Gå til innhold

Hvordan har dere det? :)


min.lille

Anbefalte innlegg

Hvordan går det med dere? Har dere fortsatt symptomer? Noen som har fått mage? Går det fint å jobbe? Selv har jeg det flott! 9 uker i morgen :) I dag har jeg ikke engang vært kveldskvalm slik jeg har vært en periode etter at jeg sluttet å være litt kvalm hele dagen. Så idag har jeg vært på Yoga! Tør ikke å trene noe voldsomt i og med at jeg mistenker en spinningtime å være delskyldig i spontanaborten jeg hadde i mai. Fortell litt om hvordan hverdagen deres er da! Jeg er nysgjerrig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Her går det bedre, var på UL i dag og fikk se ei 2cm reke som ligner veldig på baby altså;-) Hjerteslag og 3D bilde, var stas :D

Kvalmen ser ut til å ha sluppet det verste taket, men sliter med mat enda. Går hjemme for tiden, så litt lange dager noen gang, men har vært gla siden kvalmen omtrent lammet meg i perioder. Er 8+4 i dag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Her går det bra, kvalmen har gitt seg for det meste, melder bare fra om jeg ikke har spist på en stund. Ellers er skole(studerer) i gang igjen, og prøver å fokusere på det. Går og gleder meg til torsdag, da er første ultralyd, er så spent! Håper alt er bra. Etter den skal vi fortelle venner og øvrige familie om hva som venter. Det blir stas! Er 11+4 idag, og magen har bynt å komme. Er ikke helt sikker på om det skyldes at det vokser, eller at matlysten er kommet tilbake, så føler meg bare litt småfeit for tiden.. Gleder meg til det ikke er noen tvil om hvorfor magen vokser;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+2 her og formen er så som så. Blir lett kvalm av for mye/for lite mat/lukter osv er vanittig trøtt og uopplagt og har veldig vonde pupper(ser fantastiske ut da :-P ) Ikke noe mage enda bortsett fra litt oppblåst på kvelden :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9.3 her og kvalm.... Sykemeldt på 2. Uka, og regner med det blir en til før jeg er på jobb igjen. Lukter og aktivitet gjør kvalmen værre, så blir lange dager på sofan. Kaster heldigvis ikke opp... Men på tross av kvalme lykkelig :)

 

Ul i uke 12.3 nærmer seg og vi er super spente. Skal bli så godt å se at det er noe der....

 

Gleder meg til at kvalmen slipper litt taket og energien kommer tilbake så jeg kan trene og være sosial igjen ;)

 

Ha en fin dag alle mars mammaer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, 9+3, var på ul forrige torsdag og da var det en liten klump der med hjerteslag. Tok tidlig ul pga blødninger og er sykemeldt pga det samme. Legen kunne ikke se hvor blødningen kom fra så jeg har bare fått beskjed om å ta det med ro. Og jeg blør og blør og blør. Ikke bare litt heller..hvis dette går bra må det være et mirakel, kan ikke skjønne at det ikke skal være noe galt når det blør så mye. Jeg skal holde meg til neste uke men da skal jeg be om ny ul hvis jeg fremdeles blør. Jeg har ikke vondt da... :-) Så sånn er tilstanden her. Jeg er gravid til det motsatte er bevist iallefall :-D og skulle ønske jeg hadde fått lov å nyte det. Skulle virkelig ønske jeg fikk lov å jobbe og å gå tur. Stillesitting er ikke for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Jeg er like heldig som jeg var med svangerskap nr 1- ingen kvalme og ingen andre plager forøvrig. Er bare ekstremt trøtt og energiløs, og det krever litt mer nå med en liten en på snart 2 år. Første gang var det jo bare å slenge seg på sofa'n og sove etter jobb:-) Har også lavt blodtrykk, men det går fint!

 

Syntes magen kom allerede i uke 5 jeg. Dvs. veldig oppblåst! Er fortsatt det, og på kvelden ser det ut som at jeg er 5 mnd på vei.

 

Snart 11 uker! Gleder meg til jeg kan slippe ut magen og komme meg ut av disse store genserne/blusene:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+5 i dag, og alt vel:)

Har ikke vært plaget noe særlig med kvalme (kanskje litt på kvelden å om jeg ikke har spist på en stund..)

Skal på UL i morgen, og jeg kjenner at jeg gruer meg masse!

Hadde en MA i uke 12 i vår, og i og med at symptomene er så moderate denne gangen så tror jeg det liksom ikke før jeg ser det.

Jada, har ømme pupper (kanskje ikke fullt så mye den siste uken), trøtt som trøtt kan være, og matlysten er så som så, men allikevel..

Wish me luck..! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, 9+3, var på ul forrige torsdag og da var det en liten klump der med hjerteslag. Tok tidlig ul pga blødninger og er sykemeldt pga det samme. Legen kunne ikke se hvor blødningen kom fra så jeg har bare fått beskjed om å ta det med ro. Og jeg blør og blør og blør. Ikke bare litt heller..hvis dette går bra må det være et mirakel, kan ikke skjønne at det ikke skal være noe galt når det blør så mye. Jeg skal holde meg til neste uke men da skal jeg be om ny ul hvis jeg fremdeles blør. Jeg har ikke vondt da... :-) Så sånn er tilstanden her. Jeg er gravid til det motsatte er bevist iallefall :-D og skulle ønske jeg hadde fått lov å nyte det. Skulle virkelig ønske jeg fikk lov å jobbe og å gå tur. Stillesitting er ikke for meg...

Jeg krysser fingrene for at det går bra!!! Er jo mange som blør av ulike årsaker uten at de mister. Klem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9+5 i dag, og alt vel:) Har ikke vært plaget noe særlig med kvalme (kanskje litt på kvelden å om jeg ikke har spist på en stund..) Skal på UL i morgen, og jeg kjenner at jeg gruer meg masse! Hadde en MA i uke 12 i vår, og i og med at symptomene er så moderate denne gangen så tror jeg det liksom ikke før jeg ser det. Jada, har ømme pupper (kanskje ikke fullt så mye den siste uken), trøtt som trøtt kan være, og matlysten er så som så, men allikevel.. Wish me luck..! :)

I wish you luck!!! Jeg har heller ikke vært plaget stort, bare hatt akkurat passe med kvalme og ømme bryster, men UL for 2 dager siden viste et perfekt foster med et hurtig bankende hjerte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bortset fra veldig lavt blodtrykk som gir en del ubehag, kvalme og mangel på energi, går det veldig bra :)

Var på ultralyd i dag og så en liten baby ligge og sprelle, sparke og vinke, åååh det var deilig :)

Har gått rundt og smilt hele dagen :)

11+3 i dag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme og spy :-( morning og kveld. Huff så lei jeg er det, må spise ofte for å holde det i sjakk. Men på kvelden hjelper ikke noe :-(

Tidlig ul på fredag! 13+0 da. Går så fort!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+1 i dag.

Ingen kvalme, men forferdelig trøtt fremdeles, så et under at jeg faktisk er våken på denne tida av døgnet!

Venter fælt på at magen skal bli litt større slik at det er gravidmage og ikke bare luft. Føler jeg har sett gravid ut i mange uker alt, men veit jo at det bare er fordi jeg er oppblåst. Gleder meg veldig til å strutte! :P

Hadde UL for fire uker siden. Tida går Så fort! Gleder meg til jeg kan høre hjertelyden hos jordmor! I dag fortalte jeg det til ei venninne som har vært bortreist. Det var Så morro! hehe... Er så gøy å fortelle alle rundt om det! tenk så mye glede man kan føle på en gang! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11+6 i dag og er såååå trøøøøøøøtt! Helt umenneskelig. Kan sove 20 timer i døgnet. Lett! Er sykemeldt denne uka pga svimmelhet, kvalme og trøtthet. Mulig det blir en uke til da jeg skal til ny sjekk på mandag. Håper ikke blodtrykket har tanka :/

 

Legen har UL apparat så håper jeg får se knøttet denne gangen også. Mannen skal være med også så litt kjekt for han å se og :) Har fortalt det til så og si alle rundt meg nå og det er veldig kjekt med alle jublende glade Gratulerer! :D Stas!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvalme og spy :-( morning og kveld. Huff så lei jeg er det, må spise ofte for å holde det i sjakk. Men på kvelden hjelper ikke noe :-( Tidlig ul på fredag! 13+0 da. Går så fort!!

Huff! Resultatet blir ihvertfall bra da... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9+1 uker på vei. Og formen går litt opp og ned egentlig, ikke fult så trøtt som jeg har vært. Blir kvalm om jeg ikke har spist på en stund. Veldig ømme pupper! Mandag skal jeg på min første UL og grugleder meg til den. Er veldig redd for om det skal være noe galt. Håper virkelig lille har det fint og alt er bra :) Tenker å fortelle familie om alt står bra til der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 12 + 6 idag. Kvalmen har endelig begynt å roe seg litt. Men har et bekken som har begynt å klage, og en tårekanal som er hypersensitiv for alt som på noen som helst måte kan virke rørende. Hehe! :) Her venter jeg med ultralyd til den rutine ultralyden jeg har fått i oktober. Har fått fødeplass og er lettet over å få en plass som tilbyr lystgass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe apropos følsom tårekanal. Var ute og gikk tur her om dagen og da falt det et blad fra et tre ned på veien. Jeg tenkte ååååh neiii det er jo snart høst! og der kom tårene fossende! Hahaha glad det ikke var folk ute da ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 9+1 uker på vei. Og formen går litt opp og ned egentlig, ikke fult så trøtt som jeg har vært. Blir kvalm om jeg ikke har spist på en stund. Veldig ømme pupper! Mandag skal jeg på min første UL og grugleder meg til den. Er veldig redd for om det skal være noe galt. Håper virkelig lille har det fint og alt er bra :) Tenker å fortelle familie om alt står bra til der inne :)

Det høres ut som at alt står fint til med lille :) Symptomer føles godt og trygt å ha!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 uker her, har vært sykmeldt i 2 uker pga kvalme og lavt blodtrykk! Begynte i 50% denne uken, blir en uke til så håper jeg formen er tilbake :) energien er på vei tilbake, men fortsatt veldig trøtt.. Sover mye! UL 5september :) gleder meg til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 uker her, har vært sykmeldt i 2 uker pga kvalme og lavt blodtrykk! Begynte i 50% denne uken, blir en uke til så håper jeg formen er tilbake :) energien er på vei tilbake, men fortsatt veldig trøtt.. Sover mye! UL 5september :) gleder meg til det.

Ja, nå begynner vel formen for de fleste av oss i marsklubben å bedre seg. Ikke lett med den kvalmen. Det er fantastisk med UL, så gled deg til det ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel fra å vente nr tre, ble det 3-4-5! Så den ultralyden glemmer jeg aldrig. Men nå etter et døgn begynner jeg roe meg litt ned hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel fra å vente nr tre, ble det 3-4-5! Så den ultralyden glemmer jeg aldrig. Men nå etter et døgn begynner jeg roe meg litt ned hvertfall.

 

Wow...venter du trillinger? Det er jo helt utrolig :) Gratulerer så masse :) Men skjønner veldig godt om man trenger litt tid til å fordøye en sånn nyhet! Spennende tider fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det gjør man absolutt, beina ble liksom litt gele etter ultralyden og skalv ganske mye. Men nå begynner jeg jo venne meg til tanken da.

 

Ganske utrolig følelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...