Gå til innhold

Føde med piercinger

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

I underlivet? Noen som har gjort det? Har ikke lyst til å ta de ut.

Endret av EnG+1?
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er anbefalt å ta den ut rett før fødsel, altså når du merker regelmessige rier, pga infeksjonsfarer om du skulle revne, gjorde det selv, og hadde ikke tatt ut min, ble ekstra mye pes, neste fødsel fjernet jeg den når vi skulle inn til føden, også satte jeg den inn igjen dagen etter fødselen. Er MYE bedre å ta de ut for noen timer/ en dag, enn å få smertehelvete ved infeksjon.

Skrevet

Men revnet da ikke så langt opp sist.... Er det bedre å bytte til plast?

Skrevet

Det går sikkert fint, men tenk worst case her litt. Noe går galt etter en krisekeisersnitt, og du må gjennopplives. Da blir underlivet ditt stekt. Grillet. Toast. Ta de ut.

Skrevet

Er jo nettop det jeg gjør, men har ikke lyst å ta de ut, var ikke sååå gøy å sette de inn.

Skrevet

#2 her, jeg revnet bakover mor anus jeg, men fikk likevel infeksjon.

Skrevet

Jeg tok ut min. Bestemte meg en gang mens jeg var gravid at det kanskje var på tide å bli voksen..

Skrevet

Jeg tok ut min. Bestemte meg en gang mens jeg var gravid at det kanskje var på tide å bli voksen..

Var voksen da jeg tok de, så ikke et bra argument i mitt tilfelle.

Skrevet

#2 her, jeg revnet bakover mor anus jeg, men fikk likevel infeksjon.

Revnet bakover og rev opp et sting sist og fikk infeksjon pga det.

Skrevet

Der hvor jeg fødte fikk vi skriv om at alle piercinger måtte fjerne så og så lenge før termin, fikk ikke dette brevet med førstemann for tre år siden da, men nå med andremann som er 8mnd.

Skrevet

...du vet at på seriøse piercingstudioer så har de 16 års grense på det meste av piercinger?

Som vil si at om en voksen ikke skal kunne ha piercinger så kan en bare ha piercingen(e) i to år.

Hm.

Skrevet
...du vet at på seriøse piercingstudioer så har de 16 års grense på det meste av piercinger? Som vil si at om en voksen ikke skal kunne ha piercinger så kan en bare ha piercingen(e) i to år. Hm.

Nå syns jeg nå ikke 18 åringer er så voksne som regel :P Greit at de er myndige, men å ta voksne og ansvarlige avgjørelser tar nok enda noen år for de fleste.

Skrevet
Nå syns jeg nå ikke 18 åringer er så voksne som regel :P Greit at de er myndige, men å ta voksne og ansvarlige avgjørelser tar nok enda noen år for de fleste.

Staten behandler deg som voksen, så en har vel ikke annet valg, akkurat :) Er enig med deg, men det forventes at en er "voksen" når en fyller 18.

Nå hadde vel heller ikke dette så altfor mye å gjøre med piercinger, men...

Skrevet
Er jo nettop det jeg gjør, men har ikke lyst å ta de ut, var ikke sååå gøy å sette de inn.

Hullet vil jo ikke gro av å ha den ute bare noen dager, med mindre den er helt fersk (og du har vel neppe vært på piercingstudioet som godt-på-vei?)? Jeg har latt min være ute i flere dager i strekk, smetter inn igjen uten problem - som med hull i øra :) (har en 10 år gammel horisontal klitoris forhud-piercing)

Om det er en sånn ring som står i spenn kan du kanskje kjøpe en oksering eller en buet barbell istedet, som du lettere kan sette i/fjerne selv...

Skrevet

Hullet vil jo ikke gro av å ha den ute bare noen dager, med mindre den er helt fersk (og du har vel neppe vært på piercingstudioet som godt-på-vei?)? Jeg har latt min være ute i flere dager i strekk, smetter inn igjen uten problem - som med hull i øra :) (har en 10 år gammel horisontal klitoris forhud-piercing)

Om det er en sånn ring som står i spenn kan du kanskje kjøpe en oksering eller en buet barbell istedet, som du lettere kan sette i/fjerne selv...

Har hatt de i minst to eller tre år. Er en slik jeg og har pluss en i hver lille labia. Ser det med å ikke ha metall, men kan da finne noe i plast. Har god tid, og de tar jo bar 5 dager å gro, og tviler på at jeg vil nedi der å sette i smykker så fort etter fødsel.

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg fikk beskjed om å ta ut piercinger før de satte igang fødsel, i tilfelle rottefelle - keisersnitt...

Skrevet

Piercinger er ypperlige grobunner for alskens bakterier, spesielt i et så varmt, klamt og fuktig miljø som underlivet. Det er svært gode grunner til at helsepersonell ikke skal ha på seg smykker i jobben sin, hvor de jobber med barn/eldre/syke mennesker som er ekstra sårbare for infeksjoner. Det å utsette sitt ufødte barn (dvs en person med lavt immunforsvar og som er ekstra utsatt for infeksjoner) for truende og fullstendig unødvendige underlivsinfeksjoner fordi man ikke vil fjerne piercingen vitner ikke akkurat om at man er årets mamma, for å si det slik.

Intimpiercinger skal tas ut så snart man finner ut at man er gravid. Ikke bare pga den truende infeksjonsfaren, men også fordi vevet forandrer seg mye under et svangerskap, og jo lengre en har piercingene i, jo mer skade på vevet kan en risikere.

Til sist så er det, slik andre har nevnt, viktig å fjerne metall fra hudens overflate i tilfelle ø-hjelpskirurgi. Man bruker diatermi ("svipenn") for å dele hud og stoppe blødninger, og dersom man har "usynlige" piercinger kan dette forårsake store og ugjenopprettelige skader.

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Jeg fødte med piercing. Jeg glemte den av, rett og slett. Gikk helt fint, ingen infeksjoner eller noe. Men så revnet jeg ikke heller. Ville nok likevel tatt den ut, hadde jeg bare husket på det :D

Skrevet

Herregud jeg synes intim piercinger er så ekkelt...

Gjest eelis+kian ♥
Skrevet

Hvorfor det?

Skrevet
Piercinger er ypperlige grobunner for alskens bakterier, spesielt i et så varmt, klamt og fuktig miljø som underlivet. Det er svært gode grunner til at helsepersonell ikke skal ha på seg smykker i jobben sin, hvor de jobber med barn/eldre/syke mennesker som er ekstra sårbare for infeksjoner. Det å utsette sitt ufødte barn (dvs en person med lavt immunforsvar og som er ekstra utsatt for infeksjoner) for truende og fullstendig unødvendige underlivsinfeksjoner fordi man ikke vil fjerne piercingen vitner ikke akkurat om at man er årets mamma, for å si det slik. Intimpiercinger skal tas ut så snart man finner ut at man er gravid. Ikke bare pga den truende infeksjonsfaren, men også fordi vevet forandrer seg mye under et svangerskap, og jo lengre en har piercingene i, jo mer skade på vevet kan en risikere. Til sist så er det, slik andre har nevnt, viktig å fjerne metall fra hudens overflate i tilfelle ø-hjelpskirurgi. Man bruker diatermi ("svipenn") for å dele hud og stoppe blødninger, og dersom man har "usynlige" piercinger kan dette forårsake store og ugjenopprettelige skader.

Piercinger i underlivet vil vel utsettes stort sett for morens normalflora, noe babyen jo får rikelig av på vei ut fødselskanalen.. I løpet av de få timene en fødsel tar rekker neppe bakteriene som evt påføres på sykehuset å vokse til skadelige dimensjoner på grunn av piercingen alene. Når det er sagt er jeg absolutt enig i at piercingen bør tas ut før fødselen, tenk bare på muligheten for at jordmor hekter en finger e.l. inn i ringen ved et uhell og røsker til.. grøss

Skrevet

Piercinger er ypperlige grobunner for alskens bakterier, spesielt i et så varmt, klamt og fuktig miljø som underlivet. Det er svært gode grunner til at helsepersonell ikke skal ha på seg smykker i jobben sin, hvor de jobber med barn/eldre/syke mennesker som er ekstra sårbare for infeksjoner. Det å utsette sitt ufødte barn (dvs en person med lavt immunforsvar og som er ekstra utsatt for infeksjoner) for truende og fullstendig unødvendige underlivsinfeksjoner fordi man ikke vil fjerne piercingen vitner ikke akkurat om at man er årets mamma, for å si det slik.

Intimpiercinger skal tas ut så snart man finner ut at man er gravid. Ikke bare pga den truende infeksjonsfaren, men også fordi vevet forandrer seg mye under et svangerskap, og jo lengre en har piercingene i, jo mer skade på vevet kan en risikere.

Til sist så er det, slik andre har nevnt, viktig å fjerne metall fra hudens overflate i tilfelle ø-hjelpskirurgi. Man bruker diatermi ("svipenn") for å dele hud og stoppe blødninger, og dersom man har "usynlige" piercinger kan dette forårsake store og ugjenopprettelige skader.

Så du mener seriøst at jeg er en dårlig mor pga et par piercinger? Jaja, god menneskekjenner skjønner jeg....

Hadde du droppet den linja hadde jeg kanskje giddet å bry meg om resten av det du skrev. Virket noenlunde oppegående frem til den kommentaren. Mange andre flotte argument fra andre her, og hva en mener om piercinger var ikke det jeg spurte om. Skal uansett snakke med jordmor om dette, men lurte på erfaringene til andre som faktisk har en eller flere selv.for uansett hvordan du vrir og vender på det, hilser jeg ikke på mennesker med dåsa først! Vasker meg, og bruker ikke å gni den noe upassende plasser. Rimelig rent miljø der nede om en vasker seg skjønner du.

Skrevet

Jeg er enig. Det er ikke pent og det må jo være ubehagelig også....

Skrevet

jeg tok ut mine når jeg fikk første unge, både den der nede og i navelen. synes at når jeg fikk unger så var jeg nå såpass voksen at jeg behøvde ikke å ha dem lengre, men det er min mening. hva andre gjør og slike ting bryr jeg meg ikke noe om.

fikk bare beskjed om å ta dem ut før fødselen starta. infeksjonsfaren må vi jo ta hensyn til, såpass voksen er vi jo.

Skrevet

Nei, jeg skjønner heller ikke greia med å ha piercing i underlivet. Kan noen forklare meg grunnen til hvorfor de velger det?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...