Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #1 Skrevet 21. august 2012 Og bretter dere da kun dynen eller har dere sengeteppe på hver dag?
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 21. august 2012 #3 Skrevet 21. august 2012 Nei, jeg lukker døren inn til soverommet ;-)
Mamma_til_2 Skrevet 21. august 2012 #4 Skrevet 21. august 2012 har dobbeldyne så den rister jeg ut/ glatter den hver dag så den ligger pent på sengen, ikke sengeteppe
Tovehvit Skrevet 21. august 2012 #5 Skrevet 21. august 2012 Her er det puter og dyner hulter til bulter:P Fram til jeg får pussa opp soverommet, så orker jeg ikke og prøve å ha det koselig engang^^
Mamma_til_2 Skrevet 21. august 2012 #6 Skrevet 21. august 2012 Nei, jeg lukker døren inn til soverommet ;-) Det gjør jeg med barnas rom nytter ikke re de sengene da de leker der
MissZanta Skrevet 21. august 2012 #8 Skrevet 21. august 2012 Ja det gjør jeg =) Rer opp senga (dobbel dyne), tar på sengeteppe og pynteputer, åpner opp gardinen. På barnas rom åpner jeg gardinene, og rer på sengene. Han elste har sengeteppe og han yngste kosedyr og til den lille legger jeg frem pysj til kvelden. Bruker maks 10 min.
Gjest Miryks Skrevet 21. august 2012 #9 Skrevet 21. august 2012 Niks. Lar det ligge akkurat slik som det blir når jeg kaster dyna av meg. Lar vinduet stå oppe hele dagen så det blir deeeeilig temperatur der til vi skal sove.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #10 Skrevet 21. august 2012 Jeg henger dyner og puter ut vinduet hver dag. Har aldri brukt sengeteppe.
Musemorbr / Skrevet 21. august 2012 #11 Skrevet 21. august 2012 Henger dynene over sengekanten, så det får lufta seg litt. Mye sunnere enn å legge dyna over med en gang man står opp. Kan heller re sengen litt senere på dagen, når jeg likevel er i området. De eneste dagene det garantert er oppredd, er de to dagene i uka vi får rent sengetøy på.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #12 Skrevet 21. august 2012 Nei. Forskningen har vist at sengemidd trives best i oppredde senger. Så her res sengene opp når jeg skifter på dem, og kun da. Sliter med luftveissykdom, så jo mindre midd, desto lettere for meg.
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #13 Skrevet 21. august 2012 Skal egentlig ikke gjøre det, for det liker sengedyrene. Og de har ikke vi lyst til å bade i Så derfor gjør jeg det bare hvis det komme "fint" besøk
Alva♂️♂️♂️♀️ Skrevet 21. august 2012 #14 Skrevet 21. august 2012 Nei, ikke hver dag. Mannen gjør det ofte. Vi bretter i så fall dynen til en firkant nederst i sengen og setter puten opp mot veggen. å re opp på den gamle måten og med sengeteppe er jo som å invitere til storfest for middene, og det vil jeg ikke
AneMir Skrevet 21. august 2012 #15 Skrevet 21. august 2012 Jepp! Dobbeldynen ristes og luftes,leggest fint på sengen så sengeteppe over. Og opner verandadøren og lufter godt hver eneste morgen Veldig fort gjort og føler meg mye bedre når det er gjort
Mrs. Bouquet Skrevet 21. august 2012 #16 Skrevet 21. august 2012 Ja, bretter dynen og rister til putene hos alle sammen. Men gjør det selvsagt ikke med en gang vi har stått, sengen må luftes litt.
Love my kidz Skrevet 21. august 2012 #17 Skrevet 21. august 2012 Vi rer aldri opp, hvorfor skal man det? Får vi besøk så får de da ikke inn på soverommet Jeg svetter også endel om natta, så jeg legger snur dyna opp ned så den får tørke/lufte seg, legger den ved enden så lakenet også får lufte seg. Som en sier over, rer man opp trives midden *ugg* :S
chiqita Skrevet 21. august 2012 #18 Skrevet 21. august 2012 Senga er kun redd opp når jeg bytter sengklær. Til vanlig blir alt liggende slik jeg kaster av meg når jeg står opp
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 21. august 2012 #19 Skrevet 21. august 2012 Nei det gjør jeg vel aldri. Det er ikke bra, lurt å få luftet ordentlig pga all midd og bed bugs. Jeg rer vel opp med sengeteppe hvis jeg skal ha familien på besøk og vise de leligheten. Ellers aldri.
Gjest Heartbroken Skrevet 21. august 2012 #20 Skrevet 21. august 2012 Ja, det gjør vi hver dag. Jeg syns ikke det er særlig deilig å legge meg i en rotete seng, og den vanen har vi overført til barna. Vi bretter bare dynen til en firkant og rister litt i putene, bruker aldri sengeteppe.
Gjest Heartbroken Skrevet 21. august 2012 #21 Skrevet 21. august 2012 Henger dynene over sengekanten, så det får lufta seg litt. Mye sunnere enn å legge dyna over med en gang man står opp. Kan heller re sengen litt senere på dagen, når jeg likevel er i området. De eneste dagene det garantert er oppredd, er de to dagene i uka vi får rent sengetøy på. Skifter du sengetøy to ganger i uka? Er det vanlig? Kjenner at jeg blir litt betenkt for vi skifter ca hver 14 dag. Alle dusjer før vi legger oss, og jeg føler at sengetøyet både ser rent ut og lukter godt etter såpass lang tid også... Er det grisete å skifte så sjelden?
Musemorbr / Skrevet 21. august 2012 #22 Skrevet 21. august 2012 Skiftet en gang i uka før jeg møtte mannen min, bare fordi nytt sengetøy er deilig, men siden han har støvallergi, er det to ganger nå. Vanligvis. Dere er nok helt gjennomsnittlige, regner jeg med. Tror egentlig det er mange som skifter alt for skjeldent, som en gang i måneden.
Gjest Kira bjeffer! Skrevet 21. august 2012 #23 Skrevet 21. august 2012 Henger dynene over sengekanten, så det får lufta seg litt. Mye sunnere enn å legge dyna over med en gang man står opp. Kan heller re sengen litt senere på dagen, når jeg likevel er i området. De eneste dagene det garantert er oppredd, er de to dagene i uka vi får rent sengetøy på. Skifter du sengetøy to ganger i uka? Er det vanlig? Kjenner at jeg blir litt betenkt for vi skifter ca hver 14 dag. Alle dusjer før vi legger oss, og jeg føler at sengetøyet både ser rent ut og lukter godt etter såpass lang tid også... Er det grisete å skifte så sjelden? Jeg tenkte også samme tanke. Og den gode "husmoren" i meg fikk ganske dårlig samvittighet Så i morgen blir det vel rent sengetøy da, men å skifte to (eller en!) ganger i uken kommer jeg aldri til å huske....*s*
Anonym bruker Skrevet 21. august 2012 #24 Skrevet 21. august 2012 Og bretter dere da kun dynen eller har dere sengeteppe på hver dag? Eh... Nei. Hvorfor i skulle jeg det? Det stenger jo bare fuktigheten inne i senga, så midden kan stortrives. Senger trenger å luftes!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå