Gå til innhold

Hva slags mobilabonnement har du?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor fornøyd er du og hva betaler du?

Selv har jeg et Tele2 champion-abonnement som jeg hittil har betalt ca. 70-80 kr per måned på. Nå har jeg nettopp fått min første smarttelefon, og jeg blir derfor rådet til å skifte abonnement. Jeg skjønner jo at det blir dyrt hvis jeg skal bruke det samme abonnementet til mye datatrafikk, men det ser jeg liksom ikke for meg at jeg kommer til å gjøre.

Hjemme og på jobb har jeg tilgang til trådløst nett. Jeg er stort sett alltid hjemme på kveldstid, så det er vel egentlig bare på vei til og fra jobb og når jeg f.eks. er ute og handler, at jeg skulle bruke datatrafikk over mobilnettet. Ser ikke egentlig helt det store behovet for å være på nett i de siste restene av døgnet hvor jeg ikke allrede er det, og er heller ikke særlig lysten på å tredoble mobilregninga mi.

Er det realistisk å tro at jeg kan beholde det samme abonnementet og betale omtrent det samme som tidligere, eller må jeg regne med at jeg vil komme til å bruke datatrafikk mye mer enn jeg tror?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytt. Må da være noen her som har mobil?

Skrevet

Hva er poenget med å ha smarttelefon hvis du ikke har tenkt å bruke datatrafikk?

Skrevet (endret)

vel jeg har chess...jeg hadde chess sjakk matt da fikk jeg 500 min/sms/mms/mb til 199kr

siden jeg ringer mye oppgraderte jeg til 1000 min/sms/mms/mb til 299..

veldig fornøyd med chess..

og som svar til spm ditt kommer du til å bruke mye mer datatrafikk enn det du tror :)

Endret av holahopp
Skrevet
Hva er poenget med å ha smarttelefon hvis du ikke har tenkt å bruke datatrafikk?

Har som regel tilgjengelig wifi. Og jeg måtte uansett ha ny telefon, den gamle ladet ut hele tiden.

HI

Skrevet

Fastpris xl fra Netcom. 489 pr mnd. Gratis data, sms og samtaler til vanlige nr.

Skrevet
vel jeg har chess...jeg hadde chess sjakk matt da fikk jeg 500 min/sms/mms/mb til 199kr siden jeg ringer mye oppgraderte jeg til 1000 min/sms/mms/mb til 299.. veldig fornøyd med chess.. og som svar til spm ditt kommer du til å bruke mye mer datatrafikk enn det du tror :)

Da er det 199 i månedene antar jeg? Det er nesten tre ganger så mye som jeg betaler.

Hvorfor må jeg regne med at det blir mye mer datatrafikk enn jeg tror? Når bruker du det selv?

Jeg har allerede tilgang til nett 90% av det våkne døgnet, det virker så unødvendig å tredoble telefonutgiftene for å få med de siste ti prosentene?

HI

Skrevet
Fastpris xl fra Netcom. 489 pr mnd. Gratis data, sms og samtaler til vanlige nr.

Hvis du betaler nesten 500 i måneden, så er det vel ikke mye gratis?

Skrevet (endret)
vel jeg har chess...jeg hadde chess sjakk matt da fikk jeg 500 min/sms/mms/mb til 199kr siden jeg ringer mye oppgraderte jeg til 1000 min/sms/mms/mb til 299.. veldig fornøyd med chess.. og som svar til spm ditt kommer du til å bruke mye mer datatrafikk enn det du tror :)
Da er det 199 i månedene antar jeg? Det er nesten tre ganger så mye som jeg betaler. Hvorfor må jeg regne med at det blir mye mer datatrafikk enn jeg tror? Når bruker du det selv? Jeg har allerede tilgang til nett 90% av det våkne døgnet, det virker så unødvendig å tredoble telefonutgiftene for å få med de siste ti prosentene? HI

Når man har smarttelefon så bruker man det litt mer enn man tror faktisk. Jeg har og nett tilgjengelig nesten hele tiden, men det er akkurat som man blir litt avhengig av å se nyheter eller holde på med telefonen..jeg bruker telefonen mye mer nå siden ejg kan gå på nett med den enn en annen telefon.

Og datatrafikk er ikke veldig billig.

Jeg bruker det ofte...hvis nettet er nede så er det greit...

Ja det er 199kr mnd ja...

Prøv det litt så ser du om det lønner seg eller ei...

Endret av holahopp
Skrevet
Takk. Flere!

Har talkmore og er kjempefornøyd. Betaler kun for det man bruker

Skrevet

Hvis du betaler nesten 500 i måneden, så er det vel ikke mye gratis?

Nei, jeg formulerte meg vel litt vanskelig da ;)

For 489 er alt forbruk inkludert. Før var regningene på 7-800 så jeg er veldig fornøyd :)

Skrevet

Telenor bedrift, Betaler et par-tre hundre i måneden, for 3000sms og 1gb, pluss litt ringing... Fint med rabatter :-D

Skrevet

Jeg har iPhone og har OneCall. Ringer mye og bruker mye datatrafikk ute. Altså hvor som helst. Gjerne for å sjekke mail, nettsider slik som bim/dib, fb, twitter, 1881 ++++ Og når jeg er på hytta kobler jeg bare mac til iphone og bruker nettet på telefonen.

Ettersom jeg ringer mye, bruker mye datatrafikk og sender en del sms og mms, har jeg "Full pakke" for 298,- og får da 1000ringeminutter, 1000 sms, 1000 mms, 1000mb datatrafikk.

Superfornøyd! Ville ikke byttet for noe i verden!:)

ps. om det er for lite en mnd får jeg beskjed når jeg nærmer meg 1000 på noen av delene og kan oppgradere til XXL som er dobbelt så mye for ca.150kr.

De har selvfølgelig også mindre alternativer - sjekk ut Onecall du;)

Skrevet

Har telenor XL, betaler 899 i mnd og kan da ringe 3000 min, sende 3000 sms og har 3000 mb med datatrafikk jrg kan bruke. Tok kun abn for da fikk jeg så god tlf og regnigene mine har ligget på 700-800 kr.

Skrevet

Chess on time. 199 pr md. som inkluderer 500 MB datatrafikk, 500 sms, 500 mms og 500 minutter ringetid. Jeg bruker ikke mer en dette, og er kjempefornøyd.

Gjest Aprikos Syltetøy
Skrevet

Iphone med Netcom medium fastpris kjøpte jeg.

550 i måneden var det vel.. Med 500 mb, 500 min og 500 sms (?) Må nok dobbeltsjekkes på netcom.no, men trur det var no sånt.

Det er inkl nedbet på iphonen. Syntes faktisk ikke det var så ille jeg

Skrevet

Har også iphone og onecall. Veldig fornøyd. Har grunnpakka som inneholder 150 min, 150 sms, 150 mms og 150 mb data til 99,- per mnd. Havner som regel litt over, så bruker å bli rundt 120,- per mnd. På meg høres det ut som om det kan holde for deg, siden du har trådløst hjemme og på jobb. Du får som sagt tidligere beskjed når du har brukt opp det som er inkludert og har da muligheten til å oppgradere.

Skrevet

Så sinnssykt mye dere bruker telefonen!

Selv tipper jeg at jeg i løpet av en typisk måned har kanskje 50 ringeminutter, 50 SMS, 1 MMS og kanskje 5 MB datatrafikk?

Hvem er det som sender 1000 SMS og MMS i løpet av en måned? Det er 30 om dagen det!

Skrevet
Har også iphone og onecall. Veldig fornøyd. Har grunnpakka som inneholder 150 min, 150 sms, 150 mms og 150 mb data til 99,- per mnd.

Dette er det første abonnementet jeg har sett i denne tråden som ser noenlunde fornuftig ut.

HI

Skrevet
Har telenor XL, betaler 899 i mnd og kan da ringe 3000 min, sende 3000 sms og har 3000 mb med datatrafikk jrg kan bruke. Tok kun abn for da fikk jeg så god tlf og regnigene mine har ligget på 700-800 kr.

Trenger du så mye? 3000 SMS? Hundre tekstmeldinger om dagen?

Skrevet

Så sinnssykt mye dere bruker telefonen!

Selv tipper jeg at jeg i løpet av en typisk måned har kanskje 50 ringeminutter, 50 SMS, 1 MMS og kanskje 5 MB datatrafikk?

Hvem er det som sender 1000 SMS og MMS i løpet av en måned? Det er 30 om dagen det!

Jeg bruker min telefon i jobb, og får også dekket telefonregning av jobb (betaler vel mellom 700-1000 kr i året i ekstra skatt).

Mitt forbruk er i snitt ca 2700 min i mnd (drøyt mye når man ser det sånn!) men 90% er jo jobberelatert). Ca 5-800mb datatrafikk (har også tilgang til wifi hjemme og på jobb) og veldig lite sms ca 100 i mnd, kanskje inkl 3-5mms :)

Det er klar at det drar med seg, nå har vi feks vært en uke på hytta uten Internett, selv om jeg har ferie så er jeg tilgjengelig for jobben, videresender viktig epost osv (vil ikke ha automatisk videresender da det er lettere for meg å sortere hvem som skal ha hva enn for en vikar)- da drar det fort med seg litt ekstra mb :)

Før så fantes det en side hvor man kunne legge inn forbruk også fant den gunstig tlfabn. Har ikke brukt den på mange år så husker ikke hva den het- kanskje noen andre husker/vet...?!?

Skrevet

Har Talkmore fastpris tale, betaler 349 pr mnd, har 3000 ringeminutt, 3000 sms, 3000 mms og 3000 gb ( datating)

Skrevet

Jeg har Onecall flexi, men nå bruker jeg mobilen veldig lite. Snitt er 40 sms, 15 ringemin. og litt datatrafikk i md. Jeg har tilgang til Wifi de fleste steder og bruker aldri mobilen til surfing.

Flexi koster 49,- md eller er grunnpakka fin om du har litt høyere bruk enn meg:-)

Prøvde Chess en stund med de ble for dyrer for meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...