☆☆☆ Skrevet 23. august 2012 #26 Skrevet 23. august 2012 Ønsket å stå på kne i sengen, det funket best for meg. Men jeg hadde ikke pressrier og måtte presse på viljen, og det var litt bekymringer for komplikasjoner av diverse art, så jordmor kommanderte meg på rygg så hun fikk bedre oversikt.
☆☆☆ Skrevet 23. august 2012 #27 Skrevet 23. august 2012 Tusen takk for at dere deler deres erfaringer! Når man går og er verpesjuk døgnet rundt så tenker man så mye rart En annen ting.. noen som vet hvordan man kan svare anonymt? Er sjelden jeg ønsker det, men får kun valgt å være anonym om jeg starter tråd i anonymforum Man må være på webversjonen (ikke mobilversjon), bruke "stor editor" og huke av for poste anonymt.
Mami_ Skrevet 23. august 2012 #28 Skrevet 23. august 2012 Fødselen min varte bare i 3,5 time. Den første timen brukte jeg prekestolen, men etter det var riene så kraftige at kroppen kollapset under riene og jeg falt sammen. Så jeg måtte pent ligge på ryggen i fødestilling. Hadde ingen smertelindring overhodet gjennom de 3 timene, og riene kom hvert andre minutt... Så noe annet enn å ligge på ryggen var uaktuelt
soleia Skrevet 23. august 2012 #29 Skrevet 23. august 2012 Med førstemann stod eg på kne, med andre ville eg prøve å ligge på rygg for å sjå om eg revna mindre. Det gjorde eg nok, men det var mykje vondare.
HeltPerfekt<3 Skrevet 23. august 2012 #30 Skrevet 23. august 2012 Jeg lå på rygg/halvsittende første gang, men andre gangen lå jeg på høyre side mens min samboer holdt det venstre benet mitt oppe. Ikke klagde han en eneste gang, til tross for at han bokstavlig talt HOLDT benet mitt oppe i 25 (!!) minutter. Jeg klarte rett og slett ikke å snu meg, det var så inni hel****e vondt.. Kan ikke si at en av stillingene var noe spesielt bedre enn den andre, fødsel er i grunn jæ***g vondt uansett
mer enn bare mor Skrevet 23. august 2012 #31 Skrevet 23. august 2012 1. Igangsatt, liggende på rygg 2. Stående på kne over sengeryggen. Veldig bra og effektivt så lenge man står rett. Fikk høre at enkelte spenner seg og da er det en vanskelig stilling. Går bra så lenge man følger instrukser fra jordmor hvis det er en flink jordmor. Men stress med snuing og navlestreng ja! Her gikk de i hver sin retning, mens jeg stod på kne og måtte løfte ungen opp mellom beina på meg
mrsrogaland. Skrevet 23. august 2012 #32 Skrevet 23. august 2012 Lå på rygg, og kommer til å gjøre det neste gang også. Funket bra, og unger var ute på 10 min.
fikas Skrevet 23. august 2012 #34 Skrevet 23. august 2012 Da jeg endelig fikk beskjed om at alt var åpent og fri vei så han jg over sengeryggen. Etter 15-20 min slik uten noe som helst resultat la jeg meg på rygg. Fikk drypp og ble igrunn bare liggende. Sånn halvveis på siden mot venstre og høyre kne holdt jeg opp mot brystet og presset mot meg på hver rie etter tilsammen to timer med pressing kom endelig stjeretitteren hadde en deilig glovarm rispute under korsryggen, mmm
|*Mamma til A*| Skrevet 23. august 2012 #35 Skrevet 23. august 2012 Jeg fødte på knær i senga, med Hendene på senggavlen(skrives d slik!??).. Vet ikke om det heter det engang:p kunne ikke ligge på rygg da hofta mi holdt på å gli ut av ledd:-/ men tyngdekraften hjalp meg veldig;-) Kommer til å føde slik denne gangen også om ting går som de skal;-) Bare sørg for at mennene holder fingrene unna der du holder, d gjorde ikke min.. Sååå han endte opp med blå finger;-) hihi;-*
Neffi78 Skrevet 24. august 2012 #36 Skrevet 24. august 2012 Har født begge mine liggende/sittende i badekar. Kun presset i 5-10 min med begge to
Julibaby-12 Skrevet 24. august 2012 #37 Skrevet 24. august 2012 Lå på ryggen i senga begge gangene. Hadde aldri i livet klart noe annet, men hadde heller ikke noe valg siden begge fødslene ble igangsatt. Må man ligge når man bli igangsatt? Ja. Man må ha masse målinger hele tiden for å sjekke at mor og barn har det bra, og da må man ligge. Jeg ble satt i gang og lå så og si ikke i senga i det hele tatt. Gikk mye rundt i rommet, hvertfall så godt det lot seg gjøre med ledninger overalt på kroppen Eneste gang jeg lå på ryggen lenge var når det ble bestemt hasteks og jordmor satt inn kateter!
PintSizedDictator Skrevet 24. august 2012 #38 Skrevet 24. august 2012 Jeg satt mer enn lå i seng. Det var ikke fotbøyler på så to jordmødre måtte stille opp og la meg støtte bena mot hoftene deres. De fikk trent balansen kan man si Med andre så var planen å sitte på kne men det endte i hastekeisersnitt.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #39 Skrevet 24. august 2012 Jeg hadde store vyer men det ble likevel skrånende rygg med nr 1. Nr 2 visste jeg at rygg var best for meg. Fin måte å føde på Man ligger aldri rett ut da, det er på skrå.
moota m storebror&lillebror Skrevet 24. august 2012 #41 Skrevet 24. august 2012 Lå på siden med storesøster og på rygg med lillebror.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #42 Skrevet 24. august 2012 På kne (doggy style... Hehe...) med to av tre, den siste født sittende/liggende i badekar! På rygg virker ubehagelig og tungt for meg. Har hatt tre raske og intense fødsler (to-tre timer fra første rie), og har stått i prekestol, bøyd over senga, stått på alle fire, og følt fremgangen for hver rie. Da jeg prøvde å ligge på rygg følte jeg fødselen bremset. Også vannfødselen min satt jeg på kne helt til ungen skulle presses ut:-)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2012 #43 Skrevet 24. august 2012 Og nå snakker jeg ikke om hopping i høyet Nå har ikke jeg opplevd en fødsel selv enda, men der som har født: hvilken stilling fungerte for dere? Når jeg har sett programmer om fødsler så virker det som om alle ender opp liggende på rygg. Det er vel ikke akkurat å samarbeide med tyngdekraften??? Noen blir kanskje kommandert til denne stillingen fordi de er tilkoblet ulike måleinstrumenter, men.. seriøst??? Ser utrolig upraktisk ut! De 4 første fødte jeg på rygg av praktiske årsaker. Sistemann fødte jeg stående, siden hun kom så fort. Hadde jeg skulle føde igjen ville jeg født på kne, og tatt imot selv.
Tigerpote Skrevet 24. august 2012 #44 Skrevet 24. august 2012 Lå på ryggen i senga begge gangene. Hadde aldri i livet klart noe annet, men hadde heller ikke noe valg siden begge fødslene ble igangsatt. Må man ligge når man bli igangsatt? Ja. Man må ha masse målinger hele tiden for å sjekke at mor og barn har det bra, og da må man ligge. Jeg ble satt i gang og lå så og si ikke i senga i det hele tatt. Gikk mye rundt i rommet, hvertfall så godt det lot seg gjøre med ledninger overalt på kroppen Eneste gang jeg lå på ryggen lenge var når det ble bestemt hasteks og jordmor satt inn kateter! Det fikk ikke jeg lov til, men så var det heller ikke et tema siden jeg ikke hadde klart å stå/gå/være oppreist
Musemora Skrevet 24. august 2012 #45 Skrevet 24. august 2012 Fødekrakk m de to siste. Helt fantastisk. Slipper å trykke i oppoverbakke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå