Gjest Mentha Skrevet 27. august 2012 #1 Skrevet 27. august 2012 (endret) For det første så var det Ziva som inspirerte meg til å sette meg ned og finne fram Mamma Mia i dag, så jeg kunne synge, le og gråte mine hormonelle pms-tårer, takk takk! Du har spart mannen for masse i dag, han takker deg han også. Og så var det Tullmusa som spurte om jeg hadde kakeblogg, noe jeg ikke hadde. Men i et svakt øyeblikk har jeg nå børstet støv av den gamle bloggen og begynt å legge ut noen oppskrifter og bakerier. Så får vi se hvor det går hen. I alle fall blomstrer kreativiteten og bakefoten rocker som aldri før. Ser lovende ut enn så lenge, og nå har jeg faktisk holdt ut i opptil flere dager. Takk og takk! Alt man kan bli inspirert til her på Krangle, det er fantastisk Det var egentlig alt jeg ville si. Ha en fortreffelig mandagskveld! Endret 27. august 2012 av Mentha
Gjest Ziva Skrevet 27. august 2012 #2 Skrevet 27. august 2012 Godt du bor litt nord for aftenlandet, sikkert ikke så mange nysgjerrige nabokjerringer der
Gjest Mentha Skrevet 27. august 2012 #3 Skrevet 27. august 2012 Jo det skal jeg love deg at det er! Men de bor heldigvis langt unna, og det synes veldig godt om de prøver å liste seg inn hageveien for å sniklytte ved døra
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 27. august 2012 #4 Skrevet 27. august 2012 Næææh så flink du er da! kakablogg og greier, gleder meg til adressen så jeg kan bli inspirert, leser kun kakebake blogger fordi jeg er en bakekjærring av en annen dimensjon og trenger alltid inspirasjon og jeg har jo fått med meg at du er kakedama can´t wait! Kanskje jeg skal bake nå... Må ha sukker for å overleve morgendagen.. Må nemlig opp vher 3 time i dag og vekke avkom som har fått hjernerystelse. Så Mentha give me something!
Gjest Mentha Skrevet 27. august 2012 #5 Skrevet 27. august 2012 Off stakkars lille! Hadde du bodd i nærheten skulle du fått cupcake med sukkerpasta, verre sukkerbombe finnes ikke! Håper det går bra med lilleMille, det hørtes ikke godt ut med hjernerystelse
Gjest sug lut Skrevet 27. august 2012 #6 Skrevet 27. august 2012 Du er sabla flink! Wow! Dessuten har vi samme Ikea-tallerkner
stjertløvetann Skrevet 27. august 2012 #7 Skrevet 27. august 2012 Du er sabla flink! Wow! Dessuten har vi samme Ikea-tallerkner Er frampå og hiver meg på denne, selv om jeg ikke har samme Ikea-tallerkener som dere. Jeg har dog maken 70talls-servise
bIomstre Skrevet 27. august 2012 #8 Skrevet 27. august 2012 Oi (store øyne) lagde du babyen på toppmuffinsen selv? Var mye bra der da! Bønnekaka så faktisk god ut, så spørs om jeg må teste den. Sliter med å få i meg nok proteiner, så den må jo være etter legens anbefaling Bagels har jeg alltid tenkt jeg burde prøvd, men livet er jo ikke bare burde, burde... Muffinsoppskriften så også bra ut! Jepp, jeg liker
Gjest Mentha Skrevet 28. august 2012 #9 Skrevet 28. august 2012 Så skjønne dere er! Ikeatallerknene mine er jeg faktisk veldig glad i, og stakkars mannen får alltid tyn om han glemmer å ta de med hjem fra jobb Samme med 70-tallsserviset, enda det faktisk er mannen sitt hehe. Blomstre, om du lager bønnekake så får du garantert litt proteiner i deg, samtidig som du får sjokoladekake. Det er to fluer i en smekk Husk også å steke sopp som tilbehør til middag, mye proteiner der og. Og bagels vil du ikke angre på Og til sist, ja, babyen har jeg laget.
Gjest sug lut Skrevet 28. august 2012 #10 Skrevet 28. august 2012 Mentha, bildet øverst på siden din er nok til at jeg starter nedtelling til høstferien min, som skal se ut omtrent sånn, har jeg tenkt... I det hele tatt tar du sykt gode bilder. Hvordan blir man bare sånn kakeproff, da? Skjønner godt at han fyren dro deg med til gokk, du er jo et funn.
Gjest Mentha Skrevet 28. august 2012 #11 Skrevet 28. august 2012 (endret) Mentha, bildet øverst på siden din er nok til at jeg starter nedtelling til høstferien min, som skal se ut omtrent sånn, har jeg tenkt... I det hele tatt tar du sykt gode bilder. Hvordan blir man bare sånn kakeproff, da? Skjønner godt at han fyren dro deg med til gokk, du er jo et funn. Høstferie kan være den beste ferien i året, om bare været er med på leken. Hvis du har bestilt finvær vil jeg gjerne låne en liten bit, et par solskinnsdager kanskje? Til gjengjeld kan du få besøke setra vår, hvor bildet er tatt, og være med på jakt etter den ville reinsdyrflokken med kamera Kakedekorering er faktisk ganske enkelt. Begynte å kikke på det da jeg var i permisjon i fjor etter å tilfeldigvis ha dumpet innom en kakeblogg Interessen er vel det viktigste man trenger, og kanskje en og annen duppeditt. Du er jo superkreativ, så det bør ikke være noe problem for deg! Se litt på youtube, søk på icing cupcake, fondant ol. Vi kan holde kurs for hverandre, jeg i baking og du i sying? Endret 28. august 2012 av Mentha
Gjest amandine Skrevet 28. august 2012 #12 Skrevet 28. august 2012 men men men nå føler jeg meg litt uttafor her... jeg også vil se blogg!!!
Gjest Siklerotte Skrevet 28. august 2012 #13 Skrevet 28. august 2012 Jaaa, blogg ville jo også jeg se...
Gjest amandine Skrevet 28. august 2012 #14 Skrevet 28. august 2012 Koselig med interesse altså! Kan jo ikke annet enn å bli smigret da http://anhexi.blogg.no/ Jaggu! Takker! Skjønner at mannen din har fått deg til å gjøre det mannen min gjerne skulle fått meg til... Men savner du ikke alle "Petter Spretts slekt og venner" i Oslo???
Gjest Mentha Skrevet 28. august 2012 #15 Skrevet 28. august 2012 (endret) Klart jeg gjør Men man er da mobil innimellom, og flyturen mellom Trondheim og Oslo tar ikke mer enn en time (den tar faktisk mindre), så da er ikke avstanden så stor likevel Samt at store deler av venneflokken er spredd over det ganske land - og litt i utlandet, så Oslo er ikke lenger verdens navle i så måte. Men når jeg trenger litt sol og varme for å tine opp mine frosne lemmer, da er en liten Oslotur tingen Skjønte jeg det rett når jeg tolket det som at du ikke ville flytte..? Endret 28. august 2012 av Mentha
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 28. august 2012 #16 Skrevet 28. august 2012 Unnskyld meg her, men alle skriver som om de har sett herlighetene og tallerkener i mengder?! Hakke sett en link jeg.. Blond much? Maybe so.. Please jeg vil og se!
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 28. august 2012 #17 Skrevet 28. august 2012 Glem det fant! Tjukk in the huet! Nydelige! Så flink du er:)) kanskje jeg. Flytter opp og igler meg innpå.. Mille er fin form i dag heldigvis! Men med Donald kul og blødende fingre slapp vi med skrekken og litt hjernerystelse da:)
Gjest amandine Skrevet 28. august 2012 #18 Skrevet 28. august 2012 Klart jeg gjør Men man er da mobil innimellom, og flyturen mellom Trondheim og Oslo tar ikke mer enn en time (den tar faktisk mindre), så da er ikke avstanden så stor likevel Samt at store deler av venneflokken er spredd over det ganske land - og litt i utlandet, så Oslo er ikke lenger verdens navle i så måte. Men når jeg trenger litt sol og varme for å tine opp mine frosne lemmer, da er en liten Oslotur tingen Skjønte jeg det rett når jeg tolket det som at du ikke ville flytte..? Du skjønte rett he he. Hadde jeg vært blomstre skulle jeg sporenstreks hostet opp noen av mine gamle "syt og klag mannen vil flytte"-tråder, men jeg når ikke googledronning blomstre til knærne engang. Bor ikke i Oslo lenger, siden studietiden og mannen i mitt liv kom inn i bildet, men bor heller ikke langt ute i einerbuskene... Det tør jeg ikke. For det er så langt fra mammaen min. Eller noe sånt.
Gjest amandine Skrevet 28. august 2012 #19 Skrevet 28. august 2012 Og forresten, Mentha, så signerer jeg takketalen din. Jeg er usigelig glad i krangledamene mine!
SmellyCat Skrevet 28. august 2012 #20 Skrevet 28. august 2012 Åh, de sÅ goooooode ut. Bra du børstet støv av bloggen din Ang. søtning, hvor kjøper man bjørkesøt og stevia?
SmellyCat Skrevet 28. august 2012 #21 Skrevet 28. august 2012 Herlighet...ble sittende og lese i bloggen din. Siklet bare renner. Så mye godt du lager. Nå lagrer jeg denne på favoritter altså. Og bagels skal kokes? Skal Så prøve meg på bagels til helgen.
Gjest Mentha Skrevet 28. august 2012 #22 Skrevet 28. august 2012 Klart jeg gjør Men man er da mobil innimellom, og flyturen mellom Trondheim og Oslo tar ikke mer enn en time (den tar faktisk mindre), så da er ikke avstanden så stor likevel Samt at store deler av venneflokken er spredd over det ganske land - og litt i utlandet, så Oslo er ikke lenger verdens navle i så måte. Men når jeg trenger litt sol og varme for å tine opp mine frosne lemmer, da er en liten Oslotur tingen Skjønte jeg det rett når jeg tolket det som at du ikke ville flytte..? Du skjønte rett he he. Hadde jeg vært blomstre skulle jeg sporenstreks hostet opp noen av mine gamle "syt og klag mannen vil flytte"-tråder, men jeg når ikke googledronning blomstre til knærne engang. Bor ikke i Oslo lenger, siden studietiden og mannen i mitt liv kom inn i bildet, men bor heller ikke langt ute i einerbuskene... Det tør jeg ikke. For det er så langt fra mammaen min. Eller noe sånt. Det er jo greit med en mellomting da Hvis man kommer fra hver sin kant av landet og skal bo sammen, så må nesten én, om ikke begge, røre på seg, og det er jo ikke gitt at det er kvinnen som skal flytte For min del var jo valget ganske enkelt siden jeg fant meg en odelsgutt; vil jeg ha han, må jeg flytte. Så da så
Gjest Mentha Skrevet 28. august 2012 #23 Skrevet 28. august 2012 Åh, de sÅ goooooode ut. Bra du børstet støv av bloggen din Ang. søtning, hvor kjøper man bjørkesøt og stevia? Bjørkesøt og stevia kjøper jeg pÅ iherb.com (birch sugar og stevia extract). Kjøper stort sett alt av helsekost der, nÅr jeg ikke føler for Å bidra til Å holde helsekostene i Norge oppe og kjøre. Du fÅr bjørkesøt pÅ helsekost i Norge ogsÅ, men det er dyyyyrt. Stevia har vel kommet eller kommer snart som kosttilskudd. Glad jeg kan inspirere til litt baking! Bagels kommer du ikke til Å angre pÅ
Gjest amandine Skrevet 28. august 2012 #24 Skrevet 28. august 2012 Klart jeg gjør Men man er da mobil innimellom, og flyturen mellom Trondheim og Oslo tar ikke mer enn en time (den tar faktisk mindre), så da er ikke avstanden så stor likevel Samt at store deler av venneflokken er spredd over det ganske land - og litt i utlandet, så Oslo er ikke lenger verdens navle i så måte. Men når jeg trenger litt sol og varme for å tine opp mine frosne lemmer, da er en liten Oslotur tingen Skjønte jeg det rett når jeg tolket det som at du ikke ville flytte..? Du skjønte rett he he. Hadde jeg vært blomstre skulle jeg sporenstreks hostet opp noen av mine gamle "syt og klag mannen vil flytte"-tråder, men jeg når ikke googledronning blomstre til knærne engang. Bor ikke i Oslo lenger, siden studietiden og mannen i mitt liv kom inn i bildet, men bor heller ikke langt ute i einerbuskene... Det tør jeg ikke. For det er så langt fra mammaen min. Eller noe sånt. Det er jo greit med en mellomting da Hvis man kommer fra hver sin kant av landet og skal bo sammen, så må nesten én, om ikke begge, røre på seg, og det er jo ikke gitt at det er kvinnen som skal flytte For min del var jo valget ganske enkelt siden jeg fant meg en odelsgutt; vil jeg ha han, må jeg flytte. Så da så Vi endte opp med å bo midt i mellom, men odelsgutten vil gjerne hjem...
Gjest Mentha Skrevet 28. august 2012 #25 Skrevet 28. august 2012 Klart jeg gjør Men man er da mobil innimellom, og flyturen mellom Trondheim og Oslo tar ikke mer enn en time (den tar faktisk mindre), så da er ikke avstanden så stor likevel Samt at store deler av venneflokken er spredd over det ganske land - og litt i utlandet, så Oslo er ikke lenger verdens navle i så måte. Men når jeg trenger litt sol og varme for å tine opp mine frosne lemmer, da er en liten Oslotur tingen Skjønte jeg det rett når jeg tolket det som at du ikke ville flytte..? Du skjønte rett he he. Hadde jeg vært blomstre skulle jeg sporenstreks hostet opp noen av mine gamle "syt og klag mannen vil flytte"-tråder, men jeg når ikke googledronning blomstre til knærne engang. Bor ikke i Oslo lenger, siden studietiden og mannen i mitt liv kom inn i bildet, men bor heller ikke langt ute i einerbuskene... Det tør jeg ikke. For det er så langt fra mammaen min. Eller noe sånt. Det er jo greit med en mellomting da Hvis man kommer fra hver sin kant av landet og skal bo sammen, så må nesten én, om ikke begge, røre på seg, og det er jo ikke gitt at det er kvinnen som skal flytte For min del var jo valget ganske enkelt siden jeg fant meg en odelsgutt; vil jeg ha han, må jeg flytte. Så da så Vi endte opp med å bo midt i mellom, men odelsgutten vil gjerne hjem... Ja, da ser jeg problemstillingen Husk at familie og venner er aldri lenger enn en flytur unna, eller enda bedre, en telefon unna. Men det er klart, skal du bo på landet så må du trives i eget selskap. Har dessverre ikke noen råd til deg i den situasjonen, bosted er nesten noe man må bestemme for seg selv. Men jeg har i alle fall aldri angret på at jeg flyttet hit Det er rolig og koselig, og ikke minst har jeg et gedigent kjøkken å boltre meg på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå