Gå til innhold

Inspirert: fantasier og sånt

Anbefalte innlegg

Skrevet
Kan man ikke leve med normal sex og Må ha seg med andre, så skal man avslutte forholdet, ikke være utro.
okei - så denne mannen som er gift og har tre barn skal kutte ut kona og barna pga sexlivet han ønsker seg/driftene han har i seg?
Han skal ihvertfall ikke gå bak ryggen på kona og ha sex med andre - mener du at hun skal bli i forholdet uansett, hvis hun får vite om det? (og det gjør hun før eller senere)? er det ikke bedre å avslutte med rent brudd istedet for å ødelegge hele selvbildet til kona?
Jeg mener ikke kona bør bli i forholdet. Men hun vet det jo ikke, å jeg vil ikke være den som forteller henne det. Hvem skal gjøre det slutt da? Han sier det ikke, hun vet det kanskje ikke? Jeg som "tidligere elsker" skal hvertfall ikke rote meg inn i det. Jeg har ikke noe med det.
Har dere brukt kondom? Hvis ikke synes jeg du bør fortelle det, slik at hvis han også har seg med andre uten kondom at hun kan sjekke seg og beskytte seg hvis hun velger å bli i forholdet.
Ja - vi har alltid brukt kondom. Uansett synes jeg ikke det er min plikt å fortelle slikt. Skal ikke han få selv stå til rette med dette? Han kan sjekke seg og be hun sjekke seg? Inrømme hva han har gjort, osv?

Jada, men det gjør han vel ikke...

Videoannonse
Annonse
Skrevet
For alt du vet HI, så kan det hende han har akkurat like fantastisk sex med sin kone. Det er ingen på dette forumet som vet hva slags sex de har, så jeg forstår ikke spørsmålet.
Hvorfor skal han gå ut å finne seg en elsker om han får alt dette oppfylt hjemme?

Utroskap handler jo ikke alltid om at man ikke får oppfylt ønskene sine hjemme. Hva med alle de mennene som tenner på "vanlige" ting, som har vanlig sex med kona, men likevel er utro? Det blir for enkelt å skylde på at kona ikke gir han det han vil ha.

Jeg står fast ved det jeg skrev om at ingen på dette forumet vet hva slags sex denne mannen har med kona si. For alt vi vet kan det hende hu henger og dingler i taket med en gag-ball i munnen akkurat nå...

Si jeg tenner på store, svarte kuker i alle hull, hva skal min stakkars hvite samboer gjøre med det? Må han bare forstå at jeg finner meg noe utenom da, for å få dekket lystene mine?

Skrevet
Med "skjønne" tror jeg vel kanskje hun mener forstår - altså om hun vet at det kan hende. Oppfatter ikke at hun sier at det er greit. Men det kan jo hende jeg tar feil.

Hva mente du egentlig med dette? Forsto ikke det jeg.

Noen tolker det dithen at hun som har svart at kona kanskje skjønner at han er utro pga driftene hans oppfatter det som at dette er noe kona må akseptere. Jeg oppfattet heller svaret dithen at det var mulig kanskje kona forstod at noe foregikk, ikke at hun bare måtte akseptere at mannen var utro.

Skrevet
Ja, det kan godt tenkes. De som har til dels ekstreme fantasier har jo en mindre målgruppe når det gjelds å finne de som de kan ha god sex med. Man kan vel undertrykke sine behov en viss stund, men jeg tror at driften etter tilfredsstillelse for mange etterhvert vil bli for stor.
Ja.. men dvs at kona bør finne ut av det til slutt å da? eller?
Finne ut av hva? At mannen er utro?
Både det og de ekstreme fantasiene som han setter ut i live.. hun må jo vite om disse ønskene? og hvis han har så store lyster og hun sier nei, må hun vel skjønne at mannen går ut får å få de løst?
Syns ikke det er en selvfølge at mannen dermed Må ut og prøve ut fantasiene sine med en annen. Det går fint an å ha fantasier og lyster uten å sette dem ut i livet. Skal man som partner/kone/kjæreste bare gå med på alt mannen vil da, så han ikke går utenfor forholdet for å få seg noe? Gjelder det samme for kvinner? For alt du vet HI, så kan det hende han har akkurat like fantastisk sex med sin kone. Det er ingen på dette forumet som vet hva slags sex de har, så jeg forstår ikke spørsmålet.
Med "skjønne" tror jeg vel kanskje hun mener forstår - altså om hun vet at det kan hende. Oppfatter ikke at hun sier at det er greit. Men det kan jo hende jeg tar feil.

Jeg mener fortsatt at man ikke skal forstå at hvis man ikke føyer etter mannens syke ønsker, så er det automatikk i at han er utro. De fleste har troen på sin kjære og ingen går rundt og misternker utroskap.

Skrevet

Jeg kan ikke oppfatte at noen i denne tråden har skrevet at det er helt greit at mannen er utro pga at kona ikke tenner på det samme som han gjør. Det er da ingen som skriver det?

Om man kan forstå at han søker ut for å få tilfredsstillelse så er det en ting, men å forstå bakgrunnen for en handling og gå god for den er da to vidt forskjellige ting.

Skrevet

Utroskap handler jo ikke alltid om at man ikke får oppfylt ønskene sine hjemme. Hva med alle de mennene som tenner på "vanlige" ting, som har vanlig sex med kona, men likevel er utro? Det blir for enkelt å skylde på at kona ikke gir han det han vil ha. Jeg står fast ved det jeg skrev om at ingen på dette forumet vet hva slags sex denne mannen har med kona si. For alt vi vet kan det hende hu henger og dingler i taket med en gag-ball i munnen akkurat nå... Si jeg tenner på store, svarte kuker i alle hull, hva skal min stakkars hvite samboer gjøre med det? Må han bare forstå at jeg finner meg noe utenom da, for å få dekket lystene mine?

Jeg er veldig enig i alt du sier. Poenget mitt er bare at vi alle sammen er så forskjellig. Hva grunnen til denne mannen er, evnt din mann eller min mann - så kan ikke vi noe for hva de velger å gjøre. Og ikke kan vi bestemme eller avslutte for de heller.

Men jeg syns det er trist for kona og de tre små barna at han holder på sånn, det syns jeg.

Og til spørsmålene dine: Du kan være ærlig med mannen din å fortelle dine fantasier. Kanskje kan dere løse den fantasien i fellesskap? ha trekant-firkant sammen, osv.

Det er bare så stygt å være utro - ha sex med andre, uten at kjæresten/kona vet noe om det.

Skrevet
Jeg kan ikke oppfatte at noen i denne tråden har skrevet at det er helt greit at mannen er utro pga at kona ikke tenner på det samme som han gjør. Det er da ingen som skriver det? Om man kan forstå at han søker ut for å få tilfredsstillelse så er det en ting, men å forstå bakgrunnen for en handling og gå god for den er da to vidt forskjellige ting.

Ja, det er to forskjellige ting. Tror saken grunner i hva "elskeren" føler om dette. Og har medfølelse for kona som ikke aner noen ting? Ikke vet jeg.

Skrevet
Ja, det kan godt tenkes. De som har til dels ekstreme fantasier har jo en mindre målgruppe når det gjelds å finne de som de kan ha god sex med. Man kan vel undertrykke sine behov en viss stund, men jeg tror at driften etter tilfredsstillelse for mange etterhvert vil bli for stor.
Ja.. men dvs at kona bør finne ut av det til slutt å da? eller?
Finne ut av hva? At mannen er utro?
Både det og de ekstreme fantasiene som han setter ut i live.. hun må jo vite om disse ønskene? og hvis han har så store lyster og hun sier nei, må hun vel skjønne at mannen går ut får å få de løst?
Syns ikke det er en selvfølge at mannen dermed Må ut og prøve ut fantasiene sine med en annen. Det går fint an å ha fantasier og lyster uten å sette dem ut i livet. Skal man som partner/kone/kjæreste bare gå med på alt mannen vil da, så han ikke går utenfor forholdet for å få seg noe? Gjelder det samme for kvinner? For alt du vet HI, så kan det hende han har akkurat like fantastisk sex med sin kone. Det er ingen på dette forumet som vet hva slags sex de har, så jeg forstår ikke spørsmålet.
Jeg mener fortsatt at man ikke skal forstå at hvis man ikke føyer etter mannens syke ønsker, så er det automatikk i at han er utro. De fleste har troen på sin kjære og ingen går rundt og misternker utroskap.

De fleste ja - men så har vi de som også mistenker mannen. Men det er ikke like poplulært å være skeptisk hele tiden, noe jeg har erfart kan ødelegge et forhold.

Skrevet
Hva mente du egentlig med dette? Forsto ikke det jeg.
Noen tolker det dithen at hun som har svart at kona kanskje skjønner at han er utro pga driftene hans oppfatter det som at dette er noe kona må akseptere. Jeg oppfattet heller svaret dithen at det var mulig kanskje kona forstod at noe foregikk, ikke at hun bare måtte akseptere at mannen var utro.

Hvem kone er det som forstår hans lyster, men aksepterer at mannen er utro? Med tre små barn? Ser ikke den jeg...

Skrevet
Jeg kan ikke oppfatte at noen i denne tråden har skrevet at det er helt greit at mannen er utro pga at kona ikke tenner på det samme som han gjør. Det er da ingen som skriver det? Om man kan forstå at han søker ut for å få tilfredsstillelse så er det en ting, men å forstå bakgrunnen for en handling og gå god for den er da to vidt forskjellige ting.

Vel, da er vi inne på tolkning av skrevne ord. Det kan være jeg som misforstår, eller du. For i det innlegget hvor det står at kona må jo skjønne at han må ut og dekke sine lyster et annet sted, lå det i mitt hode ikke bare en mulig forklaring på at akkurat denne mannen er utro, men også en slags oppfordring til damer om å dekke mannens behov hvis ikke kan man da være sikker på at han er utro for å få dekt de.

Beklager om jeg tok feil her!

Skrevet

Beklagelsen er tilgitt ;)

Men hva synes dere om saken? Jo mer jeg leser og tenker om dette, synes jeg forferdelig synd på denne kona og barna...!! Og tenker at hadde jeg vært kona, ville jeg ha vist... Men hvem skal fortelle når ikke han gjør det? Som sagt tidligere blir det feil at "tidligere elskerinne" skal fortelle.. :/

Skrevet
Beklagelsen er tilgitt ;) Men hva synes dere om saken? Jo mer jeg leser og tenker om dette, synes jeg forferdelig synd på denne kona og barna...!! Og tenker at hadde jeg vært kona, ville jeg ha vist... Men hvem skal fortelle når ikke han gjør det? Som sagt tidligere blir det feil at "tidligere elskerinne" skal fortelle.. :/

Jeg ville ha visst. Ble selv utsatt for utroskap, der mannen knullet rundt på purunge jenter på 17-18 (jeg var ikke mer enn 24-25 år selv), fordi han tente på "skolepiker" (over lovlig alder selvfølgelig) og gjerne ville ha ei som ikke tenkte og ikke hadde så mye i hodet. Som ikke krevet noe av ham. Fant ut det etter 1 år, og da var det utrolig kjipt å stille opp på legekontoret og be om å bli sjekket for HIV, klamydia +++. Heldig var jeg som ikke hadde noe av det, men hvor redd var jeg der og hvor sint... Valgte å gå fra mannen etter det, siden han ikke en gang ga seg til å oppsøke disse jentene etter at jeg foreslo at han kutter dem ut og vi prøver å ny frisk. Hadde jeg visst dette fra begynnelsen av, så hadde jeg spart meg for ekstra år med denne mannen.

Skrevet
Beklagelsen er tilgitt ;) Men hva synes dere om saken? Jo mer jeg leser og tenker om dette, synes jeg forferdelig synd på denne kona og barna...!! Og tenker at hadde jeg vært kona, ville jeg ha vist... Men hvem skal fortelle når ikke han gjør det? Som sagt tidligere blir det feil at "tidligere elskerinne" skal fortelle.. :/

Jeg ville holdt meg langt unna denne var jeg deg. Du har begått en feil og det kan vi alle gjøre, men denne feilen er det ikke opp til deg å rette opp i. Det ansvaret hviler på han.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...