Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #1 Skrevet 28. august 2012 http://www.dagbladet.no/2012/08/28/nyheter/innenriks/knivstikking/oslo/23153907/ Ganske sikker på at de ikke er hvite i huden.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #3 Skrevet 28. august 2012 Jeg måtte lete igjennom fem artikler før jeg fant ut at disse ikke var etnisk norske. Flotte folk vi importerer...
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #5 Skrevet 28. august 2012 På hvilken måte forandrer det saken at ofre og gjerningsmann ikke var etnisk norske? Har det i det hele tatt noe å si? Merkelig fokus å ha når en person er drept og et barn hardt skadd... Vent i hvert fall til saken ikke er rykende fersk lenger før dere bruker den som anti-islampropaganda.
BareMas Skrevet 28. august 2012 #6 Skrevet 28. august 2012 Jeg måtte lete igjennom fem artikler før jeg fant ut at disse ikke var etnisk norske. Flotte folk vi importerer... Så flink du er da. Hva med å heller skaffe seg en hobby? Slike hendelser er en tragedie uansett etnisitet.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #7 Skrevet 28. august 2012 Tragisk at det skjer i Norge? Drap skjer daglig over hele verden. Det ville jo vært snodig om bare Norge var skånet for drap. Og du: det skjedde drap i Norge før innvandringen også...
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #8 Skrevet 28. august 2012 Uff, dette er jo helt tragisk uansett hvilke land de opprinnelig er fra. Alle sammen var norske statsborgere så jeg regner med den 7-åringen var født og oppvokst i Norge. Så ligger han på sykehuset hardt skadd, mammaen er drept og pappaen sitter i fengsel! Jeg har så vondt av den stakkars gutten... Vi vet jo ingenting om hvilken religion disse foreldrene hadde da, selv om de ikke var etnisk norske trenger de ikke være muslimer, det er bare teit å trekke inn. Stakkars, stakkars gutt!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #9 Skrevet 28. august 2012 Dessverre er det ikke bare utlendinger som dreper familien sin. Kunne like gjerne vært en nordmann
2 hjertegull :) Skrevet 28. august 2012 #10 Skrevet 28. august 2012 Fy faen! Lurer veldig på hva som foregår i hodet på en som klarer å stikke en kniv i et barn!?!
Magia Skrevet 28. august 2012 #11 Skrevet 28. august 2012 Blir trist av å se hvor mye rasistisk propaganda som verserer her inne om dagen... Si meg, er det samme person, eller er det mange som er så fiendtlige? Viser bare at mennesker ikke lærer av historien... Trist!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #12 Skrevet 28. august 2012 [quote name=2 hjertegull ' timestamp='1346186335' post='144499586] Fy faen! Lurer veldig på hva som foregår i hodet på en som klarer å stikke en kniv i et barn!?! Jeg tenker at personer generelt, som klarer å prøve å drepe et barn, Må være psykisk syk , eller ihvertfall ikke normal på noen som helst måte
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #13 Skrevet 28. august 2012 Man trenger ikke være rakettforsker (eller rasist) for å se at det er flest utlendiger som står bak drap her i norge, ei heller at kriminalitetet har økt kraftig etter at det kom flere inn i landet. Selvfølgelig kan også nordmenn drepe, men det er likevel FLEST utlendinger og jeg hadde blitt mer overrasket om det var en nordmann som hadde gjort det der. Når det er sagt så synes jeg det var kjempetrist å lese og jeg har så vondt av den lille gutten som både ble skadet, har mistet moren sin og at det i tillegg var faren (?) som har gjort det
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #14 Skrevet 28. august 2012 Man trenger ikke være rakettforsker (eller rasist) for å se at det er flest utlendiger som står bak drap her i norge, ei heller at kriminalitetet har økt kraftig etter at det kom flere inn i landet. Selvfølgelig kan også nordmenn drepe, men det er likevel FLEST utlendinger og jeg hadde blitt mer overrasket om det var en nordmann som hadde gjort det der. Når det er sagt så synes jeg det var kjempetrist å lese og jeg har så vondt av den lille gutten som både ble skadet, har mistet moren sin og at det i tillegg var faren (?) som har gjort det Det du sier er faktisk helt feil. I 2011 ble det, utenom 22.juli, drept 34 personer i Norge. Av gjerningsmenn i disse sakene var det 29 norske menn, 6 norske kvinner og 10 utenlandske menn. https://www.politi.no/vedlegg/lokale_vedlegg/kripos/Vedlegg_1578.pdf
Gjest ronja røverdatter Skrevet 28. august 2012 #15 Skrevet 28. august 2012 Det skjer ganske ofte at etnisk norske nordmenn med superhvit hud og vokst opp med passelig kristne foreldre også dreper sine ektefeller og barn. Men da kaller vi det jo gjerne "familietragedier" - det høres jo litt bedre ut...
Himmel og hav Skrevet 28. august 2012 #16 Skrevet 28. august 2012 Det er dessverre sånn at noe av det farligste en kvinne kan gjøre er å bryte med en mann. Noen menn er mer fylt av hevnlyst enn av vett. Og det er helt uavhengig av etnisitet.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #17 Skrevet 28. august 2012 Når en normann dreper heter det bare " en mann i 40 årene har drept osv ) Når en fra utenlandske bakgrunn dreper heter det " Utenlending, innvandring og act, selv om personen er norskstatsborger. URETTFERDIG!!!
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #18 Skrevet 28. august 2012 Når en normann dreper heter det bare " en mann i 40 årene har drept osv ) Når en fra utenlandske bakgrunn dreper heter det " Utenlending, innvandring og act, selv om personen er norskstatsborger. URETTFERDIG!!! Dette stemmer faktisk. Når innvandrere blir presentert i media blir saken ofte vinklet som offer (eks. passer ikke inn, får ikke venner, kan ikke norsk, må gå tildekket), kriminell eller voldelig. Nordmenn blir oftere fremstilt som helter og hjelpere. Eks. Nordmenn som hjelper innvandrere til å tilpasse seg i en arbeidssituasjon. Når en innvandrer en sjelden gang blir presantert på en positiv måte i media er det gjerne i forbindelse med sport - dersom innvandreren for eksempel vinner en pokal. Og da heter det selvsagt at seieren var NORSK. Dersom en nordmann har gjort noe ulovlig som får oppmerksomhet i media unnlater avisene å skrive hvilket bakgrunn personen har. Dersom det er en innvandrer som står bak en lignende negativ sag blir det ofte skrevet "av utenlandsk opprinnelse". Det er klart at dette bygger opp under fordommene. Folk flest forholder seg bare til innvandrere gjennom media og ikke i det virkelige liv. Mediedekningen er med andre ord veldig skeiv. Det er en del av dagsordenfunksjonen til media å tilfredstille folks forventninger. For eksempel forventer vi ikke å lese om innvandrere som har oppnådd suksess, vi forventer å lese om innvandrere som mishandler konene sine, stjeler og raner. På samme måte blir kvinner vs. menn også fremstillt skjevt. Enten som bidronning (kvinne med typisk "mannejobb"), babe eller offer (eks. voldtekter). Men det er en helt annen diskusjon... Sosiolog.
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #19 Skrevet 28. august 2012 Jeg måtte lete igjennom fem artikler før jeg fant ut at disse ikke var etnisk norske. Flotte folk vi importerer... Herrefred, er du treig du, eller? Jeg fant det i første artikkelen jeg leste jeg Du får åpne øya litt De er ikke etnisk norske, nei, men derimot fra Nederland. Skuffa????
Anonym bruker Skrevet 28. august 2012 #20 Skrevet 28. august 2012 Man trenger ikke være rakettforsker (eller rasist) for å se at det er flest utlendiger som står bak drap her i norge, ei heller at kriminalitetet har økt kraftig etter at det kom flere inn i landet. Selvfølgelig kan også nordmenn drepe, men det er likevel FLEST utlendinger og jeg hadde blitt mer overrasket om det var en nordmann som hadde gjort det der. Når det er sagt så synes jeg det var kjempetrist å lese og jeg har så vondt av den lille gutten som både ble skadet, har mistet moren sin og at det i tillegg var faren (?) som har gjort det Det du sier er faktisk helt feil. I 2011 ble det, utenom 22.juli, drept 34 personer i Norge. Av gjerningsmenn i disse sakene var det 29 norske menn, 6 norske kvinner og 10 utenlandske menn. https://www.politi.n...edlegg_1578.pdf Så må du dele dette på antall etniske nordmenn og utlendinger. Eller er det 50% utlendinger i Norge?
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #21 Skrevet 29. august 2012 Jeg måtte lete igjennom fem artikler før jeg fant ut at disse ikke var etnisk norske. Flotte folk vi importerer... Herrefred, er du treig du, eller? Jeg fant det i første artikkelen jeg leste jeg Du får åpne øya litt De er ikke etnisk norske, nei, men derimot fra Nederland. Skuffa???? Fint at du kommer med personangrep. Om du hadde lest litt så ville du sett at tv2, aftenposten og nrk iallefall bevisst ikke sa noe om etnisitet. At du var "heldig" og fant en nyhetskanal i Norge som faktisk sier sannheten gjør ikke meg treg. Det eneste jeg er skuffet over er at man ikke kan si et vondt ord om innvandrere uten å få personangrep tilbake. Kanskje ikke helt sant det jeg sa nå, jeg er rimelig skuffet over at Norge degraderes årlig pga ukritisk innvandring.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #22 Skrevet 29. august 2012 Man trenger ikke være rakettforsker (eller rasist) for å se at det er flest utlendiger som står bak drap her i norge, ei heller at kriminalitetet har økt kraftig etter at det kom flere inn i landet. Selvfølgelig kan også nordmenn drepe, men det er likevel FLEST utlendinger og jeg hadde blitt mer overrasket om det var en nordmann som hadde gjort det der. Når det er sagt så synes jeg det var kjempetrist å lese og jeg har så vondt av den lille gutten som både ble skadet, har mistet moren sin og at det i tillegg var faren (?) som har gjort det Det du sier er faktisk helt feil. I 2011 ble det, utenom 22.juli, drept 34 personer i Norge. Av gjerningsmenn i disse sakene var det 29 norske menn, 6 norske kvinner og 10 utenlandske menn. https://www.politi.n...edlegg_1578.pdf Så må du dele dette på antall etniske nordmenn og utlendinger. Eller er det 50% utlendinger i Norge? Om du regner utlendinger som muslimer så var det kun to som var fra Asia og det var en fra Irak og en fra Laos. Europeere var overrepresentert også i gruppen for utlendinger med 7 drapsmenn fra Litauen og 1 fra Romania. Hun første snakket forøvrig ikke om prosent, men hvem som er drapsmenn og i Norge er det flest norske menn som dreper.
Gjest sug lut Skrevet 29. august 2012 #23 Skrevet 29. august 2012 http://www.dagbladet.no/2012/08/28/nyheter/innenriks/knivstikking/oslo/23153907/ Ganske sikker på at de ikke er hvite i huden. Naboen hjemme skjøt kona og barna og deretter hengte han seg i skauen bak lekehyttene våre. Ganske sikker på at han var hvit i huden.
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #24 Skrevet 29. august 2012 De tre tilfeller hvor barn er drept av forelder i området jeg bor (område er da i samme fylke), var alle tre etnisk norske menn som tok livet av sine barn for og straffe kona som hadde forlatt ham pga vold i hjemmet....Så MIN erfaring er at forsmådde norske menn er mye verre. FOr det er det som ligger meg nærmest.... Men jeg er jo selv gift med en etnisk norsk mann, så kan liksom ikke gå og være redd heller.....Idioter, drittsekker og farlige personer kommer i alle størrelser, fasonger, farger, religion og politisk ståsted. Tenk hvor synd vi synes på de som overlevde utøya. Hvor traumatisert de må være....Tenk da på en person som har vokst opp på utøya hver dag.......I hele sin barndom og ungdom..Av disse så forventer vi normal, norsk oppførsel, med respekt for alt og alle..Selv om de aldri er blitt vist eller opplevd hva respekt er........ Det finnes ingen unnskyldning for drap. Det bør ikke skje, men det ligger andre grunnleggende problem til grunn enn religion eller hudfarge.... Et anndet obs er at det er en større andel av andregenerasjons innvandrere som tar høyere enn utdanning, enn hva andelen av etnisk norske barn er....GJennomsnittlig lønn blant den yrkesaktive delen av denne gruppen er også på god vei og overstige etnisk nordmenn sin...Så vi må ikke bare fokusere på de som faller utenfor...Men ikke like moro og lage store oveskrifter over slikt....Lurer på etnisiteten til de 7 700 nye uførepensjonistene i landet i fjor...
Anonym bruker Skrevet 29. august 2012 #25 Skrevet 29. august 2012 Tragisk er det uansett, et barn har mistet sin mor og pappen hans må i fengsel, Fosterfamilie på den lille. Jeg aner ikke om de er muslimer eller ikke, og jeg jeg må nok ærlig si at jeg automatisk så for meg en forsmådd muslimsk ektemann. Som måtte gjennopprettet familiens ære.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå