Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #1 Skrevet 21. august 2012 Vi har en schafergutt og en sønn på snart 7 år. De fleste vennene til sønnen er redd hunder. Så når dem er her, så må vi sette hunden i bur ellers kommer dem ikke inn. Nå er jeg lei av dette. Ungene flyr ut og inn her hele tiden. Bikkja må ut og inn av buret. Verdens snilleste hund. Jeg vurderer sterkt å sette ned foten og si at dem ikke får lov til å fly ut og inn her lengre. Er dem her sårer dem her. Går dem ut så får dem holde seg ute. Disse ungene er redd hunden og det er jo ikke noe greit for dem. Men det er hunden som bor her og det er IKKE greit å måtte ta hunden inn i buret så fort dem stikker nesa innenfor porten. En dag her i sommer telte vi at dem var ut og inn av porten 22 ganger. Da holdt jeg på å rakne. Har spurt om dem ikke kan prøve å bli kjent med hunden, men det er bare fullstendig uaktuelt. Dem gir han ikke en sjanse engang. Hvordan forklarer man barn i 7 årsalderen at dette ikke er akseptabelt? Hunden er snill og grei, bjeffer når det kommer noen på porten ute for å varsle at det kommer noen. Han er bare glad og lykkelig når han får hilse. Kjenner at det er nok nå. Jeg nekter å kvitte oss med hunden pga andre. Hunden har ikke gjort noe galt. Enkelte av barna som er her forlanger faktisk at hunden skal bures inne. Vi har et lite hus hvor alle må gjennom stua for å komme til andre rom. Sette hunden i et annet rom er uaktuelt. I buret er han i det minste sammen med oss. I det siste har hunden begynt å bli skikkelig fornærmet når den må i buret. Kan jo ikke gi ungen et ultimatum heller. Bli kjent med hunden eller aldri komme hit. Det er jo vennene til barnet vårt også. Blir snart sprø av dette.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #2 Skrevet 21. august 2012 Hadde jeg hatt hund hadde jeg latt hunden gå fritt i huset, ungene som ikke liker hunden kan være på utsiden å leke i så tilfelle..
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 Har samme problem selv, men her har jeg satt foten ned på det punktet at vi har sjeldnere besøk, de får rullere på ¨være hjemme hos hverandre. Og de får holde seg unna de rommene hunden er i, så da blir det til at de holder seg på lekerommet for det meste, eller at de er ute og hunden inne. I tillegg har jeg en venninne med en ufordagelig sønn på 8 år som har vært her en del. Ikke bare er han ufordragelig, men han er frekk og uoppdragen også. Han påstår han er redd hunden,, men når hunden er i buret , har jeg tatt han på fersken ett par ganger, der han har stukket pinner inn mellom rillene på buret for å terge hunden., som da har blitt spinnvill og glefset. å si noe til moren nyttet heller ikke, så disse unngår jeg. For meg er hunden viktigere for familien enn en mosedott til mor /veninne og hennes uoppdradde unge.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #4 Skrevet 21. august 2012 Jeg hadde ikke sendt barnet mitt på besøk til noen som lot hunden sin være løs rundt barna! Hunder er rovdyr som handler på instinkt, og samme hvor snill og søt den er kan man aldri stole 100 % på et rovdyr. Om det betyr mer for dere at hunden får gå fritt (hvorfor kan den ikke stå ute i en gård istede for å flytte den inn og ut av et lite bur hele dagen, forresten?) enn at barna ser på huset deres som en trygg og god plass, er det deres valg. Men ikke skriv et innlegg her inne om et halvt år om hvor trist det er at barna deres ikke har noen lekekamerater...
❤lille stjerne❤ Skrevet 21. august 2012 #5 Skrevet 21. august 2012 Synes det er rart at de alle er redd for hunden. De som er mye hos dere burde bli kjent med hunden og kunne omgås den mener jeg.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #6 Skrevet 21. august 2012 Jeg hadde ikke sendt barnet mitt på besøk til noen som lot hunden sin være løs rundt barna! Hunder er rovdyr som handler på instinkt, og samme hvor snill og søt den er kan man aldri stole 100 % på et rovdyr. Om det betyr mer for dere at hunden får gå fritt (hvorfor kan den ikke stå ute i en gård istede for å flytte den inn og ut av et lite bur hele dagen, forresten?) enn at barna ser på huset deres som en trygg og god plass, er det deres valg. Men ikke skriv et innlegg her inne om et halvt år om hvor trist det er at barna deres ikke har noen lekekamerater... Man kan da ikke kreve at foreldrene til barnet skal ta hunden inn og ut av buret TJUETO ganger på en dag?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #7 Skrevet 21. august 2012 Jeg hadde ikke sendt barnet mitt på besøk til noen som lot hunden sin være løs rundt barna! Hunder er rovdyr som handler på instinkt, og samme hvor snill og søt den er kan man aldri stole 100 % på et rovdyr. Om det betyr mer for dere at hunden får gå fritt (hvorfor kan den ikke stå ute i en gård istede for å flytte den inn og ut av et lite bur hele dagen, forresten?) enn at barna ser på huset deres som en trygg og god plass, er det deres valg. Men ikke skriv et innlegg her inne om et halvt år om hvor trist det er at barna deres ikke har noen lekekamerater... Kan forstå hvorfor mange unger er redd hunder, og den enkle grunnen er vel sånne nevrotiske foreldre som deg over her.
FrkKværner Skrevet 21. august 2012 #8 Skrevet 21. august 2012 Jeg syntes at skal barna være så ofte hos dere, får de tåle at hunden går løs. Hvis ikke får de leke ute. Regner med at du har andre ting å gjøre hjemme enn å fly inn og ut med hunden i buret. Syntes litt synd på hunden om den må sitte flere timer i bur, fordi barna ikke vil at hunden skal være ute. Jeg hadde ikke syntes dette var greit hvertfall, så enig med deg der. Men jeg syntes du skal ha hunden under oppsyn når barna er på besøk: sånn tilfelle:D
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #9 Skrevet 21. august 2012 Kan ikke hunden ligge på et soverom, kjellerstue eller en veranda eller noe annet da mens barna har besøk? Det er vel greit for hunden også, få ligge litt i fred. Hvorfor bur? Skjønner at du blir lei av å ta den inn og ut 20 ganger, det blir garantert bikkja også.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #10 Skrevet 21. august 2012 Jeg hadde ikke sendt barnet mitt på besøk til noen som lot hunden sin være løs rundt barna! Hunder er rovdyr som handler på instinkt, og samme hvor snill og søt den er kan man aldri stole 100 % på et rovdyr. Om det betyr mer for dere at hunden får gå fritt (hvorfor kan den ikke stå ute i en gård istede for å flytte den inn og ut av et lite bur hele dagen, forresten?) enn at barna ser på huset deres som en trygg og god plass, er det deres valg. Men ikke skriv et innlegg her inne om et halvt år om hvor trist det er at barna deres ikke har noen lekekamerater... Man kan da ikke kreve at foreldrene til barnet skal ta hunden inn og ut av buret TJUETO ganger på en dag? Men hvorfor kan ikke hunden stå i bånd eller i hundegård når barna har besøk? Er det viktigere at hunden får løpe fritt enn at barnas venner ser på huset deres som et trygt sted? Jeg hadde ikke sendt barnet mitt på besøk til noen som lot hunden sin være løs rundt barna! Hunder er rovdyr som handler på instinkt, og samme hvor snill og søt den er kan man aldri stole 100 % på et rovdyr. Om det betyr mer for dere at hunden får gå fritt (hvorfor kan den ikke stå ute i en gård istede for å flytte den inn og ut av et lite bur hele dagen, forresten?) enn at barna ser på huset deres som en trygg og god plass, er det deres valg. Men ikke skriv et innlegg her inne om et halvt år om hvor trist det er at barna deres ikke har noen lekekamerater... Kan forstå hvorfor mange unger er redd hunder, og den enkle grunnen er vel sånne nevrotiske foreldre som deg over her. Mener du at det er helt ok at en stor schæferhund løper rundt lekende barn? Mine barn er ikke redd dyr, og det er ikke jeg heller, men jeg har heldigvis fornuften i behold og ser ikke på dyr som små mennesker. De er dyr med sine instinkter og de fleste hunder som biter mennesker har udugelige eiere som ikke klarer å se at man må behandle hunder som dyr og ikke som et ekstra barn! #4
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #11 Skrevet 21. august 2012 Av 8 gutter er det to som ikke er redd hunden. Den ene får nå ikke være her for han er såpass lite redd at han faktisk ikke har respekt for den. Erter hunden, legger seg på plassen til hunden, fotgjenger den osv. Hører ikke når han får beskjed om å la være. Heldigvis kjenner ikke denne gutten de andre vennene til sønnen min. De går ikke på samme skole heller. Det er en til som ikke er redd og med han fungerer det bra. De andre får hetta bare hunden ser på dem, flere av dem er av utenlandsk opprinnelse. Hundegård er ikke et alternativ. Ikke er det plass til det og ikke hadde det vært aktuellt heller.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #12 Skrevet 21. august 2012 Jeg hadde nå aldri latt mine barn få lov til å løpe inn og ut av huset 22 ganger iløpet av en dag heller jeg da Enten leker man ute, eller så leker man ikke - man reker ikke ut og inn uten mål og mening i timesvis!
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 21. august 2012 #13 Skrevet 21. august 2012 Jeg hadde ikke sendt barnet mitt på besøk til noen som lot hunden sin være løs rundt barna! Hunder er rovdyr som handler på instinkt, og samme hvor snill og søt den er kan man aldri stole 100 % på et rovdyr. Om det betyr mer for dere at hunden får gå fritt (hvorfor kan den ikke stå ute i en gård istede for å flytte den inn og ut av et lite bur hele dagen, forresten?) enn at barna ser på huset deres som en trygg og god plass, er det deres valg. Men ikke skriv et innlegg her inne om et halvt år om hvor trist det er at barna deres ikke har noen lekekamerater... Man kan da ikke kreve at foreldrene til barnet skal ta hunden inn og ut av buret TJUETO ganger på en dag? Men hvorfor kan ikke hunden stå i bånd eller i hundegård når barna har besøk? Er det viktigere at hunden får løpe fritt enn at barnas venner ser på huset deres som et trygt sted? Jeg hadde ikke sendt barnet mitt på besøk til noen som lot hunden sin være løs rundt barna! Hunder er rovdyr som handler på instinkt, og samme hvor snill og søt den er kan man aldri stole 100 % på et rovdyr. Om det betyr mer for dere at hunden får gå fritt (hvorfor kan den ikke stå ute i en gård istede for å flytte den inn og ut av et lite bur hele dagen, forresten?) enn at barna ser på huset deres som en trygg og god plass, er det deres valg. Men ikke skriv et innlegg her inne om et halvt år om hvor trist det er at barna deres ikke har noen lekekamerater... Kan forstå hvorfor mange unger er redd hunder, og den enkle grunnen er vel sånne nevrotiske foreldre som deg over her. Mener du at det er helt ok at en stor schæferhund løper rundt lekende barn? Mine barn er ikke redd dyr, og det er ikke jeg heller, men jeg har heldigvis fornuften i behold og ser ikke på dyr som små mennesker. De er dyr med sine instinkter og de fleste hunder som biter mennesker har udugelige eiere som ikke klarer å se at man må behandle hunder som dyr og ikke som et ekstra barn! #4 Ville du ha stått i bånd hele dagen? Antagligvis ikke. De fleste hunder som biter mennesker er ikke de som går fritt rundt folk og er vant til barn, men de som er eid av folk som har kjøpt hunder fordi de er søte og ikke har snøring på dressur og oppdragelse av hund.
LilleVilje Skrevet 21. august 2012 #14 Skrevet 21. august 2012 (endret) Hunden bor der. Det gjør ikke barna. Hvis de vil komme på besøk til dere, får de akseptere at hunden er der - selvsagt under oppsyn av deg, barn og hund skal aldri være alene sammen. Barn må lære seg hvordan de skal oppføre seg rundt hunder; nettopp fordi det er en hund og ikke et menneske. Hundegård hadde aldri vært noe alternativ for meg, eller å stå ute i bånd; en hund er et flokkdyr og skal være sammen med flokken sin, selv om flokken har besøk. Fjerner man hunden hver gang det kommer barn, så risikerer man jo at hunden får negative assosiasjoner til barn - den mister godene som å være sammen med familien og være der det skjer, og det finnes ingen viktigere goder i en hunds liv bortsett fra mat! Da blir barna fort koblet til årsaken til isolasjon, og det gjør ikke akkurat hunder mer positivt innstilt til barn. Men jeg hadde heller ikke latt ungene springe ut og inn så mange ganger! Enten leker de ute, eller så leker de inne - og vil de leke inne, får de innfinne seg med at det er en hund der. Enkelt og greit. Endret 21. august 2012 av LilleVilje
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #15 Skrevet 21. august 2012 Hi igjen. Huset er lite. Soverommet vårt er lite og har knapt med gulvplass. Hunden er heller ikke vant til å bli sperret inne i et lite rom bak en lukket dør. Vi har prøvd å ha hunden løs inne mens ungene er i hagen. Men dem klarer ikke å nøye seg med det. Må ut og inn. Selv om jeg sier NEI. Den dagen jeg nevnte var ekstrem, veldig ekstrem. Og jeg nektet til slutt å sette inn hunden. Har en mistanke at skrekken for hunden er innlært av foreldre og religion (flere muslimske). Da sluttet dem og fly her. Egentlig har jeg mest lyst til å pakke bort buret. Da er det ingen løsninger, da MÅ dem forholde seg til at hunden er løs. Vårt barn var redd hunder når han var liten, vi skjermet han ikke mot hunder av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #16 Skrevet 21. august 2012 Jeg hadde ikke sendt barnet mitt på besøk til noen som lot hunden sin være løs rundt barna! Hunder er rovdyr som handler på instinkt, og samme hvor snill og søt den er kan man aldri stole 100 % på et rovdyr. Om det betyr mer for dere at hunden får gå fritt (hvorfor kan den ikke stå ute i en gård istede for å flytte den inn og ut av et lite bur hele dagen, forresten?) enn at barna ser på huset deres som en trygg og god plass, er det deres valg. Men ikke skriv et innlegg her inne om et halvt år om hvor trist det er at barna deres ikke har noen lekekamerater... Man kan da ikke kreve at foreldrene til barnet skal ta hunden inn og ut av buret TJUETO ganger på en dag? Men hvorfor kan ikke hunden stå i bånd eller i hundegård når barna har besøk? Er det viktigere at hunden får løpe fritt enn at barnas venner ser på huset deres som et trygt sted? Jeg hadde ikke sendt barnet mitt på besøk til noen som lot hunden sin være løs rundt barna! Hunder er rovdyr som handler på instinkt, og samme hvor snill og søt den er kan man aldri stole 100 % på et rovdyr. Om det betyr mer for dere at hunden får gå fritt (hvorfor kan den ikke stå ute i en gård istede for å flytte den inn og ut av et lite bur hele dagen, forresten?) enn at barna ser på huset deres som en trygg og god plass, er det deres valg. Men ikke skriv et innlegg her inne om et halvt år om hvor trist det er at barna deres ikke har noen lekekamerater... Kan forstå hvorfor mange unger er redd hunder, og den enkle grunnen er vel sånne nevrotiske foreldre som deg over her. Mener du at det er helt ok at en stor schæferhund løper rundt lekende barn? Mine barn er ikke redd dyr, og det er ikke jeg heller, men jeg har heldigvis fornuften i behold og ser ikke på dyr som små mennesker. De er dyr med sine instinkter og de fleste hunder som biter mennesker har udugelige eiere som ikke klarer å se at man må behandle hunder som dyr og ikke som et ekstra barn! #4 Ja, jeg mener at det er helt greit, så lenge man har kontroll på dyret. Ikke noe verre med en kontrollert hund enn en kontrollert unge. Hadde jeg hatt en ulv derimot, så ville jeg selvfølgelig ikke latt den gå løs med ungene. Men hvis ungene som er på besøk oppfører som ville skogsdyr, så ville jeg ikke latt hunden vært sammen med ungene, i fare for at de ville komme til å skade den.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #17 Skrevet 21. august 2012 Jeg hadde ikke sendt barnet mitt på besøk til noen som lot hunden sin være løs rundt barna! Hunder er rovdyr som handler på instinkt, og samme hvor snill og søt den er kan man aldri stole 100 % på et rovdyr. Om det betyr mer for dere at hunden får gå fritt (hvorfor kan den ikke stå ute i en gård istede for å flytte den inn og ut av et lite bur hele dagen, forresten?) enn at barna ser på huset deres som en trygg og god plass, er det deres valg. Men ikke skriv et innlegg her inne om et halvt år om hvor trist det er at barna deres ikke har noen lekekamerater... Man kan da ikke kreve at foreldrene til barnet skal ta hunden inn og ut av buret TJUETO ganger på en dag? Men hvorfor kan ikke hunden stå i bånd eller i hundegård når barna har besøk? Er det viktigere at hunden får løpe fritt enn at barnas venner ser på huset deres som et trygt sted? Jeg hadde ikke sendt barnet mitt på besøk til noen som lot hunden sin være løs rundt barna! Hunder er rovdyr som handler på instinkt, og samme hvor snill og søt den er kan man aldri stole 100 % på et rovdyr. Om det betyr mer for dere at hunden får gå fritt (hvorfor kan den ikke stå ute i en gård istede for å flytte den inn og ut av et lite bur hele dagen, forresten?) enn at barna ser på huset deres som en trygg og god plass, er det deres valg. Men ikke skriv et innlegg her inne om et halvt år om hvor trist det er at barna deres ikke har noen lekekamerater... Kan forstå hvorfor mange unger er redd hunder, og den enkle grunnen er vel sånne nevrotiske foreldre som deg over her. Mener du at det er helt ok at en stor schæferhund løper rundt lekende barn? Mine barn er ikke redd dyr, og det er ikke jeg heller, men jeg har heldigvis fornuften i behold og ser ikke på dyr som små mennesker. De er dyr med sine instinkter og de fleste hunder som biter mennesker har udugelige eiere som ikke klarer å se at man må behandle hunder som dyr og ikke som et ekstra barn! #4 Ja, jeg mener at det er helt greit, så lenge man har kontroll på dyret. Ikke noe verre med en kontrollert hund enn en kontrollert unge. Hadde jeg hatt en ulv derimot, så ville jeg selvfølgelig ikke latt den gå løs med ungene. Men hvis ungene som er på besøk oppfører som ville skogsdyr, så ville jeg ikke latt hunden vært sammen med ungene, i fare for at de ville komme til å skade den. Er du helt blåst??? Vet du ikke hvilke skader en schæfer kan forårsake på et barn? Den kan faktisk drepe det på få sekunder! Og det hjelper ikke hvor godt dressert og hvor snill den er, den er et rovdyr som har instinkter som du aldri klarer å plukke av den!
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #18 Skrevet 21. august 2012 Jeg hadde ikke sendt barnet mitt på besøk til noen som lot hunden sin være løs rundt barna! Hunder er rovdyr som handler på instinkt, og samme hvor snill og søt den er kan man aldri stole 100 % på et rovdyr. Om det betyr mer for dere at hunden får gå fritt (hvorfor kan den ikke stå ute i en gård istede for å flytte den inn og ut av et lite bur hele dagen, forresten?) enn at barna ser på huset deres som en trygg og god plass, er det deres valg. Men ikke skriv et innlegg her inne om et halvt år om hvor trist det er at barna deres ikke har noen lekekamerater... Man kan da ikke kreve at foreldrene til barnet skal ta hunden inn og ut av buret TJUETO ganger på en dag? Men hvorfor kan ikke hunden stå i bånd eller i hundegård når barna har besøk? Er det viktigere at hunden får løpe fritt enn at barnas venner ser på huset deres som et trygt sted? Jeg hadde ikke sendt barnet mitt på besøk til noen som lot hunden sin være løs rundt barna! Hunder er rovdyr som handler på instinkt, og samme hvor snill og søt den er kan man aldri stole 100 % på et rovdyr. Om det betyr mer for dere at hunden får gå fritt (hvorfor kan den ikke stå ute i en gård istede for å flytte den inn og ut av et lite bur hele dagen, forresten?) enn at barna ser på huset deres som en trygg og god plass, er det deres valg. Men ikke skriv et innlegg her inne om et halvt år om hvor trist det er at barna deres ikke har noen lekekamerater... Kan forstå hvorfor mange unger er redd hunder, og den enkle grunnen er vel sånne nevrotiske foreldre som deg over her. Mener du at det er helt ok at en stor schæferhund løper rundt lekende barn? Mine barn er ikke redd dyr, og det er ikke jeg heller, men jeg har heldigvis fornuften i behold og ser ikke på dyr som små mennesker. De er dyr med sine instinkter og de fleste hunder som biter mennesker har udugelige eiere som ikke klarer å se at man må behandle hunder som dyr og ikke som et ekstra barn! #4 Ja, jeg mener at det er helt greit, så lenge man har kontroll på dyret. Ikke noe verre med en kontrollert hund enn en kontrollert unge. Hadde jeg hatt en ulv derimot, så ville jeg selvfølgelig ikke latt den gå løs med ungene. Men hvis ungene som er på besøk oppfører som ville skogsdyr, så ville jeg ikke latt hunden vært sammen med ungene, i fare for at de ville komme til å skade den. Er du helt blåst??? Vet du ikke hvilke skader en schæfer kan forårsake på et barn? Den kan faktisk drepe det på få sekunder! Og det hjelper ikke hvor godt dressert og hvor snill den er, den er et rovdyr som har instinkter som du aldri klarer å plukke av den! Nei, er langt fra blåst, men forstår at kanskje du er det. Du burde ikke innlate deg på en diskusjon, hvor du ikke har LITT peiling engang. Snakk om å latterliggjøre seg selv;-) Mulig du er en av disse som aldri skulle hatt hund, som selv har erfart at du har hatt så lite kontroll på hunden din, at den har skadet andre. Men fordi om du har mislykkes, så er det ikke sikkert at alle andre har gjort det. Jeg VET hva jeg snakker om, det gjør IKKE du. Her pisser , driter og spiser hunden på kommando, og det er ingenting i veien med kontrollen, den kalles stålkontroll, men det er vel ett fremmedord i ditt vokabular. Ps , barnetv er ferdig, er det ikke på tide å finne sengen for deg nå?
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #19 Skrevet 21. august 2012 Lar aldri hunden være alene med barn. Lar hunden og barnet mitt inn i mellom være alene mens jeg er på do eller dusjet. MEN mitt barn vet hvordan han skal oppføre seg sammen med hunden og hunden har respekt for gutten. Nei, her blir det strammere linje fra nå av.
fersk prøver Skrevet 21. august 2012 #20 Skrevet 21. august 2012 Jeg hadde ikke sendt barnet mitt på besøk til noen som lot hunden sin være løs rundt barna! Hunder er rovdyr som handler på instinkt, og samme hvor snill og søt den er kan man aldri stole 100 % på et rovdyr. Om det betyr mer for dere at hunden får gå fritt (hvorfor kan den ikke stå ute i en gård istede for å flytte den inn og ut av et lite bur hele dagen, forresten?) enn at barna ser på huset deres som en trygg og god plass, er det deres valg. Men ikke skriv et innlegg her inne om et halvt år om hvor trist det er at barna deres ikke har noen lekekamerater... Man kan da ikke kreve at foreldrene til barnet skal ta hunden inn og ut av buret TJUETO ganger på en dag? Men hvorfor kan ikke hunden stå i bånd eller i hundegård når barna har besøk? Er det viktigere at hunden får løpe fritt enn at barnas venner ser på huset deres som et trygt sted? Jeg hadde ikke sendt barnet mitt på besøk til noen som lot hunden sin være løs rundt barna! Hunder er rovdyr som handler på instinkt, og samme hvor snill og søt den er kan man aldri stole 100 % på et rovdyr. Om det betyr mer for dere at hunden får gå fritt (hvorfor kan den ikke stå ute i en gård istede for å flytte den inn og ut av et lite bur hele dagen, forresten?) enn at barna ser på huset deres som en trygg og god plass, er det deres valg. Men ikke skriv et innlegg her inne om et halvt år om hvor trist det er at barna deres ikke har noen lekekamerater... Kan forstå hvorfor mange unger er redd hunder, og den enkle grunnen er vel sånne nevrotiske foreldre som deg over her. Mener du at det er helt ok at en stor schæferhund løper rundt lekende barn? Mine barn er ikke redd dyr, og det er ikke jeg heller, men jeg har heldigvis fornuften i behold og ser ikke på dyr som små mennesker. De er dyr med sine instinkter og de fleste hunder som biter mennesker har udugelige eiere som ikke klarer å se at man må behandle hunder som dyr og ikke som et ekstra barn! #4 Ja, jeg mener at det er helt greit, så lenge man har kontroll på dyret. Ikke noe verre med en kontrollert hund enn en kontrollert unge. Hadde jeg hatt en ulv derimot, så ville jeg selvfølgelig ikke latt den gå løs med ungene. Men hvis ungene som er på besøk oppfører som ville skogsdyr, så ville jeg ikke latt hunden vært sammen med ungene, i fare for at de ville komme til å skade den. Er du helt blåst??? Vet du ikke hvilke skader en schæfer kan forårsake på et barn? Den kan faktisk drepe det på få sekunder! Og det hjelper ikke hvor godt dressert og hvor snill den er, den er et rovdyr som har instinkter som du aldri klarer å plukke av den! Jeg har 2 schäfere. Begge vant med barn selv om jeg ikke har barn selv. får jeg besøk av barn så er fortsatt mine hunder løse, bedre å følge med på hva barna gjør med hundene enn å ha de i bur. En schäfer biter ikke bare får å bite!!!! De er faktisk utrolig tålmodige og fantastiske familie hunder...
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 21. august 2012 #21 Skrevet 21. august 2012 Hi igjen. Huset er lite. Soverommet vårt er lite og har knapt med gulvplass. Hunden er heller ikke vant til å bli sperret inne i et lite rom bak en lukket dør. Vi har prøvd å ha hunden løs inne mens ungene er i hagen. Men dem klarer ikke å nøye seg med det. Må ut og inn. Selv om jeg sier NEI. Den dagen jeg nevnte var ekstrem, veldig ekstrem. Og jeg nektet til slutt å sette inn hunden. Har en mistanke at skrekken for hunden er innlært av foreldre og religion (flere muslimske). Da sluttet dem og fly her. Egentlig har jeg mest lyst til å pakke bort buret. Da er det ingen løsninger, da Må dem forholde seg til at hunden er løs. Vårt barn var redd hunder når han var liten, vi skjermet han ikke mot hunder av den grunn. Du trenger ikke sette bort buret. Ditt hus, dine regler. Du kan bestemme at hunden får gå løs, og så kan barna velge om de vil være der den er. De har ikke krav på forklaringer en gang, slik er det bare, for det har du bestemt.
*KlaraKu* Skrevet 21. august 2012 #22 Skrevet 21. august 2012 Til deg som mener at en shefer kan drepe: barnet ditt kan ramle ned trappa i morgen å dø, pomesfrittes kan gi h*n kreft, neste gang dere kjører bil kan dere kræsje, neste gang dere bader kan h*n drukne m.m skjekk opp statestikk om hvor mange hunder som finness og hvor mange hunder som har drept et menneske. En hund biter ikke for å drepe men for å si ifra at den ikke er komfertabel, munnen til hunden er eneste måte å si ifra på. Så om heller foreldre kan lære barna sine å omgås hunder og at det ikke er greit å erte den eller løpe rundt den så vil ikke hunden komme til å gjøre barna noe heller.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #23 Skrevet 21. august 2012 Jeg hadde forklart barna at hunden deres ikke kan sitte i buret hele dagen fordi de går ut og inn hele tiden fordi den bor der og må få lov til å gå løs i sitt eget hus. Forklar at den er snill og at de kan få hilse på den mens du holder den (det går jeg ut fra at du allerede har gjort.) Fortell dem også at hvis de hilser på den og så lar den være i fred og lar den ligge i ro på plassen sin, så kommer den ikke til å gjøre noe med dem. Så sier du at de gjerne kan komme på besøk, men at så lenge de løper ut og inn hele tiden, så må de tåle at hunden går løs inne. Det er sikkert som flere er inne på, at de har lært hjemmefra at hunder er skumle. Jeg har selv en venninne som er redd hunder og hun gjorde det hun kunne for å overføre det til barna sine (hun tenkte antagelig ikke over det selv, men alle andre så det). Heldigvis fikk de noen naboer med hund som barna ble kjent med og da lærte de at hunder var snille.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #24 Skrevet 21. august 2012 Jeg hadde ikke sendt barnet mitt på besøk til noen som lot hunden sin være løs rundt barna! Hunder er rovdyr som handler på instinkt, og samme hvor snill og søt den er kan man aldri stole 100 % på et rovdyr. Om det betyr mer for dere at hunden får gå fritt (hvorfor kan den ikke stå ute i en gård istede for å flytte den inn og ut av et lite bur hele dagen, forresten?) enn at barna ser på huset deres som en trygg og god plass, er det deres valg. Men ikke skriv et innlegg her inne om et halvt år om hvor trist det er at barna deres ikke har noen lekekamerater... Man kan da ikke kreve at foreldrene til barnet skal ta hunden inn og ut av buret TJUETO ganger på en dag? Men hvorfor kan ikke hunden stå i bånd eller i hundegård når barna har besøk? Er det viktigere at hunden får løpe fritt enn at barnas venner ser på huset deres som et trygt sted? Jeg hadde ikke sendt barnet mitt på besøk til noen som lot hunden sin være løs rundt barna! Hunder er rovdyr som handler på instinkt, og samme hvor snill og søt den er kan man aldri stole 100 % på et rovdyr. Om det betyr mer for dere at hunden får gå fritt (hvorfor kan den ikke stå ute i en gård istede for å flytte den inn og ut av et lite bur hele dagen, forresten?) enn at barna ser på huset deres som en trygg og god plass, er det deres valg. Men ikke skriv et innlegg her inne om et halvt år om hvor trist det er at barna deres ikke har noen lekekamerater... Kan forstå hvorfor mange unger er redd hunder, og den enkle grunnen er vel sånne nevrotiske foreldre som deg over her. Mener du at det er helt ok at en stor schæferhund løper rundt lekende barn? Mine barn er ikke redd dyr, og det er ikke jeg heller, men jeg har heldigvis fornuften i behold og ser ikke på dyr som små mennesker. De er dyr med sine instinkter og de fleste hunder som biter mennesker har udugelige eiere som ikke klarer å se at man må behandle hunder som dyr og ikke som et ekstra barn! #4 Ja, jeg mener at det er helt greit, så lenge man har kontroll på dyret. Ikke noe verre med en kontrollert hund enn en kontrollert unge. Hadde jeg hatt en ulv derimot, så ville jeg selvfølgelig ikke latt den gå løs med ungene. Men hvis ungene som er på besøk oppfører som ville skogsdyr, så ville jeg ikke latt hunden vært sammen med ungene, i fare for at de ville komme til å skade den. Er du helt blåst??? Vet du ikke hvilke skader en schæfer kan forårsake på et barn? Den kan faktisk drepe det på få sekunder! Og det hjelper ikke hvor godt dressert og hvor snill den er, den er et rovdyr som har instinkter som du aldri klarer å plukke av den! Nei, er langt fra blåst, men forstår at kanskje du er det. Du burde ikke innlate deg på en diskusjon, hvor du ikke har LITT peiling engang. Snakk om å latterliggjøre seg selv;-) Mulig du er en av disse som aldri skulle hatt hund, som selv har erfart at du har hatt så lite kontroll på hunden din, at den har skadet andre. Men fordi om du har mislykkes, så er det ikke sikkert at alle andre har gjort det. Jeg VET hva jeg snakker om, det gjør IKKE du. Her pisser , driter og spiser hunden på kommando, og det er ingenting i veien med kontrollen, den kalles stålkontroll, men det er vel ett fremmedord i ditt vokabular. Ps , barnetv er ferdig, er det ikke på tide å finne sengen for deg nå? Næmmen, kjære deg, så sinna? Får du ikke frem poenget ditt uten å kaste på en masse ukvemsord? Tror kanskje du skal være forsiktig med å beskylde andre for å latterliggjøre seg selv. Du er jo en prototype på mennesker som ikke burde ha noe dyr. Du får hunden din til å drite på kommando, som du så sjarmerende beskriver det? Og det kaller du ansvarlig dyrehold? Du påstår i tillegg at du kan dressere bort alle hundens naturlige egenskaper? Du vet kanskje ikke at hunder er rovdyr som handler på instinkt før den rekker å huske hva du med din stålkontroll har lært den? Jeg har aldri hatt hund siden det ikke hadde vært forsvarlig mtp at vi i vår hverdag ikke har tid nok til å ta oss av den på forsvarlig vis, men jeg har sett nok av hodeløse eiere som påstår at "den er så snill, atte, bare la barna leke med den, den trekker seg tilbake når den blir lei". Hva med den ene gangen den ikke trekker seg tilbake, men handler på instinkt og glefser etter et litt for nærgående barn? Eller den gangen den ligger og sover og et barn uforvarende skremmer den? Hva hjelper det med stålkontroll da, tro? Og du, sånn helt til slutt, barne-tv er slutt??? Virkelig?? Var det det beste du klarte å avrunde det patetiske innlegget ditt med? Jaja, bedre lykke neste gang, jeg venter spent på ditt velformulerte svar
Gjest Mentha Skrevet 21. august 2012 #25 Skrevet 21. august 2012 Jeg hadde ikke sendt barnet mitt på besøk til noen som lot hunden sin være løs rundt barna! Hunder er rovdyr som handler på instinkt, og samme hvor snill og søt den er kan man aldri stole 100 % på et rovdyr. Om det betyr mer for dere at hunden får gå fritt (hvorfor kan den ikke stå ute i en gård istede for å flytte den inn og ut av et lite bur hele dagen, forresten?) enn at barna ser på huset deres som en trygg og god plass, er det deres valg. Men ikke skriv et innlegg her inne om et halvt år om hvor trist det er at barna deres ikke har noen lekekamerater... En vanlig hund angriper ikke uprovosert. Barn har dessuten bare godt av å lære og omgås dyr på en fornuftig måte, så ser ikke problemet med at en rolig og snill hund kan lunte rundt løs mens barna er der. Hunder "snakker" mye mer enn de fleste vet, og signaliserer alltid hva den føler, om den er utrygg, sint ol, men signalene er ikke like de vi bruker, og mange ser de ikke engang. Det burde vært obligatorisk i skolen at man lærer å lese hundens språk, på den måten kunne mange ulykker og avlivninger vært unngått.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå