Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #1 Skrevet 28. august 2012 Vi har blitt kjent med noen gjennom mannens jobb, liker de veldig godt, men fikk sjokk da vi ble bedt på middag til de... Jeg blir så satt ut! Vi hadde de for første gang på middag for noen uker siden. Ikke noe fancy, men middag, vin, brus, og snacks av forskjellige slag utover kvelden... Når de skulle dra synes de det var så koselig, så de ville gjerne invitere oss på middag... I helgen skulle vi dit. Gledet oss veldig, og tok med en flaske vin. På vei dit ringer de oss å spør om vi kan stoppe innom et sted der de hadde bestilt pizza. Vi sier ja, og stopper innom å henter, OG betaler selvfølgelig. De hadde bestilt 2 store pizza, så det kom på ca 600. Ringer å sier at vi har hentet, og nevner hva det kostet, sånn for å minne de på det. Vi hadde ikke vært hos de før, så de sier de skal møte oss på rema nedi gata. Da vi møtes der sier de at vi må bli med inn å finne oss brus. De tar en 1/2 liter hver, og det er tydelig at jeg og mannen skal gjøre det samme. Vi tar oss en brus. Så sier fruen; "Vil dere ha noe snacks eller? Jeg skal kjøpe meg en ostepopp" Hun tar seg en ostepopp pose, mannen hennes tar en stor melkesjokolade typer 200gr. Vi føler oss litt usikre på om de tuller, så vi tar ikke noe godt. Alle betaler for hver sin brus:P Når vi kommer dit, med pizzaen vi har betalt, får vi papptallerker og plastbestikk. Ikke noe glass, drikk av flaska di;) Restene av maten setter de i kjøleskapet, nesten en hel stor pizza igjen.. Etter middagen setter hun seg med ostepoppen i fanget, og mannen hennes sitter med sjokoladen sin.. De gomser i seg. Ikke antydning til å ville dele. Når brusen vår er tom, sier vi at det er på tide å komme seg hjem. De sier tusen takk for maten, og jeg forteller igjen hva den kostet, men får til svar at ting har jammen blitt dyrt. Så blir det kyss, klapp og klem, hadet bra. I bilen hjem er vi så satt ut at vi ikke sier noe særlig, før det tikker inn en meld "Takk for i dag! Håper dere kommer tilbake snart!" De er så hyggelige på alle måter, og jeg kunne virkelig ikke se for meg at de var så merkelige...
Terese med to jenter Skrevet 28. august 2012 #3 Skrevet 28. august 2012 Hahaha, unnskyld, men det der var helt sprøtt. Hvor gamle er disse menneskene egentlig?
BareMas Skrevet 28. august 2012 #4 Skrevet 28. august 2012 Wow ... ! Tror ikke jeg hadde dratt dit på middag igjen.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #6 Skrevet 28. august 2012 Så morsomt! Dette ble så dumt at jeg må le Dere kan jo gjøre det samme mot de en gang, å se hvordan de reagerer
Hybelkanina Skrevet 28. august 2012 #7 Skrevet 28. august 2012 Haha! Fantastisk! finnes det virkelig sånne mennesker i virkeligheten? Får meg til å tenke på Ove i "Solsidan".
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #9 Skrevet 28. august 2012 Dette må være tull. Jeg kunne muligens tro det om det var snakk om unge tenåringer, men ikke voksne folk.
Nirgal Skrevet 28. august 2012 #10 Skrevet 28. august 2012 Huff da.. det er ikke noe gøy. Har opplevd lignende en gang, og ble med den ene gangen... litt trist..
soleia Skrevet 28. august 2012 #11 Skrevet 28. august 2012 Dette må berre vere tull? Ingen oppfører seg slik når dei har passert 5 år?
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #12 Skrevet 28. august 2012 Hahahaha... ja, nå lo jeg også godt! Har opplevd noe av det samme selv og var så sjokkert at jeg ikke sa noe der å da. Angrer som en hund på at jeg ikke kom med en kommentar, men for å si det sånn - vi har ikke mer kontakt med dem... (Vi hadde de til oss i tre dager hvor de fikk alt av mat og drikke + at de mente vi måtte betale to stk brus de kjøpte fordi de ikke likte utvalget av 6typer brus vi hadde)
Bittelura Skrevet 28. august 2012 #13 Skrevet 28. august 2012 Hjelp?? Er det mulig?? Ber man noen på middag, så må man stå for maten så lenge det ikke er avtalt noe annet (f.eks hvis man spleiser, MEN da gir man beskjed først..) Makan til frekkhet!! Hadde ikke bedt de tilbake;), heller ikke takket ja til middag der en annen gang - i så fall hadde jeg nok lirt av meg :at jeg ble Så skuffa sist at: ikke nok med at det ikke var hjemmelaga;)), vi måtte jaggu betale for alt au... Huff:((
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #14 Skrevet 28. august 2012 Ha ha, dette var jo så merkelig at det ble helt surrealistisk! Enten har de ingen sosiale antenner i det hele tatt (og passer så glimrende sammen, ettersom begge var likedan), eller så er de så utspekulerte at de rett og slett utnyttet dere for å få en gratis middag. Kan jo være et tilfelle av gedigent kultursjokk? At kjøpepizza er det mest avanserte de er vant til at man serverer gjester? Og at de liksom ikke har kommet over tenåringsstadiet da man møtes i byen og alle kjøper seg litt brus og snacks til selv før man leier en film og dra hjem til en i gjengen? Men de skulle jo skjønt å betale for pizzan likevel. Merkelig!
Gjest Tuyo Skrevet 28. august 2012 #15 Skrevet 28. august 2012 Hahaha. Om dere blir bedt på middag igjen, så la vær å ta telefonen om de ringer da det er stor sannsynlighet for at dere må punge ut for neste måltid også. Hadde jeg vært dere, så ville jeg hatt skrevet en sms til både mannen og dama: "tusen takk for at vi ble bedt på middag hos dere. Det var kjempe koselig, og håper vi kan gjenta dette . Utlegg på pizza og brus kom på 650 kr. Fint om dere setter pengene inn på dette kontonr: ....... Vi snakkes, klem Så får det være opp til dem hva de svarer. Makan til gjerrigknarker!!
Odine! Skrevet 28. august 2012 #16 Skrevet 28. august 2012 Rare folk. Dere burde tatt med dere pizzarestene som dere tross alt hadde kjøpt. Og så burde de egentlig få høre hva folk mener om en slik oppførsel.
Dini Skrevet 28. august 2012 #17 Skrevet 28. august 2012 Øhh... tror jeg kanskje ikke hadde spist middag/invitert de noe særlig mer.. Men det er nå meg.. Merkelige folk..
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #18 Skrevet 28. august 2012 Wow, de var pussige og for ikke å snakke om supergjerrige.Dette kan bli dyrt for dere i lengden, tror jeg hadde distansert meg fra de .
Nikamo Skrevet 28. august 2012 #20 Skrevet 28. august 2012 Sitter bare og måper her nå... Dette var dagens!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #21 Skrevet 28. august 2012 TS her: De er utrolig nok 31, og 35 år. Bor bra, og tror de har nok av penger, nå vet vi hvorfor;) haha! Når jeg var der tenkte jeg på gjerrigtråden på dib, og at jeg bare måtte skrive om det her!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #22 Skrevet 28. august 2012 De skulle hatt en omgang med juling.. Fatter ikke at folk kan få seg til å være så frekke:( Disse hadde jeg strøket fra vennelista:(
:o) :o) :o) Skrevet 28. august 2012 #23 Skrevet 28. august 2012 Hahaha!!! Stakkars folk. De sto tydeligvis langt bak i køen når det ble delt ut "sosiale antenner" Neste gang de inviterer dere på middag, kan dere svare at dere ikke har råd til å spise hos de;)
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #24 Skrevet 28. august 2012 TS her: De er utrolig nok 31, og 35 år. Bor bra, og tror de har nok av penger, nå vet vi hvorfor;) haha! Når jeg var der tenkte jeg på gjerrigtråden på dib, og at jeg bare måtte skrive om det her! Hm, jeg tror faktisk jeg kjenner et par på samme alder som kunne funnet på å oppføre seg slik også. De bor bra, har gode jobber, bra med penger, er hyggelige og positive. Men samtidig er de utrolig late, ganske gjerrige, og helt fjerne i forhold til sosiale regler. Har tenkt at kanskje begge har asperger, for de er begge godt over snittet intelligente ellers.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #25 Skrevet 28. august 2012 Kunne vært interessant og sett hvordan de ville reagert, hvis dere hadde nekta å hente pizzaene. Men etter en slik hendelse føler man seg såpass tråkka på at det sikkert ikke blir noen neste gang for dere
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå