Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #26 Skrevet 11. august 2012 Heier på team gråtemann. HI har jeg midlertid ikke så mye sansen for. (Hadde du vurdert å be en venninne av deg gå på hormonkur om hun var på samme måte?) Både menn og kvinner kan være følsomme! Og variasjoner her er faktisk helt normalt. Finn heller en annen mann om du ikke trives med den du har.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #27 Skrevet 11. august 2012 Fy faen!!!!!! Hiv ham på hue og rævva ut!!!!!!!!!!!!!!
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #28 Skrevet 11. august 2012 Heier på team gråtemann. HI har jeg midlertid ikke så mye sansen for. (Hadde du vurdert å be en venninne av deg gå på hormonkur om hun var på samme måte?) Både menn og kvinner kan være følsomme! Og variasjoner her er faktisk helt normalt. Finn heller en annen mann om du ikke trives med den du har. Nei. Jeg hadde ikke tenkt sånn om det var en venninne, rett og slett fordi det er forskjell på damer og menn. Dette er oppførsel som er mer naturlig for en dame enn for en mann, og jeg ville derfor ikke reagert på samme måte. Det har ikke bare med kjønnsroller og tillærte ting å gjøre, det har også med mannlige og kvinnelige kjønnshormoner å gjøre. Og nei, jeg har ikke planer om å "medisinere mannen min". Jeg bare lurte på om noen visste noe om slike hormonkurer, om det er noe som kan hjelpe, og om det er tilrådelig. Jeg ville selvfølgelig aldri presse ham til å gå på hormonkur hvis han selv ikke ønsker det. HI
lillelykkelig ♥ jenten min ♥ Skrevet 11. august 2012 #29 Skrevet 11. august 2012 Eksen min gren også av nada..husker vi bladde gjennom kanalene, og så 5 min av istid, da gren han da. "Åååå, jeg blir så lei meg. Ikke leeee". Så tok jeg på yndlingsfilmen min, A walk to remember, og hørte noe voldsom snufsing bak meg, hehehe... Han sa mange ganger "Den gidder jeg ikke å se, jeg begynner bare å grine!!". Noen ganger ble det litt for mye for meg, men det var ikke grunnen for at vi gjorde det slutt, hehe..
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #30 Skrevet 11. august 2012 Tror de som mener at mannen til HI høres ut som en flott mann aldri har møtt en slik mann i sitt liv. Min ex. var sånn, ble utrolig lett såret og rørt og tok til tårene. Det går jo ikke an å ha et forhold til en sånn mann over tid, du kan ikke tenne på han, du kan ikke beundre han som MANN.
Anonym bruker Skrevet 11. august 2012 #31 Skrevet 11. august 2012 Skjønner HI egentlig ganske godt, jeg. Jeg hadde også synes det var rart og litt slitsomt hvis mannen min gråt for alt og ingenting. Jeg gråter veldig lett selv, og synes det er ganske slitsomt. Fælt å ikke kunne se en film, krangle eller fortelle om følelsene mine uten å gråte. Jeg føler det av og til som et hinder fordi jeg ikke får sagt det jeg skal, og synes det er ganske pinlig å gråte mye også. Jeg tror jeg hadde synes det var litt turn-off hvis mannen min var likedan, og er enig i at det er forskjell på menn og kvinner her, biologisk sett. Når det er sagt har jeg selv en mann som kan gråte innimellom, og det synes jeg er fantastisk flott. Han kan gråte hvis vi snakker om noe veldig vanskelig, i begravelser, i sammenheng med 22. juli eller fødselen til barnet vår, eller hvis vi ser en veldig trist film. Det synes jeg er fint, og jeg liker at han kan uttrykke følelser. Jeg har nemlig vært sammen med menn som ikke klarte det, og det er ikke noe å trakte etter det heller. Likevel er det alt med måte, og å ha en mann som gråt annenhver dag hadde ikke vært noe særlig, tror jeg.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #32 Skrevet 12. august 2012 De fleste setter vel pris på at en mann kan vise følelser en gang i blant. EN GANG I BLANT! Dette blir jo bare alt for mye. At en mann kan felle en tåre ved spesielle anledninger er jo bare nydelig, men jeg synes ikke en voksen mann skal begynne å sippe av en jævla disneyfilm altså. Unnskyld meg.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #33 Skrevet 12. august 2012 Bare jeg som reagerer på at HI ikke nevner med et ord om hva mannen hennes synes om dette? Skal han på hormonkur fordi HUN ikke liker det???
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #34 Skrevet 12. august 2012 Har tanken noen gang slått deg, HI - at mannen din kan være deprimert? For å begynne med en hormonkur er faktisk ikke ufarlig! Det er faktisk mange som har genmutasjon for blodpropp men som ikke er klar over dette - som faktisk risikoen øker drastisk ved hormonkur! Hvis han er faktisk bare en mann med god kontakt med sine følelser og trives med det - finn deg en ny mann. Du har ingen rett å forandre et annet menneske fordi Det tilfredstiller dine behov mer. Noe mer er det ikke å si. Føler han selv at alt er for mye, at livet er tungt/situasjonen er tung/er motløs - så er han mest sannsynlig deprimert og trenger å få hjelp med det. Siden det virker som at du ikke er interessert å høre på han grine, vil jeg heller anbefale han om å kontakte noen som er psykolog/terapaut som kan støtte han igjennom det.
Anonym bruker Skrevet 12. august 2012 #35 Skrevet 12. august 2012 Han høres ut som min eks.. Vi snakker vel ikke om HBM? Jeg syns det er flott at en mann viser følelser og sårbarhet, men helt ærlig så kan det bli litt mye innimellom, så her forstår jeg faktisk hva hi prøver å si. Første gangene han begynte å gråte syns jeg det var litt søtt. De fem neste gangen ble jeg litt usikker på han for jeg begynte å tro han prøvde å manipulere meg, de fem neste gangene etter det ble jeg litt oppgitt, og de siste gangene ble jeg bare irritert. Dette skjedde jo nesten ukentlig i et halvt år. Ikke tålte han at jeg hevet stemmen til han, og skulle jeg være så slem å "spikre han til veggen" i en diskusjon så knakk han bare sammen. Det var ufattelig slitsomt å aldri kunne heve stemmen til han uten at han raknet helt, men samtidig har jeg vært i et forhold med en mann som var stikk motsatt, og jeg vet ikke om dét var noe bedre. En mellomting hadde kanskje vært perfekt? Men hormonkur har ikke streifet tankene mine engang
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #36 Skrevet 13. august 2012 Han høres ut som min eks.. Vi snakker vel ikke om HBM? Jeg syns det er flott at en mann viser følelser og sårbarhet, men helt ærlig så kan det bli litt mye innimellom, så her forstår jeg faktisk hva hi prøver å si. Første gangene han begynte å gråte syns jeg det var litt søtt. De fem neste gangen ble jeg litt usikker på han for jeg begynte å tro han prøvde å manipulere meg, de fem neste gangene etter det ble jeg litt oppgitt, og de siste gangene ble jeg bare irritert. Dette skjedde jo nesten ukentlig i et halvt år. Ikke tålte han at jeg hevet stemmen til han, og skulle jeg være så slem å "spikre han til veggen" i en diskusjon så knakk han bare sammen. Det var ufattelig slitsomt å aldri kunne heve stemmen til han uten at han raknet helt, men samtidig har jeg vært i et forhold med en mann som var stikk motsatt, og jeg vet ikke om dét var noe bedre. En mellomting hadde kanskje vært perfekt? Men hormonkur har ikke streifet tankene mine engang Hehe, nei det er ikke HBM. Han har det ikke så mye som din eks heller, for det er ikke snakk om at han "knekker sammen" eller noe. Det er mer det at han blir blank i øynene / får tårer i øynene, og noen ganger at det renner tårer. Han gråter ikke med lyd, men han blir lett rørt og emosjonell. Det er ikke noe stort problem for noen av oss, men jeg lurte på om det kunne være et tegn på at et eller annet ikke var helt som det skulle med hormonbalansen. Det var derfor jeg lurte på om hormonkur kunne være en idé. Hvis det er en fare for komplikasjoner og bivirkninger, slik #34 påstår, så er det kanskje ikke verdt det. HI
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #37 Skrevet 13. august 2012 Selvfølgelig er det fint og flott og fantastisk og herlig med en mann som "har kontakt med følelsene sine". Men ALT MED MÅTE. Hvis det blir for mye av det, kunne man jo like gjerne flyttet sammen med en venninne da.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #38 Skrevet 13. august 2012 Du tøyser, ikke sant? Håper, håper! Hvis ikke er du utvilsomt et av de dummeste kvinnemenneskene jeg har lest et innlegg av, og det sier jo sitt. De dummeste kvinnemenneskene her inne, er det de som spør om noe de lurer på? De man ikke er enige med? Eller er det de som svarer andre på en måte slik du nettopp gjorde? Der har du en hard nøtt å knekke;)
Gjest yrild Skrevet 13. august 2012 #39 Skrevet 13. august 2012 Hi hi nå måtte jeg le... skal du sende mannen din til lege fordi han er lettrørt? Har ikke lest en kommentar så mulig alle synes dette er normalt, men hallo... har vi ikke kommet lenger i samfunnet enn at alle menn må være macho og ikke gråte?
Gjest Miryks Skrevet 13. august 2012 #40 Skrevet 13. august 2012 "Slike skjevheter"?! Er du dum? Du sier jo indirekte at det er noe galt med mannen din! Om du ikke er fornøyd med at du har en mann som ikke er redd for å vise en så, for noen, sårbar side, så fortjener du ham nesten ikke. Sinne og det å være lei seg er to veldig sårbare følelser. En stoler veldig mye på en person for å vise disse følelsene ovenfor noen.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #41 Skrevet 13. august 2012 "Slike skjevheter"?! Er du dum? Du sier jo indirekte at det er noe galt med mannen din! Om du ikke er fornøyd med at du har en mann som ikke er redd for å vise en så, for noen, sårbar side, så fortjener du ham nesten ikke. Sinne og det å være lei seg er to veldig sårbare følelser. En stoler veldig mye på en person for å vise disse følelsene ovenfor noen. Nei, jeg sier ikke at det er noe galt med mannen min. Det jeg sier er at jeg lurer på om disse reaksjonene kan tyde på at det er noe galt. Jeg stiller spørsmål og håper at noen som vet mer enn meg kan svare. HI
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #42 Skrevet 13. august 2012 Er han totalt annerledes nå enn da du traff ham? Synes det er rart å bruke mot ham en egenskap, et personlighetstrekk som sikkert var der allerede da dere ble et par og som han ikke kan styre selv. Du må nesten bestemme deg for om hans andre egenskaper veier opp for dette du ikke liker så godt heller enn å ønske å endre ham vesentlig.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #43 Skrevet 13. august 2012 "Slike skjevheter"?! Er du dum? Du sier jo indirekte at det er noe galt med mannen din! Om du ikke er fornøyd med at du har en mann som ikke er redd for å vise en så, for noen, sårbar side, så fortjener du ham nesten ikke. Sinne og det å være lei seg er to veldig sårbare følelser. En stoler veldig mye på en person for å vise disse følelsene ovenfor noen. Nei, jeg sier ikke at det er noe galt med mannen min. Det jeg sier er at jeg lurer på om disse reaksjonene kan tyde på at det er noe galt. Jeg stiller spørsmål og håper at noen som vet mer enn meg kan svare. HI Hvorfor klarer ingen å forstå at HI bare LURTE? Hun sier ikke at hun skal sende han til legen og hive han på hormonkur. Hun lurer bare, og vet ikke hvordan hun skal forholde seg til det. Skjønner det godt, HI. å kaste seg over noen med stygge kommentarer rettet mot en enkeltperson annser jeg som høyst unødvendig.
Gjest Miryks Skrevet 13. august 2012 #44 Skrevet 13. august 2012 "Slike skjevheter"?! Er du dum? Du sier jo indirekte at det er noe galt med mannen din! Om du ikke er fornøyd med at du har en mann som ikke er redd for å vise en så, for noen, sårbar side, så fortjener du ham nesten ikke. Sinne og det å være lei seg er to veldig sårbare følelser. En stoler veldig mye på en person for å vise disse følelsene ovenfor noen. Nei, jeg sier ikke at det er noe galt med mannen min. Det jeg sier er at jeg lurer på om disse reaksjonene kan tyde på at det er noe galt. Jeg stiller spørsmål og håper at noen som vet mer enn meg kan svare. HI Hvorfor klarer ingen å forstå at HI bare LURTE? Hun sier ikke at hun skal sende han til legen og hive han på hormonkur. Hun lurer bare, og vet ikke hvordan hun skal forholde seg til det. Skjønner det godt, HI. å kaste seg over noen med stygge kommentarer rettet mot en enkeltperson annser jeg som høyst unødvendig. Vel, det er ikke vi som spør om det er noe galt med gubben. For meg virker det mer som om hun synes det er kleint at han lett tar til tårene, og ikke vet hvordan hun skal forholde seg til det. Og dermed vil få en slutt på det.
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #45 Skrevet 13. august 2012 "Slike skjevheter"?! Er du dum? Du sier jo indirekte at det er noe galt med mannen din! Om du ikke er fornøyd med at du har en mann som ikke er redd for å vise en så, for noen, sårbar side, så fortjener du ham nesten ikke. Sinne og det å være lei seg er to veldig sårbare følelser. En stoler veldig mye på en person for å vise disse følelsene ovenfor noen. Nei, jeg sier ikke at det er noe galt med mannen min. Det jeg sier er at jeg lurer på om disse reaksjonene kan tyde på at det er noe galt. Jeg stiller spørsmål og håper at noen som vet mer enn meg kan svare. HI Hvorfor klarer ingen å forstå at HI bare LURTE? Hun sier ikke at hun skal sende han til legen og hive han på hormonkur. Hun lurer bare, og vet ikke hvordan hun skal forholde seg til det. Skjønner det godt, HI. å kaste seg over noen med stygge kommentarer rettet mot en enkeltperson annser jeg som høyst unødvendig. Vel, det er ikke vi som spør om det er noe galt med gubben. For meg virker det mer som om hun synes det er kleint at han lett tar til tårene, og ikke vet hvordan hun skal forholde seg til det. Og dermed vil få en slutt på det. Vi vet ikke nok om hva hun vil gjøre med det, hva mannen hennes syntes om det, og om hun serriøst vurderer hormonkurer. Alt hun har gjort med det er å stille noen spørsmål. Derfor bør vi holde oss for gode til å kalle HI. Er vi ikke for gamle til det? Og om hun lurer på disse tingene, så skjønner jeg henne godt, og det må hun få lov til uten å bli angrepet.
Gjest Miryks Skrevet 13. august 2012 #46 Skrevet 13. august 2012 Vi vet ikke nok om hva hun vil gjøre med det, hva mannen hennes syntes om det, og om hun serriøst vurderer hormonkurer. Alt hun har gjort med det er å stille noen spørsmål. Derfor bør vi holde oss for gode til å kalle HI. Er vi ikke for gamle til det? Og om hun lurer på disse tingene, så skjønner jeg henne godt, og det må hun få lov til uten å bli angrepet. Det var "slike skjevheter" jeg reagerte på. Jeg tolket det dithen at hun ikke lenger lurer på om det er noe galt, men at hun har konkludert med det, og vil forandre på "skjevhetene".
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #47 Skrevet 13. august 2012 Det var "slike skjevheter" jeg reagerte på. Jeg tolket det dithen at hun ikke lenger lurer på om det er noe galt, men at hun har konkludert med det, og vil forandre på "skjevhetene". Det jeg skrev var: Jeg lurer på om det har noe med hormoner å gjøre, at det kan tyde på at han har for mye østrogen eller for lite testosteron. Noen som vet noe om dette? Vet det finnes hormonkurer som menn kan gå på for å få rettet opp slike skjevheter. Jeg lurer på om reaksjonene hans kan være et tegn på at han har en slik skjevhet. Hvis han har det, lurer jeg på om det kan være en idé med en hormonkur. Hvis jeg skal gå etter den testen som noen linket til, så virker det jo absolutt som at det er en sammenheng her. HI
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #48 Skrevet 13. august 2012 Du kan få han til å ta testen på denne sida: http://www.almea.no/moreman.html - Er du over 35 år? - Har du nedsatt sexlyst? - Har du nedsatt seksuell kapasitet/dårlig ereksjonsevne? - Har du prostataproblemer, må tisse ofte? - Gråter du lettere, er du mer emosjonell? - Har du sjeldnere/fravær av morgenereksjoner? - Har du mindre livslyst/mer apatisk? - Er du nedstamt/deprimert? - Har du lagt på deg på mer kvinnelige steder som rompe og hofter og også mage? - Har du “mannepupper”? - Er du overvektig? - Har du dårlig sædkvalitet/nedsatt fruktbarhet? - Har du mistet muskelmasse, muskelstyrke og beinmasse? - Føler du at du eldes raskt? Svarer han ja på mer enn to av spørsmålene, kan det tyde på at han bør ta en hormonkur. Aner ikke hvor godt det virker. Lykke til, begge to Fy fader, så ekkel den siden er. "Er du en mann som er i ferd med å forvandles til en kvinne?" "Bli mer mann"??? Budskapet her er jo at hvis en mann over 35 f.eks. er emosjonell og har lagt på seg, så er han ikke "ordentlig mann" lenger, og han må spise tabletter for å bli "mer mann". Kan ikke være bare greit å være mann heller, for noen ekle forventninger å skulle leve opp til.
Iiiiik Skrevet 13. august 2012 #49 Skrevet 13. august 2012 Savner svaret ditt på om dette er problematisk kun for deg og om han har endret seg i senere tid. Hvis han alltid har vært sånn (også da dere ble sammen), regner jeg med at de myke sidene hans var noe av det du falt for. Da er det nokså urimelig å ville endre det nå. Dessuten lurer jeg veldig på om det plager ham selv eller ikke. Jeg er ingen stor tilhenger av kommersielle aktører som legger ut tester som svært mange vil "falle ut" på og som deretter skal selge deg et eller annet obskurt. Hvis dere virkelig skal gjøre noe med det hormonelle, gjør det i hvert fall gjennom en ordentlig lege!
Anonym bruker Skrevet 13. august 2012 #50 Skrevet 13. august 2012 Herregud, hvem er det egentlig som synes det er sjarmerende med voksne folk som sipper over den minste ting, det være seg menn eller damer? Hadde hi skrevet at mannen var irritert på henne fordi hun grein annenhver dag, så hadde hun garantert fått beskjed om å ta seg sammen og ikke oppføre seg som en grinete jentunge.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå