Gå til innhold

Hvor gammel var ditt barn da det begynte i bhg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mitt 3. barn har nå fått tilbud om plass fra neste måned av. Han vil da være

9 mnd...Eldste begynte da hun var 14 mnd og mellomste da han var 11 mnd.

Når begynte ditt/dine barn i bhg, og har det gått greit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat et år og det har gått veldig bra.

Skrevet

Han var 16 måneder, og det gikk ikke spesielt greit! Av og til har jeg fundert på om det ville ha gått bedre om vi hadde startet tidligere... Det tok noen måneder før han trivdes, og jeg satt i bilen på vei til jobben og felte noen tårer nesten hver morgen. Avspasserte så fort det var mulig, og tok noen ekstra feriedager osv, for å gjøre innkjøringen så skånsom som mulig. Men, når han begynte å trives, så trivdes han noe så inni hampen også da!! ;-)) Heldigvis:-)

Skrevet

Storesøster var 3 år og lillebror var 9 mnd. De begynte med 2 dager og økte til 3 senere 4 og begge begynte 5 dager samtidig når hun var 5 år og han 3 år.

Skrevet

14,5 og 15 mnd. De er barnehageunger begge to og trives godt i settingen. Har dog valgt barnehage med småbarnsavdeling som har ni barn med hensikt...

Skrevet

Begge mine begynte når dei var ca 2 år :)

Skrevet
Storesøster var 3 år og lillebror var 9 mnd. De begynte med 2 dager og økte til 3 senere 4 og begge begynte 5 dager samtidig når hun var 5 år og han 3 år.

Om jeg sier ja til plassen til han på 9 mnd, tenker jeg å ha han der kun 2 dager frem til han er ca 14-15 mnd. Men jeg blir liksom ikke helt enig med me gselv om det er rett å sende han i bhg når han er så liten. Har han egentlig noe der å gjøre tenker jeg? Kommer de til å kunne passe på han hele tiden osv...Hadde vært fint å hørt dine erfaringer siden det ene barnet ditt begynte da han var så liten.

HI

Skrevet

22Mnd og 16 mnd. Denne uka begynte han på 16 mnd. Der er det 3 barn på 9 mnd og ikke vanskelig å se at de stor koser seg de små der!

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Hun var 16 måneder og det gikk veldig bra

Skrevet

11 mnd, i starten kortere dager! men av og til sov han 2 ganger daglig så noen av dagene ble veldig korte. nå er han 2 og stortrives i bhg :)

Skrevet

Han var 15 mnd, og det var nok egentlig litt for tidlig, men det visste jeg jo ikke da vi planla permisjonen. Hadde jeg kunne gjort det om igjen ville jeg valgt annerledes.

Skrevet

Vesla begynner på mandag, da er hun 20,5 mnd.

Skrevet

Alle 3 har begynt ved 1 års alder. De har hatt full plass. Det har gått veldig greit, trygge rolige barn som har hatt en veldig bra barnehagehverdag. Alle sammen har sovet 3 timer midt på dagen det første året, så dagene har ikke vært så lange..

Skrevet

Eldste begynte da hun var 2,5 år og det gikk utrolig bra. Lillebror skal etter planen begynne om et år, en mnd før han fyller 2.

Skrevet

Mine har vært 16 mnd, 11 mnd og 12 mnd. Alle har gått like bra! Synes du skal ta i bruk plassen nå og gjøre som tenkt. Lillen kommer til å ha det kjempefint sammen med andre unger! Det viktigste er stabile gode voksne i en småbarnsavdeling og det får han jo.

Ikke bekymre deg HI :) Går så fint så!

Skrevet

Du er superheldig som får plass til en baby på 9 mnd. De voksne på en slik avdeling klarer så absolutt å ta seg av han! Dette kan de.. Og så er det mange andre barn der, spennende det også..

En liten tass på 9 mnd begynte når min eldste gikk på småbarn. Han klarte seg kjempebra, var alles maskot og midt i all lek hele tida. :) Lykkelig som bare det!

Hvis du har anledning til å ta korte dager så ville jeg gjort det da, ihvertfall hvis han har bare en dupp. Hvis han har to dupper så kan du jo risikere å sitte og vente på at han skal våkne når du kommer og henter :)

Skrevet

Min eldste sønn begynte da han var 14 mndr, gikk strålende, og minstemann begynte da han var 9 1/2 mnd, gikk bare toppers det også.

Han begynte på en småbarnsavdeling og jeg kjenner de ansatte (hun ene er bestevenninnen min), han er nå 17 mnder og elsker å være der. Han var minst da han startet, fikk såååå mye oppmerksomhet og ble dullet med til enhver tid, sov midt på dagen, og var der korte dager, 3 dager i uken. Neste uke begynner han i 100% :-) Når jeg spør om vi skal i barnehagen jubler han jaaaaa, og springer for å kle på seg, aldri grått noe når jeg har levert han og trygg på de ansatte :-)

Skrevet

Første: 15 mnd, 60 % plass, 80% plass rundt 2 år og fulltid fra nå, hun er snart 3 år.

Andre: kommer til å begynne neste høst, fulltid, da er han ca 14 mnd.

Skrevet

Førstemann begynte 1 mnd før han fylte 2 år.. hadde mellom 2-3 dager de første 2 årene.. Nå er han snart 5 og har full plass.

Vesla begynte ca 3 mnd før hun ble 2 år.. begynte med 2 dager i uka, nå har hun 3 dager.

Førstemann trivdes i bhg fra første stund, vesla trengte litt mer tid og trenger å ha det rolig rundt seg ennå om hun skal synes at det er greit å være der. (Begynner å gråte og vil hjem om jeg leverer seint og det er mange barn der som bråker og styrer, men det går veldig fint om hun er en av de første som kommer).

Skrevet

Han begynte da han var ni måneder. Jeg jobbet der da, så var jo sammen med han hver dag. Det gikk fint, men han var fryktelig mye syk de to første månedene (det hadde han kanskje hvert uansett).

Skrevet

På ett års dagen sin. Er 2,5 år nå og har alltid vært i Bhg ca fem timer hver dag (sover i ca en time) 4 dager i uka. Hun kunne med fordel begynnt tidligere, da hun var/er veldig tidlig utviklet og sosialt krevende og sto og ha det på utgangsdøren fra hun sto opp. Uansett hvor aktive vi var med henne kunne vi ikke dekke hennes behov for interaksjon med andre barn, og selv om jeg er pedagog selv kunne jeg heller ikke dekke hennes behov for lek og læring på arenaer utenfor hjemmet. Av egoistiske grunner holdt jeg henne hjemme og hun har fremdeles korte dager i Bhg selvom jeg innerst inne vet at hun av ulike grunner har behov for å være mer i barnehagen.

Lillebror er helt lik, men planen er å ha han hjemme til han er 1,5 år, men vi får se hvordan han utvikler seg.

Skrevet

13 mnd. hadde plass til han fulltid, ikke for jeg hadde behov for det, nwn skal du ha 80 eller 60% plass er det en eller 2 dager i uken de ikke er det og det passet ikke alltid for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...