Gå til innhold

Jeg ble voldtatt....... og.......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg likte det :(

Hva er galt med meg?

Først så må jeg si at dette ikke er et trolleinnlegg. jeg mener dette helt seriøst..

Sommeren 2011 ble jeg voldtatt av to menn jeg tidligere på kvelden ble kjent med på et utested.. De skulle følge meg hjem, men så endte det med voldtekt.

I begynnelsen var jeg livredd. Jeg skrek, slo, sparket, men de var så mye sterkere enn meg...

Etter en liten stund så kjente jeg en følelse jeg ikke kunne ta feil av: Kåthet! Og det noe så voldsomt også.... Jeg strittet fortsatt i mot, fordi jeg VILLE IKKE ha sex med de, men samtidig så var det jo så deilig.

Så nå sitter jeg her, et år etterpå og føler meg som en idiot. Jeg anmeldte det aldri, fordi jeg følte meg litt medskyldig, siden jeg faktisk likte det.... men hva feiler det meg? Hvordan kan jeg like at to fremmede menn voldtok meg?

Jeg beklager om noen som har blitt voldtatt og som sliter med det leser dette. jeg mener ikke å tråkke noen på tærne. Men jeg har aldri fortalt dette til noen, så jeg har ingen å snakke med. Trengte å få sagt det til noen, selv om det er en flokk med fremmede damer..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har lest flere steder at det er normalt at man kan like å bli misbrukt/voldtatt. Og det er nettop derfor ikke alt blir rapportert eller fortalt til andre.

De som blir misbrukt sitter med en voldsom skamfølelse fordi de likte det. Kanskje fikk de også orgasme. Som er delig. Og det forsterker den følelsen av at de er skyld i hele greine.

Men til deg HI, selv om du "likte" det, så er det som du sier noe som du ikke VILLE skulle skje, og du strittet i mot.

mitt forslag er: snakk med noen!!

Det du føler er helt normalt!

Skrevet

takk for et hyggelig svar. det hjalp litt å lese det du skrev :-)

Jeg har desverre ingen å snakke med dette om, derfor jeg skrev innlegget her. takk igjen. hi

Skrevet

Det å bli tent og føle lyst er jo en fysisk greie. Kroppen reagerer på stimuli, rett og slett. Det betyr ikke at det var din skyld eller at det dermed var greit å ta for seg av kroppen din. Den er det bare du som bestemmer over!

Gå til fastlegen din og be om henvisning til psykolog. Fortell ham/henne hva som ha skjedd. Dette fortjener du hjelp til å takle.

Skrevet

Du skal ikke skamme deg for at du reagerte som du gjorde. For uavhengig om du likte det eller ikke, så gjorde de noe med kroppen DIN i mot din vilje. Gjerningsmennene er ikke fritatt for skyld selv om du likte det litt også. Det er ikke lov å ha sex med noen mot sin vilje, voldtekt er ikke lov og du strittet i mot. Så de fortjener straff på lik linje som alle andre voldtektsmenn.

Du skal ikke føle noe skyld! Uansett! Synes du skulle ha pratet med en psykolog for å få orden på følelsene dine, slik at du ikke går rundt å føler skyld for noe du ikke kan noe for.

Klem fra meg. :)

Skrevet

Da jeg først leste dette ble jeg både sint og lei meg, men jeg har nå brukt tid på å fordøye innlegget ditt. Jeg reagerte slik fordi jeg selv har blitt seksuelt misbrukt og overhodet ikke kjenner meg igjen i det du beskriver, videre har jeg også jobbet med seksuelt misbrukte barn (det kan selvfølgelig ikke sammeblignes da du er voksen), altså har jeg litt erfaring rundt dette.

Jeg har lært at man aldri skal dømme noen og at man alltid skal prøve å forstå selvom man ikke er enig i noe, derfor måtte jeg sette meg ned å tenke litt over innlegget ditt. Jeg forstår fremdeles ikke, men tenker litt logisk rundt situasjonen din og vil derfor fortelle deg dette.

Gutter kan også bli voldtatt, og for at en gutt skal bli voldtatt av en kvinne må denne gutten få ereksjon. Ereksjonen hos gutten skjer ufrivillig fordi kroppen reagerer på stimuli selvom hjernen sier noe annet. Dette har nok skjedd med deg også. Hvorvidt dette er vanlig for kvinner eller ikke vet jeg ikke noe om, men for gutter er det hvertfall det. Videre er det jo mange som tenner på å bli tatt med makt i senga, og det er hvertfall ikke uvanlig!

Uansett så har du blitt voldtatt og dette er ikke noe du skal behøve å bære alene samme om det er selve voldtekten eller tankene/følelsene du sliter med nå i ettertid. For de som jobber med dette er nok ikke dette en uvanlig problemstilling og jeg synes du skal vurdere å snakke med noen om det evt finne litteratur om temaet. Jeg forstår om du føler det er vanskelig eller at du er redd folk ikke skal mene det er en voldtekt når du følte det slik. Men en ting skal du vite; du sa nei, de ga seg ikke, ergo er det en voldtekt.

håper ikke du ble fornærmet eller lei deg fordi jeg ikke helt klarer å forstå følelsene dine, men min sympati og støtte har du likevel:) en voldtekt er en voldtekt..!

Skrevet

Takk for alle svarene jenter! Det hjelper veldig!

Til deg Perlefisken: Jeg forstår godt reaksjonen og følelsene dine. Det var derfor jeg skrev at det ikke var meningen å tråkke noen på tærne, men at dette er det jeg føler og jeg trengte virkelig å få det ut til noen!

Takk for at du uansett er støttende, selv om du ikke klarer å sette deg inn i situasjonen. Det klarer nemlig ikke jeg heller helt. Jeg forstår ikke hvorfor jeg likte det og jeg forstår ikke hvorfor kroppen min likte det... :/

Men nå ser jeg jo at det kanskje ikke er så unormalt som jeg trodde. (refererer til tidligere svar).... så da er jeg kanskje ikke Så merkelig og rar som jeg trodde.

Takk til alle! hi

Skrevet

Kan ikke annet enn å gi den en klem :) Du bør nok prøve å snakke med profesjonelle, så du slipper denne skamfølelsen. Det var ikke din feil, og du ville det ikke.

Skrevet

Takk for alle svarene jenter! Det hjelper veldig!

Til deg Perlefisken: Jeg forstår godt reaksjonen og følelsene dine. Det var derfor jeg skrev at det ikke var meningen å tråkke noen på tærne, men at dette er det jeg føler og jeg trengte virkelig å få det ut til noen!

Takk for at du uansett er støttende, selv om du ikke klarer å sette deg inn i situasjonen. Det klarer nemlig ikke jeg heller helt. Jeg forstår ikke hvorfor jeg likte det og jeg forstår ikke hvorfor kroppen min likte det... :/

Men nå ser jeg jo at det kanskje ikke er så unormalt som jeg trodde. (refererer til tidligere svar).... så da er jeg kanskje ikke Så merkelig og rar som jeg trodde.

Takk til alle! hi

Jeg tror absolutt ikke du er merkelig eller rar! Jeg måtte bare fordøye innlegget ditt litt. Som sagt jobber jeg blant annet med seksuelt misbrukte barn, og den reaksjonen du beskriver er ikke uvanlig blant gutter. Det er bare jeg som trengte litt bearbeiding for å forstå at det helt sikkert er en like normal reaksjon og følelse for voksne kvinner. Hvorfor skulle det ikke være det? Egentlig så vil jeg takke deg for å ha åpnet opp øynene mine, jeg tror ditt perspektiv kan høre nyttig å bære med meg i min jobb. Kanskje kan jeg fortelle din historie til en gutt som sliter med følelser som ligner dine, og så kan han forstå at han heller ikke er unormal. Bare utsatt for en handling han ikke skulle vært utsatt for uavhengig av hvordan kroppen hans reagerte. Akkurat slik som deg.

Skrevet

jeg har lest flere steder at det er normalt at man kan like å bli misbrukt/voldtatt. Og det er nettop derfor ikke alt blir rapportert eller fortalt til andre.

Akkurat det du skriver her er ganske drøyt.

Vet ikke om du faktisk mener det, men du skriver faktisk at kvinner ikke anmelder voldtekt fordi de likte å bli voldtatt. Og DET nekter jeg å tro er tilfelle - hver gang. Det skjer sikkert med enkelte, men "normalt" i den forstand at det er mer vanlig å like det enn å mislike det, det nekter jeg å tro, og jeg vil tippe jeg har fagfolk i ryggen med den påstanden.

Selvsagt skjer det, men vi kvinner gjør ikke oss selv en tjeneste ved å liksom lage en sannhet om at alle de tusenvis av kvinner som blir voldtatt lar være å anmelde fordi de likte voldtekten. Hva tror du ikke det gjør med holdningene til potensielle voldtektsmenn? Tror du ikke det vil bidra til å bagatellisere voldtekter ytterligere? "hun likte det sikkert, de fleste gjør jo det....'

Det skal ikke tabulegges, men det skal jammen ikke overdrives heller! Det er et hån mot alle de kvinner som har opplevd sitt livs mareritt og av ulike grunner ikke tør å anmelde - de skal få slippe å høre at de lot være å anmelde fordi de hadde glede av voldtekten!!!

Skrevet

Om min historie kan hjelpe andre, så kan du gjerne fortelle den til 10000 stykker.. det er jo ingen som vet hvem jeg er uansett...

takk igjen for svar, du er veldig grei :-)

Nå logger jeg meg av for kvelden.. takk igjen, alle sammen.. hi

Skrevet
Akkurat det du skriver her er ganske drøyt. Vet ikke om du faktisk mener det, men du skriver faktisk at kvinner ikke anmelder voldtekt fordi de likte å bli voldtatt. Og DET nekter jeg å tro er tilfelle - hver gang. Det skjer sikkert med enkelte, men "normalt" i den forstand at det er mer vanlig å like det enn å mislike det, det nekter jeg å tro, og jeg vil tippe jeg har fagfolk i ryggen med den påstanden. Selvsagt skjer det, men vi kvinner gjør ikke oss selv en tjeneste ved å liksom lage en sannhet om at alle de tusenvis av kvinner som blir voldtatt lar være å anmelde fordi de likte voldtekten. Hva tror du ikke det gjør med holdningene til potensielle voldtektsmenn? Tror du ikke det vil bidra til å bagatellisere voldtekter ytterligere? "hun likte det sikkert, de fleste gjør jo det....' Det skal ikke tabulegges, men det skal jammen ikke overdrives heller! Det er et hån mot alle de kvinner som har opplevd sitt livs mareritt og av ulike grunner ikke tør å anmelde - de skal få slippe å høre at de lot være å anmelde fordi de hadde glede av voldtekten!!!

eh... joda, men nå skrev hun jo at det er normalt å like det. hun skrev ikke at det er flere som liker det enn de som hater det. hun skrev bare at det er normalt. normalt betyr at det er flere som er i samme situasjon, men det betyr ikke at det er flere som liker det enn som misliker det! Må si du tolker veldig feil her!

Skrevet (endret)

Har selv aldri vært utsatt for overgrep av noe slag, så jeg har ingen erfaringer å dele. Men jeg har også flere steder lest at et av de vanskeligere problemene med seksuelle overgrep og voldtekter er at mange opplever fysisk stimulering/kåthet som følge av handlingene.

Det betyr ikke at man ønsker å bli voldtatt, eller at det ikke er et overgrep - det betyr at man ikke kan overstyre de fysiske reaksjonene i kroppen med tankene.

Ikke rart at det blir vanskelig å prosessere i etterkant da - når kroppen har "sviktet" psyken og man kan lett begynne å tenke tanker om at man har litt skyld, man kan føle skam osv.

Dette høres ganske slitsomt ut, HI: støtter forslaget om å ta noen timer hos en psykolog, som kan hjelpe deg å sortere tankene dine litt :)

Endret av lioness*
Skrevet
Akkurat det du skriver her er ganske drøyt. Vet ikke om du faktisk mener det, men du skriver faktisk at kvinner ikke anmelder voldtekt fordi de likte å bli voldtatt. Og DET nekter jeg å tro er tilfelle - hver gang. Det skjer sikkert med enkelte, men "normalt" i den forstand at det er mer vanlig å like det enn å mislike det, det nekter jeg å tro, og jeg vil tippe jeg har fagfolk i ryggen med den påstanden. Selvsagt skjer det, men vi kvinner gjør ikke oss selv en tjeneste ved å liksom lage en sannhet om at alle de tusenvis av kvinner som blir voldtatt lar være å anmelde fordi de likte voldtekten. Hva tror du ikke det gjør med holdningene til potensielle voldtektsmenn? Tror du ikke det vil bidra til å bagatellisere voldtekter ytterligere? "hun likte det sikkert, de fleste gjør jo det....' Det skal ikke tabulegges, men det skal jammen ikke overdrives heller! Det er et hån mot alle de kvinner som har opplevd sitt livs mareritt og av ulike grunner ikke tør å anmelde - de skal få slippe å høre at de lot være å anmelde fordi de hadde glede av voldtekten!!!
eh... joda, men nå skrev hun jo at det er normalt å like det. hun skrev ikke at det er flere som liker det enn de som hater det. hun skrev bare at det er normalt. normalt betyr at det er flere som er i samme situasjon, men det betyr ikke at det er flere som liker det enn som misliker det! Må si du tolker veldig feil her!

Eeeeeehhhhhhhhhhhhhhhh..........

Det er ikke ordet "normalt" jeg reagerer på (selv om det helt sikkert kan diskuteres hvorvidt det hi har opplevd er normalt - alminnelig - eller ikke). Det jeg reagerer på er at hun skriver "...og det er nettop derfor ikke alt blir rapportert eller fortalt til andre". Det synes jeg er en drøy påstand. Det kan godt hende hun mener "og det kan være NOE av årsaken til at så få voldtekter blir anmeldt", men det var ikke det hun skrev, og jeg forholder meg utelukkende til det som ble skrevet.

Hvordan vet du om jeg "tolker feil" eller ikke? Så sant du ikke er forfatteren av innlegget jeg reagerte på, så er da det en merkelig påstand?

Skrevet

Huff, du må jo ikke føle det sånn!

Det at kroppen reagerer på slik stimuli, er på en måte en slags glatt muskulatur. Altså den muskulaturen/de funksjonene vi ikke kan kontrollere. (Hjertet, lunger, fordøying osv). Det å bli våt av stimuli er en helt vanlig reaksjon for kroppen, men dermed ikke automatisk OK for det mentale.

Håper du finner noen å snakke med om dette. En psykolog eller noe, for dette må du få bearbeidet, og forklart av en som kanskje har overgrep o.l. som spesialfelt. Og dermed kan forklare deg hvordan kroppen reagerer og hvorfor litt bedre enn meg.

Slenger over en god klem til deg <3

Skrevet

Dette er garantert et trolleinnlegg.

Skrevet av noen som er helt overbevist om at enkelte kvinner egentlig liker å bli voldtatt, og har tenkt å vise andre dette innlegget som et "bevis" på det.

Skrevet
Dette er garantert et trolleinnlegg. Skrevet av noen som er helt overbevist om at enkelte kvinner egentlig liker å bli voldtatt, og har tenkt å vise andre dette innlegget som et "bevis" på det.

Jeg tenkte faktisk det samme. I hvert fall at det var skrevet av en mann som ville se reaksjonene.

Uansett om det er et trolleinnlegg eller ikke stiller jeg meg STERKT tvilende til at det er "normalt" å kjenne lyst ved voldtekt, og skulle likt og sett linker som bekreftet denne påstanden. Har nemlig lett uten å finne, og om dette var så normalt som noen skal ha det til, så ville det vel ha vært publisert stoff om det.

HVIS hi ikke er et troll, så skal selvsagt ikke hun klandres, uavhengig av hvorvidt hennes reaksjoner på voldtekten var normale eller ikke. En voldtekt er ALDRI greit, og den er aldri offerets skyld.

Skrevet

Ser dere ikke at dette er løgn? Måten innlegget er skrevet på med tegnsetting osv. er veldig avslørende, i tillegg til det som faktisk sies.

De fysiske responsene i kroppen kan delvis være slik som beskrevet. Men ikke de psykiske.

Og de fysiske responsene vil skje mot den voldtattes vilje og dermed skape forvirring og frykt, ikke reell lyst.

Skrevet
Dette er garantert et trolleinnlegg. Skrevet av noen som er helt overbevist om at enkelte kvinner egentlig liker å bli voldtatt, og har tenkt å vise andre dette innlegget som et "bevis" på det.

Utrolig dumt av deg å påstå det. Om du tror det, så hold det for deg selv. Man må kunne anta at ting som sies her er sant, og det at du sier det er tull bidrar bare til at HI føler mere skam over noe hun ikke kan noe for.

HI, sender deg en god klem!

Skrevet

Jeg så en gang en dokumentar om ei dame som hadde vært sin fars sexslave gjennom hele livet, 35 år eller noe. Hun sa at hun likte sexen, og at det var det som var vanskeligst å takle i ettertid, fordi det var jo helt feil å ha sex med sin egen far.

Det er ikke sikkert det snakkes så høyt om, men det er ikke usannsynlig at noen, og kanskje til og med mange, føler det som HI beskriver her.

Skrevet

Kanskje det er skamfølelsen som gjør at du "tror" du synes det var ok og at du likte det??

Kanskje du der og da når du ble voldtatt synes det var så jævlig å takle at du innbilte deg at dette var frivillig og noe du likte?

Prat med en psykolog.

Stor klem!!

Skrevet
Jeg så en gang en dokumentar om ei dame som hadde vært sin fars sexslave gjennom hele livet, 35 år eller noe. Hun sa at hun likte sexen, og at det var det som var vanskeligst å takle i ettertid, fordi det var jo helt feil å ha sex med sin egen far. Det er ikke sikkert det snakkes så høyt om, men det er ikke usannsynlig at noen, og kanskje til og med mange, føler det som HI beskriver her.

At enkelte kan føle lyst ved voldtekt er godt mulig. Men at det er NORMALT er noe helt annet. Og det er jævlig dumt å påstå at dette er normalt hvis det faktisk ikke er tilfelle.

Skrevet

Jeg er innom nå kjapt før jeg skal legge meg!

Det er utrolig trist å lese at noen tror dette er et trolleinnlegg. Dette er reelt for meg, og det er noe jeg og mine følelser vet er reelle. Hvem er dere da til å si at dette er tull? Det er dårlig gjort. Om dere ikke tror på dette, så hold det for dere selv. Dere trenger ikke å tråkke meg enda lengre ned.

Til alle dere som har svart ordentlig: takk for støtte og forståelse, det varmer mer enn dere tror. Spesielt det med å høre at det er mer normalt enn jeg trodde å føle det sånn som jeg gjør.

God natt alle sammen. Hi

Skrevet

Dette er helt klart et oppdiktet forsøk på å bevise noe ovenfor andre.

Både barn som misbrukes over tid, og voksne i fangenskap som misbrukes, kan etterhvert tenke at de liker det- uten at dette egentlig stemmer. Det er en mestringssmekanisme som gjør at offeret klarer å holde ut og overleve, men den gjør stor skade følelsesmessig og tankemessig for resten av livet. En variant av dette kalles også stockholmsyndromet. Ingen klarer å overleve med noe slikt som varer i lang tid, uten å måtte ta i bruk slike strategier som lurer hjernen og følelsene for å gjøre det uutholdelig

Slike mekanismer finnes derimot IKKE hos dem som har opplevd vold eller voldtekt som ikke varer over tid! Da skapes helt andre reaksjoner.

Skrevet
Jeg så en gang en dokumentar om ei dame som hadde vært sin fars sexslave gjennom hele livet, 35 år eller noe. Hun sa at hun likte sexen, og at det var det som var vanskeligst å takle i ettertid, fordi det var jo helt feil å ha sex med sin egen far. Det er ikke sikkert det snakkes så høyt om, men det er ikke usannsynlig at noen, og kanskje til og med mange, føler det som HI beskriver her.

Både barn som misbrukes over tid, og voksne i fangenskap som misbrukes, kan etterhvert tenke at de liker det- uten at dette egentlig stemmer. Det er en mestringssmekanisme som gjør at offeret klarer å holde ut og overleve, men den gjør stor skade følelsesmessig og tankemessig for resten av livet. En variant av dette kalles også stockholmsyndromet. Ingen klarer å overleve med noe slikt som varer i lang tid, uten å måtte ta i bruk slike strategier som lurer hjernen og følelsene for å gjøre det uutholdelig

Slike mekanismer finnes derimot IKKE hos dem som har opplevd vold eller voldtekt som ikke varer over tid- men ved et enkelttilfelle. Da skapes helt andre reaksjoner, angst, agorafobi, PSTD osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...