Gå til innhold

DIB-slankekrig :)


Nissefisen

Anbefalte innlegg

Da starter vi i morgen da jenter? :)

 

Vekt og høyde, samt mål av midje, mage, hofte, lår og knær? :)

 

Heia oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er med! Nå har jeg utsatt og utsatt i, tja, veeeeldig lang tid.. og for hvert år har jeg sagt at til sommeren, DA skal jeg være i form, men det skjedde ikke i år heller :P

 

Jeg skal ned 10-12 kg.. første målet mitt er 6 kg ned og starter veiing, mål og trening i morra.. samt å si farvel til mitt kjære sukkerinntak :( Denne gangen skal jeg klare det!!

 

Hilsen midlertidige tjukkebolla :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil være med. :) Skal ned 10 kg på 8 uker :/

 

Høyde: 168

Vekt : 71

Mage: 93

Lår: 55

 

Begynte å jogge i dag, skal jogge 3 dager i uka og trene på treningstudio 2 ganger i uka. Kutte ut brus,sukker og godteri. Spise havregrøt,knekkebrød,salat. Liten posjon vanlig middag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra :) da er vi hvertfall tre stk :)

 

Mål og vei deg før frokost i dag mamman til Will og Ailo :)

(om du gjorde det i går kveld)

 

Jeg skriver opp etter jeg har sovet litt til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, da er vi igang :)

 

Høyde: 174 cm

Vekt: 80,8kg

Midje: 90,5 cm (det smaleste punktet)

Bollemage: 107 cm (det breieste punktet på magen, rett under navlen(

Lår: 62 cm (låret på det tykkeste).

 

Neste uke skriver vi vel antall kg og cm i minus etter ukens tall gjør vi ikke, så vi ser hvor mye av oss som forsvinner ;)

 

Målet mitt er 65 kg og å se flott ut i str 38/M igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, da er vi i gang :)

 

Vekt: 84,4kg, høyde: 175

Midje: 78 (der bh`n sitter)

Mage: 94 (måler rundt navlen)

Hofte: 99

Rumpe: 108

Lår: 65.

 

Mitt mål er 75kg!

Endret av kikkam
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er med!! Skal ned 20 kg, og har egentlig satt som mål å gå ned 10 kg til jul, dvs. 2 kg i mnd (for å ikke bli skuffet) men er jo kjempegreit å ha motivasjon :D Har investert i en ellipsemaskin fra Finn.no, ANBEFALES!

 

 

Vekt: 85kg og Høyde 165

Midje: 93

Lår: V 70, H 71

Mage(på det bredeste):117

Bryst: 108

Rumpe : 117

 

Målet er 65 kg men det er innen september 2013. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at vi har fått opp antallet :)

 

Var ute og jogget i regnet i går. Varmet opp i 10 minutter med rask gange så jogget jeg 3 min, gikk i 1min så 3 min jogg osv. Tungt, men godt!

Gleder meg til å ha mindre kg å drasse med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å skrive her i går jeg :P

 

Jeg er 167 høy og vekta viste i går 81 kg :(

Første målet mitt er å gå ned til 75.

 

Har nå kuttet ut godteri og brus, begynt å registrere maten inne på grete roede og skal sette i gang med trening.. gikk en tur i går på 45 minutt, så jeg har hvertfall kommet litt i gang ;)

 

Må jaggu si at man får litt noian av å se hvor mye kalorier det er i alt mulig.. får angst når jeg ser tallet øker fort inne på den grete roede siden :P

 

Hilsen #2, midlertidige tjukkebolla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger grethe roede jeg også tjukkebolla :)

 

Elsket oboy og brunost samt sjokolade. Har kuttet ut alle de tre nevnte. Ost er jeg også forsiktig med da det kryr av kalorier i det.

 

Bruker du kjøkken vekt og kalkulator du også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Forrige mandag begynte jeg på diett. På en uke gikk jeg ned litt over 4 kg. Det er jeg veldig fornøyd med. Og jeg fortsetter med dette til jeg er nede på 66 kg. 8 kg igjen og jeg er supermotivert!! Jeg er 174 og har ikke målebånd... Jeg må bare få anbefale Dukan dietten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg følger grethe roede jeg også tjukkebolla :) Elsket oboy og brunost samt sjokolade. Har kuttet ut alle de tre nevnte. Ost er jeg også forsiktig med da det kryr av kalorier i det. Bruker du kjøkken vekt og kalkulator du også?

 

Jeg har ikke fått "lært" meg alt ennå i forhold til kalorier , så jeg har tatt sånn ca hittil.. Men har prøvd å veie brødskiver og sånne ting og så leser jeg litt bak på pakninger for å skrive inn matvarer selv. Men blir nok brukt en del vekt og kalkulator fremover ja :) Er jo umulig å få regna ut skikkelig bare ved å skrive inn der :P

 

Uff, jeg har mange svakheter jeg.. sjokomelk, sjokolade, brus, potetgull, bakevarer av forskjellig slag, kjeks.. det blir med andre ord en stor utfordring :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger grethe roede jeg også tjukkebolla :) Elsket oboy og brunost samt sjokolade. Har kuttet ut alle de tre nevnte. Ost er jeg også forsiktig med da det kryr av kalorier i det. Bruker du kjøkken vekt og kalkulator du også?
Jeg har ikke fått "lært" meg alt ennå i forhold til kalorier , så jeg har tatt sånn ca hittil.. Men har prøvd å veie brødskiver og sånne ting og så leser jeg litt bak på pakninger for å skrive inn matvarer selv. Men blir nok brukt en del vekt og kalkulator fremover ja :) Er jo umulig å få regna ut skikkelig bare ved å skrive inn der :P Uff, jeg har mange svakheter jeg.. sjokomelk, sjokolade, brus, potetgull, bakevarer av forskjellig slag, kjeks.. det blir med andre ord en stor utfordring :P

 

Det forstår jeg. Hvor mange kalorier ligger du på pr dg da? Jeg er på 1600.

 

Spiser 220 til frokost.

220 til lunsj.

110 til mellommåltid.

400 til middag.

110 til kvelds.

 

i tillegg til dette skal jeg da ha melkeprodukter ala melk, yoghurt osv på tilsammen 200 kcal.

 

og frukt på 200kcal. eks ett eple (70 kcal) en banan (93kcal) og 100g jordbær (35kcal)

 

ett fri merke på 50kcal, men det har jeg først brukt i dag. 1 jævla kjeks (firstprice ala safarri 54 kcal!!!)

 

Sliter litt med å komme helt i mål da jeg ikke er så flink på frukt fronten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har ete hasselnøtter når eg har vore småsvolten, og tenkt at da er eg sunn og flink.. fikk litt sjokk når eg såg kaloriane.. så nå er det gulrøtter når eg må ha no.. men etter ei veke med ny diett, har eg ikkje samme matsuget heile tida, og holde meg til måltida :)

 

Ligge og på 1600 kalorier ,litt meir på dager eg trener :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikkam: Jeg skal ha 1600 jeg også, i følge det som er ført opp der inne, men gjenstår å se hva jeg får til. (Har nettopp begynt).

I går fikk jeg vel bare i meg ca 1300, i dag har jeg ikke registrert ferdig.

 

Jeg drikker vanligvis ikke melk, men har begynt å drikke ett glass om dagen nå, mer får jeg ikke til :P

Er også altfor dårlig til å spise frukt, men får vel handle inn litt forskjellig i morra.. og så har jeg kjøpt gulrøtter da, hehe..

 

Prøver også å huske å drikke masse vann, har en dårlig vane på å glemme å drikke nok når jeg kutter ut brus.

 

I dag gikk jeg også en lang tur, så nå har jeg 3 trimpoeng da, wohoo! ;)

 

Tjukkebolla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye å sette seg inn i og mye å huske på. Tar litt tid før man er skikkelig i gang.

Veie og regne ut alt man spiser.

 

Ulempen til meg er at jeg er "redd" for å spise for mye frem til middag så jeg ender opp med å ha igjen 500kcal etter middagen og det er svært uheldig for det er jo det du spiser sent man legger på seg. Så jeg må skjerpe meg skikkelig!!

 

Burde egentlig lage en smoothie sammen med mellommåltidet for da er jeg ferdig med frukta.

 

Ble ingen trimming på meg i går, men ryddet ett par timer etter cæsar :P Vi holder på å skal flytte så det er sykt mye arbeid som gjenstår.. Visning etterhvert og få solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kikkam: Jeg skal ha 1600 jeg også, i følge det som er ført opp der inne, men gjenstår å se hva jeg får til. (Har nettopp begynt). I går fikk jeg vel bare i meg ca 1300, i dag har jeg ikke registrert ferdig. Jeg drikker vanligvis ikke melk, men har begynt å drikke ett glass om dagen nå, mer får jeg ikke til :P Er også altfor dårlig til å spise frukt, men får vel handle inn litt forskjellig i morra.. og så har jeg kjøpt gulrøtter da, hehe.. Prøver også å huske å drikke masse vann, har en dårlig vane på å glemme å drikke nok når jeg kutter ut brus. I dag gikk jeg også en lang tur, så nå har jeg 3 trimpoeng da, wohoo! ;) Tjukkebolla

 

Liker du skyr?

De store begrene inneholder ca 130kcal og om du drikker ett glass ekstra lett (2dl) så er det 57kcal, da har du fylt melkekvoten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen :)

 

Skyr har jeg aldri smakt, skal teste det ut :)

Skal avgårde å handle inn litt frukt i dag også.

 

I går kjente jeg ganske mye på søtsuget, men jeg holdt meg unna og er klar for dag nr 3!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg ha telt før og, og som nevnt over har eg enda opp med mykje restkalorier på kvelden.

Denne gangen rekner eg på forhand i staden. Har rekna ut kaloriane i nokre frukost, mellommåltid og lunsj, slik at når eg holde meg til dei måltida så får eg rett antall kalorier.

Til middag rekner eg ut før eg begynner å lage middagen, slik at min porsjon har rett antall kalorier. Begynte forrige màndag, og det har gått bra til no iallefall.

Søtsuget slo inn for fullt på dag 4, fikk rett og slett abstinensa, følte meg fyllesjuk.. Men to dager med viljestyrke så kom eg igjennom det, og no har ikkje eg same søtsuget lenger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere sliter med å få ned kcalinntaket kan jeg anbefale periodisk faste! Den siste uka har jeg kun spist lunsj og middag, og da sier det seg selv at kcalinntaket blir ganske lavt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det bra da? Trodde slikt var det siste man anbefalte? "spis lite og ofte".

 

Jeg kutter selv ut frokost da i helgene, trenger ikke 5 måltider/mellom måltider når jeg står opp i 10-11-12 tiden. Har jo frokost kl.9 i ukedagene.

Hadde nok forsåvidt selv sultet ihjel og spist 3 ganger så masse middag når den først sto på bordet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere sliter med å få ned kcalinntaket kan jeg anbefale periodisk faste! Den siste uka har jeg kun spist lunsj og middag, og da sier det seg selv at kcalinntaket blir ganske lavt!

 

Jeg sliter med å få i meg nok, har en meget hektisk dag med to barn så fasting er ikke noe for meg.

 

Blir sint når jeg er sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...