Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 29. august 2012 #26 Skrevet 29. august 2012 Dere som er så i mot elefanter på sirkus,hva kan dere egentlig om elefanter? Hva med hester da? Er de greie å ha på sirkus?
mamma_bergen Skrevet 29. august 2012 #27 Skrevet 29. august 2012 Dere som er så i mot elefanter på sirkus,hva kan dere egentlig om elefanter? Hva med hester da? Er de greie å ha på sirkus? Nei,jeg er imot hest og hund og jeg,de har ingenting på sirkus å gjøre.Det er ydmykende for både "vanlige" dyr og eksotiske dyr.Hva vet du egentlig om elefanter?Må jo spørre,for måten du la fram spl ditt virker det som at du kan argumentere for elefanter på sirkus..Da vil jeg gjerne høre argumentene og gjerne lese fakta som du kan finne om emnet
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 29. august 2012 #28 Skrevet 29. august 2012 Jeg tenker at foreldre som tar med seg ungene sine på sirkus viser frem hvor lite reflekterte og moralske de er. Man kan da være både reflektert og moralsk selv om man går på sirkus. Er ikke alle som er like engasjert i feks dyrevern, men kan være super engasjert i noe annet som du driter i. Hvordan hadde du likt å bli kalt umoralsk og lat fordi du ikke er like engasjert i en hver sak/ting. Er ikke alle som har interesse for dyr. Man velger sine kamper her i livet. Jeg blir helt matt av dere når dere flyr i taket bare fordi noen ikke er like engasjert i dette som noen av dere er.
siljeas Skrevet 29. august 2012 Forfatter #29 Skrevet 29. august 2012 Nei jeg gir opp. Du prøver bare å overbevise deg selv om at de har det OK. Men.... Istedefor å bruke så mye tid på å kverulere- så kan du jo heller søke litt på nett? Bli litt mere vitende. Kommer godt med i diskusjoner det ser du. Får heller bruke energien min på å overbevise empatiske mennesker. KOS DEG På SIRKUS. hvor leser du at jeg prøver å overbevise meg selv om at det er ok?? jeg er fullstendig klar over hvordan dyr på sirkus har det... var ikke det som var spørsmålet i denne tråden...
Toocute Skrevet 29. august 2012 #30 Skrevet 29. august 2012 Fy F... Greit jeg er ikke så fan av sirkus, syns akrobatene er mer spennende. Her sitter voksne mennesker å fortelle hva en skal gjøre og ikke gjøre, for vist ikke er de som.er.uenige i en noen dårlige mødrer og blablabla....JEG driter i hva dere kan om fakta om elefanter, dyr, drivstoff og diverse dritt og lort!!! Som sagt folk velger sine egne kamper, alle må ikke være enige i dere. Jeg er selvfølgelig enig i at dyr har det ikke helt tipp topp på sirkus. Jeg går ikke selv en gang, men ikke F om jeg går rundt å sier til mødrer at de er dårlig mor til ungene når de lar de gå på sirkus!!! En annen liten ting, om.sirkus er så forferdelig...sånn sett, hvorfor får de lov til forsatt å lage show her? Vist noen holder på med kamphunder, ja da kommer diverse politi og dyrevern fram. Eller en bot for å misshandle sin hund. Forresten det må være dyremisshandling med å lære en hund å gi labb, rull rundt, hent avisen eller pinnen. Noen som nevnte noe med elefant triks.
Mamma`n til Will& Ailo Skrevet 29. august 2012 #31 Skrevet 29. august 2012 Fy F... Greit jeg er ikke så fan av sirkus, syns akrobatene er mer spennende. Her sitter voksne mennesker å fortelle hva en skal gjøre og ikke gjøre, for vist ikke er de som.er.uenige i en noen dårlige mødrer og blablabla....JEG driter i hva dere kan om fakta om elefanter, dyr, drivstoff og diverse dritt og lort!!! Som sagt folk velger sine egne kamper, alle må ikke være enige i dere. Jeg er selvfølgelig enig i at dyr har det ikke helt tipp topp på sirkus. Jeg går ikke selv en gang, men ikke F om jeg går rundt å sier til mødrer at de er dårlig mor til ungene når de lar de gå på sirkus!!! En annen liten ting, om.sirkus er så forferdelig...sånn sett, hvorfor får de lov til forsatt å lage show her? Vist noen holder på med kamphunder, ja da kommer diverse politi og dyrevern fram. Eller en bot for å misshandle sin hund. Forresten det må være dyremisshandling med å lære en hund å gi labb, rull rundt, hent avisen eller pinnen. Noen som nevnte noe med elefant triks. Det er ikke lov i norge å ha dyr på sirkus,men de som hadde dyr før denne loven ble lagd fikk beholde de dyrene de hadde, men får ikke lov å skaffe nye dyr. Grunnet til at jeg spurte om motstanderen her kunne noe om elefanter er fordi jeg har selv vært i kontakt med mange elefanter og i mange land i asia blir elefanter brukt som arbeidsdyr på lik linje som hester har blitt brukt her til lands. Til feks å dra tømmer eller som transportmiddel i jungelen. Elefanter er veldig smarte dyr og får et nært forhold til eierne sin. De få sirkusene her til lands som har elefanter har hatt de i mange år og har kunnskaper om elefanthold. Jeg ser ikke forskjell på om man har en feks hest på sirkus eller om man har den på feks en travbane eller er konkurranserytter feks. Eller hunder som gjør agillty. Og hva med husdyr feks. De som har kaniner som lever i små bur er det noe bedre?
charliie Skrevet 30. august 2012 #32 Skrevet 30. august 2012 Ser at mange burde ta seg en liten søkerunde etter FAKTA på google. å lære en hund å gi labb, sitte, ligge osv, er IKKE dyremisshandling. Man lærer en hund disse tingene med godbiter og kjærlighet. En elefant blir lært å stå på to ben, og en krakk (som de ikke gjør i naturen) på andre måter, feks ved å bli slått med en stav. Det er faktisk blitt filmet i skjul at flere av disse sirkusene som dere syns er så morro og må betale for å se (og støtte) slår elefantene sine med med stav med krok på enden. Elefanten har så liten plass å gå på, og prøver å komme seg unda slagene, men det nytter ikke. Mange gang dekker de over sårene med all den paljett pyntinga de kler på elefanten. Hundene står i en liten trailer å uler og bjeffer. Mange av dyrene har ikke kjent gress under føttene sine i hele sitt liv. Sier seg jo selv, ingen dyr har det godt av å bo i en trailer hele livet sitt bare for at mennesket skal ha det morro å se på dyret gjøre helt idiotiske ting, som dyret ikke ville gjort av fri vilje.. Syns nå jeg da, og jeg vet flere har samme mening Så jeg synes at man aldri skal ta med barna sine på cirkus. Finnes da så mange andre måter å få sett dyr på, eller gjøre andre ting mens det er cirkus i byen? Dyr skal ikke trenge å lide for vår skyld, så unødvendig. Og klapp igjen om at elefanten har det godt fordi den får frisk luft. Hadde du likt å bodd i et bur hele livet, for kun å komme ut å stå på hender (noe de fleste ikke gjør frivillig til vanlig), så lenge du hadde frisk luft , mat og vann? Tror ikke det nei. Og dere som sier dyr har det godt på cirkus burde google før dere legger ut om alle de gode grunnene dere har til å dra på cirkus
Anonym bruker Skrevet 30. august 2012 #33 Skrevet 30. august 2012 hun elsker dyr, all slags dyr men er litt redd for høye lyder, så vi holdt oss hjemme får heller ta det neste gang Hvorfor ønsker du å oppdra datteren din til å tro at det er greit at andre skapninger lider så lenge vi finner det underholdende? Det er for faen ikke det som er spørsmål i hovedinnlegget. Det florerer av sirkusmotstander-tråder her på forumet, kanskje holde deg til dem før du kaller HI dyremishandling-supporter og mye annet. Hold deg til saken.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2012 #34 Skrevet 30. august 2012 Ser at mange burde ta seg en liten søkerunde etter FAKTA på google. å lære en hund å gi labb, sitte, ligge osv, er IKKE dyremisshandling. Man lærer en hund disse tingene med godbiter og kjærlighet. En elefant blir lært å stå på to ben, og en krakk (som de ikke gjør i naturen) på andre måter, feks ved å bli slått med en stav. Det er faktisk blitt filmet i skjul at flere av disse sirkusene som dere syns er så morro og må betale for å se (og støtte) slår elefantene sine med med stav med krok på enden. Elefanten har så liten plass å gå på, og prøver å komme seg unda slagene, men det nytter ikke. Mange gang dekker de over sårene med all den paljett pyntinga de kler på elefanten. Hundene står i en liten trailer å uler og bjeffer. Mange av dyrene har ikke kjent gress under føttene sine i hele sitt liv. Sier seg jo selv, ingen dyr har det godt av å bo i en trailer hele livet sitt bare for at mennesket skal ha det morro å se på dyret gjøre helt idiotiske ting, som dyret ikke ville gjort av fri vilje.. Syns nå jeg da, og jeg vet flere har samme mening Så jeg synes at man aldri skal ta med barna sine på cirkus. Finnes da så mange andre måter å få sett dyr på, eller gjøre andre ting mens det er cirkus i byen? Dyr skal ikke trenge å lide for vår skyld, så unødvendig. Og klapp igjen om at elefanten har det godt fordi den får frisk luft. Hadde du likt å bodd i et bur hele livet, for kun å komme ut å stå på hender (noe de fleste ikke gjør frivillig til vanlig), så lenge du hadde frisk luft , mat og vann? Tror ikke det nei. Og dere som sier dyr har det godt på cirkus burde google før dere legger ut om alle de gode grunnene dere har til å dra på cirkus Hva med sirkus med kun geiter, hunder og katter da? Er det også dyremishandling? Mange vanlige norske hundeeiere har også hunder som står i hundegår eller sitter alene hjemme i et hus hele døgnet og luftes 2 ganger om dagen 5 minutter per gang. Svært stor andel av befolkningen har innekatter, hvorfor har de det bedre enn katter på sirkus?
Kliko Skrevet 30. august 2012 #35 Skrevet 30. august 2012 Min var 3,5 når vi nå var på cirkus. Var veldig moro etterhvert, men i begynnelsen så satt han helt rolig på plassen sin, og sa /gjorde ingenting =P Visste nok ikke helt hva han skulle forvente seg tror jeg =P Det dummeste av alt var at det sto noen dyreaktivister utenfor å ga oss noen blader. Tror de seriøst de som har betalt 350 kr per billett gidder å se på de bladene?
Lille♥mitt Skrevet 30. august 2012 #36 Skrevet 30. august 2012 Det er vel strengt tatt ikke kun det at elefantene har liten plass ab bevege seg på som er problemet her, du som nevner at kaniner også er i bur. Jeg trener ikke kaninen min verken med bruk av strøm eller den kroken de bruker på sirkus. De som jobber med det bedyrer at de kun bruker belønningssystem, det er bare bullshit.. de bruker vel så mye straff når de trener sirkusdyr. Google temaet litt, på dyrebeskyttelsen sine sider står det også en del om dette.
Tovehvit Skrevet 30. august 2012 #37 Skrevet 30. august 2012 Her var han 3-4 år første gangen:) Stoooor koste oss, eller han stooor koste seg. Jeg for min del tåler ikke støvet i de teltene, så snørr og tårer rann tett i tett. Fikk ikke med meg stort^^
Mamma_til_2 Skrevet 30. august 2012 #38 Skrevet 30. august 2012 Her var han 3-4 år første gangen:) Stoooor koste oss, eller han stooor koste seg. Jeg for min del tåler ikke støvet i de teltene, så snørr og tårer rann tett i tett. Fikk ikke med meg stort^^ å men det var akkurat som min første tur med jenta mi, hun var vell og 3-4 år og koste seg og mamma klødde og snufset Det er sikkert ikke alt som er stuerent på sirkus men i den verden man lever i idag så velger man sine kamper, snuppa var på sirkus sammen med bhg nå før sommerferien og ALLE barna koste seg og satt og så på, det er ikke så mye dyr igjen på sirkus nå, mest akrobatikk og klovn, iforhold til slik det var før.
Tovehvit Skrevet 30. august 2012 #39 Skrevet 30. august 2012 Her var han 3-4 år første gangen:) Stoooor koste oss, eller han stooor koste seg. Jeg for min del tåler ikke støvet i de teltene, så snørr og tårer rann tett i tett. Fikk ikke med meg stort^^ å men det var akkurat som min første tur med jenta mi, hun var vell og 3-4 år og koste seg og mamma klødde og snufset Det er sikkert ikke alt som er stuerent på sirkus men i den verden man lever i idag så velger man sine kamper, snuppa var på sirkus sammen med bhg nå før sommerferien og ALLE barna koste seg og satt og så på, det er ikke så mye dyr igjen på sirkus nå, mest akrobatikk og klovn, iforhold til slik det var før. Hehe, nei det skal være sikkert og visst:D Men jeg er allergisk mot høy, og støvet fra det. Så jeg er jo ødelagt bare jeg ser på en bondegård^^ Nei du har rett i det, det er veldig lite dyr igjen:/
Gjest <3Barn&Engler<3 Skrevet 30. august 2012 #40 Skrevet 30. august 2012 Synes nå en ting er en smule merkerlig, så fort det nevnes cirkus, så kaster folk seg over en å kaller en for dyre misshandler. MEN, i Norge finnes det nå snart ikke igjen cirkus med dyr, da det er ulovlig å anskaffe nye dyr til cirkuset sitt. Det finnes allerede de cirkusene som kun har mennesker, null dyr. Noe å tenke over..
Anonym bruker Skrevet 30. august 2012 #41 Skrevet 30. august 2012 Fy F... Greit jeg er ikke så fan av sirkus, syns akrobatene er mer spennende. Her sitter voksne mennesker å fortelle hva en skal gjøre og ikke gjøre, for vist ikke er de som.er.uenige i en noen dårlige mødrer og blablabla....JEG driter i hva dere kan om fakta om elefanter, dyr, drivstoff og diverse dritt og lort!!! Som sagt folk velger sine egne kamper, alle må ikke være enige i dere. Jeg er selvfølgelig enig i at dyr har det ikke helt tipp topp på sirkus. Jeg går ikke selv en gang, men ikke F om jeg går rundt å sier til mødrer at de er dårlig mor til ungene når de lar de gå på sirkus!!! En annen liten ting, om.sirkus er så forferdelig...sånn sett, hvorfor får de lov til forsatt å lage show her? Vist noen holder på med kamphunder, ja da kommer diverse politi og dyrevern fram. Eller en bot for å misshandle sin hund. Forresten det må være dyremisshandling med å lære en hund å gi labb, rull rundt, hent avisen eller pinnen. Noen som nevnte noe med elefant triks. Det er faktisk samtlige land som har forbud mot sirkusdyr. Men Norge henger etter som vanlig!!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2012 #42 Skrevet 30. august 2012 Fy F... Greit jeg er ikke så fan av sirkus, syns akrobatene er mer spennende. Her sitter voksne mennesker å fortelle hva en skal gjøre og ikke gjøre, for vist ikke er de som.er.uenige i en noen dårlige mødrer og blablabla....JEG driter i hva dere kan om fakta om elefanter, dyr, drivstoff og diverse dritt og lort!!! Som sagt folk velger sine egne kamper, alle må ikke være enige i dere. Jeg er selvfølgelig enig i at dyr har det ikke helt tipp topp på sirkus. Jeg går ikke selv en gang, men ikke F om jeg går rundt å sier til mødrer at de er dårlig mor til ungene når de lar de gå på sirkus!!! En annen liten ting, om.sirkus er så forferdelig...sånn sett, hvorfor får de lov til forsatt å lage show her? Vist noen holder på med kamphunder, ja da kommer diverse politi og dyrevern fram. Eller en bot for å misshandle sin hund. Forresten det må være dyremisshandling med å lære en hund å gi labb, rull rundt, hent avisen eller pinnen. Noen som nevnte noe med elefant triks. Det er faktisk samtlige land som har forbud mot sirkusdyr. Men Norge henger etter som vanlig!! Jeg kommer fra et annet land og vi har ikke forbud mot sirkusdyr (Europa det er snakk om her). det har de heller ikke i sverige. Og jeg venter fortsatt på svar: hvem har det verst, hunder som kjøpes av vanlige norske hundeeiere fordi "de er så søte" eller "ungene vil ha en hund", og blir omgjort til sofahunder uten nødvendig hjernetrim, lufting osv. Eller hunder på sirkus som får brukt hjernen hele dagen, løpt og mosjonert?
Anonym bruker Skrevet 30. august 2012 #43 Skrevet 30. august 2012 Fy F... Greit jeg er ikke så fan av sirkus, syns akrobatene er mer spennende. Her sitter voksne mennesker å fortelle hva en skal gjøre og ikke gjøre, for vist ikke er de som.er.uenige i en noen dårlige mødrer og blablabla....JEG driter i hva dere kan om fakta om elefanter, dyr, drivstoff og diverse dritt og lort!!! Som sagt folk velger sine egne kamper, alle må ikke være enige i dere. Jeg er selvfølgelig enig i at dyr har det ikke helt tipp topp på sirkus. Jeg går ikke selv en gang, men ikke F om jeg går rundt å sier til mødrer at de er dårlig mor til ungene når de lar de gå på sirkus!!! En annen liten ting, om.sirkus er så forferdelig...sånn sett, hvorfor får de lov til forsatt å lage show her? Vist noen holder på med kamphunder, ja da kommer diverse politi og dyrevern fram. Eller en bot for å misshandle sin hund. Forresten det må være dyremisshandling med å lære en hund å gi labb, rull rundt, hent avisen eller pinnen. Noen som nevnte noe med elefant triks. Det er faktisk samtlige land som har forbud mot sirkusdyr. Men Norge henger etter som vanlig!! I Norge sier loven at man ikke kan skaffe nye dyr til cirkuset sitt, med andre ord, de kan beholde de de hadde før regelverket, men når de ikke kan opptre lenger, så kan ikke cirkuset komme med nye dyr til Norge.
tante grusom master of law Skrevet 30. august 2012 #44 Skrevet 30. august 2012 Det er aå merkelig at det er mer synd på dyrene på sirkus enn på dyr i matproduksjonen. Er dere klar over forholdene norske dyr i matindustrien lever under? Griser som lever hele sitt liv på et betonggulv uten å se dagslys noen gang for eksempel. Eller sminke som testes på dyr, bruker dere det? Jeg vil si at disse dyrene lider like mye som sirkusdyrene. Eller er det greit at griser lider, men ikke elefanter? Jeg synes det er litt merkelig å fordømme mødre som lar sine barn gåpå sirkus samtig som man spiser kjøtt ellerbruker kosmetika ukritisk. Jeg synes Det er bra at man engasjerer seg for dyrevelferd selv om det kun er på et område, men hvis man ikke har rent mel i posen selv på andre områder, så synes jeg man skal være forsiktig å dømme andre. Ja, jeg regner nemlig med at mange av dere som angriper her gjør nettopp dette.
Anonym bruker Skrevet 30. august 2012 #45 Skrevet 30. august 2012 Jeg er helt enig i det noen nevner her. Mange av dere "Flipper" helt ut når voksne vil ta ungene sine ut på cirkus. For dyrene har det jo så fælt der (noe de sikkert noen lunde har) på noen måter da. Som jeg nevnte tidligere, vi velger vår egen kamp i livet. Dere kan komme opp med deres 1000 fakta så mye som dere bare vil, og deres erfaring. helt greit det, jeg har faktisk lest fakta om det, jeg vet en del selv. Men jeg gidder ikke å bruke all min energi på det. Når jeg kan bruke det på andre ting (kall meg gjerne egoistisk). Men er det en kamp jeg gjerne vil bidra på, så er det å få velge selv hva en vil gjøre, ikke hva andre mener hva en skal gjøre. Så til dere sirkus hatere, jeg har ett par spørsmål til dere: Hva syns dere om kaniner, hamster, marsvin og andre type gnagere i bur? Fisker i akvarium er? For ingen av dette er naturlig. Bruker du noen form for sminke? Loreal? og andre type kjente merker? Som er testet på dyr. Som mus, labbrotter og kaniner? Der de har fått gjennomgått litt av hvert? For ikke all testing er bra for dem. Har du spist McDonalds mat? Da regner jeg med at dere vet hvordan hønene har det? Grisene da? hvordan lever mange av de før de rett og slett blir skinke og koteletter? Også for å ikke glemme testing av sykdommer!
Anonym bruker Skrevet 30. august 2012 #46 Skrevet 30. august 2012 Det noen her inne klarer å lire av seg til noen de ikke kjenner!
CaptainHindsight Skrevet 30. august 2012 #47 Skrevet 30. august 2012 Hva syns dere om kaniner, hamster, marsvin og andre type gnagere i bur? Fisker i akvarium er? For ingen av dette er naturlig. Bruker du noen form for sminke? Loreal? og andre type kjente merker? Som er testet på dyr. Som mus, labbrotter og kaniner? Der de har fått gjennomgått litt av hvert? For ikke all testing er bra for dem. Har du spist McDonalds mat? Da regner jeg med at dere vet hvordan hønene har det? Grisene da? hvordan lever mange av de før de rett og slett blir skinke og koteletter? Også for å ikke glemme testing av sykdommer! Jeg hater sirkus, og svarer gjerne på det du spør om. Jeg syns generelt ikke noe om dyr i bur, selv om det her kan være store forskjeller. Jeg vil ikke støtte dyrebutikker siden mange av dyrene der lider, men har en bekjent som er over gjennomsnittlig glad i gnagere og avler derfor en del. Om jeg hadde kjøpt et hamster av henne, matet og hatt den ute hver dag ville jeg ikke hatt så store samvittighetskvaler. Hadde jeg derimot kjøpt et sykt dyr fra en dyrebutikk hadde jeg følt meg dårlig. Jeg bruker sminke, men ikke noe som er testet på dyr. Dette er for meg en selvfølge. Spiser ikke kjøtt. Testing av medisiner er noe som jeg mener mennesker får stå for, siden det er vi som bruker det, men jeg er mindre i mot testing av livsviktige medisiner enn unødvendig sminke. For meg er det en selvfølge at dyrene skal ha det bra. Jeg prøver så godt jeg kan å ikke direkte støtte dyremishandling, og da iallefall ikke sirkus, da det er godt dokumentert at de store sirkusene driver med dyremishandling. Jeg vil ikke lære barn at det er greit å plage dyr for underholdningens skyld.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå