Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #1 Skrevet 23. august 2012 Jeg kjeder meg virkelig hjemme med barn! Kan nesten ikke vente til mine 6 mnd med permisjon er over slik at pappa kan overta. Kunne godt begynt på jobb igjen i morgen hvis jeg hadde fått muligheten, men pga vikar i min stilling så går det litt dårlig. Dagene snegler seg avgårde og jeg holder på å bli sprø! Måtte bare klage litt...
Lykke26 Skrevet 23. august 2012 #2 Skrevet 23. august 2012 Har ikke så mye annet å si enn at jeg er enig... og jeg har bare vært i perm i 8 uker:)
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #3 Skrevet 23. august 2012 Gjør du noe for at dagene skal gå fortere da? Jeg også synes det var kjedelig om jeg bare var hjemme om dagene. Her går vi på kafe,går på senteret,går i åpen barnehage,musikk fra livets begynnelse og barselgruppe. Går også innimellom på babysvømming så jeg syns dagene raser ifra oss jeg!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #4 Skrevet 23. august 2012 Jeg har vært hjemme i 12 uker, og det er 6 uker for lenge, minst! Pga den lange permisjonen blir det bare ett barn her i huset.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #5 Skrevet 23. august 2012 Gjør du noe for at dagene skal gå fortere da? Jeg også synes det var kjedelig om jeg bare var hjemme om dagene. Her går vi på kafe,går på senteret,går i åpen barnehage,musikk fra livets begynnelse og barselgruppe. Går også innimellom på babysvømming så jeg syns dagene raser ifra oss jeg! Ikke alle har tilbud om slikt. Da jeg hadde babyer, var babysvømming svindyrt, og åpen barnehage får man vel ikke gå i før man er 1 år tror jeg. Hadde ingen venninner med barn og ingen gå på cafe med. men jeg studerte under begge permisjonene (eller tok ikke permisjon, men studerte hjemmefra og tok babyene med på skolen noen ganger), så ble ikke Så kjedelig. Den her gangen er jeg i jobb og skal ut i ordentlig permisjon, kan ikke si jeg gleder meg.
min<3 Skrevet 23. august 2012 #6 Skrevet 23. august 2012 Helt til dere må levere de små fra dere i b.hagen. Da skulle dere ønske at dere kunne vært lengre hjemme og kost dere mere den tiden dere hadde...
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #7 Skrevet 23. august 2012 Nei, jeg gleder meg til å sende ungen i barnehagen, komme meg på jobb å snakke med voksne mennesker igjen.
me_87 Skrevet 23. august 2012 #8 Skrevet 23. august 2012 jeg har gått i åpen barnehage med min fra han var 6 mnder,det er jo alternativ for barn fra 0-3 år. Da har du jo mulighet til å få litt voksenkontakt også,det synes hvertfall jeg var veldig greit.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #9 Skrevet 23. august 2012 jeg har gått i åpen barnehage med min fra han var 6 mnder,det er jo alternativ for barn fra 0-3 år. Da har du jo mulighet til å få litt voksenkontakt også,det synes hvertfall jeg var veldig greit. Hva får en unge som bare ligger i vogna eller sitter på fange, som utbytte i en barnehage? De kan jo verken krype eller gå i den alderen?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #10 Skrevet 23. august 2012 med den holdningen der så er det ikke rart du syns permisjonen er kjedelig.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #11 Skrevet 23. august 2012 med den holdningen der så er det ikke rart du syns permisjonen er kjedelig. Holdningen? Ikke alle har plasser med åpne barnehager - ikke alle bor i by. Jeg har bodd i 3 forskjellige bygder, og ingen av dem hadde dette tilbudet. Ikke alle har venninner i permisjon som kan gå på cafe midt på dagen. Og ikke alle har råd til å betale 4000 kroner for babysvømming, eller tåler klor i bassenget. Hva med å akseptere at ikke alle er like?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #12 Skrevet 23. august 2012 med den holdningen der så er det ikke rart du syns permisjonen er kjedelig. Den holdningen? Det er vel ikke å forvente at alle trives med å fly hjemme med barn? Jeg har aldri likt barn (i allefall ikke andres), har fått et barn selv (planlagt og elsket), og jeg gleder meg til å begynne på jobb igjen. Her i huset blir det ikke flere barn enn dette ene, og det er vi godt fornøyd med. Noen mennesker trives med jobben sin og karrieren sin, er det så vanskelig å forstå?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #13 Skrevet 23. august 2012 Så du kan ikke gå i åpen barnehage bare fordi babyen ikke nødvendigvis får så mye ut av det? åpen barnehage er like mye for foreldre! Det er ett sted hvor mødre kan få den voksenkontakten de savner. å er da ikke nødvendig å sitte å holde babyen på fanget hele tiden.Jeg la han på en matte å ga han en leke så var han fornøyd.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #14 Skrevet 23. august 2012 Hvorfor i alle dager få barn visst du bare gleder deg til å komme tilbake til jobb?? Sånne som dere skulle blitt fratatt barnet for lenge siden!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #15 Skrevet 23. august 2012 Skjønner deg godt. Jeg har også kjedet meg i mine permisjoner. Nr 1 var rett og slett veldig vanskelig å ta med ut. Han nektet å ligge i vogn, da ble det bare hyling og bæljing. Og ryggen min er dårlig, så jeg hadde ikke mulighet til å bære ham. Ble lange dager da ja... Nr 2 gikk bedre. Vogn funket bra, og jeg fikk vært mer ute. Synes den permisjonen var bedre. I tillegg var det jo mer travelt med to barn. Men veldig deilig å begynne å jobbe igjen! Jeg elsker barna mine og har gjort det beste jeg kunne for dem i permisjonene, men jaggu godt å få "hodet koblet på igjen" også!
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #16 Skrevet 23. august 2012 Så du kan ikke gå i åpen barnehage bare fordi babyen ikke nødvendigvis får så mye ut av det? åpen barnehage er like mye for foreldre! Det er ett sted hvor mødre kan få den voksenkontakten de savner. å er da ikke nødvendig å sitte å holde babyen på fanget hele tiden.Jeg la han på en matte å ga han en leke så var han fornøyd. Nå er det ikke alle som har interesse og behov for å snakke om såre pupper, bleier, gulping og nattevåk. Jeg får ingenting ut av slike samtaler, og vil helst slippe å høre andre sine erfaringer og skryt av hvor mye deres barn kan sammenlignet med mitt. Var VELDIG mye av det i barselgruppa da jeg var 21 og fødte min første - de fleste var over 30 år og anså seg selv mye mer erfarne enn meg, selv om de også var førstegangs. og så var det den evinnelige konkurransen om hvem av barna som kryper først, løfter hode først, babler først osv. Snakk om bleieskift, avføring, amming osv. Synes jeg fikk mer enn nok av det hjemme med egen unge. men jeg forstår at alle har forskjellige behov, og at mange trives med det Bare at det ikke hadde passet for meg.
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #17 Skrevet 23. august 2012 Hvorfor i alle dager få barn visst du bare gleder deg til å komme tilbake til jobb?? Sånne som dere skulle blitt fratatt barnet for lenge siden! Ha, ha!!! Ja, la oss ta alle som ikke kvalifiserer til rollen som den perfekte mor og tvanssterilisere hele gjengen. Ungene blir jo helt traumatisert av å vokse opp med mødre som liker å jobbe! *ironi, ja*
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 23. august 2012 #18 Skrevet 23. august 2012 Hvorfor i alle dager få barn visst du bare gleder deg til å komme tilbake til jobb?? Sånne som dere skulle blitt fratatt barnet for lenge siden! Så fedre som ikke ønsker permisjon overhode, er gode fedre, mens mødre som synes det er kjedelig å snakke bæbælillelam hele dagen og skifte bleier, er dårlige mødre?
Mamma til to guttegull Skrevet 23. august 2012 #19 Skrevet 23. august 2012 Ikke for å være frekk eller ufin - jeg blir bare så innmari nysgjerrig: hvorfor får man barn hvis man gleder seg til å sende de vekk? Dette er ikke ment som en provokasjon ...
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #20 Skrevet 23. august 2012 Hvorfor i alle dager få barn visst du bare gleder deg til å komme tilbake til jobb?? Sånne som dere skulle blitt fratatt barnet for lenge siden! Har det slått deg at noen liker litt større barn bedre enn spedbarn? Det må da være lov å få barn selv om man ikke liker å gå hjemme med dem i månedsvis? Blir man automatisk en dårlig mor bare fordi man kanskje liker barn man kan kommunisere med og leke med bedre enn å bare amme og bytte bleier?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #21 Skrevet 23. august 2012 Ikke for å være frekk eller ufin - jeg blir bare så innmari nysgjerrig: hvorfor får man barn hvis man gleder seg til å sende de vekk? Dette er ikke ment som en provokasjon ... Du er aldri sliten av nattevåk, bleieskift, skriking osv hele dagen? Du elsker hver lille bæsj og gulp, kolikk er fryd osv? Forstår du ikke at mange SLITER med brystbetennelse, konstant mas, dårlig søvn, null avlastning og null hvile?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #22 Skrevet 23. august 2012 Barnet har ikke godt av å være hjemme med en som teller ned timene og sekundene til hun kan kaste barnet i seng nei! Babyen merker når mor ikke er fornøyd.
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 23. august 2012 #23 Skrevet 23. august 2012 Hvorfor i alle dager få barn visst du bare gleder deg til å komme tilbake til jobb?? Sånne som dere skulle blitt fratatt barnet for lenge siden! Har det slått deg at noen liker litt større barn bedre enn spedbarn? Det må da være lov å få barn selv om man ikke liker å gå hjemme med dem i månedsvis? Blir man automatisk en dårlig mor bare fordi man kanskje liker barn man kan kommunisere med og leke med bedre enn å bare amme og bytte bleier? Jepp, for mødre har gener som gjør at de elsker å gå hjemme med baby, mens far er et skaffedyr fra naturens side og automatisk må fritas for den kjedelige oppgaven... Eller vent, den er kun kjedelig for menn som "ikke er vant med babyer" (noe sikker alle førstegangsfødende kvinner er kjempevant med) og "ikke liker permisjon".
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #24 Skrevet 23. august 2012 jeg har gått i åpen barnehage med min fra han var 6 mnder,det er jo alternativ for barn fra 0-3 år. Da har du jo mulighet til å få litt voksenkontakt også,det synes hvertfall jeg var veldig greit. Hva får en unge som bare ligger i vogna eller sitter på fange, som utbytte i en barnehage? De kan jo verken krype eller gå i den alderen? Et barn på 6 mnd ligger da ikke bare i vogn? Mitt barn kunne krype på den alderen og reiste seg opp etter ting ved 7 mnd. Noen sender jo i bhg ved 6 mnd også. Har de også det forferdelig da?
Anonym bruker Skrevet 23. august 2012 #25 Skrevet 23. august 2012 Nei fedre er like elendig foreldre om han ikke vil være hjemme med sin egen sønn! Men av mannfolk er det ikke mer å forvente.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå