Gå til innhold

DIB-slankekrig :)


Nissefisen

Anbefalte innlegg

Jeg har byttet ut frokost med Herballife shake (den inneholder masse næring kroppen trenger og gir en kickstart på dagen synes jeg) - er den jeg synes smakte best! Sjokoladen smaker som sjokolademelk- tips til dere som er sugne på det ;) Har fått beskjed om at melk kan minske vekttap jeg da, så jeg har byttet til Soya, men det er sikkert individuelt. Dersom dere ikke går ned kan dere prøve en eller to uker uten melkeprodukter og se om det endrer seg.

Nøtter er har mye kalorier ja, men inneholder "bra fett", valnøtter f.eks er bra i visse mengder. Hvis man spiser veldig lite kalorier er det fort gjort at kroppen går i "sulte" -modus, anbefaler å spise litt fett også så kroppen skjønner at man ikke sulter. Bruk litt fløte i matlagning, litt ekte smør når man steker/baker noe, litt nøtter med nyttig fett eller lignende.

Man kan lage det meste, men bare endre ingrediensene litt! Man trenger ikke sulte seg eller sitte å sutre hele kvelden fordi man har lyst på godis for å gå ned i vekt, men man må finne alternativer. Litt oppskjært frukt i en skål med litt smeltet 70% sjokolade over er supergodt, og kan nytes med veldig mye bedre samvittighet enn en pose chips eller smågodt. TIPS: Ikke si at du aldri skal spise godis igjen, men sett et antall dager du skal gå uten og se hvor stolt man blir for hver dag man legger seg uten å ha spist godteri! FøR du evt. sniker til deg litt unyttig mat ( som man ikke burde ha i hus- punktum) TENK på dette: 1. Må jeg egentlig ha det? 2. Hvordan kommer det til å føles etter jeg har spist den? 3. Er det verdt å ødelegge bremse forbrenningen i noen dager?

 

Jeg stopper og tenker hver gang jeg vurderer å kjøpe noe godis, ser meg i speilet og ser for meg resultatet jeg ønsker- så tenker jeg, det kommer ikke til å skje hvis jeg kjøper den godisen, og da frister det ikke lenger. Har litt moste jordbær og speltvaffel med gulrot klart hvis suget blir altfor stort. Evt lager jeg sjokolademousse av noe som heter xocai (sunn "sjokolade") og egg.

 

Trener hardt annenhver dag, hjemme- så lenge jeg orker. Legger man for høyt press gidder man ikke. ALL aktivitet er bedre enn ingen aktivitet. Hvor mye avgjør hvor fort man mister vekta.

 

Start med små mål og små endringer i livsstilen. Vi setter så høye krav til å gå ned så fort som mulig, går ned litt, gir opp fordi vi mistrives med livsstilen og går opp.. man kaster bare bort tid. Start med ting man kan leve med. Man skal kose seg, men finn alternativer! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det bra da? Trodde slikt var det siste man anbefalte? "spis lite og ofte".

 

Jeg kutter selv ut frokost da i helgene, trenger ikke 5 måltider/mellom måltider når jeg står opp i 10-11-12 tiden. Har jo frokost kl.9 i ukedagene.

Hadde nok forsåvidt selv sultet ihjel og spist 3 ganger så masse middag når den først sto på bordet :(

 

http://fitnessbloggen.no/de-10-storste-mytene-om-faste/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter! Hvordan går det med dere??

 

Jeg har nå gått 4 turer på ca 45 min denne uka og holdt meg helt unna godteri og brus.. tror det er første uka på veldig, veldig lenge at jeg har gått så "mange" dager uten godteri, hehe..

 

Klarte ikke å vente til mandag med å veie meg og jeg har faktisk gått ned 1,6 kg allerede! Tydelig at en liten forandring i kostholdet måtte til :P

 

Neste uke trapper jeg opp treningen, da skal jeg finne fram rockeringen og stepmaskinen min i tillegg til gåturene.

 

God helg (jeg skal nyte litt smågodt og pepsi max en av dagene ;). - Tjukkebolla -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har kuttet ut alt sukker,salt,smør ris,poteter og pasta,godteri og brus.

 

Jeg spiser 1 brødskive til frokost ellers spiser jeg masse grønnsaker (ikke de som vokser under jorda) og rent kjøtt og kylling og salater.Drikker kun vann,farris og grønn te.

 

Jeg jogger 3-4 ganger i uka (løper også opp og ned trapper) ca 30 min hver gang. Og trener på studio 2 ganger i uka.

 

Jeg merker alerede at jeg har gått ned et par kg for klærne mine sitter løsere :D

 

Men, i dag blir det litt juksing med mannens buffalo vinger ( som har mye smør og sukker) og noen øl. Gleder meg til det og litt må man unne seg.

God helg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy fasan så bra:)

 

Jeg jogget mandag og gikk tur i dag. Det er ikke nok, jeg vet det, men vi pakker og rydder til visning fk.onsdag.

 

Har sagt at min første sjokolade skal være når jeg er 82kg.

Spørs om det blir en halv toppris i kveld, fikk tante rød i dag.

Har ikke spist snop på snart 4 uker så jeg føler jeg har lov i kveld.

 

1.6? var det det?

Må bare si at du må holde motet oppe om du stagnerer etter hvert. Jeg er der nå at jeg har stoppet litt opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går overaskande bra egentlig - spørst om vekta seier det samme ;) men fikk iallefall igjen ei bukse som ikkje har gått igjen på leenge :)

 

Maten går greit, største utfordringa er at mannen min prøver å gå opp i vekt, og ligg på minst 3000 kcal daglig.. Å lage sauser og søtsaker til han uten å få smake er litt kjipt..

 

Treninga har blitt litt mindre enn planlagt, men ganske fornøgd for det. Blitt to lange trilleturer, en joggetur og ei handballtrening.. Skal komme meg på treningssenteret og få trent litt styrke neste veke..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flinke dere alle er! :)

 

Jeg begynner ikke for hardt for da vet jeg at jeg kommer til å miste motivasjonen, derfor er det bare gåturer og null godteri som har vært målet denne uka.

 

Jeg spiste litt smågodt i går og må innrømme at det smakte ikke så godt som jeg hadde trodd :P

 

Kikkam: Ja jeg forventer ikke å gå ned like mye hver uke, men må si jeg ble veldig overrasket over hva jeg hadde gått ned :)

Vil gjerne tro at de 5 første kg går fort (som er første målet mitt) og så regner jeg med at de neste går tregt.

 

Tjukkebolla*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ganske flink jeg også, men jeg tar det pent jeg også, en liten forandring om gangen.

 

Største problemet mitt er småspising så jeg har prøvd å skjerpe meg veldig der denne uken, ikke spise mellom måltidene! Føler det har gått ganske greit.

 

Veide meg fredag og hadde gått ned en drøy halvkilo og er egentlig fornøyd med det. Hadde håpet på en kg i uka, men jeg har allerede gått ned 3-4 kg og må regne med at det tar litt tid dette....

 

Maten har gått greit, spiser ikke så feil eller mye, men har blitt litt vel mye frukt denne uken (i sukkerabstinens har søte nektariner vært godt å ha), satser på å bytte de ut meg gulrøtter neste uke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den halve topprisen jeg spiste i går ga meg ikke orgasme den heller :P

Jeg ble faktisk litt skuffet.. trodde den var veldig etterlengtet. (ett godt tegn)

 

Får prøve å trene litt i morgen, siste krampetak før veiing på mandag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag...

 

Dagens vekt viste 83,6, dvs -0,8kg.

Mistet totalt 7,5cm.

-1cm på rumpe, -1cm på hofta, -3cm på magen, -1cm i midjen og -1cm på overarmene. 0,5 på hals.

 

Jeg måler så si alt på kroppen så det jeg ikke har nevnt var samme som sist mandag.

 

Hadde bare 3 trimpoeng. Men har sittet svært lite i ro iom at vi rengjør til visning, pakker og kaster for alle penga her.

Endret av kikkam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da var det gått en uke....

 

Vekten i dag viste 79,9 (startvekt 80,8), minus 0,9 kg

Midjen er 90 cm (startet på 90,5), minus 0,5 cm

Bollemagen er 105 cm (startet på 107), minus 2 cm

Låret er 60,5 cm (begynte på 62 cm), minus 1,5 cm.

 

Ikke så verst om jeg skal si det selv, veldig fornøyd med å være under 80 kg for første gang på veldig lenge :)

 

Så var det bare å beholde motivasjonen en uke til da, og denne uken er det flere selskaper og bursdager så deg kan bli en utfordring gitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start vekt 74 kg. I dag 72,4 kg. -1,4 kg. Er fornøyd med det, MEN er ikke fornøyd med de siste tre dagene. Hadde bestemt at Lørdag var gotteri dag. Som dere andre sier så smakte det ikke så godt som jeg tenkte det skulle. Likevel har jeg spist gotteri både Søndag og i dag, er så skuffet over meg selv. Ny dag i morgen med nye muligheter heldigvis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da var det gått en uke.... Vekten i dag viste 79,9 (startvekt 80,8), minus 0,9 kg Midjen er 90 cm (startet på 90,5), minus 0,5 cm Bollemagen er 105 cm (startet på 107), minus 2 cm Låret er 60,5 cm (begynte på 62 cm), minus 1,5 cm. Ikke så verst om jeg skal si det selv, veldig fornøyd med å være under 80 kg for første gang på veldig lenge :) Så var det bare å beholde motivasjonen en uke til da, og denne uken er det flere selskaper og bursdager så deg kan bli en utfordring gitt...

 

Det er jo kjempe bra! Så heldig du er som har fått av så mye på lårene!

 

Lårene og hofta (sideflesket) en min største kamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hallo, jeg er fortsatt med :P

 

Jeg har ikke veid meg noe mer, men i morra skal jeg opp på vekta OG få målt rundt mage og lår ++.

 

Skled litt ut i helgen pga dårlig form og litt for mye godteri.. Vurderer nesten å kutte ut godteri helt i en periode sånn at jeg ikke skal gå på en smell hver helg, men jeg får se hvordan det går denne uka :P

 

Har hvertfall gått en lang tur i dag og i morra SKAL jeg finne fram rockeringen min.

 

*Tjukkebolla*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere!

 

Da har det jammen gått enda en uke, men ingen uke jeg er stolt av dessverre. Har vært ikke mindre enn to selskaper med mat og kake i tillegg til at jeg nok ikke har vært streng nok med meg selv i hverdagen heller... Men er fornøyd med at vekten er stabil og ihvertfall ikke har gått opp, så får jeg bare bli enda flinkere neste uke.

 

Skriver dagens mål i forhold til første uke vel? Da ser vi den totale fremgangen på to uker...

 

Vekt: 79,6 (startvekt 80,8) Minus 1,2 kg

Midje: 89 cm (startet på 90,5) Minus 1,5 cm

Bollemage: 105 cm (startet på 107 cm) Minus 2 cm

Lår: 60 cm ( startet på 62 cm) Minus 2 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på dere! Da har det jammen gått enda en uke, men ingen uke jeg er stolt av dessverre. Har vært ikke mindre enn to selskaper med mat og kake i tillegg til at jeg nok ikke har vært streng nok med meg selv i hverdagen heller... Men er fornøyd med at vekten er stabil og ihvertfall ikke har gått opp, så får jeg bare bli enda flinkere neste uke. Skriver dagens mål i forhold til første uke vel? Da ser vi den totale fremgangen på to uker... Vekt: 79,6 (startvekt 80,8) Minus 1,2 kg Midje: 89 cm (startet på 90,5) Minus 1,5 cm Bollemage: 105 cm (startet på 107 cm) Minus 2 cm Lår: 60 cm ( startet på 62 cm) Minus 2 cm.

 

Oi, ble littegranne feil dette ser jeg...

Men jeg har slanket meg i 5 uker jeg nå og hatt veiedag på fredag, så når jeg meldte meg på her skrev jeg bare ned fredagsresultatet på mandag siden dere veide dere på mandag ;)

 

Jeg har en bok liggende på badet og skriver ned vekt og mål i den hver fredag, er veldig motiverende egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, er det ingen som vil være med på slankekrig lenger?

 

Jeg har veid meg i dag og ikke gått ned et gram faktisk. Jeg var egentlig forberedt på det siden jeg skal ha mensen i morgen og da pleier jeg gå opp ca 1 kg (vann i kroppen, stinn og oppblåst). Men jeg har vært flink denne uken og hadde ærlig talt håpet på en liten nedgang ihvertfall...

 

Får vel bare være lykkelig for at jeg står på stedet hvil og ikke har gått opp den mensenkiloen som jeg pleier, det betyr vel egentlig at jeg har vært flink denne uken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg startet for 3 uker siden :) Jeg jogger 3 ganger i uken og trener hos fysioterapaut 2 ganger i uka.

 

Jeg spiser kun rent kjøtt og masse grønnsaker,salater,knekkebrød og drikker kun vann og grønn te. På fredager jukser jeg litt med litt vin og god mat.

 

Jeg har gått ned ca 3 kg ,3 cm rundt magen,lår og under puppene.

 

Om en uke tenkte jeg at jeg skulle gå 14 dager på en pulverkur. Drar til Thailand om 6 uker og målet er å gå ned 10 cm rundt livet og ca 6-7 kg. Opprinnelig var målet 10 kg men det klarer jeg nok ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil fortsatt være med, men det har skjedd så mye i det siste og motivasjonen bare dalte mer og mer :(

 

Jeg håper virkelig at jeg greier å begynne skikkelig i morra og å fortsette!

Tror også mye av feilen hos meg er at jeg spiser godteri i helgen og sklir skikkelig ut igjen, så eeegentlig burde jeg slutte helt en periode, men det er jo litt kjipt det og :P

 

Nå har sønnen min bursdag om 3 uker da, så det hadde jo kunne vært ett mål, altså å holde meg unna godteri fram til selskapet. Men det får jeg tenke litt på i løpet av uken, hehe..

 

Skal veie og måle meg i morra (har nok gått opp igjen de kiloene som forsvant) og så skal jeg huske å skrive her ;)

 

Lykke til alle sammen! *Tjukkebolla*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hmm, nå har visst hele slankekrigen stoppet opp her?

 

Jeg har ikke gått ned noe denne uken (heller), men jeg har ihvertfall ikke gått opp igjen da.

 

Har totalt gått ned ca 4 kg siden jeg begynte slanke meg, men er redd jeg suger i det her altså, dette er jeg ikke noe flink til..

 

Men mamma spurte om jeg hadde gått ned i vekt forrige uke, hun syntes jeg så slankere ut, og i går sa mannen min at han kunne kjenne det på meg, at jeg har tatt av noen kilo. Han mente jeg måtte være fornøyd med det, men når det er minst 10 kg igjen å ta av er det vel ikke så mye å hoppe i taket over enda. Blir litt motløs merker jeg.

 

Gir ikke opp likevel da, neste uke tenke jeg prøve holde meg mest mulig unna hvetemel og sukker. Vet jo at jeg er insulinresistent og at dette er syndere som gjør vektnedgangen enda vanskeligere. Jeg krummer halsen og prøver igjen, denne uken skal jeg ned minst 1 kg!

 

Veide rett over 79 kg i går morges, fordelt på 174 cm hvor hovedvekten av fettet ligger rundt magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, nå har visst hele slankekrigen stoppet opp her? Jeg har ikke gått ned noe denne uken (heller), men jeg har ihvertfall ikke gått opp igjen da. Har totalt gått ned ca 4 kg siden jeg begynte slanke meg, men er redd jeg suger i det her altså, dette er jeg ikke noe flink til.. Men mamma spurte om jeg hadde gått ned i vekt forrige uke, hun syntes jeg så slankere ut, og i går sa mannen min at han kunne kjenne det på meg, at jeg har tatt av noen kilo. Han mente jeg måtte være fornøyd med det, men når det er minst 10 kg igjen å ta av er det vel ikke så mye å hoppe i taket over enda. Blir litt motløs merker jeg. Gir ikke opp likevel da, neste uke tenke jeg prøve holde meg mest mulig unna hvetemel og sukker. Vet jo at jeg er insulinresistent og at dette er syndere som gjør vektnedgangen enda vanskeligere. Jeg krummer halsen og prøver igjen, denne uken skal jeg ned minst 1 kg! Veide rett over 79 kg i går morges, fordelt på 174 cm hvor hovedvekten av fettet ligger rundt magen.

 

Flink du er!

 

Husk at kroppen ofte "stopper" på typisk fem og fem kilo - og etter en stund fortsetter ned - sikkert for å stabilisere eller noe.

 

Fortsett med det du gjør selv om du ikke går ned, og så intensiverer du liiiiitteranne mer etter noen uker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...