slå sammen osv.

 

Det jeg stusset litt på var bagen som så liten ut. Jeg finner ingen mål på nett om hvor stor denne baggen er. Jeg får heldigvis marsbarn og kan sikkert flytte småen over i sportsvogn med pose når vinteren nærmer seg neste år. Men er det noen som vil dele litt erfaringer osv og som kanskje har innvendig mål på baggen?

 

På forhånd tusen takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ingen erfaring med vognen. Men vi har bestemt oss for denne når lille kommer. Bagen var lang, lengre enn emmaljunga vognene så hun i butikken. Litt smal, men god plass til baby. Vi får lange barn og sportsdelen er 7cm lengre enn mountain buggy sin. Fikk gode anbefalinger på denne vognen. Hadde barne fri i dag, så måtte ut å kikke litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Fomle :D Noe jeg lurte veldig på også var om det er en kombi vogn, altså om man skifter ut sportsdelen med bagdelen og så skifter tilbake når barnet er ferdig med baggen (som på en TFK f.eks), eller om man må ha baggen oppi sportsdelen. Hvis du skjønner..? Prøvde å se på hjemmesiden til babyjogger men ble ikke klokere der heller :3 Viste ikke noe sted hvordan den så ut med baggen på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Fomle :D Noe jeg lurte veldig på også var om det er en kombi vogn, altså om man skifter ut sportsdelen med bagdelen og så skifter tilbake når barnet er ferdig med baggen (som på en TFK f.eks), eller om man må ha baggen oppi sportsdelen. Hvis du skjønner..? Prøvde å se på hjemmesiden til babyjogger men ble ikke klokere der heller :3 Viste ikke noe sted hvordan den så ut med baggen på.

 

Såvidt jeg har skjønt kan man velge, og det finnes tre ulike bager -ingen av de er spesielt store desverre. Se her:

 

http://www.pushchairs.co.uk/acatalog/babyjogger_carrycot.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for linkenEnBlå&ToRosa! Jeg har googlet i evigheter uten å finne noe bra side som forklarer og har bilder. TAKK! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I butikkene hadde de lik type som den svarte bagen. Knepper av sportsdelen ja sånn som på tfk. Var hvertfall slik det var når jeg var å kikket. Syns det er lettere å se vognene live enn på nettet. Da får man prøvd de og. Og et stort pluss med vognen: Var super lett å legge sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg må tilbake i butikken i morgen og kikke og prøve. Det blir sikkert denne vognen selv om jeg egentlig hadde bestemt meg for TFK. Er det noen som vet hvor man kan bestille Babyjogger til en billigere pris enn å kjøpe i norge? TFK f.eks. ble flere tusen kroner billigere hvis man bestilte fra kiddies24.de. men de fører ikke babyjogger såvidt jeg kan se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg må tilbake i butikken i morgen og kikke og prøve. Det blir sikkert denne vognen selv om jeg egentlig hadde bestemt meg for TFK. Er det noen som vet hvor man kan bestille Babyjogger til en billigere pris enn å kjøpe i norge? TFK f.eks. ble flere tusen kroner billigere hvis man bestilte fra kiddies24.de. men de fører ikke babyjogger såvidt jeg kan se.

 

Babyjogger er jo amerikansk og er veldig billig der borte, så kan jo hende det finnes en nett butikk evt. Ebay som sender til norge. Men vet at noen kjøper i sverige, blir litt billigere da. F.eks www.kopbarnvagn.se

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg må tilbake i butikken i morgen og kikke og prøve. Det blir sikkert denne vognen selv om jeg egentlig hadde bestemt meg for TFK. Er det noen som vet hvor man kan bestille Babyjogger til en billigere pris enn å kjøpe i norge? TFK f.eks. ble flere tusen kroner billigere hvis man bestilte fra kiddies24.de. men de fører ikke babyjogger såvidt jeg kan se.
Babyjogger er jo amerikansk og er veldig billig der borte, så kan jo hende det finnes en nett butikk evt. Ebay som sender til norge. Men vet at noen kjøper i sverige, blir litt billigere da. F.eks www.kopbarnvagn.se

 

Tusen takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vi har denne vogna og er kjempefornøyd! Har riktignok ikke begynt å bruke den. Har en annen bag enn det som er linket til da det er kommet en ny som heter compact+. Den er blandt annet litt mer solid og bedre kalesje enn den "vanlige" compact. Du får tak i vogna på vognimport.no, det tar ganske lang tid å importere den fra usa slik de gjør så du bør bestille i god tid. Kopbarnvagn.se som også ble linket til selger også vogna og tilbehør.

 

Målene på bagdelen vi har er 76 cm lang og 31 cm bred, så den er altså noe smalere enn de største vognene, men ikke så veldig mye kortere. Det var sportsdelen vi falt for først og fremst, utrolig mange fordeler og for en drøm vogna er å kjøre!

 

Jeg er i tilleggg veldig fornøyd over at vogna ser ordentlig solid ut, god kvalitet og har kraftige og gode hjul i tillegg til at den er suerlett å slå sammen.

Nå høres jeg jo ut som om jeg selger vogna, men har altså bare god-ord å si om den hvis man er på utkikk etter en 3-hjuling:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar :) Jeg har bestemt meg for vogna. Den virker helt super!

 

Er det denne baggen du har? http://www.vognimport.no/products/city-elite-bassinet-black

 

Jeg var på Barnashus og der hadde de bare en type bag men jeg tror det var vanlig compact. De hadde ikke hørt om compact+ :/

 

Men den de hadde kunne dra kalesjen ekstra godt frem og var like stor som TFK sin bag. Vi målte med madrassene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bare hyggelig :)

Så bra du fant mer info om mål, for jeg hadde også lett etter dette før jeg bestilte. De målene jeg oppga lengre opp er de jeg kom frem til etter å ha målt selv, innermål da vel og merke. Men de er nok mest nøyaktige de målene som fabrikanten opplyser om vil jeg tro.

Jeg har denne bagdelen:

http://www.kopbarnvagn.se/no/artiklar/liggdel-compact-till-babyjogger-singelvagn-city-elite_summit-xc_-city-mini-_-fit.html

 

Syntes denne bagdelen så bedre ut pga kalesjen som kan dras lengre frem, samt at den så mer lun ut pga overtrekket eller hva det heter. Men de er sikkert gode begge to.

 

Når jeg leser en gang til ser jeg at du skriver at kalesjen på den de hadde i butikken kunne dras ekstra godt frem, så kanskje det er samme da? Hvilken bagdel planlegger du å kjøpe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mente alle tre variantene. compact og compact + er jo ganske like, mens den du linket til er litt annerledes. Den ser bredere ut, men muligens kortere enn de andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kunne tenke meg compact+, men de er jo veldig like så hvis jeg ikke gidder bestille på nett så kjøper jeg bare vanlig compact på Barnashus. Eneste forskjellen jeg finner er 3 cm bredere og kan bare brukes på singel modellene. Noe som ikke gjør noe.

 

Den første linken jeg postet er en gammel modell tror jeg. Ihvertfall ikke noen av compact modellene 2012 så blås i den :P

 

Gleder meg til å kjøpe og bruke. Mars er så himla lenge til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hvis du selv skal importere fra utlandet må du ut med 25% av prisen som står oppgitt på nettsiden, og av frakten.

Men på vognimport er dette inkludert i prisene som står oppgitt på nettsidene deres. Så velger du selv om du vil hente vogna hos dem (husker ikke helt hvor de holdt til) eller få den tilsendt. Jeg fikk den tilsendt og det kostet 255,-.

 

Men som sagt, det tok ganske lang tid, i overkant av en måned, men hvis du ikke trenger den før i mars så har du jo god tid:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ er det inkl. ja? Da sÅ for ellers hadde det jo blitt dyrt :P Jeg som er dÅrlig pÅ lesing.. Ja jeg har god tid enda, men plutselig er det jul.... og da gÅr alt sÅ fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg falt også for denne vogna, og har bestilt den på barnashus, fikk 15% avslag siden jeg er gravid+ voksi urban pose som var tilbud de hadde den dagen. Compact bagen går ut av produksjon og erstattes av compact +

 

Jeg gleder meg veldig til å hente den( barnas hus lagrer vogna så lenge jeg trenger).

 

Hvis du googlet bilder av vogna så får du sett hvordan den ser ut med bag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg falt også for denne vogna, og har bestilt den på barnashus, fikk 15% avslag siden jeg er gravid+ voksi urban pose som var tilbud de hadde den dagen. Compact bagen går ut av produksjon og erstattes av compact + Jeg gleder meg veldig til å hente den( barnas hus lagrer vogna så lenge jeg trenger). Hvis du googlet bilder av vogna så får du sett hvordan den ser ut med bag :)

 

Men da får du med compact baggen og ikke compact+? De skjønte ikke hva jeg mente engang da jeg var der for 3 uker siden og snakket om compact+ bag :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart! Hvor i landet holder du til? Kanskje jeg må en tur til den andre Barnas hus butikken som ligger litt lenger unna og høre med dem da... Der jeg var skjønte de ikke hva jeg snakket om :/

 

Hvordan fikk du 15% rabatt forresten? Visste du om det fra før eller sa de bare "hei du får 15% fordi du er gravid?" :D I så fall var jo det en super kundeservice hehe.. Aner du om det er en kampanje de har gående hele tiden eller om den er fremdeles hvis den er tidsbegrenset? :)

 

Tusen takk for svar :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg var på Barnas Hus Stavanger.

 

Jeg visste ikke om det, det var hun i butikken som sa at de hadde noe som het baby kort, fikk med en brosjyre og ett kort, på kortet er det

1. 50% på base ved kjøp av bilstol

2. 50% tilbehør på utsyr til seng ved kjøp av seng

3. 30%på ett kjøp babyklær

4. 15% på babycall

5.15% på duo/kombivogn eller odenwaldet dunpose på kjøpet

6. 20% på gravidbelte

 

Ammeinnelegg 3 for 2

3pk angelcare refill

Første fredag i hver mnd 20% på smokker

Engangs vsakeservietter 3 for 2

 

Hun sa at det ikke var mulig å få tak i comfort bagen lenger da den var gått ut av produksjon, de hadde bare comfort +

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...