Gå til innhold

Insulinresistens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvorfor har ikke alle som som følger statens ernæringsråd lik kroppsform? Jo fordi kroppen din og kroppen min er forskjellige og trenger kanskje forskjellige mikronæringsstoffer. Jeg kan leve på ett "vanlig norsk kosthold" uten å gå drastisk opp i vekt, men kroppen min har det ikke bra. Ustabilt blodsukker og vanvittige mengder luft, ofte sulten, dårlig humør bl.a.

At du tror at det eneste som har noe å si er kcal inn/kcal ut sier jo mer om deg! Det har selvfølgelig noe å si hvilke mikronæringsstoffer de inntatte kcal inneholder!! ;)

Makro.

Haha! Ja, selvfølgelig! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Er det noe man kan gjøre med insulinresistens?
Unngå raske karbohydrater... Jeg synes faktisk ikke at det er noe stress overhodet, er bare sånn noen er. Tenk på det som allergi så blir det kanskje lettere å forstå?

Takk.

Har en liten misstanke på at jeg har det.

Skal snart til legen.

Hilsen Anonym 17:52

Skrevet
Slanke seg. De fleste blir nesten eller helt tt det hvis de kommerseg ned i normalvekt.
Det er vel ikke helt sant vel...

Jo, det er faktisk sant. De fleste blir helt eller delevis kvitt problemet hvis de kommer seg ned i vekt. Jeg påstår ikke at det er enkelt, men det fungerer for en stor andel.

Skrevet
Slanke seg. De fleste blir nesten eller helt tt det hvis de kommerseg ned i normalvekt.
Det er vel ikke helt sant vel...

Jo, det er faktisk sant. De fleste blir helt eller delevis kvitt problemet hvis de kommer seg ned i vekt. Jeg påstår ikke at det er enkelt, men det fungerer for en stor andel.

Hmmok, det var ikke det legen sa til meg... Jeg er forøvrig tilnærmet normalvektig, og har heller aldri vært i noe grenseland mtp å utvikle diabetes 2....

Skrevet

Det finnes en del som er insulinresistens uten at det har sammenheng med vekten, men for de fleste kommer problemet som en konsekvens av overvekt, dårlig kosthold og lite mosjon. Hvis de klarer å endre livet sitt vil da som oftest problemet forsvinne også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...