Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #1 Skrevet 16. august 2012 Mannen har lyst til å få en kollega til å hente datteren vår i barnehagen for å "sjekke sikkerheten". Altså gå inn i barnehagen, hente datteren vår uten å si fra og ta henne med seg for å se om de ansatte reagerer. Mange ganger når vi henter så står de i en klynge å prater med hverandre. Det er en veldig stor barnehage og de ansatte er ikke noe "gjøre seg synlige", vi vet ikke hvem som er ansatte eller hvem som er foreldre. Vi vet hvem som jobber på hennes base, men det er ikke alltid de er der når vi henter. Hva syns dere om å gjøre det på den måten? Jeg mener vi heller skal si fra at vi syns det er litt ukontrollerte forhold når vi henter og det er ganske uoversiktlig...
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. august 2012 #2 Skrevet 16. august 2012 Nei, det er ikke måten å gjøre det på selvom jeg har vært fristet til å gjøre det selv. Akkurat samme opplegget hos oss, og det er helt på trynet. har sagt fra ørten ganger uten at det hjelper
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #3 Skrevet 16. august 2012 Jeg holder med deg, dere kan få problemer om dere utfører det her hvertfall. En ting er hos dagmamma, men ikke i bhg.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #4 Skrevet 16. august 2012 tester dere det så er det jo verre for bhg. men jeg ser jo det også som et volsomt steg.men følger ikke bhg opp og at dere ikke engang jobber der. så hadde nok jeg gjort noe likt. dere må tenke på barnes sikkerhet. og dere får jo testet det på en trygg måte så sant barnet kjenner denne personen.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #5 Skrevet 16. august 2012 Ja, jeg tror vi kommer til å bli veldig upopulære hvis vi gjør dette...
Gjest Juliea - kukløsklan Skrevet 16. august 2012 #6 Skrevet 16. august 2012 I min barnehage hadde det heldigvis ikke funket. De ansatte spresster frem som små hestehover med engang jeg kommer inn porten enten det er for levering eller henting! De er veldig nøye på dette. Om d ere gjør det kan dere jo si om det ikke går at dere glemte å si ifra på morgenen at pappas kompis "jens" skulle hente "Gerda" i dag.
cheni Skrevet 16. august 2012 #7 Skrevet 16. august 2012 Hvis de ansatte står i en klynge og prater så er ikke det bra! Men man kan ikke forvente at de har oversikt over hvor alle barn er til enhver tid, og heller ikke at de skal se alle foreldre som kommer lydløst innom og henter. Jeg sørger alltid for å få øyekontakt med noen av de ansatte for å gi beskjed om at barnet blir hentet. Jeg håper isåfall at barnet deres kjenner denne kollegaen godt om dere skal prøve ut dette, men jeg synes din måte er mye bedre å ta fatt i det enn mannen din sin.
Vossafår Skrevet 16. august 2012 #8 Skrevet 16. august 2012 (endret) Be han heller leke med henne bak bhg feks og se hvor lenge hun er alene med han før noen av de voksne kommer og spør hvem han er... Kan de være ubevoktet ganske lenge med en "fremmed" mann så sier vel det sitt.. Jeg liker heller ikke disse klynge-ansatte i enkelte bhg. Heldigvis slipper jeg det i nybhg til snuppa. Endret 16. august 2012 av Vossafår
juhuuuu Skrevet 16. august 2012 #9 Skrevet 16. august 2012 Hvis de ansatte står i en klynge og prater så er ikke det bra! Men man kan ikke forvente at de har oversikt over hvor alle barn er til enhver tid, og heller ikke at de skal se alle foreldre som kommer lydløst innom og henter. Jeg sørger alltid for å få øyekontakt med noen av de ansatte for å gi beskjed om at barnet blir hentet. Jeg håper isåfall at barnet deres kjenner denne kollegaen godt om dere skal prøve ut dette, men jeg synes din måte er mye bedre å ta fatt i det enn mannen din sin. Jo, vet du hva, jeg forventer faktisk at de voksne i barnehagen vet hvor barna er til enhver tid og legger merke til alle som kommer og henter. Det mener jeg virkelig er helt grunnleggende. Til deg HI, så synes jeg du har rett. Ta det opp med styrer, og/elelr på foreldremøte. Ville prøvd ut mannens forslag dersom dere etter å ha tatt det opp på en god måte, ikke opplever noen bedring.
mammakatten Skrevet 16. august 2012 #10 Skrevet 16. august 2012 Jeg tror jeg ville ha sjekket det hvis jeg følte det slik. Da min datter var tre år opplevde jeg at da jeg skulle hente henne var hun borte, for da hadde hun og en annen jente tatt med seg sekkene sine og gått fra barnehagen uten noen voksne merket det.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #11 Skrevet 16. august 2012 Om dere virkelig føler at sikkerheten er så dårlig så kjør på, sier jeg. MEN dere sier selvsagt ikke at det var for å sjekke sikkerheten. Om noen spør han hva han skal så sier han jo bare at han er en venn og skal hente X. Dere får tlf. og godkjenner dette og beklager at dere ikke sa i fra. Da tok dere feil. Om han får ungen med seg er det jo bare å si i fra etterpå, at dere glemte og si i fra og at en "fremmed" bare fikk hente jenta deres. Det er evig god nok grunn til å klage, uten at der epå innrømme at dere "staget" hele greia for å sjekke om de gjorde jobben sin
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #12 Skrevet 16. august 2012 Når det gjelder de voksene de ansatte ikke ser, så er det faktsik DERE som voksene, som er pliktig å passe på at de annsatte ser at dere leverer/henter. Ang dette med ungene, hadde de kunne vist hvor alle var, hele tiden, hadde de vært en voksen pr barn.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #13 Skrevet 16. august 2012 Jeg tror jeg uansett utfallet av den "kidnappingen" hadde vært så flau at jeg ikke hadde turt å ha ungene i den barnehagen lenger. Det stuntet blir nok garantert en snakkis i årevis. Ta det opp istedet. Det er den voksne tingen å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #14 Skrevet 16. august 2012 Jeg hadde ikke stusset på ett sånt stunt engang, men jeg signerer forslaget til vossafår. Tenk på de ungene som har personer som av en eller annen grunn IKKE har lov å hente barna i bhg. Da er det lite lurt at de ansatte står i klynger og kakler. Er verre for de å bli anmeldt , enn å bli i irettesatt for dovenskap Vi har mange sånne "tilfeller" hvor f.eks voldsdømte fedre ikke har lov ¨å hente barnet,. Her er personalet på vakt hele tiden. Man betaler dyrt og da forventer man service HELE tiden.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #15 Skrevet 16. august 2012 skal sies at mange bhg er strenge på dette med hvem som henter, men jeg vet også at bhg kan være sløv. avhenger av hvem som er der,. vi har opplevd at min stefar og mor som fikk hentet barna uten at vi hadde sagt ifra. ingen der kjente disse eller viste hvem de var. vi spurte om det gikk greit når mormoren hentet dagen etter. da hadde ikke engang reagert på hvem som var der.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #16 Skrevet 16. august 2012 Jeg hadde ikke stusset på ett sånt stunt engang, men jeg signerer forslaget til vossafår. Tenk på de ungene som har personer som av en eller annen grunn IKKE har lov å hente barna i bhg. Da er det lite lurt at de ansatte står i klynger og kakler. Er verre for de å bli anmeldt , enn å bli i irettesatt for dovenskap Vi har mange sånne "tilfeller" hvor f.eks voldsdømte fedre ikke har lov ¨å hente barnet,. Her er personalet på vakt hele tiden. Man betaler dyrt og da forventer man service HELE tiden. Man betaler dyrt...?! Du betaler vel litt over 100 kroner per dag for at noen skal se til ungen din i 6-8 timer. Dyrt? Ikke få meg til å le....
Mrs. Bouquet Skrevet 16. august 2012 #17 Skrevet 16. august 2012 er enig i alt, men man betaler da ikke dyrt
3 er nok! Skrevet 16. august 2012 #18 Skrevet 16. august 2012 Jeg har tidligere jobbet i Bhg, og dersom noen av foreldrene følte slik som du gjør HI, så tror jeg faktisk jeg ville blitt glad dersom noen testet oss ut. Jeg er enig i at det ikke er riktig måte å gjøre det på, men det er faktisk den eneste måten man kan teste sikkerheten på. Jeg ville ikke jobbet i en barnehage der hvem som helst kan komme å ta med seg et barn, det kunne jeg ikke levd med, da vil jeg heller bli testet og stryke slik at jeg aldri igjen gjør den samme feilen.
Anonym bruker Skrevet 16. august 2012 #19 Skrevet 16. august 2012 Når det gjelder de voksene de ansatte ikke ser, så er det faktsik DERE som voksene, som er pliktig å passe på at de annsatte ser at dere leverer/henter. De ansatte er da vel pliktig til å passe på at ikke fremmede bare kommer inn og tar med seg ungene, eller??
Tauriel Skrevet 16. august 2012 #20 Skrevet 16. august 2012 Off gruer noe"#¤%&/ til at jentungen skal i barnehagen etter å ha lest nå... Hvis dette med ansatte som ikke følger med ikke er uvanlig... Her er det fare for at far faktisk kan stikke av med barnet... Glad det er enda et år til hun skal i barnehagen
Gjest Filifjonka Skrevet 16. august 2012 #21 Skrevet 16. august 2012 Off gruer noe"#¤%&/ til at jentungen skal i barnehagen etter å ha lest nå... Hvis dette med ansatte som ikke følger med ikke er uvanlig... Her er det fare for at far faktisk kan stikke av med barnet... Glad det er enda et år til hun skal i barnehagen Vel, nå som du har barn har du skaffet deg bekymringer for de neste 30 årene . Men seriøst, dette er ikke normalen. Håper jeg da, for jeg har ikke noen statistikk. Jeg har hatt barn i tilsammen tre barnehager, så jeg har ikke noen imponerende statistikk å vise til. Men der mine barn har gått, har de voksne passet på og vært nøye ifht henting. De har delt seg på uteområdet under utetida. Det har aldri vært slik at vi har følt at ungene var dårlig passet på, eller at det var fare for at de kunne stukket av eller blitt hentet av fremmede. Så ikke begynn å grue deg allerede nå, det er litt tidlig.
3 er nok! Skrevet 16. august 2012 #22 Skrevet 16. august 2012 (endret) Forresten burde du kanskje høre med andre foreldre om hva de synes om sikkerheten. Kanskje lufte tanken om "kidnappingen" for de slik at du har støtten dems dersom barnehagen skulle gjøre en stor sak ut av det. Som daglig leder av barnehagen ville jeg satt pris på om foreldrene kom til meg først, men som foreldre hadde jeg gitt stående applaus til den som turte å prøve ut dette. Men for å være helt ærlig tror jeg at JEG som person ikke hadde reagert nevneverdig på en slik ha handling dersom jeg var daglig leder. Men det er jo meg, jeg setter barns sikkerhet høyt. Daglig leder vet også godt at det til syvende og sist er hennes/hans ansvar å ivareta sikkerheten i barnehagen og at de sammen passer på det mest dyrebare dere har her i verden. Endret 16. august 2012 av perlefisken
Tauriel Skrevet 16. august 2012 #23 Skrevet 16. august 2012 Off gruer noe"#¤%&/ til at jentungen skal i barnehagen etter å ha lest nå... Hvis dette med ansatte som ikke følger med ikke er uvanlig... Her er det fare for at far faktisk kan stikke av med barnet... Glad det er enda et år til hun skal i barnehagen Vel, nå som du har barn har du skaffet deg bekymringer for de neste 30 årene . Men seriøst, dette er ikke normalen. Håper jeg da, for jeg har ikke noen statistikk. Jeg har hatt barn i tilsammen tre barnehager, så jeg har ikke noen imponerende statistikk å vise til. Men der mine barn har gått, har de voksne passet på og vært nøye ifht henting. De har delt seg på uteområdet under utetida. Det har aldri vært slik at vi har følt at ungene var dårlig passet på, eller at det var fare for at de kunne stukket av eller blitt hentet av fremmede. Så ikke begynn å grue deg allerede nå, det er litt tidlig. Får håpe det, for får faren fatt i henne så er det stor risiko at han tar henne med til hjemlandet Vet det er mye bekymringer man får med barn Men får heller være ops på hvordan de er i barnehagen, så kan jeg heller bytte... Får bare hetta med tanke på at noen ikke følger med på unger i barnehagene, de har jo som jobb og passe på.
Gjest Filifjonka Skrevet 16. august 2012 #24 Skrevet 16. august 2012 Off gruer noe"#¤%&/ til at jentungen skal i barnehagen etter å ha lest nå... Hvis dette med ansatte som ikke følger med ikke er uvanlig... Her er det fare for at far faktisk kan stikke av med barnet... Glad det er enda et år til hun skal i barnehagen Vel, nå som du har barn har du skaffet deg bekymringer for de neste 30 årene . Men seriøst, dette er ikke normalen. Håper jeg da, for jeg har ikke noen statistikk. Jeg har hatt barn i tilsammen tre barnehager, så jeg har ikke noen imponerende statistikk å vise til. Men der mine barn har gått, har de voksne passet på og vært nøye ifht henting. De har delt seg på uteområdet under utetida. Det har aldri vært slik at vi har følt at ungene var dårlig passet på, eller at det var fare for at de kunne stukket av eller blitt hentet av fremmede. Så ikke begynn å grue deg allerede nå, det er litt tidlig. Får håpe det, for får faren fatt i henne så er det stor risiko at han tar henne med til hjemlandet Vet det er mye bekymringer man får med barn Men får heller være ops på hvordan de er i barnehagen, så kan jeg heller bytte... Får bare hetta med tanke på at noen ikke følger med på unger i barnehagene, de har jo som jobb og passe på. Jeg skjønner at du bekymrer deg, særlig med tanke på den situasjonen du er i. Nå vet jo ikke jeg hvor du bor og hvor barnet ditt skal gå, men kjenner du noen andre som har barn i den barnehagen og som du kan prate litt med før hun begynner? Kanskje de kan berolige deg litt. Og hvis de ikke har noe beroligende å si, men tvert i mot øker bekymringen din, så har du litt tid på deg til å gjøre noe med det.
Tauriel Skrevet 16. august 2012 #25 Skrevet 16. august 2012 Off gruer noe"#¤%&/ til at jentungen skal i barnehagen etter å ha lest nå... Hvis dette med ansatte som ikke følger med ikke er uvanlig... Her er det fare for at far faktisk kan stikke av med barnet... Glad det er enda et år til hun skal i barnehagen Vel, nå som du har barn har du skaffet deg bekymringer for de neste 30 årene . Men seriøst, dette er ikke normalen. Håper jeg da, for jeg har ikke noen statistikk. Jeg har hatt barn i tilsammen tre barnehager, så jeg har ikke noen imponerende statistikk å vise til. Men der mine barn har gått, har de voksne passet på og vært nøye ifht henting. De har delt seg på uteområdet under utetida. Det har aldri vært slik at vi har følt at ungene var dårlig passet på, eller at det var fare for at de kunne stukket av eller blitt hentet av fremmede. Så ikke begynn å grue deg allerede nå, det er litt tidlig. Får håpe det, for får faren fatt i henne så er det stor risiko at han tar henne med til hjemlandet Vet det er mye bekymringer man får med barn Men får heller være ops på hvordan de er i barnehagen, så kan jeg heller bytte... Får bare hetta med tanke på at noen ikke følger med på unger i barnehagene, de har jo som jobb og passe på. Jeg skjønner at du bekymrer deg, særlig med tanke på den situasjonen du er i. Nå vet jo ikke jeg hvor du bor og hvor barnet ditt skal gå, men kjenner du noen andre som har barn i den barnehagen og som du kan prate litt med før hun begynner? Kanskje de kan berolige deg litt. Og hvis de ikke har noe beroligende å si, men tvert i mot øker bekymringen din, så har du litt tid på deg til å gjøre noe med det. Har utsatt barnehagesøkingen i et år pga situasjonen min, så blir en stund før jeg søker. (Har ordnet dagmamma innen familien min ). Blir til å sjekke opp nøye før jeg plasserer henne i barnehagen. Etter å ha lest litt her inne, så har jeg lært at jeg må være nøye på hvilken barnehage jeg velger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå