Gå til innhold

Presenter deg!


LillePipp

Anbefalte innlegg

Hei hei mai-damer:)

 

Jeg er 22 år:) Bor i Akershus, sammen med mann (25 år), sønn (16 mnd.) og hund (2 1/2 år) :) ....Og er utrolig lykkelig over å ha en ny liten spire inni magen <3

 

Har for tiden vært dagmamma, så dagene med to ettåringer har gått veldig fort. Men nå begynner dagmamma-gutten i barnehagen i morgen, så da blir det vel full konsentrasjon på lillegutt og planlegging til nr.2 skal komme til verden:)

....Har det med å ville pusse opp hele huset, når jeg er gravid jeg...:P

Min foreløpige termin er 8. mai 2013:) <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 år. faren 33, han har 2 fra før

vært prøvere i 2 år, og ble tilsutt gravid med ivf,

foreløbig termin 17 mai :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:) Jente på 30,samboer 38, begge fra små tettsteder utenfor Oslo. Forelder for første gang i mai 2013 hvis alt går som det skal (krysser det som krysses kan). Sluttet på P-piller i juni 2012,så her har det gått ganske fort egentlig:) Utslagsgivende var nok en Rhodos-tur i midten av august,hehe;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, vi startet å prøve i slutten av juni/starten av juli, og jeg tror det var en sydentur i august som gjorde utslaget her også ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Jeg er 29 år, bor i Akershus. Har prøvd veldig kort tid og er 4-5 uker på vei. Første barnet:) Krysser fingrene for at alt går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei.

 

Jeg blir 29 om en måned, far er 35. Vi er gift og har ei jente på 4 fra før. Vi bor i Molde-området.

Har i tillegg: katt, hus, bil, campingvog, hytte og suv så her er det en A4 familie.. Hadde hund også da jenta vår ble født. :)

Vi har prøvd siden februar, og nå satt den endelig.

Fikk mange symptomer, så da jeg leste inne på en "tegn på graviditet" tråd her ble jeg overbevist nå på torsdag og positiv test i går.

Av symptomer kan nevnes; ømme pupper, konstant sulten, veldig varm i kroppen og er egentlig en frøspinn, strekk i magen, rar smak i munnen, romlete og rar i magen, måtte plutselig opp å tisse om nettene og veldig fet hud..

 

Foreløpig termindato i følge terminkalkulator er 19. mai.

 

Vi gleder oss stort til å bli tobarnsforeldre og til at lillejenta vår nå skal bli storesøster. :)

 

Så da er det bare å krysse alt som krysses kan for at spiren biter seg fast og at svangerskapet blir like bra som det første. :)

Hadde et veldig lett svangerskap sist, alt gikk etter planen, aldri kvalm, ikke noe tull, iallefall ikke før det en uke før termin ble planlagt keisersnitt siden hun satt i seteleie og var en stor baby. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 30 år og pappaen 34 år. Vi bor i nord. Vi har to jenter og en gutt fra før, har prøvd en stund. Men hadde to sa i fjord og en exu i år (måtte fjerne ene egglederen). Men nå ser det ut som vi har klart det. Slipper ikke gleden løs helt enda og må på tidlig ul for å bekrefte at den ligger der den skal, men har en god magefølelse. Hadde egentlig et ønske om at de to siste skulle være tett og at jeg skulle ha fått alle barna jeg ønsket meg før jeg var 30 år, men slik gikk det ikke. Blir nok ekstra stas likevell. Vi har hus og jobb. Men jeg tror nok dette svangerskapet blir tøffere med full jobb, enn når jeg fikk de andre. Jeg har vært student under de tre andre graviditetene og selv om det var hektisk til tider så hadde jeg fleksible dager (kunne like godt lese når ungene var i seng som på dagtid/ettermiddagstid om det var hektisk i perioder). Føler jeg har mye mer ansvar nå, når jeg er i full jobb og skal føle at jeg fungerer på jobb i tillegg. Tenker jeg skal være tidlig ute med å få tilrettelagt på jobben slik at jeg ikke går på en smell.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan. Hadde aldri trodd jeg måtte inn på en slik side igjen, men her er jeg ;)

 

nettopp bikket 30, og har tre nydelige barn fra før, så dette blir nr fire. En veldig stor overraskelse, men nå når jeg har visst det en ukes tid, begynner jeg å venne meg til tanken. Mannen tok det veldig fint, og syntes i grunn det passet helt greit:)

 

Har antakelig termin i første halvdel av mai, men noe usikker på termin:S Og kjenner jeg helt har glemt vekk alt av hva man slett ikke skal, og hva man skal spise og gjøre i en graviditet, føler meg nesten som en førstegangs, selv om det bare er fire år siden. Føles fortsatt ganske uvirkelig, men håper det bedrer seg når ukene går:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei=)

 

Jeg er fra nord i landet(26), mens gubben er fra sør(33).

Vi har tre barn fra tidligere, så dette blir det fjerde.

Foreløpig termin er vel rundt 16 mai tenker jeg, men dette kom som en liten overraskelse, så er litt usikker=) Ikke senere enn 16 i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) 27 fra Tønsberg, samboer er 26. SA i mai etter 8 uker :( Forferdelig trist! Men nå satt endelig frøet og vi gleder oss MAX! :D For tiden student og termin 8.mai. Har endel symptomer (noe jeg ikke hadde forrige gang) så det er utrolig deilig! Fler studenter her, som har termin i et semester??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krysser fingrene for at det går denne gangen, Tine :) Jeg er også student og har termin i starten av mai. Store planer om å gjennomføre eksamenene i samme måned har jeg uansett, men vi får nå se hvordan det går ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen.

 

Har ikke vært i slikt forum før. Men eg holde på og dø med den gigangtiske boblen av en hemmelighet jeg bærer på. :):):) Selv om det er grått og trist ute så skinner solen i hjemmet.

 

Jeg er 30 og pappa er 31. Har en datter på 11 mnd blir snart 1 år. Er i dag 4 uker + 1 dag. I følge terminkalkulator... etter hvordan du legger inn info. er det enten 19 mai eller 22 mai som er termin. Men venter med hva legen gir meg etter jeg har vært på besøk der. (har bestilt time når jeg er ca 8 uker på vei)

Bor i Rogaland. Begge foreldre er i 100% jobb med minsten i barnehage. Full rulle hele dagen.

Sitter med tanken at jeg er veldig glad for at vi har en skatt i vente til. Men er veldig redd for at jeg feirer og jubler for tidlig.

Husker fra sist graviditet at jeg syntes at de første 12 ukene var grusomme og laaaaaaaaange å vente på.

 

Så ja eg e ei vassekte skravlekjerring. Elsker å prate!! Håper på mange gode samtaler her inne.

 

Og før eg avslutte nå. Så gratulere til alle som er her inne. For det er fantastisk å vite at man er gravid. Og bærer på noe helt unikt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) 27 fra Tønsberg, samboer er 26. SA i mai etter 8 uker :( Forferdelig trist! Men nå satt endelig frøet og vi gleder oss MAX! :D For tiden student og termin 8.mai. Har endel symptomer (noe jeg ikke hadde forrige gang) så det er utrolig deilig! Fler studenter her, som har termin i et semester??

 

Hei og velkommen Tine!

Jeg er 23 og student og har termin 7.mai. Er ikke ferdig med semesteret enda da, så blir spennende å se om jeg klarer å fullføre innen normert tid. Går førsteåret på en mastergrad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :) 29 år fra Østfold, samboeren min er 37. Jeg venter mitt fØrste barn,mens han har en gutt fra fØr. Termin 02.mai, og vi gleder oss veldig. Vi har begge fast jobb, har hus og stasjonsvogn :) Vi prØvde i tre måneder fØr den satt, så gikk jo forholdsvis raskt. FØrste tegnene var at jeg ikke var pms, og jeg ble veldig kvalm og hadde vondt i hodet. Samtidig fikk jeg vondt i halsen, og tenkte derfor at det sikkert bare var en forkjØlelse eller noe.Men så testet jeg positivt to dager etter ikm. Trodde jo da ikke at jeg var gravid, og overraskelsen var derfor stor :) Har etter dette ikke kjent noen symptomer på graviditet, bortsett fra at jeg har vært en del trØtt og noe Ømme pupper. De siste dagene har imidlertid kvalmen kommet for fullt, og jeg har lagt rett ut de siste fire dagene. PrØver å se på det som et sunnhetstegn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg er snart 31 år, og gift med en mann på samme alder:-) Vi har et barn på 17 mndr, og en stor hund på nesten fem år, hus og bil og faste jobber :-) Har så langt jeg kan regne ut termin 20 mai, men skal på ul hos gynekolog om et par uker, så avventer litt. Vi hadde nettopp begynt å prøve på nr 2, er fremdeles litt uvirkelig dette, tør likesom ikke å juble helt enda. Men krysser fingrer og tær for at dette går veien, og for at vi får følge hverandre her inne helt til mål i mai :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg er 32 år.Gift, vi har en prins og to prinsesser fra før. Holder på å sprekke av stolthet over ungene og gleder meg så utrolig til å fortelle at vi skal få en liten atpåklatt;-D

 

Denne gangen har jeg og mannen et lite veddemål- vi skal holde det hemmelig fram til jul...så blir ikke ventetiden så lang for storesøsknene..hehe men vi får se!!

 

4+1 i dag

 

Kjekt å se at det er så mange maidamer her da;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen!

 

Jeg er gravid med min nr 3 og samboeren min sin første, vi er begge 27år. Har to store gutter fra før (født i 2004 og 2005) så dette blir egentlig som å begynne litt på null igjen. Begynte å studere nå i høst og har termin i siste samlingsuka mi, der vi skal ha to eksamner, men det går sikkert veldig bra.

Bor i Trondheim og stortrives her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :-)

Jeg er 26 år fra Østfold, har ei datter på 1 år og 5 mnd som nå skal bli storesØster ! ForelØpig beregnet termin er 20.mai. Så er ganske "ny-befruktet" . Er 5+1 i dag ! Satser på at skatt nr to klamrer seg fast .

Jeg kan ikke tro at jeg er gravid, har null symptomer ! Er jo trØtt og sliten.. men hvem småbarnsforelder er ikke det ?!! Ikke Ømme bryster, ikke kvalm (noe jeg var siden dag 1 med nr 1 ;-)) SelvfØlgelig er jo mensen uteblitt... samt positiv test , som indikerte antall uker . Så jeg er vel gravid.. men det er så sprØtt ! Menmen, symptomene kommer vel snikende ;-)

 

Er det fler som ikke har noe særlig med symptomer?

Jeg er happy med det , for mitt forrige svangerskap var overfylt med kvalme, halsbrann, bekkenlØsning ++ ! blæh!

 

Ha en flott SØndag kjære Maimamma`er :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Etter å ha lest starten på denne tråden følte jeg meg som den gamlingen, men heldigvis tok det seg litt opp her da;)

Jeg er 34 år (i morra), mannen min er 40 og vi er nettopp blitt gravide med nummer fire på aller første forsøk. Hadde ikke forventet det, så er en smule lattermild nå. Har ei jente på seks, en gutt på tre og en på ett allerede, så det er kanskje ikke noen overraskelse at jeg ikke jobber så mye. Mannen min reiser mye og vi er begge selvstendig næringsdrivende, så min karriere er satt på hold til vi er ferdige med småunger. Akkurat nå er jeg hjemme med gutta boys, jobber litt for mannen min og holder orden på logistikken.

Vi bor på Nordmøre, og selv om vi harjobber, hest (den må vel ut på for nå) og bil (den må nå byttes ut med noe større)står vi midt i nytt-hus-jakt... så her blir det, som vanlig, et hektisk svangerskap. Men det er jeg vant til:-)

På nummer fire tenker man ikke over symptomene så mye, man bare merker at "oi, nå har jeg sånn gravidkropp igjen, gitt" -også gjør lukta av nudler at jeg vil drepe mannen min:-S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg er 22 år gammel, samboer er også 22 år. Har ei datter fra før på født mars 2011, og gleder oss veldig på en til. Føreløpig termin er 12. mai. Hadde en MA i uke 10 før sommeren, slik som Mei87. Er derfor veldig redd for at ting ikke skal gå bra denne gangen også, men prøver å tenke positivt og i minst grad på at det er en liten spire der inne (for å ikke bli stresset av tanken). :)

 

LilyMy og Mei87, hadde vært gøy å fått til et gravid treff når tiden er inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :)

Jeg er 36, mannen noen år eldre. Dette er vårt første (og sannsynligvis siste) felles barn, ettersom vi begynner å bli godt voksne og han har tre fra før. Jeg "truer" med tvillinger, da jeg kunne ønske meg mer enn et barn :) Men det der blir jo som det blir.

Vi har prøvd i 2 år, det siste året ved st. Olavs med IVF. Hadde en MA i uke 7 i beg. av juni i år, og ble naturlig nok veldig skuffet. Men heldigvis satt spiren på første frysforsøk etter ferien, og jeg er nå i uke 5 + 4. Synes tiden snegler seg avgårde, og det ble ikke bedre av at avtalt tidlig UL på dag 7 + 4 ble flyttet til 8 + 4 ...

Var litt kvalm i går og tar det som et bra tegn :) Men håper virkelig jeg slipper snilt unna på det område, for fy! det er IKKE gøy å være kvalm, særlig ikke når du må holde det "hemmelig". Er ellers bare veldig trøtt og synes muligens magen har vokst litt alt, ingen andre symptomer. Ikke noe i veien med humøret heller, synes jeg selv, men vet ikke om mannen er helt enig ;)

 

Termin er ca midt i mai 2013.

Endret av mira76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...