Gå til innhold

Mannen til ei her er utro..

Anbefalte innlegg

Skrevet
Glatte og kalkulerende menn er nok flinkest. Den vanlige og enkle mannen som trakker i salaten i fylla er nok ikke den som har elskerinne. Men sex-chat, sex-live greiene på Internett. DET tror jeg det er mange som grisler med. Ikke bra.

Det er min erfaring å:

Smarte menn med høy utdannelse som tjener godt. Pene, veltrente menn. + sex-chat & sex-live på nett.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forøvrig gjelder dette også alt annet.

Du VET jo ikke om naboen er pedofil, kollegaen din har HIV, mora di kommer til å dø av kreft om 2 mnd eller du bli påkjørt av en buss imorra.

Skal du da gå rundt og bekymre deg for dette hele livet? Man kan passe på, men man blir gal om man skal gå og være redd for dette hver eneste dag.

Skrevet
Jeg kan komme med et eksempel på kontakt/kommunikasjon jeg hadde med en mann (som var gift og hadde barn) foregikk en helt normal dag - hvor vi ikke møttes: *Fikk sms om morgenen *Han hadde hjemmekontor og ringte flere ganger fra 08-15, eller vi møttes på skype/msn/++ får å "sees". *Sendte sms av og til etter å ha hentet barna - etter middag - utover kvelden *Ringte om det var mulig sent på kvelden etter barna hadde lagt seg (hvor han skulle sitte i rommet ved siden av til de sovnet) *Fikk nattamld like før de la seg 23tiden. Det er fult mulig at mannen har mye kontakt med elskerinna si, uten at kona får vite noe. Synes det er synd at alle er så naive og stoler så fult på mannen - det er lov å være skeptisk å. Kanskje det kan redde forholdet om man bryr seg litt mer/sjekker ut og er interressert?

Men det er nettopp det. Samboeren min legger fra seg mobilen på spisestuebordet når han kommer hjem fra jobb, og der blir den som regel. Han gjemmer den aldri, har den ikke med seg overalt osv. Han har ikke facebookprofil en gang.

Han sykler 20 minutter til jobb hver dag, og er sjelden noe særlig før tiden. På jobb har han ikke mulighet til å sende meldinger eller ringe. Så bærer det hjem rett etter jobb, enten for å handle eller hente i barnehagen. Så er vi sammen som regel etter jobb. Høres ut som jeg overvåker han, men han er en hjemmekjær type som sjelden drar ut av huset utenom hvis det er en fest med gutta eller fotballkamp et par timer noen ganger. Finner det bare svært usannsynlig at han kanskje en gang i måneden skyndter seg til elskerinna si mens jeg tror han er og ser på fotball med gutta.

Jeg vil heller være naiv enn mistenksom hele tida. Er som noen sier her, at man tar et valg om å stole på den man er sammen med. Og det gjør jeg fullt og helt, inntil jeg evt opplever noe som vekker mistanke. Det har ikke skjedd på fem år heldigvis :)

Skrevet

Det må være forderdelig slitsomt å skulle gå rundt og mistenke mannen i sitt stille sinn hele tiden. Det går mye energi med til det, som heller kunne vært puttet inn i forholdet, en hobby, familieaktiviteter eller lignende.

Jeg velger å tro at mannen min er trofast, og at han heller velger å gjøre det slutt med meg framfor å være utro.

Skrevet

Jeg skjønner veldig godt tankegangen din HI.

Har selv aldri vært av de som sier at mannen min aldri kommer til å være utro, for det er alltid en sjanse for det, men som andre her og sier, man må velge å stole på dem og håpe at det ikke skjer, så får man heller ta det om det kommer.

MEN, når det er sagt så har man både de mannfolka som er "åpent" utro, altså har en sånn oppførsel som gjør at det er ganske sannsynlig at de er/kommer til å være utro, om dere skjønner hva jeg mener, og så har man de som man aaaldri hadde trodd at kom til å være utro og folk får helt bakoversveis.

Jeg tror ikke at alle mannfolk som kommuniserer bra med kona si og har det fint på alle måter holder seg unna utroskap. Det er noe som kan skje med alle, enten pga fristelser, at de har lav selvtillit, at de har muligheten til det eller blir betatt av noen andre osv.

Mener selvfølgelig ikke at alle kommer til å gå på den smellen, sier bare at forhold og kommunikasjon ikke har noe med det å gjøre når alt kommer til alt.

Samme gjelder selvsagt for damer ;)

Jeg selv synes at utroskap er noe av det værste man kan oppleve, men må si at det som er værre enn det igjen er om mannen min hadde vært utro UTEN at jeg hadde fått visst det. Altså om det skjedde bak ryggen min og kanskje andre også hadde visst det, mens jeg gikk her som en idiot :P Jeg tror altså ikke helt på det at det man ikke vet har man ikke vondt av, og vil ikke vente 10 år på å finne ut av det :P

Skrevet
Jeg skjønner veldig godt tankegangen din HI. Har selv aldri vært av de som sier at mannen min aldri kommer til å være utro, for det er alltid en sjanse for det, men som andre her og sier, man må velge å stole på dem og håpe at det ikke skjer, så får man heller ta det om det kommer. MEN, når det er sagt så har man både de mannfolka som er "åpent" utro, altså har en sånn oppførsel som gjør at det er ganske sannsynlig at de er/kommer til å være utro, om dere skjønner hva jeg mener, og så har man de som man aaaldri hadde trodd at kom til å være utro og folk får helt bakoversveis. Jeg tror ikke at alle mannfolk som kommuniserer bra med kona si og har det fint på alle måter holder seg unna utroskap. Det er noe som kan skje med alle, enten pga fristelser, at de har lav selvtillit, at de har muligheten til det eller blir betatt av noen andre osv. Mener selvfølgelig ikke at alle kommer til å gå på den smellen, sier bare at forhold og kommunikasjon ikke har noe med det å gjøre når alt kommer til alt. Samme gjelder selvsagt for damer ;) Jeg selv synes at utroskap er noe av det værste man kan oppleve, men må si at det som er værre enn det igjen er om mannen min hadde vært utro UTEN at jeg hadde fått visst det. Altså om det skjedde bak ryggen min og kanskje andre også hadde visst det, mens jeg gikk her som en idiot :P Jeg tror altså ikke helt på det at det man ikke vet har man ikke vondt av, og vil ikke vente 10 år på å finne ut av det :P

Hvorfor svarer du deg selv flere ganger på tråden her?

Det var jo du som opprettet den? Skjønner ikke....

Skrevet

Eeeeh, hæ??

Jeg har svart 1 gang i denne tråden, er IKKE HI.

Kunne selvsagt skrevet under med nick for å bevise det, men det vil jeg ikke ;)

Skrevet
Forøvrig gjelder dette også alt annet. Du VET jo ikke om naboen er pedofil, kollegaen din har HIV, mora di kommer til å dø av kreft om 2 mnd eller du bli påkjørt av en buss imorra. Skal du da gå rundt og bekymre deg for dette hele livet? Man kan passe på, men man blir gal om man skal gå og være redd for dette hver eneste dag.

Kan ikke sammenligne det å være utro med sykdom! Du velger å være utro - du velger ikke å få kreft!!!

Skrevet
Forøvrig gjelder dette også alt annet. Du VET jo ikke om naboen er pedofil, kollegaen din har HIV, mora di kommer til å dø av kreft om 2 mnd eller du bli påkjørt av en buss imorra. Skal du da gå rundt og bekymre deg for dette hele livet? Man kan passe på, men man blir gal om man skal gå og være redd for dette hver eneste dag.
Kan ikke sammenligne det å være utro med sykdom! Du velger å være utro - du velger ikke å få kreft!!!

Det er da ikke det jeg snakker om- har du lest det jeg har skrevet i det hele tatt?

Det jeg mener er at alle disse tingene kan skje- mannen din kan være utro, du kan bli syk, noen du er glad i kan dø. Alt dette skjer hele tiden, med mange. Vi kan rett og slett ikke være 100% sikker på noenting her i livet.

Men man kan ikke bruke livet sitt på å bekymre seg for noe som KANSKJE kan skje!

Man må rett og slett velge å tro at det meste går bra! Inkludert det å ta et valg om man vil stole på partneren sin eller ikke. Gjør man ikke det, må man velge om man vil bli i et forhold med en man ikke stoler på, og konstant gå rundt med mistanke, sjalusi og redsel, eller å forbli alene.

Noe annet vil jo bare være å torturere seg selv.

Skrevet
så er sannsynligheten veeeldig stor for at noen av de mennene tilhører oss. Det er både uhyggelig og skremmende å tenke på.

Hva slags vesener er disse utromannene?

I naturen har hanner ofte forhold til flere hunner.

Skrevet
så er sannsynligheten veeeldig stor for at noen av de mennene tilhører oss. Det er både uhyggelig og skremmende å tenke på.
Hva slags vesener er disse utromannene? I naturen har hanner ofte forhold til flere hunner.

Vi er vel bare en del av naturen.. Hvor mannen har sin "dronning" med flere ved siden av..

Skrevet

Ja, det kan hende mannen min har vært utro eller er utro. Men dette er noe jeg sjelden eller aldri tenker på. Jeg stoler på han, og bruker svært lite tid på å tenke på "enn om/hvis at."

Det er vel i grunnen ganske ydmykende å bli bedratt. Kanskje derfor mange er så redde for det? Redde for å sitte igjen - bedratt og sveket. Følelsen av at mange år sammen var basert på løgn. Tanken på at andre kanskje visste. Tanken på å bli bygdesladder.

Heldigvis er jeg utrolig lite sjalu av meg. Svært sjeldent at jeg har kjent den ekle murringa i magen. Glad jeg slipper:)

Tror dere det et valg og ikke være sjalu? Jeg tror det i stor grad handler om hva man har erfart tidligere, men også litt om hvordan man er som person (selvbilde, selvsikkerhet m.m.)

Skrevet

Vist noen vil ha totalt kontroll på mannen så ordn med. MOBILEN slik at han kan bli kontrolert kor han er til ein kvar tid. HYSTERI kaller jeg det.

Skrevet
Tror dere det et valg og ikke være sjalu? Jeg tror det i stor grad handler om hva man har erfart tidligere, men også litt om hvordan man er som person (selvbilde, selvsikkerhet m.m.)

Tror egentlig ikke det. Enten så er man ikke veldig sjalu av seg, eller så er man det. Jeg vet jeg har vært stabil på det område hele livet uten å merke mer eller mindre av det til tider. Tror ikke man kan velge det eller lære seg å bli mer eller mindre sjalu nei.

Skrevet
Vist noen vil ha totalt kontroll på mannen så ordn med. MOBILEN slik at han kan bli kontrolert kor han er til ein kvar tid. HYSTERI kaller jeg det.

Utroskap er ikke hysteri :P Men det er egentlig bra å diskutere tror jeg, mange som har meninger rundt det iallefall :)

Skrevet

Jeg valgte den harde veien, mannen min skulle ikke ha noen sjanse til å være utro. Jeg tok fra ham jobben, PCen, mobilen OG bilen, og fikk ham til å jobbe i kufjøs og på markene rundt. Det var genialt. Jeg ordna med GPS-tracking, så jeg alltid kunne se på min PC hvor han holdt seg. Men tror du ikke jeg ferska ham med postbudet en dag?

Og det skulle bli verre. Den unge, søte veterinærassistenten skulle stadig vekk hjelpe kyrne med noe. Jeg fikk se at hun ikke bare sjekket kyrnes brunst, men også sin egen. Nå sitter jeg bitter og ensom tilbake, og ser på spørreprogrammer på TV.

Skrevet

Poenget med denne tråden var vel ikke at vi skal kontrollere mennene våre - men at uten av vi vet det, så er kanskje mannen vår utro.

Skrevet
Poenget med denne tråden var vel ikke at vi skal kontrollere mennene våre - men at uten av vi vet det, så er kanskje mannen vår utro.

Selvsagt, men skal man gå og torturere seg selv med å tenke på det 24 timer i døgnet? Jeg tror man har det bedre ved å prøve å tenke mest mulig positivt, både når det gjelder dette og andre ting. Det er noe som heter å ikke ta sorgene på forskudd, og jeg personlig mener man har det bedre med å ikke gjøre akkurat det.

Skrevet

Enig med HI. 90% av alle menn er utro, det er bare at de fleste kvinnene vet det ikke. En ting er de som kommer ut at de har vært utro, men de aller største tallene vet ingen om uten om mannen og dama han har hatt sex med.

Skrevet
Enig med HI. 90% av alle menn er utro, det er bare at de fleste kvinnene vet det ikke.

Men det sier vel ikke noe om konene deres, det sier bare at mennene ikke er til å stole på.

Og omvendt da? Er mennene dumme når de ikke kikker gjennom konas mobil eller PC-logg eller facebook?

Skrevet
Enig med HI. 90% av alle menn er utro, det er bare at de fleste kvinnene vet det ikke.
Men det sier vel ikke noe om konene deres, det sier bare at mennene ikke er til å stole på. Og omvendt da? Er mennene dumme når de ikke kikker gjennom konas mobil eller PC-logg eller facebook?

Kvinner er like my utro, tror jeg. Og mange menn ser igjennom mobil og pc som kvinner - har en mann som er veldig sjalu, uten grunn for å si det sånn. Men om han føler seg bedre av å sjekke mobilen min eller pc'n, så får han gjøre det da...

Skrevet

Poenget er at det er veldig, veldig trist og sjokkerende at noen av VÅRE menn, vi som sitter her Å skriver nÅ, har, er eller kommer til Å være utro. Ikke for Å rakke ned pÅ oss kvinner eller menn, men bare hvor skremmende det er. Klart det er mange trofaste menn der ute, men likevell - sÅ er noen av mennene vÅre utro ogsÅ. De det gjelder bare vet det ikke. Og det er skremmende. Det var det jeg ville fram til...

Skrevet
Noen her inne har kreft uten å vite det. statisk sett vill 3 av 10 bli direkte rammet av kreft iløpet av livet. Jeg var på et seminar i regi av kreft foreningen. Det er utrolig ekkelt å tenke på at akkurat du som leser dette kan ha kreft uten å vite om det. Noen kreft typer er forresten veldig vanskelig å oppdage, og de fleste som får kreft sier " jeg trodde ikke dette kunne henne meg?!"

Sannsynsligvis har alle av oss i dette øyeblikket kreftceller i kroppen! Men vanligvis så greier immunforsvaret å ta seg av dem og nøytralisere kreftceller.

For at kroppen og immunforsvaret skal fungere optimalt krever det at man legger forholdene til rette, passer på kroppen sin og er oppmerksom på hva den trenger og hva som ikke er nødvendig. Det krever også at man ikke ignorerer hva som er bra for kroppen og at man ikke ignorerer de tidlige symptomene på at noe kan være galt. Vi må se kroppen vår, vi må være oppmerksom på den og vi må gjøre det vi kan for at den skal være frisk og i stand til å fungere som den skal. Vi må kort og godt være snill med den og møte de behovene den har.

Vi har ofte et valg om vi vil gjøre det som trengs for å holde kroppen friskest mulig. Men så er det av og til - hos noen få - at uansett hva man gjør så er det faktorer man ikke kjenner som gjør at man får kreft likevel. Det siste betyr ikke at det er lurt å ta kroppen for gitt uansett.

Mye av det samme kan vel sies om forhold og utroskap... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...