Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere huset?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vasker stuene, kjøkken, bad og gangene hver kveld. Soverom og rommene til unga blir tatt annen hver dag. Jeg jobber fullt og mannen er hjemme med barna. :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har vaskehjelp hver mandag. Støvsuger hovedetg. på tors/fredag. Tar vasken på badet hver dag, annet ved behov.

Skrevet

hva koster en vaskehjelp?? :)

Skrevet

Jeg støvsuger og drar over gulvet med mopp annenhver dag,noen ganger oftere..litt ettersom..badet en gang i uka og støvtørking ved behov.

Skrevet (endret)

jeg vasker en gang i uka. (Badet,gangen,toalettet og stua.)

Soverommene tar jeg hver 14.dag.

Støvsuger etter behov.

Endret av Silje1989
Skrevet
Vi vasker stuene, kjøkken, bad og gangene hver kveld. Soverom og rommene til unga blir tatt annen hver dag. Jeg jobber fullt og mannen er hjemme med barna. :)

Virkelig? Griser dere så mye at det er nødvendig? Eller har dere skikkelig astma og allergi? For det skal strengt tatt ikke være nødvendig å vaske så ofte. Dere sliter jo ned gulvene med all den vaskinga! :P

Skrevet

Lurer også på hva vaskehjelp koster? Er det timebetalt?

Skrevet

Det spørs hvor stort hus du har.

Om du har barn, dyr. Hvor mange som bor der.

Prisen varierer. + - 1000 kr kanskje.

Det billigste er vel ca 7-800 kr. (pr. gang.)

Skrevet

Tørker av bord, benker, komfyr, kjøkkenmaskiner og karmer hver dag. Vasker badet annenhver dag. Støvsuger ca 3 dager i uka. Vasker gulv 1 gang i uka.

Skrevet

Guri meg er det virkelig nødvendig å vaske så ofte?Her går alt ved behov,tar det ikke før det trengs så det varierer fra hver 3-4 uke med vask..tørrmopper hver dag til annenhver dag.. shainer litt før besøk da,rydder hver dag..Ellers bare ved behov:-)Hver uke? Huff at dere orker:-D

Skrevet

Herre gud som dere vasker!!!

Har dere ikke jobb??? Før jeg fikk vaskehjelp som kommer 1 ggn pr uke, så vasket jeg ca 4-5 ggr i året, støvsugde til nød ca hver 14. dag. Tørka støv sån ca 4-5 ggr i året. Vasket badet ca hver 3.-4. uke.

Gad ikke bruke mer tid på vasking. Og ja, det så deretter ut. Brukte hele helgen på vasking når vi først gjorde det, orket ikke vaske i løpet av arbeidsuka etter jobb.

Urk, hørtes ekkelt ut! 4-5 ganger i året?!

Har forøvrig selv også både jobb og vaskehjelp. Min dyrebare fritid brukes minst mulig på å vaske, men pga godt system og samarbeid med mannen (og vaskehjelpen) har vi (nesten) alltid et ryddigt og rent hjem :)

Skrevet
Det spørs hvor stort hus du har. Om du har barn, dyr. Hvor mange som bor der. Prisen varierer. + - 1000 kr kanskje. Det billigste er vel ca 7-800 kr. (pr. gang.)

har liten leilighet på 50kvadratmeter, to voksne og en baby, ingen dyr.

men ble så inspirert av dette innlegget at jeg like godt tok å sveipet over leiligheten :D

Skrevet

Vaskehjelp som støvsuger, vasker golv, tørker støv og vasker badet hver 14.dag (større firma, de tar ca 1100 per gang, 100 kvm leilighet). En gang i året bestiller vi storrengjøring - da tas vegger, tak, lister, bryter, vinduer, støvtørk, kjøkken og bad ekstra nøye (koster ca 8000 og er verdt hver krone). Støvsuger ellers ca hver 2.dag. Har to katter, og kunne nok godt støvsugd hver dag og gått over med kluten av og til selv og, menmen :P

Gjest marie-s
Skrevet

Wow...skjønner dere ikke har et fritidsproblem. Jeg vasker over kjøkkenbenken etter matlaging, gulvene støvsuges og vaskes etter behov....sånn ca en gang i mnd.

Ellers så har jeg mye annet å styre med, og små hybelkaniner skremmer meg ikke....nesten litt trist å måtte kvitte seg med de etter at de er blitt store nok til å få navn ;-)

Gjest lillemor og lillefrøken
Skrevet

Vasker vanlig vask av huset 1 gang i uka. Bruker da ca 2-3 timer på 100 kvadrat hus. Får se hvordan det blir når jeg ikke lenger blir hjemmeværende. Behovet er jo også større nå som vi er mer hjemme.

Utenom helgevask så praktiserer jeg flekkfjerning etter behov, og kan finne på å gå over støv med kjøkkenkluten før jeg hiver den på vask (støvtørker bare det mest synlige da, noe som er ganske lett, siden vi har noe minimalistisk stil hjemme), eller med en klut for å fjerne støv på toalett og vask på badet når vi er halvveis ute i uka eller venter besøk. Går som regel over med tørrmopp på gulv daglig eller håndholdt støvsuger der det trengs (dvs etter hvert måltid), men bruker ikke mye mer enn 5 minutter på noe slikt daglig.

Jeg liker å ha det i orden slik at jeg føler det er ok å ta i mot uventet besøk ;) Og litt mer skikkelig en gang i uka synes jeg er greit, ellers blir det mer arbeidssomt å holde det ved like i løpet av uka om det ikke gjøres litt skikkeligere innimellom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...