Gå til innhold

Jeg og mannen har en diskusjon her. Hva mener dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville ikke foretatt en slik aksjon som mannen din har lyst til nei HI, jeg ville heller tatt det opp med styrer om det dere føler på. Vær da direkte med hvilke ansatte som bare står og skravler og at dere rett og slett er redde noen kan ta barnet deres. Spør styrer hvilke rutiner de har på dette og om de virkelig vil ha på samvittigheten at et barn blir kidnappet.

I vår barnehage er de nøye. Liten bhg riktignok, det hjelper jo på ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, hva med å melde bekymring til kommunen dere bor i? Kan sikkert gjøres anonymt. Det er litt feigt, men det kan være greiere enn å ta diskusjonen i foreldremøte eller med en styrer som åpenbart enten ikke bryr seg eller ikke har kontroll over de ansattes adferd...

Skrevet
Off gruer noe"#¤%&/ til at jentungen skal i barnehagen etter å ha lest nå... Hvis dette med ansatte som ikke følger med ikke er uvanlig... Her er det fare for at far faktisk kan stikke av med barnet... Glad det er enda et år til hun skal i barnehagen
Vel, nå som du har barn har du skaffet deg bekymringer for de neste 30 årene ;) . Men seriøst, dette er ikke normalen. Håper jeg da, for jeg har ikke noen statistikk. Jeg har hatt barn i tilsammen tre barnehager, så jeg har ikke noen imponerende statistikk å vise til. Men der mine barn har gått, har de voksne passet på og vært nøye ifht henting. De har delt seg på uteområdet under utetida. Det har aldri vært slik at vi har følt at ungene var dårlig passet på, eller at det var fare for at de kunne stukket av eller blitt hentet av fremmede. Så ikke begynn å grue deg allerede nå, det er litt tidlig.
Får håpe det, for får faren fatt i henne så er det stor risiko at han tar henne med til hjemlandet :( Vet det er mye bekymringer man får med barn ;) Men får heller være ops på hvordan de er i barnehagen, så kan jeg heller bytte... Får bare hetta med tanke på at noen ikke følger med på unger i barnehagene, de har jo som jobb og passe på.
Jeg skjønner at du bekymrer deg, særlig med tanke på den situasjonen du er i. Nå vet jo ikke jeg hvor du bor og hvor barnet ditt skal gå, men kjenner du noen andre som har barn i den barnehagen og som du kan prate litt med før hun begynner? Kanskje de kan berolige deg litt. Og hvis de ikke har noe beroligende å si, men tvert i mot øker bekymringen din, så har du litt tid på deg til å gjøre noe med det.
Har utsatt barnehagesøkingen i et år pga situasjonen min, så blir en stund før jeg søker. (Har ordnet dagmamma innen familien min ;) ). Blir til å sjekke opp nøye før jeg plasserer henne i barnehagen. Etter å ha lest litt her inne, så har jeg læ

rt at jeg må være nøye på hvilken barnehage jeg velger ;)

mitt beste tips, jo mindre barnehagen er, dess bedre kontroll og oversikt er det! da med tanke på anntall barn, selvfølgelig! og det er ferre voksne, som igjen betyr at de faktisk ikke kan stå å prate 3-4stk i lange tider.. :)

vår bhg har 16 barn og 7 voksne (som rullerer i div prosenter da) og det er alltis 5 stk på jobb når det er full gruppe. så jeg er veldig fornøyd med vår bhg, selv om "hvem som helst" får hente... dette er et lite sted så alle kjenner alle og vet hvem som hører til hvor..

men få barnet ditt inn i en liten bhg om du vil ha bedre kontroll! har hørt mye om store basebhg'er i oslo og bergen fra venninner som jobber der, og det sier seg selv at der de voksne trenger refleksvester, headset, walikie-talkie og kart og koder på de forskjellige områdene så er det ikke et bra sted for barn å være! 1000 barn i en barnehage liksom, oversiktlig?? NIX!

Skrevet

Jeg kan ikke se hvordan dette kan slå tilbake på hi og mannen på noen som helst måte. Det er tross alt de ansatte som ikke gjør jobben sin.

I vår barnehge har jeg opplevd følgende, en forelder kom for sent til henting pga trafikkuhell som forsinket, under fem minutter forsinket.

Ungen som ute helt alene da forelderen kom, barnehgen var lukket og låst. "Alle" barna var hentet litt før stenging og de ansatte hadde stengt og gått hjem.

Jeg har også opplevd at en sommervikar på gebrokkent norsk lurte på hvem jeg skulle hente. Kunne jo tatt med meg hvem som helst. Hadde noen venne barn som også gjerne ville være med meg hjem. Hun hadde ikke snøring på hvem som hører hjemme med hvem.

Skrevet

"...har hørt mye om store basebhg'er i oslo og bergen fra venninner som jobber der, og det sier seg selv at der de voksne trenger refleksvester, headset, walikie-talkie og kart og koder på de forskjellige områdene så er det ikke et bra sted for barn å være! 1000 barn i en barnehage liksom, oversiktlig?? NIX!"

What? Er det virkelig blitt slik nå i store barnehager?? Nå er jeg glad vi bor i liten by og har poden i liten barnehage :)

Gjest meg mamma?
Skrevet
Off gruer noe"#¤%&/ til at jentungen skal i barnehagen etter å ha lest nå... Hvis dette med ansatte som ikke følger med ikke er uvanlig... Her er det fare for at far faktisk kan stikke av med barnet... Glad det er enda et år til hun skal i barnehagen
Vel, nå som du har barn har du skaffet deg bekymringer for de neste 30 årene ;) . Men seriøst, dette er ikke normalen. Håper jeg da, for jeg har ikke noen statistikk. Jeg har hatt barn i tilsammen tre barnehager, så jeg har ikke noen imponerende statistikk å vise til. Men der mine barn har gått, har de voksne passet på og vært nøye ifht henting. De har delt seg på uteområdet under utetida. Det har aldri vært slik at vi har følt at ungene var dårlig passet på, eller at det var fare for at de kunne stukket av eller blitt hentet av fremmede. Så ikke begynn å grue deg allerede nå, det er litt tidlig.
Får håpe det, for får faren fatt i henne så er det stor risiko at han tar henne med til hjemlandet :( Vet det er mye bekymringer man får med barn ;) Men får heller være ops på hvordan de er i barnehagen, så kan jeg heller bytte... Får bare hetta med tanke på at noen ikke følger med på unger i barnehagene, de har jo som jobb og passe på.

Ditt tilfelle er jo spesielt og jeg regner med at du informerer barnehagen om situasjonen, og da vil de jo være ekstra på vakt.

Jeg leverer aldri ut barn til folk jeg ikke har fått beskjed om. Hender foreldre har glemt å si ifra, men da sier jeg til den som henter at jeg bare tar en tlf til mamma eller pappa og sjekker så jeg er sikker på at det er greit.

En gang jeg gjorde det opplevde jeg og få en skikkelig overhøvling av han som skulle hente. Han skjelte meg ut og lurte på om jeg trodde han skulle kidnappe ungen.

Skrevet

Dere som mener at det er foreldrenes ansvar at de ansatte får med seg at noen blir hentet, jeg er forsåvidt enig i dette når man skal hente eget barn, man tar ikke bare med seg barnet uten å sjekke at en ansatt har fått med seg at det er hentet, men hva om jeg ikke ønsket at de skal få det med seg, at jeg er den voldelige faren som ikke har samværsrett som vil hente barnet mitt? Da ville jeg jo gjort alt for at de ansatte ikke skulle legge merke til meg (og kanskje ønsker barnet å bli med, så det lager ikke noe oppstyr). Da er det jo de ansattes ansvar å "se" alle som kommer inn på området og holde et øye med hvem de kontakter og evt. tar med seg.

Jeg mener at dersom jeg kunne hentet datteren min uten at noen hadde såpass kontroll at de f.eks ikke har krysset henne ut, så er det noen som ikke har fulgt godt nok med. De trenger ikke engang ha snakket med meg hvis de vet hvem jeg er mamman til, men de bør på et eller annet tidspunkt få med seg at jeg tar henne med meg, og vet de ikke hvem jeg er bør de ta kontakt og spørre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...