Gå til innhold

Han fridde med billig ring? greit eller ikke?

Anbefalte innlegg

Gjest Tullmusa83
Skrevet

her valgte vi ring i lag, men HI er det mulig du ser litt mye på amerikansk tv?

I norge bryr de fleste seg om utseendet på ringen ikke prisen.

I amerika heter det seg at ringen skal koste 3 måndeslønner dette for å ilustrere mannens evne til å forsørge familien.

I Norge tror jeg de fleste heller bruker tremåndesløner på huslånnet hvis de har dem på bok.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner godt om du er skuffet. Dette er en ring som symboliserer hvor høyt han elsker deg. At han har lagt litt arbeid i å finne "den perfekte ringen".

Jeg hadde selv blitt skuffet om jeg hadde fått vært en uekte billigring.

Det er noe med at du selv skal bære den med stolthet. Det hadde ikke _jeg_gjort om det lyste igjennom at ringen var uekte....

Skrevet

Vi valgte ringer sammens og da valgte vi glatte gullringer, de billigste de hadde. Tror de kostet 1800,- tilsammens med gravering.

Vi brydde oss bare,om å få ting på fingrene våre, og gull fordi det var det vanlige.

Aldri angret vi..

Skrevet

Så lenge dere er lykkelige så hadde jeg vel gitt blanke i hva andre mente!! Jeg ble fridd til i sommer av min elskede, med en nydelig ring han kjøpte mens vi var på ferie i Hellas, er jo billigere for gull der, og jeg synes at det er så mye annet viktig vi kan bruke pengene på enn dyre smykker! Ringen var kjempefin =)

Skrevet

Helt enig HI.

Det viktigste er ikke at du skal gifte deg med samboeren din, men hva alle andre mener om ringen

* ironi*

Skrevet

min samboer vil ikke gifte seg,og jeg vil så gjerne, men hva kan man gjøre??

Nå har vi barn nr 2 på vei,så jeg synes det neste steget er ekteskap. han er ikke enig. det er sårt det!

Skrevet

Fy faen! Jeg håper du svarte nei!

Kast ham på huet og ræva ut av huset!

Skrevet (endret)

Har egentlig ikke sansen for den amerikanske tradisjonen med svindyr ring. Vi kjøpte ringer sammen (glatte gullringer). Om ringen er fin er vel alt ok?

Endret av ★
Skrevet

Han har tatt seg bryet med å finne en ring som du har ønsket deg lenge, og så henger du deg opp i at den er for billig.

Kan ikke være hans feil at du har for billig smak. Ta deg sammen!

Skrevet
Jeg skjønner godt om du er skuffet. Dette er en ring som symboliserer hvor høyt han elsker deg. At han har lagt litt arbeid i å finne "den perfekte ringen". Jeg hadde selv blitt skuffet om jeg hadde fått vært en uekte billigring. Det er noe med at du selv skal bære den med stolthet. Det hadde ikke _jeg_gjort om det lyste igjennom at ringen var uekte....

Tror jo ikke at det lyser billig av en ring i hvitt gull med swarovski krystaller. Har til dags dato ikke truffet på noen som kan se forskjell på swarovski og diamanter, og jeg jobber på gullsmed!

Har foresten selv en ring i hvitt gull med swarovski, den kosta 3000,- synes ikke det er såååå billig !

Skrevet

Synes i grunn litt synd på forloveden din, jeg. Han har kjøpt noe han trodde du ønsket deg og det du bekymrer deg for er hva andre vil tenke om verdien. Du kan jo fortelle han hva du tenker og se om han fortsatt er like interessert i noe giftemål...

Skrevet

Eg synes ikkje me treng å gjere alt som amerikanarane. Det med at ringen skal vise kor høgt han elskar dama, og kor godt han kan forsørge henne har eg ikkje sansen for.

Her i Norge har det vore vanleg at ein kjøper enkle gullringar for å forlove seg med, og vise at ein høyrer saman, og så brukar ein dei same ringane som gifteringar. Men ein fin ring er sjølvsagt kjekkt å få, uansett.

Eg hadde sett på ringen din, sagt Gratulererer, og ikkje tenkt noko meir over det. (Ein må vel fram med lupe for å sjå skilnad på Swarofski og diamantar?)

Skrevet

Jeg synes det virker som "jo dyrere ring, jo kortere ekteskap"! Er man så usikre på hverandre og forholdet at man må vise sin store kjærlighet ved å kjøpe en kjempedyr ring? Han er omtenksom og oppmerksom nok til å velge en ring han vet du liker-- en mye vanskeligere oppgave enn å gå inn på nærmeste butikk og kjøpe den dyreste de har? Gratulerer med forlovelsen!

Skrevet

Trist at du bryr deg om hva andre mener om dette! Hvis du hadde vært skuffet, hadde jeg skjønt greia, men hvis du er lykkelig og tilfreds, er det vel utrolig uinteressant hva andre måtte mene..?

Skrevet

Jeg bryr meg i allefall ikke om prisen på ringen :) vet om ett ektepar som kjøpte gifteringer til 150,- stk. Og akkurat de ringene har jeg faktisk tenkt på selv om det skulle bli aktuelt :) evt vil jeg ha stål, aluminium eller noe slikt - ikke allverdens dyrt det heller.

Skrevet

Synes du begynner å bli en smule ufin og usaklig i kommentarene dine luten. Før hadde du jo alltid "rette kommentarer" som satt som et skudd, men de er virkelig forsvunnet som dugg for solen. Mistet grepet?

Hadde for øvrig ikke tenkt noe negativt om ringen din HI. Jeg har ikke peiling på ekte og falske ringer, så lenge de ser bra ut;-) De som reagerer er vel i overkant overfladiske mennesker som du forhåpentligvis ikke trenger å forholde deg noe særlig til likevel...;-)

Skrevet

Fy faen!! Hiv han på huet og ræva ut av huset!!

Skrevet

Mannen min fridde med en helt enkel gullring som garantert ikke var dyr. Senere fikk jeg hans mors forlovelsesring som har vært i familien i generasjoner og som sikkert er verdt enn hel del.

Det er likevel den "billige" gullringen som jeg får sommerfugler av, på grunn av hva den symboliserer.

Tror ingen bryr seg om hvor dyr eller billig ringen din er, og de som gjør det er ikke verd tanken en gang. Er de fleste som meg så ser de heller ikke forskjellen :P

Skrevet

Jeg ble fridd til av en ring laget av tauet som hørte til seilet på båten vi traff hverandre på. Møttes da noen felles venner seilte jorden rundt og vi begge kom ned til Papua Ny Guinea og seilte med dem i båten deres.

Han fikk en del av tauet, og laget en "ring" av det som han ga meg når han fridde til meg.

Fineste ringen jeg noengang har fått i hele mitt liv, og noe av det kjæreste jeg eier. Bærer faktisk den lille taustumpen i et kjede rundt halsen den dag i dag. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...