Gå til innhold

Mann som har lett for å begynne å gråte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, jeg har ikke noe i mot at menn kan vise følelser, men det finnes vel en grense for alt.

Mannen min har så lett for å begynne gråte, eller for å få tårer i øynene når han er trist eller blir rørt. For eksempel når vi krangler om et eller annet, så blir han nesten alltid helt blank i øynene, og det er også vanlig at det begynner å renne tårer. Det skjer heldigvis ikke så ofte. Men han har også veldig lett for å begynne å gråte av filmer og tv-programmer. Og da trenger det ikke å være dypt tragiske historier. Han kan begynne å gråte av helt vanlige barnefilmer, f.eks. Disney-filmer, Dragetreneren, Istid-filmene osv. Når det går bra til slutt, så blir han så rørt at tårene triller.

Jeg lurer på om det har noe med hormoner å gjøre, at det kan tyde på at han har for mye østrogen eller for lite testosteron. Noen som vet noe om dette? Vet det finnes hormonkurer som menn kan gå på for å få rettet opp slike skjevheter. Er det noen som har noen erfaring med slikt, eller som vet noe om hvor godt det virker eller om det er noe å satse på? Er det dyrt/komplisert? Kan det ha bivirkninger?

Gjest <3Barn&Engler<3
Skrevet

Om han er født slik så er det fint lite å endre på... Kan forhøre dere med lege. MEN, om han ikke har noe problem med det, så bør ikke du presse gjennom noe, for det kan bli bråk.

Om han synes det er helt greit å ha det slik, så må du bare bli vandt til det.

Samboeren her kan gripe til tårene, ikke av noe disney filmer, men av mye annet. Han ser ikke problemet med det, og det gjør ikke jeg heller. Mannfolk har følelser de også, men blir lært fra fødsel av at det kun er jentene/damer som viser de, så de lærer å "stenge" av følelsene sine.

Skrevet

Jeg synes ikke du skal forandre på mannen din.

Han høres ut som en fin og følsom fyr, som f.eks. jeg hadde passet kjempebra sammen med. Så kunne vi sittet og grått til Disneyfilmer sammen <3

Skrevet

Hvorfor er det et problem for deg?

Skrevet

Jeg er akkurat slik som du beskriver mannen din, og hadde noen foreslått for meg at jeg skulle begynne på en hormonkur fordi det ikke var greit at jeg viste følelsene mine, så hadde jeg blitt ufattelig såret.

Hvis du ikke liker at han viser følelser, så får du finne deg en mann som ikke gjør det i stedet!

Jeg synes du er slem mot mannen din.

Gjest Gul stjerne
Skrevet

Du tøyser, ikke sant? Håper, håper!

Hvis ikke er du utvilsomt et av de dummeste kvinnemenneskene jeg har lest et innlegg av, og det sier jo sitt.

Skrevet

Synes det er fint at mannfolk gråter jeg.. såklart, om de sitter å hulker hver dag, så kan det jo bli litt rart.. men hvorfor skal ikke de kunne bli rørt/lei seg på samme måte som jenter?

Jeg er selv en skikkelig grinekjerring.. den minste ting kan få meg til å hulke.. plagsomt, men sånn er jeg :P

Har heldigvis blitt litt flinkere til å stoppe det selv med årene ;)

Kunne ønske min mann gråt litt oftere jeg.. han skal alltid være så "tøff og hard".. men har sett han gråte kanskje 2 ganger på 4 år og da dånte jeg litt innvendig ;)

Skrevet

Hihi, er det mulig...

Jeg får sende mannen av gårde på hormonkurer neste gang han snufser litt.

Skrevet
Jeg er akkurat slik som du beskriver mannen din, og hadde noen foreslått for meg at jeg skulle begynne på en hormonkur fordi det ikke var greit at jeg viste følelsene mine, så hadde jeg blitt ufattelig såret. Hvis du ikke liker at han viser følelser, så får du finne deg en mann som ikke gjør det i stedet! Jeg synes du er slem mot mannen din.

Hallo! Jeg spør jo bare da. At du er sånn som mannen min er så sin sak. Jeg regner med at du er dame? Vel, dette hører mer naturlig til kvinner, nettopp på grunn av dette med hormonene. For en mann mener jeg det er mer spesielt.

Jeg sier også at jeg ikke har noe som helst mot at menn viser følelser. Men det blir bare for mye av det, og terskelen er så alt for lav. En av dere skrev at hun har sett mannen sin gråte to ganger på fire år, og at hun da "dånte litt innvendig". Tror du du hadde "dånt" like mye hvis du så det annenhver dag?

HI

Skrevet
Altså, jeg har ikke noe i mot at menn kan vise følelser, men det finnes vel en grense for alt. Mannen min har så lett for å begynne gråte, eller for å få tårer i øynene når han er trist eller blir rørt. For eksempel når vi krangler om et eller annet, så blir han nesten alltid helt blank i øynene, og det er også vanlig at det begynner å renne tårer. Det skjer heldigvis ikke så ofte. Men han har også veldig lett for å begynne å gråte av filmer og tv-programmer. Og da trenger det ikke å være dypt tragiske historier. Han kan begynne å gråte av helt vanlige barnefilmer, f.eks. Disney-filmer, Dragetreneren, Istid-filmene osv. Når det går bra til slutt, så blir han så rørt at tårene triller. Jeg lurer på om det har noe med hormoner å gjøre, at det kan tyde på at han har for mye østrogen eller for lite testosteron. Noen som vet noe om dette? Vet det finnes hormonkurer som menn kan gå på for å få rettet opp slike skjevheter. Er det noen som har noen erfaring med slikt, eller som vet noe om hvor godt det virker eller om det er noe å satse på? Er det dyrt/komplisert? Kan det ha bivirkninger?

Hæ? Du har et problem med at mannen er i kontakt med følelsene sine? Synes du det er unormalt at en mann blir rørt av Disneyfilmer? Det er da helt vanlig!!

Skrevet
Synes du det er unormalt at en mann blir rørt av Disneyfilmer? Det er da helt vanlig!!

Påstår du at det er helt vanlig at voksne menn begynner å grine av Disneyfilmer? Jeg har ihvertfall ikke møtt noen.

Skrevet
Synes du det er unormalt at en mann blir rørt av Disneyfilmer? Det er da helt vanlig!!

Påstår du at det er helt vanlig at voksne menn begynner å grine av Disneyfilmer? Jeg har ihvertfall ikke møtt noen.

Skrevet

What? Du må jo bare tulle?

Skrevet

Jeg prøver igjen.

Jeg har møtt mange menn som blir rørt av Disney filmer. Jeg har mange kamerater som innrømmer det, faren til sønnen min ble rørt, mannen jeg dater blir rørt.

Min erfaring er at menn blir rørt de også men deres oppdragelse og kjønnsrolle gjør at de ikke lett innrømmer det. å bruke det som et eksempel på at noe er galt med en mann synes jeg vitner om enkelthet og manglende innsikt.

Skrevet

Skjønner HI veldig godt. Greit å gråte nå og da, men blir det too much, er det turn-off for min del..

Menn skal ikke gråte annenhver dag, ikke kvinner heller for den del, men de er ofte mer hormonelle likevel.

Skrevet

Synes mannen din høres herlig ut, du høres ekstremt overfladisk ut!!!!!!!

Skrevet (endret)

Det er ikke skadelig for barna å se at pappa har følelser, heller et stort pluss. Tenk å ha et forbilde som oser av åpenhet! Skjønner at det ikke alltid passer for deg at han viser følelser, men jeg syns han må få være som han er så sant det ikke plager han :)

Endret av Lakenskrekk
Skrevet

Du kan få han til å ta testen på denne sida:

http://www.almea.no/moreman.html

- Er du over 35 år?

- Har du nedsatt sexlyst?

- Har du nedsatt seksuell kapasitet/dårlig ereksjonsevne?

- Har du prostataproblemer, må tisse ofte?

- Gråter du lettere, er du mer emosjonell?

- Har du sjeldnere/fravær av morgenereksjoner?

- Har du mindre livslyst/mer apatisk?

- Er du nedstamt/deprimert?

- Har du lagt på deg på mer kvinnelige steder som rompe og hofter og også mage?

- Har du “mannepupper”?

- Er du overvektig?

- Har du dårlig sædkvalitet/nedsatt fruktbarhet?

- Har du mistet muskelmasse, muskelstyrke og beinmasse?

- Føler du at du eldes raskt?

Svarer han ja på mer enn to av spørsmålene, kan det tyde på at han bør ta en hormonkur. Aner ikke hvor godt det virker.

Lykke til, begge to

Skrevet

Og da er jo dette med gråting allerede svart på, så han har i hvert falle en "ja"

Skrevet

Kjenner jeg har litt vanskelig for å ta dette alvorlig.

Det er ikke greit å være mann, gitt.... Hvis de er for harde og ikke viser følelser er det feil, hvis de er for mye følelsesmenneske så er det også feil - kanskje enda mer feil, siden det ikke ses på som maskulint... Sannelig ikke greit å være mann, nei.

Men, selvfølgelig - det finnes en grense for dette også.

Det jeg stusser på er at du ikke skriver noe om hva mannen din selv synes om dette?? Har han noe problem med at han så lett viser følelser? Det er vel det mest avgjørende i denne saken, vil jeg tro.

Det finnes selvfølgelig noen som bruker krokodilletårer for å "vinne" krangler og diskusjoner osv, og jeg har opplevd en mann som gjorde dette - han ble ikke langvarig, for å si det sånn, for med han så var det bevisst manipulering. Men det virker jo som om det ikke er dette som er tilfelle hos dere.

Jeg vil MYE heller ha en mann som ikke er redd for å vise sine følelser enn en mann som ikke greier å gjøre det!!

Jeg synes det er betenkelig at du faktisk seriøst vurderer å tukle med mannens hormoner for å endre dette.

Når alt det er sagt, så har jeg i jobbsammenheng vært borti en mann som følte veldig på at han ble ekstremt fort rørt, i alle tenkelige og utenkelige situasjoner så fosset tårene! Dette var en mann som hadde det fint på alle måter, bortsett fra at tårene kom så ofte at han selv følte det var flaut. Han fikk faktisk normalisert dette med akupunkturbehandling! :)

Men hvis mannen din ikke føler på noe av dette selv så synes jeg at du skal jobbe med deg selv slik at du ikke henger deg opp i det. Er det ikke et problem for han så burde det ikke være et problem for deg.

Skrevet
Du kan få han til å ta testen på denne sida: http://www.almea.no/moreman.html - Er du over 35 år? - Har du nedsatt sexlyst? - Har du nedsatt seksuell kapasitet/dårlig ereksjonsevne? - Har du prostataproblemer, må tisse ofte? - Gråter du lettere, er du mer emosjonell? - Har du sjeldnere/fravær av morgenereksjoner? - Har du mindre livslyst/mer apatisk? - Er du nedstamt/deprimert? - Har du lagt på deg på mer kvinnelige steder som rompe og hofter og også mage? - Har du “mannepupper”? - Er du overvektig? - Har du dårlig sædkvalitet/nedsatt fruktbarhet? - Har du mistet muskelmasse, muskelstyrke og beinmasse? - Føler du at du eldes raskt? Svarer han ja på mer enn to av spørsmålene, kan det tyde på at han bør ta en hormonkur. Aner ikke hvor godt det virker. Lykke til, begge to

Sett ut fra et mer medisinsk synspunkt så mener jeg man skal være svært forsiktig ift et produkt som reklamerer slik som dette - selv om jeg ikke kjenner akkurat dette produktet!

Det reklamen sier er at hvis du svarer ja på mer enn to spørsmål, så bør man ta hormonkur. Dette er jo totalt misvisende. La meg ta et eksempel....

Mann på 35 år som knapt har trent på mange år og er blitt overvektig. En slik mann vil kunne svare ja på minst tre av disse spørsmålene. Og ja, siden østrogen lagres i fett så har overvektige menn mer østrogen i kroppen enn det de som menn normal skal ha. MEN, denne mannen trenger jo å gå ned i vekt og begynne å trene - IKKE proppe i seg et hormontilskudd som liksom skal gjøre ham mer mandig!!!

HI, hvis din mann er overvektig, ikke trener og evt kan svare ja på flere av disse spørsmålene - ikke begynn å ta tabletter som bare vil sminke bort hovedproblemet. Kan han svare ja på flere av spørsmålene må han gjøre noe med årsaken! Og dessuten er det i et slikt tilfelle på sin plass med et legebesøk før man evt begynner å ta slike tilskudd.

# 21 (tror jeg det var)

Skrevet

Ble nesten litt komisk dette synes jeg..

Greit at en mann viser følelser altså, det er selvfølgelig lov å bli lei seg, lov å bli rørt og lov å gråte selv om man er mann.

Men en slik mann som HI beskriver blir altfor mye av det gode for meg altså, skulle mannen min sittet å grått flere ganger i uken hadde jeg "fått mark".

å sette han på en hormonkur må være noe av det latterligste jeg har hørt, det hadde ikke falt meg inn engang. Enten må du leve med denne mannen som han er eller finne deg en annen mann, i mine øyne er det de valgene du har.

Min mann er helt i andre enden av skalaen så han kan godt få noen tårer av mannen din ;) Den perfekte mannen er vel like sjelden som den perfekte damen, så vi får elske mennene våre med de defektene de har. Min mann har på de 15 årene vi har vært sammen grått 5 ganger, fire av dem da han ble pappa og den siste gangen da en kamerat av han ble drept i en bilulykke. Hadde han grått over en disneyfilm hadde jeg begynt å lure på om han trengte terapi...

Skrevet

Serriøst? Dummeste kvinnemeneske, ekstremt overfladisk og slem? Jeg syntes enkelte er alt for kvass mot HI her.

Jeg forstår at dette kan være turn off, og helt ærlig, så hadde nok ikke jeg helle foretrukket at mannen min gråt annenhver dag. Ikke særlig mandig og sexy. Men er også enig i de andre her inne at du ikke må prøve å forandre han. La han gråte, og menn har følelser som alle andre. Det fines sippejenter, og sippemenn. Vanskelig å forandre hvordan man er. Min mann gråter veldig sjeldent. Han gråt da sønnen vår ble født, og det er den eneste gangen jeg har sett han gråte. Her kunne har gjerne grått så mere om han ville hatt lyst, men sånn er han ikke, og din mann gråter mere. Ikke prøv å forandre mannen din. :)

Skrevet

Vil du medisinere mannen din berre på grunnlag av at du synes det er eit problem at han gret for lett?

Her høyres det ut som at det er du som har eit problem og ikkje mannen.

Ein startar ikkje med hormonar på eit så tynnt grunnlag. Det måtte jo ha vore noko mannen sjølv opplevde som eit problem, og då noko meir enn tårer i augene for ein disneyfilm!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...