Gå til innhold

Hva synes dere om å ha pannekaker til middag? u/t

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja... er noe som heter fleskepannekaker. Eller blodpannekaker, men ingen lager vel det noe mer. Det beste synes jeg er å ta noe lungemos og nyrer på pannekaka mi. Ummm....

Skrevet

Det synes jeg er aldeles strålende.

Skal ha det til torsdag faktisk. Og alle hjerter gleder seg.

Skrevet

Jeg synes det er helt greit å ha det til middag innemellom, men jeg bruker gjerne et grovere mel da. Mer mettende og noe sunnere :)

Skrevet

Helt greitt av og til, med sukker på:)

Skrevet

har vokst opp med fleskepannekaker, så lager det nå og da tilmine gutter, både m å uten flesk

Skrevet

Helt greit en gang i blandt.

Her er mannen vant til at det er med tomatsuppe, og at det er bacon i pannekakene, så da blri det jo et ordentlig måltid ut av det. (Jeg holder meg fortsatt til gode gamle pannekaka med blåbærsyltetøy og sukker. :P )

Skrevet

Hva er galt med pannekaker?

Jeg lager mine grove, og har hjemmelaget tomatsuppe med masse sunt stæsj oppi til. Sunn og god middag.

Noen ganger gir vi beng i grovt mel og bruker vanlig hvetemel (IIIIIK!!!!) og klasker til med Toro tomatsuppe. Da føler vi oss skikkelig kliiiiiiin gærne. Vi klarer liksom ikke å se på hverandre uten å begynne å fnise når vi er så sprø. Etterpå ringer vi til venner og familie for å fortelle at vi har spist vanlige pannekaker med Toro-suppe til, da er vi det store snakkisen lenge ass :) Og alle synes vi er skikkelig tøysete!

Skrevet

Melk - kalsium, B- og D-vit.

Egg - proteiner

Havregryn-

Rugmel-

Byggmel-

Helkornblanding- Fiber og B-vit

(Litt salt og sukker, og litt hvetemel)

Med Blåbærsyletøy - C- vit og antioksidanter

Synes ikke det er så ille det av og til...

Skrevet

Fleskepannekaker er deilig sånn innimellom :)

Skrevet

Pannekaker er nammenam.

Vi server gjerne med litt bacon til, for jeg liker at middag er litt salt. Har prøvd med bønnestuing etc i også. Men likte det ikke like godt.

Og vi har gjerne suppe først. Namnam, barna eøsker tomatsuppe med egg i feks.

Skrevet

Her har vi også fleskepannekaker innimellom :) Jeg har til og med vært så vill og gal en gang at jeg lagde vaffler til middag!

Og forresten er lungemos veldig godt..:)

Skrevet

Her har vi blomkålsuppe først og så pannekake med flesk og sukker etterpå!

Skrevet

Det er jo veldig godt, men ikke spesielt sunt. Lager det sjelden til middag av den grunn. I så fall blir det av den fornuftige varianten med egg, rømme og kruskakli.

Gjest Lykke Fryd ♥
Skrevet

Ikke noe særlig, men det er fordi jeg ikke liker pannekaker

Skrevet

Liker det ikke kjempegodt, men lager det innimellom fordi gubben er glad i pannekaker.

Hvorvidt det er sunt gidder jeg ikke fundere på så sjeldent vi har det..

Gjest Juliea - kukløsklan
Skrevet

Hadde dilla da jeg var gravid.. Ikke lagd det til Mille og med enda, men da kommer ejg til å bytte ut en del av melet med havrekli tror jeg, og ikke med sukker oppå, men heller syltetøy... Ikke sunt det heller, men godt og litt bedre. Greit iblant =)

Skrevet

Pannekaker med blåbærsyltetøy er godt en gang i mellom. Har det vel maks 2 ganger i mnd, men ungene kunne vel gjerne hatt det flere ganger i uka.

Skrevet

Syntes det høres ut som å ha frokost på feil tid av døgnet :D

Skrevet

For meg er ikke pannekaker middag, men dessert. Med en god suppe med mye godt i først er det helt fint med en pannekake til dessert.

Mannen og barna derimot syntes det er fantastisk middag! Men de vet de må spise suppe først hvis jeg er hjemme :-)

Skrevet

Pannekaker med bacon og tyttebærsyltetøy til middag? Nammm... Er ikke så ofte vi har det, men det hender:)

Mannen er ikke så glad i det da, så da bilr det av og til med kjøttsaus på istede. Godt det også!:)

Skrevet

Jeg hater å steke pannekaker og blir kvalm av å spise det, og hvertfall ikke mett. Barna mine kan gjerne få pannekaker til middag hos besteforeldrene eller hvis pappaen lager det, men jeg tenker aldri engang tanken på å lage det.

Skrevet

Pannekaker er godt, men ikke skikklig middag alene. Med en god suppe først syns jeg derimot det er en helt grei rett. Jeg definerer det som desert, men en desert vi spiser mye av når vi har det.

Skrevet (endret)

Jeg liker pannekaker, men blir av en eller annen grunn fort mett av det, er nok med en eller to pannekaker, og jeg kan normalt spise mer om det er annen mat :/ Har sukker eller syltetøy til.

Glemmer ofte at pannekaker kan lages, men nå tror jeg det bli pannekaker i dag gitt :) Takk for tipset!

Når jeg var liten var det alltid enten bergensk fiskesuppe, gul ertesuppe eller tomatsuppe etter pannekaka :) Og det var toroposer :P Vi hadde også stekt flesk til. Om jeg vil ha noe salt til når til dags, så velger jeg bacon :)

Har aldri vært brukt som dessert her i gården. Men på bosenteret der jeg jobber, kommer det som dessert, med krem til.

Har enda tilgode å smake pannekaker med kjøttfyll, det var det ei på barselgruppa mi som tipset meg om.

Når jeg bodde i Usa, fikk vi det som frokost noen ganger i helgene :) Tykke og gode med lønnesirup :)

Endret av Rosepus™
Skrevet

Det har vi noen ganger, skal muligens ha i dag. Er forresten overrasket over kjempesunn-middag-365-dager-i-året-hysteri her på forumet. Alt Må ikke være kjempesunt med grovt mel, uten sukker osv hver eneste dag. Er det så mange her på forumet som aldri har hørt om alt med måte og det at det er lov å kose seg iblant?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...